Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build Your Card #138: Ouderschap

MagnusMagicus
4 jaren geleden
De nieuwe Build Your Card is hier, en dit is inmiddels de 138e editie en still going strong met een hoop mooie inzendingen iedere keer.

De regels zijn vrij simpel:
1. Een kaart per deelnemer (gedurende de week mag je nog veranderingen aanbrengen)
2. De ontwerper van de beste kaart mag het thema van de volgende BYC bepalen.
3. Wees aardig voor elkaar.
4. Heb vooral lol met elkaar.

Vervolgens staat er dan altijd waar moet een kaart aan voldoen:

1. Hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Voldoet de kaart aan het thema?
3. Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Is de kaart niet te ingewikkeld?
6. Hoe origineel is de kaart?
7. Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?

Het thema van deze BYC is gebaseerd op het feit dat ik eind deze maand voor het eerst vader ga worden . Het is: ouderschap

Dit mag je opvatten zoals je zelf wil. Een kaart als Pia Nalaar en Pia and Kiran Nalaar zijn de ouders van Chandra, Sosuke, Son of Seshiro is een kind van Seshiro the Anointed, maar Crib Swap heeft er ook mee te maken (al hoop ik op iets mindere nachtmerrieachtige kaarten ).

Een voorbeeld:

Parental Protection
Instant
Choose a creature you control. All damage that would be dealt to target creature this turn is dealt to the chosen creature instead. That creature gains trample and gets +X/+0, where X is the amount of damage dealt to it this way.
Parents protect their young. If you try to hurt their children, they will get very mad.

De deadline voor deze BYC is 17 februari 2020.
 bijgewerkt door MagnusMagicus 4 jaren geleden
Triskelion88
4 jaren geleden
Allereerst gefeliciteerd! het mooiste wat er is het vaderschap maar wel een tof onderwerp om wat mee te doen
 bijgewerkt door Triskelion88 4 jaren geleden
Daedalon
4 jaren geleden
gefeliciteerd met t vaderschap!
offspring
4 jaren geleden
Gefeliciteerd Magnus! Geniet van de komende periode.

Vraagje n.a.v. je kaart: klopt de wording "For each damage dealt to the chosen creature this way, that creature gets +X/+0 and gains trample until end of turn." wel? Zoals het nu verwoord is snap ik denk ik de intentie, maar wordt de X niet gedefinieerd. Zou het niet moeten zijn "That creature gains trample and gets +X/+0, where X is the amount of damage dealt to it this way"?
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Dank jullie wel! En ik denk dat je wel gelijk hebt . Ik zal mijn voorbeeld even aanpassen
BluezamX
4 jaren geleden
Magnus, Home Defender

Legendary Creature - Human Druid

Double Strike, Defender
Other creatures you control get +0/+1.

3/4

Lord Magnus beschermd nu niet alleen zijn bos, maar ook zijn huis! Hij houdt zijn familie veilig met een Toughness bonus, en als je ze aanvalt zal het je berouwen. Maar onze lieve Magnus wil eigenlijk helemaal niet vechten, en blijft lekker thuis met Defender.
Veekeren
4 jaren geleden
Dependent Companion
Creature - Human Infant

Soulbond (You may pair this creature with another unpaired creature when either enters the battlefield. They remain paired for as long as you control both of them.)

As long as Dependent Companion is paired with another creature, both creatures have hexproof and are indestructible.

The creature Dependent Companion is paired with gets -2/-1.

0/1


Niet heel spannend, maar heb geprobeerd een beetje bij de werkelijheid te blijven Gefeliciteerd en sterkte alvast
 bijgewerkt door Veekeren 4 jaren geleden (Rarity aangegeven)
Nissa333
4 jaren geleden
Mother Dragon
Creature - Dragon

Flying
When Mother dragon enters the battlefield, put a 0/2 Dragon Egg token into play with defender and "When this creature dies, create a 2/2 red Dragon creature token with flying and ': This creature gets +1/+0 until end of turn.'"

5/5

Ik wilde nogal graag een uncommon maken maar ik weet niet of dit daadwerkelijk een uncommon kan zijn?
 bijgewerkt door Nissa333 4 jaren geleden
Blasty
4 jaren geleden
Thorem, Full of Grace

Legendary creature - Kithkin

Partner with Freath, Eternal Guardian.

Kithkin creatures you control have Vigilance.

, : Populate. Use this ability only if you control a creature named Freath, Eternal Guardian.

1/3

-----

Freath, Eternal Guardian

Legendary creature - Kithkin

Partner with Thorem, Full of Grace.

Kithkin creatures you control have Indestructible.

When Freath, Eternal Guardian enters the battlefield, if you control a creature named Thorem, Full of Grace, create a 1/1 red and white Kithkin creature token.

