Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

Build Your Card #136: De Ode aan de Uncommon

Blasty
4 jaren geleden
Dat is redelijk standaard geloof ik, ik hou hem lekker simpel
BluezamX
4 jaren geleden
Pick your Poison
Instant

Choose one:
-Up to one target creature gets -0/-2 until the end of turn
-Up to one target creature gains Deathtouch until the end of turn.

Entwine (Choose both if you pay the Entwine cost.)
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Quote:
2 dagen geleden
Unwanted killer
Creature-human cleric 1/2
: Sacrifice a nonland permanents.
"They hired me to kill, but didn't say who."


Permanent is enkelvoud . Verder vraag ik me af waarom dit nonland is? Is er een reden voor dat je specifiek geen land wil laten sacrificen? En daarnaast is zwart niet heel goed in enchantments sacrificen (al zijn er wel een paar kaarten die het kunnen). Los daarvan doet de kaart me erg denken aan Claws of Gix. Die zou ik denk ik liever spelen, want dan krijg je in ieder geval nog een leven. Ok, deze is gratis, maar dit is feitelijk een compleet nutteloze ability, behalve in een extreem specifiek deck
kolonelnick
4 jaren geleden
Quote:
2 uren geleden
Dat is redelijk standaard geloof ik, ik hou hem lekker simpel


Alle mandlands krijgen creature types. Creeping Tar Pit en cohorten zijn elementals Mutavault krijgt alle creature types. En alle andere landjes die creatures worden krijgen ook types.

https://gatherer.wizards.com/Pages/Search/Default.aspx?action=advanced&type=+[%22Land%22]&text=+[becomes]+[creature]
Jacemaster
4 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Quote:
3 dagen geleden
Unwanted killer
Creature-human cleric 1/2
: Sacrifice a nonland permanents.
"They hired me to kill, but didn't say who."


Permanent is enkelvoud . Verder vraag ik me af waarom dit nonland is? Is er een reden voor dat je specifiek geen land wil laten sacrificen? En daarnaast is zwart niet heel goed in enchantments sacrificen (al zijn er wel een paar kaarten die het kunnen). Los daarvan doet de kaart me erg denken aan Claws of Gix. Die zou ik denk ik liever spelen, want dan krijg je in ieder geval nog een leven. Ok, deze is gratis, maar dit is feitelijk een compleet nutteloze ability, behalve in een extreem specifiek deck

Ik denk dat ik hem nu beter heb gemaakt zodat je niet alleen in specifieke decks er voordeel uithaalt
Blasty
4 jaren geleden
@kolonelnick je hebt gelijk ook, ik heb eroverheen gelezen. Thanks ik ga es kijken wat ik er van kan maken
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Quote:
3 dagen geleden
Unwanted killer

Creature-human cleric 1/2

: Sacrifice a permanent, Unwanted killer deals 1 damage to target creature.

"They hired me to kill, but didn't say who."


Nu kun je het zo herschrijven:

Sacrifice a permanent: Unwanted Killer deals one damage to target creature.
Reynaerd
4 jaren geleden
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Hey, anti-Mistform Ultimus tech!
kolonelnick
4 jaren geleden
Spanneeeend
MarcelN
4 jaren geleden
Sorry voor de vertraging! Ik ga ze zeer binnenkort nakijken en de uitslag bekend maken!
Franco
4 jaren geleden
Yeahh
MarcelN
4 jaren geleden
Zo! Daar gaan we dan!

Deze keer was het een behoorlijke open opdracht om het zo maar te noemen. Uncommon is een erg open begrip. Maar jullie zijn met leuke dingen op de proppen gekomen. Leuk!

Zoals altijd, ik zal misschien dingen over het hoofd zien, maar dit is m'n uitspraak en hiermee zullen jullie 't moeten doen!

