Build your Card #134

Daretti388
1 maand geleden
Quote:
37 minuten geleden
Quote:
3 uren geleden
Fairytale Teller
Creature - Human
When Fairytale Teller enters the battlefield or when a spell you control enters the battlefield that target Fairytale Teller, choose Realms or Wilds. If you choose Realms, Knights you control gets +0/+1 until end of turn. If you choose Wilds, create a green 0/1 Plant creature token.
2/2

Uiteraard van Eldraine

Een "spell you control that enters the battlefield" is niet iets dat kan in Magic . Wat bedoel je er exact mee?
Ik bedoel daarmee dat wanneer een spell m'n fairytale Teller target, die trigger af gaat. Hoe verwoord je het dan?

Quote:
3 uren geleden
Fairytale Teller
Creature - Human
When Fairytale Teller enters the battlefield or when you cast a spell that targets Fairytale Teller, choose Realms or Wilds. If you choose Realms, Knights you control gets +0/+1 until end of turn. If you choose Wilds, create a green 0/1 Plant creature token.
2/2

Uiteraard van Eldraine
Zo goed verwoord?
 bijgewerkt door MagnusMagicus 1 maand geleden
MagnusMagicus
1 maand geleden
Ja, dat is beter . De helemaal correcte bewoording vind je op Bonecrusher Giant
Daedalon
1 maand geleden
The Blind Eternities
Enchantment
This spell cost less for every Eldrazi card in your graveyard.
Planeswalker spells cost less to cast.
: Choose two target Eldrazi spells in your graveyard. Exile one and put the rest in your hand.
: Shuffle up to two Eldrazi cards from exile into their owner's library.
 bijgewerkt door Daedalon 1 maand geleden
Blasty
1 maand geleden
Volgens mij is de juiste bewoording zo:

This spell costs less to cast for each Eldrazi card in your graveyard.
(Kaarten zijn slechts "spells" op de stack, "permanents" op de battlefield, en "cards" in het graf)
Planeswalker spells cost less to cast (in deze bewoording dus ook voor je tegenstanders).

: Choose two target Eldrazi cards in your graveyard. Exile one and put the rest into your hand.
: Shuffle up to two target Eldrazi cards from exile into their owner's libraries.
 bijgewerkt door Blasty 1 maand geleden
Daedalon
1 maand geleden
Ah, even bijgewerkt, thnx ^^ en de reductie voor alle planeswalkers, ook die van tegenstanders is ook expres meegenomen ivm de referentie van de kaart
 bijgewerkt door Daedalon 1 maand geleden
Sunitram
1 maand geleden
5 inzendingen tot dusver! Wie komt er nog meer zijn/haar favoriete plane verdedigen en er misschien wel een 100% gratis boostertje mee winnen?
bartist
1 maand geleden

Plane: Kylem, de setting van Battlebond

Dus, Design-keuze-blabla:
- Ik had eigenlijk geen idee wat ik wilde doen, dus ben de planes door gaan kijken. Kylem kwam daar naar voren, en ik begon een beetje te brewen om de "hoofdmechanics": partner en Support
- Ik zag in m'n archief het keyword van een hele tijd geleden (ByC 70) langskomen: Vagabond. Dit keyword was ontworpen met een limited set in mind, dus het leek mij leuk dat te gebruiken (omdat battlebond ook een limited set is).
- Dus, het idee ontstond van een (underground) leider van Valor's Reach, die support gaf aan de kant die het meest spectacle oplevert. Dat is over het algemeen de aanvallende kant, en support (zoals de mechanic) is vertaald naar +1/+1 counters.
- Om partner creatures een bonus te geven (want set en plane), krijgen die twee keer zo veel support als ze samen aanvallen.
- De laatste ability is om een beetje controle te houden over de kaart. Als hij niet aanvalt kun je hem gebruiken als blocker. Aangezien er rekening gehouden moet worden met Two-Headed Gaint en de manapool per beurt wat groter is, moet de cost misschien wel omhoog. Aan de andere kant moet het zo kunnen zijn dat als een van de twee hoofden het speelt, de andere hoofd de kaart kan briben.
 bijgewerkt door bartist 1 maand geleden
MagnusMagicus
1 maand geleden
Eh...dus als jij aanvalt met Ayatsu (gezondheid! ) dan kan ik er ook mee blocken?
bartist
1 maand geleden
Laat ik zo zeggen: dat zou niet moeten kunnen Maar ik zie hoe je daar bij komt, zal kijken hoe ik de remindertext moet aanpassen

Edit: blijkbaar was de oplossing makkelijk dan gedacht, heb "either" toegevoegd
 bijgewerkt door bartist 1 maand geleden
kolonelnick
1 maand geleden
Op het moment dat ayatsu aanvalt wordt hij getapt, een getapt creature kan niet blocken dus tenzij hij vigilance zou hebben zou hier niks aan de hand zijn.
MagnusMagicus
1 maand geleden
Het either lost helemaal niets op, want als jij ermee aanvalt dan kan ik hem op zichzelf nog steeds als blocker declaren. En ok, hij heeft geen vigilance, maar waarom kun je hem uberhaupt als blocker gebruiken? Ik zou dat weglaten .
bartist
1 maand geleden
Het is de bedoeling dat:
- iedere speler ermee mag aanvallen
- als er niet met de creature aangevallen word, dat iedere niet-aanvallende speler ermee kan blocken

