Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build Your Card #136: De Ode aan de Uncommon

MarcelN
4 jaren geleden
Het is reeds even gelee, maar door de winst in de vorige editie van Blasty heb ik weer de eer om een nieuwe BYC te hosten!

Eerst weer even de standaard tekst knippen en plakken uit #135:

De regels zijn vrij simpel (en ondertussen ook welbekend gok ik):
1. Een kaart per deelnemer (gedurende de week mag je nog veranderingen aanbrengen)
2. De ontwerper van de beste kaart mag het thema van de volgende ByC bepalen.
3. Wees aardig voor elkaar.
4. Heb vooral lol met elkaar.

Vervolgens staat er dan altijd waar moet een kaart aan voldoen:

1. Hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Voldoet de kaart aan het thema?
3. Is de kaart een samenhanged geheel?
4. Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Is de kaart niet te ingewikkeld?
6. Hoe origineel is de kaart?
7. Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?

Dat dus.

Het thema van deze uitgave:
Ode aan de Uncommon!


Wat mij opvalt is dat er bij de ByC draadjes nog al 's kaarten bedacht worden met 14 km aan oracle tekst. Daarmee kun je natuurlijk heel gave kaarten ontwerpen die een mooie play kunnen veroorzaken. De uitdaging is dus nu om een goed speelbare kaart op uncommon te maken, dit betekend dus een simpel design waarmee je toch mooie dingen kunt doen. Ik ga geen maximaal aantal woorden opleggen o.i.d., de designer van de kaart moet zelf aanvoelen of de kaart uncommon genoeg is.

Ik ben heel benieuwd waarmee jullie op de proppen komen!

Nog even een voorbeeld van zo'n uncommon (waarmee ik ByC #80 heb gewonnen ):



Deadline: Ongeveer 1 week lijkt mij toch ruim voldoende voor zo'n simpel kaartje? Maandag 6 januari om 23.59 sluiten de lijnen!
 bijgewerkt door MarcelN 4 jaren geleden
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Nissa333
4 jaren geleden
 bijgewerkt door Nissa333 4 jaren geleden
Daretti388
4 jaren geleden
Feather's Angels

Instant

Create a 2/2 White Angel Creature token with Flying and Vigilance. Then, Populate, and Populate again.
 bijgewerkt door Daretti388 4 jaren geleden
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Ik denk dat je het jezelf wel vrij ingewikkeld maakt . Want ik heb in beurt 2 zo'n Homing spell gecast, en in beurt 9 cast ik hem voor de tweede keer....maar wat had ik ook alweer gediscard? Of had ik hem nu al voor de 3e keer geast? Ai... . Verder zou ik het op casten laten discarden, niet op het resolven. Dat vinden de Magicregels niet geweldig .
Triskelion88
4 jaren geleden
Ik zie een hoop theros geinspireerd hierbij mijn duit in het zakje

Whispers of Erebos

Instant

Target opponent loses 3 life and sacrifices a permant he or she controles.
Reynaerd
4 jaren geleden
@Magnus,

Je art is dezelfde als die van Satyr Piper
MagnusMagicus
4 jaren geleden
@Reynaerd: ja, ik kon geen leuk non-Magic art vinden

Quote:
1 uur geleden
Homing { When you cast this spell, you may discard a nonland card face down. If you do, Exile this card You may cast it and you may spend mana to it as though it where in your hand. When you cast it for the second time, return the Discarded card to it's owner's hand. Then, Exile this card.}

Ik hoop dat dit beter is

Eerlijk gezegd...nee . Als je hem cast, mag je hem exilen en mag je hem weer casten? Dus ik moet tweemaal de mana cost betalen EN een kaart discarden? Oh, en je kunt niet face down discarden . En hoe weet ik of ik een spell voor de tweede keer cast? Wat als ik er 3 in mijn hand of graveyard heb....welke heb ik dan al gecast en welke niet? Plus, als ik hem voor de tweede keer cast, moet ik hem weer exilen? Dus ik betaal er 3x voor en hij resolved nooit . Mijn gevoel zegt dat je iets veel te ingewikkelds wil en dat je beter iets anders kunt bedenken. Wat dacht je van Jump-start?
Jacemaster
4 jaren geleden
Unwanted killer

Creature-human cleric 1/2

Sacrifice a permanent; Unwanted killer deals 1 damage to target creature.