Here goes:

MagnusMagicus met Wild Dance
Dit is inderdaad een uncommon ja! Een simpel effect dat een boardstate opeens kan veranderen. Uiteraard met de nieuwe Theros-set in het vooruitzicht zou deze zo kunnen verschijnen in die set. Ik denk dat deze kaart vooral in Limited play zou zien, omdat in constructed formats de Sorcery-speed misschien net een dooddoener is en er over het algemeen op CMC 4 wel wat sterker te spelen is en voor EDH is het effect gewoon te klein. In een Oathbreaker deck met Xenagos, the Reveler zou ik 'm zeker wel runnen overigens!

Nissa333 met Nandus, Dratted Hunter
Hey! Weer Theros! Heeft iedereen zin in die set ofzo?!? (Goed bezig, ik ook!) Er wordt door Nissa333 dankbaar gebruik gemaakt van het feit dat het sinds Dominaria heel normaal is om een Legendary creature op uncommon te zien. Maar dat geeft niet! De kaart is prima namelijk. En flink groen ook! De manier waarop er creatief omgegaan is met het Craterhoof-effect in combinatie met Devotion vind ik leuk gedaan. Het leuke is ook nog 's dat er vrij politiek gespeeld kan worden, omdat je niet gelimiteerd bent tot alleen je eigen creatures, zowel het enteren als het buffen. Doordat het creature verder geen evasion o.i.d. heeft of geeft en makkelijk gepingt of gedestroyed kan worden blijft ie ook uncommon wat mij betreft. Als ie met Hexproof was geweest o.i.d. was ie al rare geweest denk ik. Mooi uitgebalanceerde kaart, die in best wel wat formaten play zou zien, schat ik in!

Daretti388 met Feather's Angels
Deze kaart is nogal 's aan verandering onderhevig geweest. Maar ook dat geeft natuurlijk niks! Aldoende leert men Toch vind ik dit nog steeds een wat wankele kaart.. zeg maar. De CMC van (correcte volgorde overigens is , zie bijvoorbeeld Mayael the Anima) maakt m al vrij lastig speelbaar in veel decks.. In limited zou je kunnen splashen naar of , maar hoe interessant dit effect is in een limited formaat vraag ik me best wel af... Ik denk dat je namelijk in 9 van de 10 gevallen voor die CMC 3 2/2 fladderaars krijgt. Is dat dan echt zo slecht? Nee... maar echt denderend is 't ook niet en ook hier denk ik dat er op 5 CMC veel en veel interessantere dingen te spelen zijn. Wellicht zou je 'm kunnen spelen in een Naya grote tokendeck, wat niet ondenkbaar is, maar zelfs dan denk ik dat er leukere opties zijn. Ook thematisch heb ik wat op- en aanmerkingen... eigenlijk... Feather, the Redeemed komt uit Ravnica. Angels op Ravnica zijn echt of .. heeft daar in feite niks mee te maken. Innistrad had dat wel.. met Sigarda, Host of Herons.. Ook is een 2/2 Angel token een beetje offkey.. Over het algemeen zijn die 4/4. Maar dat is een kleinigheidje, wat niet is kan altijd nog komen.

Koendert met Whispers of Erebos
Wat nou dan?! Nog een Theros kaart? En wat voor 1! Dit is nou inderdaad zo'n uncommon kaart die ik makkelijk zou zien verschijnen! Goed speelbaar in limited door z'n monocolor en ik denk (bij gebrek aan enige ervaring in het format) dat deze kaart ook nog best 's een sideboard van een Modern-deck zou kunnen halen. Een mooie manier om je een extra beurt boardstate te vergunnen door een aggro deck de wind net ff iets uit de zeilen te nemen en 3 kostbare schade uit te delen! Ik vind 'm mooi!

