Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build Your Card #137: Devotion

MarcelN
4 jaren geleden
Quote:
12 uren geleden
Oracle of Theros
Creature - Human Cleric
Sacrifice Oracle of Theros: target one legendary enchantment you control, until the start of your next upkeep, it has indestructible, and it loses all other abilities.
0/3


Volgens mij voldoet deze kaart (die overigens wel leuk in elkaar zit) niet helemaal aan de opdracht... De uitdaging was namelijk om een kaart met devotion-interactie te maken... en dat doet den dissent niet...
Daedalon
4 jaren geleden
t idee was dat Oracle juist de devotion van een theros god tijdelijk weghaalt, alsof het een god om directe interventie vraagt (door de devotion restrictie waardoor het geen creature is te negeren)

maar ik zal wel ff verder nadenken
 bijgewerkt door Daedalon 4 jaren geleden
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Je haalt de devotion ability weg, maar dat doet een Humble ook . Dat is wel erg indirect interactie met devotion, want je devotion count blijft nog wel gewoon bestaan. Ik denk dat je een interessante insteek hebt gevonden, maar probeer inderdaad iets directer wat met devotion te doen.
Sunitram
4 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Ik had niet verwacht dat de damage helft nog niet zou bestaan! Maar die is er niet, cool! De andere helft is Thassa's Rebuff
Ik heb de blauwe regel de Spellstutter Sprite behandeling gegeven; je wilt tenslotte niet in Thassa's vaarwater zitten
 bijgewerkt door Sunitram 4 jaren geleden
Darkling
4 jaren geleden
Xenagos's Secret Pet
Creature - Goat
As long as your devotion to red is 3 or more, goats you control have double strike.
As long as your devotion to green is 4 or more, goats you control get +1/+0 for each goat you control.
At the beginning of your end step, if you control a Xenagos planeswalker, create a green 1/1 Goat creature token.
(4/4)

Deze creature is een ode aan mijn favoriete God Xenagos.
Ik heb voor de creature type goat gekozen omdat toen Xenagos ontworpen werd wilden wizards hem eerst een geitenhoofd geven maar vonden dat toch er te onmenselijk uitzien.

Ik kan me heel goed voorstellen dat ik fouten heb gemaakt in de verwoording of dat een ability toch te sterk/zwak/ingewikkeld oid in elkaar zit want dit doe ik nou eenmaal niet vaak. Alle feedback is daarom ook welkom!!!

Edit: de devotion abilities heb ik aangepast zodat het meer met de goats doet die je krijgt op je end step. Ook is de power/toughness van 3/3 naar 4/4 gegaan
Magnus en Bluezam bedankt voor de feedback!
 bijgewerkt door Darkling 4 jaren geleden
Daedalon
4 jaren geleden
Heb t maar ff ietswat aangepast zodat het ook met devotion werkt
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Ik vind de kaart leuk, alleen wellicht net niet sterk genoeg. Als je geen devotion genoeg hebt, is het een 5 mana 3/3 en dat is wel erg underwhelming. Misschien kun je de devotion naar 3 terugschroeven, de mana naar doen en het een 4/4 maken? En dan de bonussen iets aanpassen? Ik vind het verschil nu ook wel erg groot tussen de twee devotion bonussen. Oh, en Secret en Pet moeten met hoofdletters ook . Derde ability vind ik erg leuk, alleen doen de Pet zelf niet echt iets met die Goat....het is een beetje random (al snap ik de grap ). Misschien kan de rode ability double strike worden en de groene een buff naar het aantal creatures dat je hebt, dan bind je het allemaal net wat meer samen. En wellicht kun je van de Goat toch een Satyr maken omdat Xenagos daar meer mee heeft?
AncientOne
4 jaren geleden
Gaze of Erebos
Instant
Destroy target creature if it has converted mana cost less than or equal to your devotion to black.
BluezamX
4 jaren geleden
Quote:
3 uren geleden
Xenagos's secret pet
Creature - Goat
As long as your devotion to red is 4 or more, Xenagos's secret pet gets +3/+2.
As long as your devotion to green is 4 or more, Xenagos's secret pet has Trample.
At the beginning of your end step, if you control a Xenagos planeswalker, create a green 1/1 Goat creature token.
(3/3)

Deze creature is een ode aan mijn favoriete God Xenagos.
Ik heb voor de creature type goat gekozen omdat toen Xenagos ontworpen werd wilden wizards hem eerst een geitenhoofd geven maar vonden dat toch er te onmenselijk uitzien.

