Build Your Card #137: Devotion

Nissa333
12 dagen geleden
Quote:
1 uur geleden
Wolf Umbra
Enchantment - Aura

Enchant creature
This spell costs less to cast, where X is your devotion to green.
Enchanted creature gets +2/+2 and trample
Totem armor (If enchanted creature would be destroyed, instead remove all damage from it and destroy this Aura.)

Ik weet niet of de trample wel of niet een goede toevoeging is. Ik wil het wel een uncommon houden. Iemand wat commentaar?
 bijgewerkt door Nissa333 12 dagen geleden
BluezamX
12 dagen geleden
Quote:
21 minuten geleden
Quote:
1 uur geleden
Wolf Umbra
Enchantment - Aura

Enchant creature
This spell costs less to cast, where X is your devotion to green.
Enchanted creature gets +2/+2 and trample
Totem armor (If enchanted creature would be destroyed, instead remove all damage from it and destroy this Aura.)

Ik weet niet of de trample wel of niet een goede toevoeging is. Ik wil het wel een uncommon houden. Iemand wat commentaar?

Trample of Totem Armor? Totem Armor is naar mijn mening niet passend bij Theros, maar wel een vette toevoeging. Desnoods zeg je dat het zich op een Indianen Plane afspeelt waar de Wolf Spirit God de kleur groen heeft, en met Devotion werkt.

Qua power level lijkt de kaart me een goede Uncommon. Voor is het geen geweldige kaart om te spelen, voor is het al vrij goed, en voor is hij al helemaal super! En door de gaat het ook lekker samen met Devotion.
Nissa333
12 dagen geleden
Ja ik zat te denken dat een Umbra (die er best wel een paar zijn in de magic geschiedenis) een leuke kaart zou zijn. En alle of vrijwel alle kaarten die een Umbra zijn (umbra in de naam hebben) hebben totem armour.

Ik vond het dus een leuk kaart idee om inderdaad een soort uitverkorene te maken die dus werkt met devotion. Maar wel dat je nog een soort umbra feel hebt. In het geval theros is het dus een soort enchantment die een gift van Nylea voorstelt
Koendert
12 dagen geleden
Wow nu al 8 inzendingen! Ik ben benieuwd wat er nog meer komt
Daedalon
12 dagen geleden
Oracle of Heliod
Creature - Human Cleric
As long your devotion to white is less than two, you may cast this spell for instead.
Sacrifice Oracle of Theros: Target legendary enchantment you control loses all abilities and gains indestructible until your next turn.
0/3
 bijgewerkt door Daedalon 11 dagen geleden
Sunitram
12 dagen geleden
Keranos' Rebuttal

Instant

Choose one or both:
- Counter target spell with converted mana cost X or less, where X is your devotion to blue.
- Keranos' Rebuttal deals X damage to any target, where X is your devotion to red.
 bijgewerkt door Sunitram 11 dagen geleden
MagnusMagicus
11 dagen geleden
Quote:
1 uur geleden
Keranos' Rebuttal

Instant

Choose one or both:
- Counter target spell, unless its controller pays , where X is your devotion to blue.
- Keranos' Rebuttal deals X damage to any target, where X is your devotion to red.

Ik had niet verwacht dat de damage helft nog niet zou bestaan! Maar die is er niet, cool! De andere helft is Thassa's Rebuff
Quote:
12 uren geleden
Oracle of Theros
Creature - Human Cleric
Sacrifice Oracle of Theros: target one legendary enchantment you control, until the start of your next upkeep, it has indestructible, and it loses all other abilities.
0/3

De ability is niet juist verwoord (al is het idee wel duidelijk ).

Sacrifice Oracle of Theros: Target legendary enchantment you control loses all abilities and gains indestructible until your next turn.
Quote:
17 uren geleden
Ladies and Gentleman,

Ik kan gerust zeggen dat ik nog nooit zo veel moeite heb gestoken in BYC, maar Devotion! Ik heb de layout helemaal moeten maken zoals hij nu ook daadwerkelijk is.
I love it so much! Ik onthul haar, diep vanuit mijn tidal heart! Mijn favoriete God!

Thassa, Sea Godess!

Goddess is met twee d's in het midden . Verder kijkt Devotion naar permanents onder jouw control, dus een spell heeft geen devotion, dus je laatste twee abilities werken helaas niet! Verder hebben alle huidige Goden met de devotion/creature ability allemaal maar 1 pip in hun kleur, omdat ze anders wel HEEL snel aan gaan. Jij hebt er 3. Kan, maar wellicht de devotion tot het een creature is wat ophogen?
MarcelN
11 dagen geleden
Quote:
12 uren geleden
Oracle of Theros
Creature - Human Cleric
Sacrifice Oracle of Theros: target one legendary enchantment you control, until the start of your next upkeep, it has indestructible, and it loses all other abilities.
0/3

Volgens mij voldoet deze kaart (die overigens wel leuk in elkaar zit) niet helemaal aan de opdracht... De uitdaging was namelijk om een kaart met devotion-interactie te maken... en dat doet den dissent niet...
Daedalon
11 dagen geleden
t idee was dat Oracle juist de devotion van een theros god tijdelijk weghaalt, alsof het een god om directe interventie vraagt (door de devotion restrictie waardoor het geen creature is te negeren)

maar ik zal wel ff verder nadenken
 bijgewerkt door Daedalon 11 dagen geleden
MagnusMagicus
11 dagen geleden
Je haalt de devotion ability weg, maar dat doet een Humble ook . Dat is wel erg indirect interactie met devotion, want je devotion count blijft nog wel gewoon bestaan. Ik denk dat je een interessante insteek hebt gevonden, maar probeer inderdaad iets directer wat met devotion te doen.
Sunitram
11 dagen geleden
Quote:
1 uur geleden
Ik had niet verwacht dat de damage helft nog niet zou bestaan! Maar die is er niet, cool! De andere helft is Thassa's Rebuff
Ik heb de blauwe regel de Spellstutter Sprite behandeling gegeven; je wilt tenslotte niet in Thassa's vaarwater zitten
 bijgewerkt door Sunitram 11 dagen geleden
Darkling
11 dagen geleden
Xenagos's Secret Pet
Creature - Goat
As long as your devotion to red is 3 or more, goats you control have double strike.
As long as your devotion to green is 4 or more, goats you control get +1/+0 for each goat you control.
At the beginning of your end step, if you control a Xenagos planeswalker, create a green 1/1 Goat creature token.
(4/4)