Jacemaster met Unwanted Killer
Ook ontstaan in een heel andere vorm dan ie geëindigd is, maar da's allemaal prima! Maar ook deze kaart is denk ik niet echt een heavy hitter. In sommige gevallen, bijvoorbeeld in een Aristocrats deck, zou ie nog wel 's van pas kunnen komen, maar ook dan is het effect denk ik vrij nihil. In Limited zie ik niet snel in hoe ik een creature zou willen saccen voor 1 damage aan alleen een creature. In andere formats moet ik denk ik heel dik in de tokens zitten om dit te willen spelen. Verder denk ik dat deze kaart eigenlijk een common is. Kijk naar vergelijkbare kaarten als Bloodthrone Vampire en Bloodflow Connoisseur op common. Die ik beide eigenlijk net iets interessanter vind. Een leuke sac-engine op uncommon is zeker een mooi idee, maar bij dit design komt dat er niet lekker uit...

Eclavyrr met Commoner, Extra Rare
Ten eerste, die naam is natuurlijk schitterend! Of mythisch misschien wel Dat zilveren icoontje die je erbij plakt die klopt wel aardig ja, deze kaart schreeuwt Innistrad! Humans saccen t.b.v. de Vampire populatie, keurig! Verder klopt deze kaart ook prima. CMC is goed, effect is uncommon. Gewoon een prima kaart. Wel wat niche natuurlijk, door zijn Vampire limitatie, maar nogmaals, in Innistrad is dat prima veroorloofd!

kolonelnick met Wanderer of Hazoret
Interessant ding, ergens... Scryen is natuurlijk altijd goed, in dit geval wel erg voorwaardelijk. Ik zou zeggen dat die 1-kaart limit een beetje overbodig is, hoewel het qua flavor natuurlijk heel goed bij Hazoret the Fervent past. Maar als je dan toch in Amonket-sferen bezig bent had ik 'm misschien gemaakt (kleur van Hazoret) en 'm dan een potje Embalm gegeven, om dat Zombie type toch te kunnen krijgen. Maar dat zijn mijn flavorklieren weer die me opspelen.
De Menace zorgt er in ieder geval voor dat ermee aanvallen niet altijd betekent "Sacrifice this creature" en de ability zelf is gewoon uncommon waardig. Zit dus keurig in elkaar verder. Oh ja, kleine petpeeve nog... ik neem aan dat dit "een wanderer in dienst van Hazoret is.. dan zou ik 'm denk ik Hazoret's Wanderer noemen. Nu lees ik dat deze eigenlijk constant over Hazoret heen aan t zwerven is... rare hobby...

bartist met Mindbattle
Deze kaart moest ik echt paar keer doorlezen/doordenken om 'm goed te kunnen beoordelen.. en nog ben ik bang dat ik 'm niet goed beoordeel.. maar ik probeer t toch. Het is een leuk politieke kaart, dat zeker en het loot-effect is altijd leuk, maar je loopt ook het risico dat dit een dud wordt in je hand, doordat je evenveel moet discarden als dat je zou pakken, maar Izzet is over het algemeen wel handig in carddraw. Een Madness deck zou 't natuurlijk wel een heel geinig effect vinden.
Ik heb toch het vermoeden dat opponents niet snel zullen kiezen voor de carddraw/discard, omdat dit een kaart is die je graag speelt in een deck waarin je veel pakt en discard of je tegenstander veel pakt, of discard, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik gok dat men 9 van de 10 keer zal zeggen, is goed joh, je pakt maar.. ik brand me er geen 2x aan! Misschien had je er iets meer voordeel voor je oppo's aan moeten hangen. Zeg dat zij maar 1 kaart hoeven te discarden, of dat jij je 2 kaarten at random moet discarden en zij niet.. zoiets..
Zie je wel! Ik heb geen idee!

Daedalon met Looting Rascal
Leuk! Doet wat ie zegt, looten! Simpel design met best veel voordeel, maar werkt eigenlijk alleen in Goblin-tribal of Goblin heavy decks. At random looten is ook des Goblins, hij klopt gewoon! Alleen de naam Rascal vind ik niet echt des Goblins, maar dat is die verrekte flavorklier van mij weer.