Denk niet dat dat duidelijk is zonder dat laatste stukje, maar met dat stukje duidelijk ook niet Nu kijken hoe ik dat kan verwoorden
MagnusMagicus
1 maand geleden
Maar waarom zou je er niet mee aanvallen? Het is gratis, en als je het niet doet geef je je tegenstander een blocker . Ik zou het gewoon weglaten.
Nissa333
1 maand geleden
The World Spell

Legendary Enchantment

When The World Spell enters the battle field, deal X damage to target player, where X is the amount of snow permenants on the battlefield.

Cumulative upkeep

All snow permenants can’t attack, block or tap for mana.
 bijgewerkt door Nissa333 1 maand geleden
Sunitram
1 maand geleden
Laatste dag, dames en heren! Stuur je kaart in nu het nog kan!
BluezamX
1 maand geleden
Ik besef me natuurlijk pas een dag te laat dat ik ben vergeten mee te doen. Succes deelnemers!
Sunitram
1 maand geleden
Nog heel even geduld mensen, vanavond volgt de uitslag!
Sunitram
1 maand geleden
Tijd voor de uitslag, malse makkertjes! Wie mag er dat felbegeerde boostertje uitkiezen? Eerst maar eens de kaarten doornemen:

Daretti388 met Fairytale Teller:
Op het eerste gezicht vond ik 't niet zo'n spannende kaart. De eerste ability is gewoon niet heel spannend in een tribe die het vooral van de aanval moet hebben. Tuurlijk, Shining Armor is een kaart, maar die geeft tenminste nog Vigilance. Het feit dat de Teller zelf geen Knight is helpt z'n zaak ook niet echt. Echter, toen herinnerde ik me dat de aankomende set zich op Theros afspeelt, en aangezien het vorige Theros block een flink aantal aura's bevatte wordt een kaart die tokens maakt voor iedere keer dat ie getarget wordt wel heel erg de moeite waard! Qua flavor niks op aan te merken; je zou kunnen zeggen dat de Wilds ability 3/3 Elks zou moeten maken, maar dat zou gewoon ronduit OP zijn geweest. Al met al niet super sterk, maar dat hoeft ook niet op uncommon. Wel zou ik 'm bijna altijd om de Wilds ability spelen

Blasty met From Dusk until Dawn
Ding! De flavor jackpot is gevallen! Kleuren, namen van de abilities, functie van de kaart; je kan deze kaart de schattigst mogelijke kitten die je maar kan vinden als art geven en ik zal blijven zoeken naar het horror element, want deze kaart SCHREEUWT Innistrad. Echter, ook bij deze kaart is er een ability waar ik bijna altijd voor zou gaan; in dit geval de Blessed ability. In Orzhov kleuren zijn er namelijk maar 24 creatures die kunnen transformeren en 3 daarvan hebben na hun transformatie niet zo veel meer aan die +1/+1 counter. Die Blessed ability is daarentegen echt on point en voor die cmc van 3 absoluut speelbaar!

MagnusMagicus met The Birth of Kamigawa
Okee, okee, ik heb hardop gelachen Ik weet niet zeker wat snakes met de geboorte van Kamigawa te maken hebben (waren zij het eerste volk op die plane?), maar ze komen er in ieder geval voor, dus het heeft soortvan flavor. Afgezien daarvan is de kaart wel helemaal Kamigawa; inclusief het feit dat ie eigenlijk voor minder ook prima had gekund. Als ik echt een azijnzeikerd was, had ik nog kunnen roepen dat Ink-Eyes helemaal niet weet dat er meer dan een wereld is en dus nooit naar Kamigawa zou refereren als een plane, maar de grap is te goed om daar moeilijk over te doen Voor een minder serieuze poging is dit best een toepasselijke kaart!

NinoVDR met Artificial Brothership Soul
Eerlijk is eerlijk, de flavor is aanwezig... Als in dat dit zo'n beetje de meest gecompliceerde kaart is die ik ooit in een ByC heb mogen aanschouwen, maar dat complexiteit wel net het ding was van Urza en Mishra. Dat gezegd hebbende; deze kaart is OH-wait for it-PEE. De Mishra ability is nog niet eens zo erg (al kan die onder de juiste omstandigheden ook gigantisch uit de klauwen lopen), maar de Urza? Deze kaart kakt iedere beurt een strikt betere Powerstone Shard uit! Dan is er ook nog eens het feit dat je kaart niet legendary is, en dat in blauw, wat talloze manieren kent om artifacts tot in den treure te kopiëren. Sorry, maar als dit een beurt blijft liggen brengt het een plaag teweeg waar je tegenstander nooit meer bovenop komt.