Ik kan me heel goed voorstellen dat ik fouten heb gemaakt in de verwoording of dat een ability toch te sterk/zwak/ingewikkeld oid in elkaar zit want dit doe ik nou eenmaal niet vaak. Alle feedback is daarom ook welkom!!!


De kaart is zo naar mijn mening best leuk! Ik denk dat je inderdaad de stats wel wat mag buffen (een 4/4 voor of een 3/3 voor ). Ook denk ik dat de abilities nu wel erg ver uit elkaar liggen qua powerlevel. Misschien kan je doen "As long as your Devotion to red is 4 or greater Goats you control get +2/+0. As long as your Devotion to green is 4 or greater Goats you control get +2/+0." Zo is het ook interessant om meerdere Goats te maken met de tweede ability, terwijl hij zichzelf ook buffed!
Jeff
4 jaren geleden
Quote:
20 uren geleden
Gaze of Erebos
Instant
Destroy target creature if it has converted mana cost less than or equal to your devotion to black.


Lekker gemene verwoording: zo mag je hem op ieder beest casten, ongeacht je devotion. Een beetje a la Fatal Push die je ook op alles mag casten (zelfs op zeg een Glorybringer). Ik zou het verwoorden als:
"Destroy target creature with converted mana cost less than or equal to your devotion to black."
Zo kun je hem alleen casten als je devotion hoog genoeg is op het moment van casten. Als je devotion verminderd wordt voor het resolven wordt dan de spell alsnog gecounterd dus dat effect blijft gewoon.
Daedalon
4 jaren geleden
dit is wel erg lang zo
Sunitram
4 jaren geleden
Quote:
12 dagen geleden
de deadline voor deze BYC is 27/1/2020


Even geduld nog
Reynaerd
4 jaren geleden
Foreign Idol

Artifact

As Foreign Idol enters the battlefield, choose an opponent and a color.

: Foreign Idol becomes a X/X God artifact creature until end of turn, where X is the chosen opponent's devotion to the chosen color. Active this ability only the chosen opponent controls a God or Demigod.
MalcolmS
4 jaren geleden
Shared Temple
Artifact

At the beginning of each player's precombat main phase, that player chooses a color and adds X mana of the chosen color where X is their devotion to that color.

een grouphug kaartje die elke speler die een devotion deck heeft beloont
kolonelnick
4 jaren geleden
Herald of Iroas
Creature - Human Cleric
At the beginning of your upkeep choose one, if your devotion to white and red is more than ten, you may choose both:
- you gain X life, where X is your devotion to white.
- Herald of Iroas deals X damage to target creature or planeswalker, where X is your devotion to red

2/4
Triskelion88
4 jaren geleden
En de deadline is geweest, ik ga alles bekijken en kom er deze week op terug
Triskelion88
4 jaren geleden
bartist
Temple of need: interessante kaart, +1/+1 voor de creatures met de hoogste devotion, risico is wel dat wanneer de tegenstander in zijn kleuren de hoogste devotion heeft de mana minder bruikbaar is en jou beesten geen +1+1 krijgen. Uncommon prima type, denk alleen buiten limited niet echt speelbaar

Eclavyrr
Mox of Faith, Moxen zijn altijd een risico dat ze te goed zijn ik zie deze dan ook in die categorie vallen. In een mono color red deck heb je in principe een mox ruby op hand die je in beurt 1 kan gebruiken.

BluezamX
Karametra’s Devoted, leuke kaart, goed ontwerp wat perfect in het onderwerp past. Rare is wellicht aan de hoge kant. Ramp wil je in beurt 1 spelen en beurt 2 oogsten als het ware neemt niet weg dat dit zeker een speelbare kaart zou kunnen zijn in standard.