Blasty met Cave of Nyx
Yes! Een utility-landje! Ik hou van landjes die dingesen doen! Manlandjes zijn ook altijd prima natuurlijk. Deze is ook weer gelieerd aan de nieuwe Theros set en de ability doet erg denken aan de Escape ability. Maar toch is 't weer anders. Het is natuurlijk altijd een + als je landje in ieder geval ook kan produceren, dat is zo ondertussen wel een beetje een must, dus dat zit snor!
De ability zelf... weet ik niet... of t zo sterk is... met de Escape beestjes krijg je voor je geexilde kaarten nog een creature terug, met een bonus to boot vaak en bij deze krijg je tot het eind van je beurt een 3/3 beestje zonder evasion of iets... Vind ik volgens mij een vrij hefty cost voor een vrij klein effect. Maar dat is misschien ook wel goed, voor een uncommon. Voordeel is wel dat je m niet hoeft te tappen, of een manacost hoeft te betalen om het te activeren, zodat je wel opeens een blocker kunt maken op instant-speed of iets dergelijks. Het is wel een geinige kaart, maar ik spring niet direct een gat in de lucht zeg maar...

BluezamX met Pick your Poison
Leuk ding! Is wel een Limited kaart denk ik en misschien zou ie wat sideboard action zien in Standard, maar het is een leuk veelzijdig ding. Voor EDH denk ik net een te klein effect, hoewel er natuurlijk altijd wel bepaalde decks zijn die het toch willen runnen. Is wel zo dat ze beide een beetje neerkomen op removal, maar voor 2 creatures nokken is niet gek! Poison schijnt te doen met je.. je verwijderen Mooi gedaan!

Reynaerd met Got the Spider
Koffie door m'n neus... toen ik 'm zag... net toen ik slok koffie nam...
Schitterende creatie, past met deze art in een unset, zo niche als maar kan. Ik hou ervan! En als je 'm ooit speelt in combinatie met Imagecrafter koop ik een poster van je en die hang ik dan boven m'n bed

Nou dat was 'm dan! Ook deze was weer lastig, weer leuke dingen voorbij zien komen!

Random top 3:
Nissa333 met Nandus, Dratted Hunter
Koendert met Whispers of Erebos
Daedalon met Looting Rascal

En de winnaar, dan maar, is:

Koendert met Whispers of Erebos!

Op de een of andere manier sprak dit design mij zo ontzettend aan! Het is een soort reactieve versie van Thoughtseize.. denk ik, waardoor ie zeker uncommon wordt. ETB effecten blijf je er niet mee voor, maar de dreiging van een groot creature o.i.d. kun je er situationeel mee wegnemen of misschien sloop je er een land mee waarmee je weer wat tijd wint en ga zo maar door. Keurig! Verder vind ik de naam ook prachtig gevonden.. te luguber gewoon

Iedereen: Bedankt voor de leuke input weer... vond t weer 's lastig!

Koendert aan jou de eer om #137 te gaan verzinnen. Succes!
 bijgewerkt door MarcelN 4 jaren geleden
BluezamX
4 jaren geleden
Gefeliciteerd Koendert!
Nissa333
4 jaren geleden
Gefelciteerd Koendert!

En bedankt MarcelN voor het hosten, het wel een keer een leuke uitdaging om minder OP kaarten te maken die toch ook leuk zijn geworden om mee te spelen
 bijgewerkt door Nissa333 4 jaren geleden
Triskelion88
4 jaren geleden
Thnx, bedankt voor het positieve commentaar ik ga wat bedenken!
Daedalon
4 jaren geleden
Sweet, top 3 xD congratz Koendert
kolonelnick
4 jaren geleden
I mean, wie weet waar hazoret into is

Congrats koendert!
 bijgewerkt door kolonelnick 4 jaren geleden
Blasty
4 jaren geleden
Kudo's Koendert

MarcelN bedankt voor het hosten!
bartist
4 jaren geleden
Gefeliciteerd Koendert! Ben benieuwd wat het thema gaat worden!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 37 posts
  • Laatste post bartist 4 jaren geleden
  • Gemaakt door MarcelN 4 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top