Daedalon met The Blind Eternities
Het idee van de kaart vind ik leuk. Selfmill is een thema dat me altijd geboeid heeft (of in ieder geval al zo lang als de kaart Psychic Spiral bestaat) en een kaart die je min of meer beloont voor die praktijken spreekt mij daarom ook best aan. Echter; ik kan maar moeilijk bepalen wat ik van de kaart moet vinden. Eldrazi zijn niet echt een tribe die selfmill bevorderen of er op een andere manier voordeel bij hebben (sterker nog: Emrakul, the Aeons Torn, Kozilek, Butcher of Truth en Ulamog, the Infinite Gyre werken je thema zelfs ontzettend tegen); zeker omdat selfmill en Eldrazi niet lekker samengaan is de manacost echt ridicuul hoog voor wat de kaart doet; en de flavor voelt ook niet helemaal lekker: je zou verwachten dat de Blind Eternities wel iets meer interactie met planeswalkers zouden hebben. En dan nog een kleine nitpick: enchantments tap je in de regel niet. Da's een van de weinige verschillen die er nog zijn tussen enchantments en artifacts Misschien dat je hier een hele set met graveyard-interactieve Eldrazi omheen bedacht had (en in dat geval was ie waarschijnlijk een heel stuk leuker geweest!), maar als losse kaart doet ie voor mij niet heel veel...

bartist met Ayatsu, Lord of Valor's Reach
Interessante kaart! De flavor klopt; Kylem's hele cultuur draait om sport en dus is 't best logisch dat er een noble rondloopt waarvan men uit alle macht probeert te voorkomen dat ie de tegenpartij steunt; omdat hij zo vermogend is dat zijn steun aan een team het hele spel kan destabiliseren. Ook dat Vagabond vind ik een interessante mechanic; omdat je 'm nooit controlt kan je 'm niet equippen of boosten met een anthem of een lord. Echter, hoe bepaal je in een multiplayer pot wie met 'm mag blocken? Daarnaast is deze kaart bijna altijd gewoon nadelig voor jezelf. Stel, je speelt deze, passt de beurt. Speler A neemt de beurt aan, wil naar combat gaan, maar speler B betaalt want die wil niet dat A's creatures te sterk worden. A besluit alsnog aan te vallen, waarop B Ayatsu inzet om iets groots te blocken en ach wat jammer, daar gaat Ayatsu. En dat is nog in het gunstige geval dat iemand anders dan jij bereid is om die cost te betalen. Het idee van een kaart zonder controller vind ik ontzettend vet, maar vooralsnog run ik toch liever Karona, False God, die geeft minder stress

Nissa333 met The World Spell
I like it! The World Spell was eigenlijk bedoeld om Dominaria uit The Shard (een groep planes waartussen geplaneswalkt kon worden, maar niemand kon erbuiten planeswalken en niemand van buiten kon naar binnen) te doen ontsnappen, maar betekende tegelijkertijd het einde van de Ice Age. Ik zou zelf de schade afhankelijk hebben gemaakt van het aantal Snow permanents dat de speler die je target controlt, maar ik denk dat het zo ook kan. Je wilt zelf namelijk helemaal geen Snow permanents spelen, want die van jou leveren ook geen mana op en je moet toch ergens die upkeep mee betalen! Mooie, flavorvolle haatkaart die goed bij pre-mending Dominaria past!

Gezien het kleine aantal deelnemers ga ik geen top 5 doen, want lullig naar de anderen. Laten we dan maar gelijk naar de prijsuitreiking gaan:

Het is voor mij een moeilijke keuze tussen 2 pittig stoere kaarten; zowel The World Spell als From Dusk until Dawn zitten retegoed in elkaar. Echter een van de twee is een stuk breder inzetbaar dan de ander, en daarom gaat mijn stem met een miniem verschil naar

Blasty met From Dusk until Dawn!!

Gefeliciteerd met je overwinning! PM me even met je favoriete Standard set van dit moment en je adresgegevens, want dan krijg je naast de onsterfelijke eer om ByC #135 te runnen een mooie booster van die set thuisgestuurd!

Aan de rest, dank voor het meedoen en blijf vooral insturen! Tot de volgende keer!
 bijgewerkt door Sunitram 1 maand geleden
Blasty
1 maand geleden
Wauw thanks Sunitram!

Ik denk inderdaad dat de kleuren combinatie wat ongelukkig is voor de transformers, maar buiten commander ben je niet erg gebonden aan zwart en wit. De kleuren vond ik wel goed passen bij de naam

Ik ga even broeden op een onderwerp!
bartist
1 maand geleden
Gefeliciteerd Blasty!

(Ja, ik weet dat Vagabond nooit een echte mechanic gaat worden, maar om er omheen te brewen is wel gaaf )
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 29 posts
  • Laatste post bartist 1 maand geleden
  • Gemaakt door Sunitram 1 maand geleden
iDeal Mister Cash Mastercard Visa PayPal DPD PostNL