MarcelN
Mox Ametthyst, Een tweede mox met een beperking die 2 devotion vraagt hierdoor niet de ramp die je van een mox verwacht maar zeker wel goed speelbaar ik kan mij voorstellen dat deze kaart in legacy play zou zien.

Daretti388
Mogis’ Horde, 4 mana mythic sorcery, daart zijn de verwachtingen hoog van! Als je iedere beurt een permanent gespeeld waarbij je je mana volledig gebruikt heb je max 5 devotion en dan is voor 4 mana 2 2/3 en target players loses 5 life een prima payoff ik denk echter de kans hier op minimaal is en dan doet de spell erg weinig. Wellicht meer focus op 1 van de twee opties maakt hem beter?

MagnusMagicus
Heliod’s ring, yes witte ramp! Voor 2 mana en de mogelijkheid om je devotion te verhogen doormiddel van chargecounters. Wat mij betreft een spot on kaart met een goeie manacost en rarity.

Nissa333
Wolfumbra, leuke kaart en een enchantment aura helemaal in lijn met theros. De devotion ability maakt het interessant om hem te spellen en protection voor je creature en +2/+2 en trample kijk maar uit.

Blizzardfox
Thassa, Sea Godess, de wording klopt niet helemaal aangezien spells geen devotion hebben maar de strekking is duidelijk counterspells voor 1 blauw wouw, mono blauw control kan dit prima spelen. De 2e ability van thassa vind ik iets minder goed maar kan zeker voordeel opleveren. 5 devotion bij een creature met 3 op de eigen kaart is wel erg hoog.

Daedalon
Oracle of Heliod, in theorie een 1 mana 0/3 creature die ook een legendary enchantment kan beschermen en die zelf 3 devotion creëert. Interessante aanvliegroute, hoe bruikbaar de 2e abilitie is weet ik nog niet

Sunitram
Keranos Rebuttal, ik denk dat het commentaar van Magnus alles omvat, dat de rode kant nog niet bestond is ongelofelijk en de blauwe kant maakt het een hele solide kaart. Ik zou deze zeker spelen, goed ontwerp!

Darkling
Xenagos’s Secret Pet, Leuke creature type, Leuke abilitie met de devotion. Heb een beetje het gevoel dat het een winmore kaart is aangezien de devotion specifiek op een kleur zit en niet in de combinatie van kleuren. Maar een heel gaaf design

AncientOne
Gaze of erebos, Leuke kaart, goed gebruik makend van devotion, niet zo solide als andere zwarte removal maar heeft zeker wel een plekje

Reynaerd
Foreign Idol, Sowiezo ben ik dol op idols vind ik echt heel goed passen in het thema van theros. De beperking dat die alleen maar tot leven mag komen als een tegenstander een god of demigod in play heeft vind ik wel erg beperkend en daardoor lastig speelbaar.

MalcolmS
Shared Temple, het idee is gaaf je geeft alleen de tegenstander wel echt een manavoordeel aangezien jij zelf al voorbij je beginning van je precombat main phase bent.

kolonelnick
Herald of Iroas, 4 mana boros lastig casten maar wel een passende ability, zeker in commander kan dit een hele gevaarlijke worden waarbij geen creature of planeswalker meer veilig is. De minimaal 2 levens die je in potentie iedere beurt kan krijgen kunnen je net redden. Kortom goed ontworpen kaart met leuke abilities.

Nu het lastige gedeelte, in volstrekt willekeurige volgorde de top 5
MarcelN mox amethyst, MagnusMagicus met Heliods Ring, Sunitram met Keranos Rebuttal, Nissa33 met wolfumbra en AncientOne met Gaze of Erebos

En de winnaar is MagnusMagicus! Gefeliciteerd en succes met het hosten van de volgende BYC
Nissa333
4 jaren geleden
Gefelciteerd MagnusMagicus!

En bedankt voor het hosten Koendert
Daedalon
4 jaren geleden
Gefeliciteerd, MagnusMagicus
Sunitram
4 jaren geleden
"Keranos says no" heeft de top 5 gehaald; ik ben tevree

Magnus gefeliciteerd en Koendert bedankt voor het hosten
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top