Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build Your Card #137: Devotion

Triskelion88
4 jaren geleden
Het is een tijd geleden dat ik gewonnen heb maar hierbij de nieuwe BYC, dit is inmiddels de 137e editie en still going strong met een hoop mooie inzendingen iedere keer.


De regels zijn vrij simpel:
1. Een kaart per deelnemer (gedurende de week mag je nog veranderingen aanbrengen)
2. De ontwerper van de beste kaart mag het thema van de volgende ByC bepalen.
3. Wees aardig voor elkaar.
4. Heb vooral lol met elkaar.

Vervolgens staat er dan altijd waar moet een kaart aan voldoen:

1. Hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Voldoet de kaart aan het thema?
3. Is de kaart een samenhanged geheel?
4. Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Is de kaart niet te ingewikkeld?
6. Hoe origineel is de kaart?
7. Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?

Deze BYC staat uiteraard in het thema van Theros en de mechanic Devotion.

hierbij een idee van mijn zijde


Ishap, the god of balance

Enchantment creature - God

Indestructible

When your devotion to all colors is below 2 Ishap the god of Balance isn't a creature

When your devotion to all colors is exactly 5, 5 white, 5 blue, 5 black, 5 red and 5 green, you win the game

6/6


de deadline voor deze BYC is 27/1/2020
 bijgewerkt door Triskelion88 4 jaren geleden
bartist
4 jaren geleden
 bijgewerkt door bartist 4 jaren geleden
Eclavyrr
4 jaren geleden
Mox of Faith

Legendary Artifact

When Mox of Faith enters the battlefield choose a color.
At the end of each turn, if your devotion to the chosen color is less than the number of colored permanents you control exile Mox of Faith.

: Add one mana of the chosen color.

Even een snelle draft vanaf mijn mobiel, verdere uitwerking volgt.

Het idee erachter is dat de God een krachtig geschenk geeft zolang zijn/haar aanbidders maar gelovig genoeg zijn, als het geloof echter begint te verzwakken of als ze te zeer in een andere God gaan geloven, dan neemt de God het geschenk weer af.
 bijgewerkt door Eclavyrr 4 jaren geleden
BluezamX
4 jaren geleden
Karametra's Devoted

Creature - Druid

: add . If your Devotion to green and white is 3 or more, add .

1/3
 bijgewerkt door BluezamX 4 jaren geleden
MarcelN
4 jaren geleden
Te makkelijk? Doe 't lekker toch!



Typo in de flavortext... ...caught in stone... moet t zijn...

Ah kak... tijdens mijn creatieve proces geninja'd door Eclavyrr... Hoewel ie wel fundamenteel anders werkt...

Oproep aan Eclavyrr: Als je 'm teveel vindt lijken op die van jou, ga ik een nieuwe verzinnen!!! Laat even weten!!!
 bijgewerkt door MarcelN 4 jaren geleden
Daretti388
4 jaren geleden
Mogis' Horde

Sorcery

Create half X 2/3 red Minotaur tokens, and target player loses X life. Where X is your Devotion For Black and red.
 bijgewerkt door Daretti388 4 jaren geleden
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Quote:
4 uren geleden
Ishap, the god of balance
Enchantment creature - God
Indestructible
When your devotion to all colors is below 2 Ishap the god of Balance isn't a creature
When your devotion to all colors is exactly 5, 5 white, 5 blue, 5 black, 5 red and 5 green, you win the game
6/6


Even het voorbeeld doorzagen . De regels kunnen "Devotion to all colors" volgens mij wel aan, maar Ishap zelf geeft je al 5 devotion to all colors, dus het is altijd een creature. En de tweede regel werkt niet zo. Dat zou moeten zijn:

When your devotion to white, your devotion to blue, your devotion to black, your devotion to red, and your devotion to green are each equal to exactly 5, you win the game.


En mijn inzending:

Heliod's Ring
Artifact
Heliod's Ring enters the battlefield tapped with a charge counter on it.
Your devotion to white is is increased by the number of charge counters on Heliod's Ring.
: Add .
: Put a charge counter on Heliod's Ring.
Blasty
4 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Ashiok, Underworld Horror

Legendary Planeswalker- Ashiok

+2: Exile Target Card From an opponent's Graveyard

-1: Exile target permanent, Then remove loyalty counters from Ashiok equal to your Devotion for Black and Blue.

-7: Exile up to X target permanents, where X is your Devotion for Black and Blue.


Volgens mij mist hier nog de starting loyalty hoeveelheid.
Eclavyrr
4 jaren geleden
Marcel, je mag hem zo laten. Die van mij werkt fundamenteel anders en het idee erachter is ook op een andere manier ingestoken.
 bijgewerkt door Eclavyrr 4 jaren geleden
Daretti388
4 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Quote:
2 uren geleden
Ashiok, Underworld Horror

Legendary Planeswalker- Ashiok

+2: Exile Target Card From an opponent's Graveyard

-1: Exile target permanent, Then remove loyalty counters from Ashiok equal to your Devotion for Black and Blue.

-7: Exile up to X target permanents, where X is your Devotion for Black and Blue.


Volgens mij mist hier nog de starting loyalty hoeveelheid.


Thx, Aangepast!
MarcelN
4 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Marcel, je mag hem zo laten. Die van mij werkt fundamenteel anders en het idee erachter is ook op een andere manier ingestoken.