"They hired me to kill, but didn't say who."
 bijgewerkt door Jacemaster 4 jaren geleden
Eclavyrr
4 jaren geleden
Commoner, Extra Rare

Tribal Instant - Vampire

As an additional cost to cast Commoner, Extra Rare sacrifice a Human.
Regenerate target Vampire and put two +1/+1 counters on it.

“Satisfactory? No.
Filling? Most definately!”
 bijgewerkt door Eclavyrr 4 jaren geleden
kolonelnick
4 jaren geleden
bartist
4 jaren geleden
Daedalon
4 jaren geleden
Looting Rascal
Creature - Goblin

Sacrifice a Goblin: Draw two cards, then discard a card at random.

1/1

"Much chaos, shiny loot!"
 bijgewerkt door Daedalon 4 jaren geleden
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Quote:
1 dag geleden
Feather's Angels

Instant

Create a 2/2 White Angel Creature token with Flying and Vigilance. Target creature you control with flying gets +2/+5 until end of turn.

Ik hoop dat dit beter is


Wel een stuk eenvoudiger . Ik weet niet of het de bedoeling was, maar je kunt niet de Angel token die je maakt ook de bonus geven, omdat je targets moet aanwijzen bij het casten van de spell, en je het token pas krijgt bij het resolven. En als je geen ander creature met flying hebt, kun je deze spell niet casten en als iemand reageert met een Murder op het creature dat je target, krijg je ook geen token. Just saying
Blasty
4 jaren geleden
 bijgewerkt door Blasty 4 jaren geleden
Blasty
4 jaren geleden
Quote:
2 dagen geleden
Unwanted killer

Creature-human cleric 1/2

You may sacrifice nonland nonemblem permanents you control at any time.

"They hired me to kill, but didn't say who."


Tip: Emblems zijn geen permanents, en volgens de regels kun je alleen permanents sacrificen die jij controlt, dus dat kun je ook weglaten.

Daarbuiten twijfel ik erg of dit geen activated ability moet zijn, regeltechnisch is het lastig te bewoorden wat je wilt.
Ik zou zeggen: : Destroy target nonland permanent you control.
 bijgewerkt door Blasty 4 jaren geleden
kolonelnick
4 jaren geleden
Blasty, je landje krijgt geen creature type als het een creature wordt. Geen idee of dit bewust is, maar ik wijs je er even op
Blasty
4 jaren geleden
Dat is redelijk standaard geloof ik, ik hou hem lekker simpel
BluezamX
4 jaren geleden
Pick your Poison
Instant

Choose one:
-Up to one target creature gets -0/-2 until the end of turn
-Up to one target creature gains Deathtouch until the end of turn.

Entwine (Choose both if you pay the Entwine cost.)
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Quote:
2 dagen geleden
Unwanted killer
Creature-human cleric 1/2
: Sacrifice a nonland permanents.
"They hired me to kill, but didn't say who."


Permanent is enkelvoud . Verder vraag ik me af waarom dit nonland is? Is er een reden voor dat je specifiek geen land wil laten sacrificen? En daarnaast is zwart niet heel goed in enchantments sacrificen (al zijn er wel een paar kaarten die het kunnen). Los daarvan doet de kaart me erg denken aan Claws of Gix. Die zou ik denk ik liever spelen, want dan krijg je in ieder geval nog een leven. Ok, deze is gratis, maar dit is feitelijk een compleet nutteloze ability, behalve in een extreem specifiek deck
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 37 posts
  • Laatste post bartist 4 jaren geleden
  • Gemaakt door MarcelN 4 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top