Deze creature is een ode aan mijn favoriete God Xenagos.
Ik heb voor de creature type goat gekozen omdat toen Xenagos ontworpen werd wilden wizards hem eerst een geitenhoofd geven maar vonden dat toch er te onmenselijk uitzien.

Ik kan me heel goed voorstellen dat ik fouten heb gemaakt in de verwoording of dat een ability toch te sterk/zwak/ingewikkeld oid in elkaar zit want dit doe ik nou eenmaal niet vaak. Alle feedback is daarom ook welkom!!!

Edit: de devotion abilities heb ik aangepast zodat het meer met de goats doet die je krijgt op je end step. Ook is de power/toughness van 3/3 naar 4/4 gegaan
Magnus en Bluezam bedankt voor de feedback!
 bijgewerkt door Darkling 5 dagen geleden
Daedalon
11 dagen geleden
Heb t maar ff ietswat aangepast zodat het ook met devotion werkt
MagnusMagicus
11 dagen geleden
Ik vind de kaart leuk, alleen wellicht net niet sterk genoeg. Als je geen devotion genoeg hebt, is het een 5 mana 3/3 en dat is wel erg underwhelming. Misschien kun je de devotion naar 3 terugschroeven, de mana naar doen en het een 4/4 maken? En dan de bonussen iets aanpassen? Ik vind het verschil nu ook wel erg groot tussen de twee devotion bonussen. Oh, en Secret en Pet moeten met hoofdletters ook . Derde ability vind ik erg leuk, alleen doen de Pet zelf niet echt iets met die Goat....het is een beetje random (al snap ik de grap ). Misschien kan de rode ability double strike worden en de groene een buff naar het aantal creatures dat je hebt, dan bind je het allemaal net wat meer samen. En wellicht kun je van de Goat toch een Satyr maken omdat Xenagos daar meer mee heeft?
AncientOne
11 dagen geleden
Gaze of Erebos
Instant
Destroy target creature if it has converted mana cost less than or equal to your devotion to black.
BluezamX
11 dagen geleden
Quote:
3 uren geleden
Xenagos's secret pet
Creature - Goat
As long as your devotion to red is 4 or more, Xenagos's secret pet gets +3/+2.
As long as your devotion to green is 4 or more, Xenagos's secret pet has Trample.
At the beginning of your end step, if you control a Xenagos planeswalker, create a green 1/1 Goat creature token.
(3/3)

Deze creature is een ode aan mijn favoriete God Xenagos.
Ik heb voor de creature type goat gekozen omdat toen Xenagos ontworpen werd wilden wizards hem eerst een geitenhoofd geven maar vonden dat toch er te onmenselijk uitzien.

Ik kan me heel goed voorstellen dat ik fouten heb gemaakt in de verwoording of dat een ability toch te sterk/zwak/ingewikkeld oid in elkaar zit want dit doe ik nou eenmaal niet vaak. Alle feedback is daarom ook welkom!!!

De kaart is zo naar mijn mening best leuk! Ik denk dat je inderdaad de stats wel wat mag buffen (een 4/4 voor of een 3/3 voor ). Ook denk ik dat de abilities nu wel erg ver uit elkaar liggen qua powerlevel. Misschien kan je doen "As long as your Devotion to red is 4 or greater Goats you control get +2/+0. As long as your Devotion to green is 4 or greater Goats you control get +2/+0." Zo is het ook interessant om meerdere Goats te maken met de tweede ability, terwijl hij zichzelf ook buffed!
Jeff
10 dagen geleden
Quote:
20 uren geleden
Gaze of Erebos
Instant
Destroy target creature if it has converted mana cost less than or equal to your devotion to black.

Lekker gemene verwoording: zo mag je hem op ieder beest casten, ongeacht je devotion. Een beetje a la Fatal Push die je ook op alles mag casten (zelfs op zeg een Glorybringer). Ik zou het verwoorden als:
"Destroy target creature with converted mana cost less than or equal to your devotion to black."
Zo kun je hem alleen casten als je devotion hoog genoeg is op het moment van casten. Als je devotion verminderd wordt voor het resolven wordt dan de spell alsnog gecounterd dus dat effect blijft gewoon.
Daedalon
14 uren geleden
dit is wel erg lang zo
Sunitram
13 uren geleden
Quote:
12 dagen geleden
de deadline voor deze BYC is 27/1/2020

Even geduld nog
Reynaerd
13 uren geleden
Foreign Idol

Artifact

As Foreign Idol enters the battlefield, choose an opponent and a color.

: Foreign Idol becomes a X/X God artifact creature until end of turn, where X is the chosen opponent's devotion to the chosen color. Active this ability only the chosen opponent controls a God or Demigod.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 33 posts
  • Laatste post Reynaerd 13 uren geleden
  • Gemaakt door Koendert 13 dagen geleden
iDeal Mister Cash Mastercard Visa PayPal DPD PostNL