Awesome!! Dank!
Nissa333
4 jaren geleden
Wolf Umbra
Enchantment - Aura

Enchant creature
This spell costs less to cast, where X is your devotion to green.
Enchanted creature gets +2/+2 and trample
Totem armor (If enchanted creature would be destroyed, instead remove all damage from it and destroy this Aura.)
 bijgewerkt door Nissa333 4 jaren geleden
Blizzardfox
4 jaren geleden
Ladies and Gentleman,

Ik kan gerust zeggen dat ik nog nooit zo veel moeite heb gestoken in BYC, maar Devotion! Ik heb de layout helemaal moeten maken zoals hij nu ook daadwerkelijk is.
I love it so much! Ik onthul haar, diep vanuit mijn tidal heart! Mijn favoriete God!

Thassa, Sea Godess!

 bijgewerkt door Blizzardfox 4 jaren geleden
Nissa333
4 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Wolf Umbra
Enchantment - Aura

Enchant creature
This spell costs less to cast, where X is your devotion to green.
Enchanted creature gets +2/+2 and trample
Totem armor (If enchanted creature would be destroyed, instead remove all damage from it and destroy this Aura.)




Ik weet niet of de trample wel of niet een goede toevoeging is. Ik wil het wel een uncommon houden. Iemand wat commentaar?
 bijgewerkt door Nissa333 4 jaren geleden
BluezamX
4 jaren geleden
Quote:
21 minuten geleden
Quote:
1 uur geleden
Wolf Umbra
Enchantment - Aura

Enchant creature
This spell costs less to cast, where X is your devotion to green.
Enchanted creature gets +2/+2 and trample
Totem armor (If enchanted creature would be destroyed, instead remove all damage from it and destroy this Aura.)




Ik weet niet of de trample wel of niet een goede toevoeging is. Ik wil het wel een uncommon houden. Iemand wat commentaar?


Trample of Totem Armor? Totem Armor is naar mijn mening niet passend bij Theros, maar wel een vette toevoeging. Desnoods zeg je dat het zich op een Indianen Plane afspeelt waar de Wolf Spirit God de kleur groen heeft, en met Devotion werkt.

Qua power level lijkt de kaart me een goede Uncommon. Voor is het geen geweldige kaart om te spelen, voor is het al vrij goed, en voor is hij al helemaal super! En door de gaat het ook lekker samen met Devotion.
Nissa333
4 jaren geleden
Ja ik zat te denken dat een Umbra (die er best wel een paar zijn in de magic geschiedenis) een leuke kaart zou zijn. En alle of vrijwel alle kaarten die een Umbra zijn (umbra in de naam hebben) hebben totem armour.

Ik vond het dus een leuk kaart idee om inderdaad een soort uitverkorene te maken die dus werkt met devotion. Maar wel dat je nog een soort umbra feel hebt. In het geval theros is het dus een soort enchantment die een gift van Nylea voorstelt
Triskelion88
4 jaren geleden
Wow nu al 8 inzendingen! Ik ben benieuwd wat er nog meer komt
Daedalon
4 jaren geleden
Oracle of Heliod
Creature - Human Cleric
As long your devotion to white is less than two, you may cast this spell for instead.
Sacrifice Oracle of Theros: Target legendary enchantment you control loses all abilities and gains indestructible until your next turn.
0/3
 bijgewerkt door Daedalon 4 jaren geleden
Sunitram
4 jaren geleden
Keranos' Rebuttal

Instant

Choose one or both:
- Counter target spell with converted mana cost X or less, where X is your devotion to blue.
- Keranos' Rebuttal deals X damage to any target, where X is your devotion to red.
 bijgewerkt door Sunitram 4 jaren geleden
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Keranos' Rebuttal

Instant

Choose one or both:
- Counter target spell, unless its controller pays , where X is your devotion to blue.
- Keranos' Rebuttal deals X damage to any target, where X is your devotion to red.

Ik had niet verwacht dat de damage helft nog niet zou bestaan! Maar die is er niet, cool! De andere helft is Thassa's Rebuff
Quote:
12 uren geleden
Oracle of Theros
Creature - Human Cleric
Sacrifice Oracle of Theros: target one legendary enchantment you control, until the start of your next upkeep, it has indestructible, and it loses all other abilities.
0/3

De ability is niet juist verwoord (al is het idee wel duidelijk ).

Sacrifice Oracle of Theros: Target legendary enchantment you control loses all abilities and gains indestructible until your next turn.
Quote:
17 uren geleden
Ladies and Gentleman,

Ik kan gerust zeggen dat ik nog nooit zo veel moeite heb gestoken in BYC, maar Devotion! Ik heb de layout helemaal moeten maken zoals hij nu ook daadwerkelijk is.
I love it so much! Ik onthul haar, diep vanuit mijn tidal heart! Mijn favoriete God!

Thassa, Sea Godess!


Goddess is met twee d's in het midden . Verder kijkt Devotion naar permanents onder jouw control, dus een spell heeft geen devotion, dus je laatste twee abilities werken helaas niet! Verder hebben alle huidige Goden met de devotion/creature ability allemaal maar 1 pip in hun kleur, omdat ze anders wel HEEL snel aan gaan. Jij hebt er 3. Kan, maar wellicht de devotion tot het een creature is wat ophogen?
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top