3/1

---

Ik breek even met de 1 kaart per deelnemer regel, als de judge hier op tegen is dan ehh... Pech
 bijgewerkt door Blasty 4 jaren geleden
Daedalon
4 jaren geleden
Thaise, Goddess of the Hearth
Legendary enchantment creature - God

Thaise, Goddess of the Hearth is all colors
Indestructible
As long as your devotion to white, red and green is less than nine, Thaise isn't a creature.
Soulbound and Partnered creatures you control have Vigilance, First Strike and Hexproof.

5/6
-----------------------------

Had t idee om een referentie naar de griekse godin Hestia, die onder andere aanbeden werd ivm familie en huis (en andere eindes)
 bijgewerkt door Daedalon 4 jaren geleden
WJayW
4 jaren geleden
Magnus's Life Lessons
Sorcery

Escalate -- Tap an untapped Human creature you control.
(Pay this cost for each mode chosen beyond the first.)

Choose one or more --
- Gain 1 life for each Human creature you control.
- Put a 1/1 Human creature token on the battlefield.
- Scry 1.
- Draw a card.

While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
-------------
Normaal gesproken hebben escalate kaarten geen flavor text, maar wilde deze toch erbij zetten.

Daarnaast moest het gewoon verwoord worden, a Human to create a Human ... alvast veel geluk met het vaderschap Magnus.
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Quote:
12 uren geleden
Mother Dragon
Creature - Dragon

Flying
When Mother dragon enters the battlefield, put a 0/2 Dragon Egg token into play with defender and "When this creature dies, create a 2/2 red Dragon creature token with flying and ': This creature gets +1/+0 until end of turn.'"

5/5

Ik wilde nogal graag een uncommon maken maar ik weet niet of dit daadwerkelijk een uncommon kan zijn?


Als ik de kaart vergelijk met andere uncommons die 5/5 flyers zijn als Dragon Mage, Angel of Despair, Angel of Retribution, Archangel, Havoc Demon en Sphinx of the Guildpact, dan denk ik dat je kaart een mana meer moet kosten . En als je er een rare van wil maken, dan mag hij net wel iets meer "oomph" hebben, als je hem vergelijkt met Nesting Dragon. Ik wil deze ronde niet te veel tips geven, want ik moet zelf ook nog bepalen wie de winnaar wordt

@Blasty: ik heb geen problemen met 2 kaarten. Geeft je meer kansen om fouten te maken....
Nissa333
4 jaren geleden
Dankjewel MagnusMagicus, ik was inderdaad ook wel aan het twijfelen over de mana cost vooral.

En het is inderdaad niet een indrukwekkend kaart maar dat wil ik wel zo houden
Triskelion88
4 jaren geleden
Legacy of the Father

Artifact - Equipment

Equiped creature gains first strike and lifelink.
If Equiped creature is a human creature it gets +1/+1
Equip human creature
Equip
Archranex
4 jaren geleden
Alleszins al van harte gefeliciteerd Magnus! En bij deze BYC ben ik dan ook weer van de partij

Undergrowth Herder
Creature - Plant Skeleton

Deathtouch, menace
Whenever Undergrowth Herder deals combat damage to a player, create a 0/1 green Plant creature token.
Plant creature tokens you control get +1/+1 and have deathtouch.

Even in death, it cares for nature as if it were its offspring, in its own peculiar way.

(1/2)
Sunitram
4 jaren geleden
Parental Patience

Enchantment

When Parental Patience enters the battlefield, choose a creature type from amongst creatures you control. Create a red 0/1 creature token with the chosen creature type. It has "at the beginning of your upkeep, this creature deals 1 damage to each other creature you control that shares a creature type with it, then put a +1/+1 counter on this creature."

Creatures you control of the chosen type have enduring 1. (This creature has +X/+0, where X is the amount of damage that has been dealt to it this turn.)

After Chandra's second temper tantrum, Pia concluded that she was a wonder best appreciated at arms' length.

---

Het komt misschien wat cynisch over, maar deze kaart is een ode aan het engelengeduld wat ouders in mijn ogen soms nodig hebben. Hoe dan ook; gefeliciteerd Magnus!
 bijgewerkt door Sunitram 4 jaren geleden
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Dank voor alle felicitaties alvast .

Mijn vrouw had afgelopen weekend een babyshower en daarbij zijn ook rompertjes geschilderd. Ik heb er gisteren ook eentje gemaakt (natuurlijk Magic gerelateerd ) en daarmee zal ik hem als hij er is ook showen

Toffe inzendingen al, ik heb al zin om ze te gaan beoordelen! Nog wel een puntje: Archranex, je moet in je post wel even bij vertellen wat jouw inzending met ouderschap te maken heeft
Dordledum
4 jaren geleden
No more sleep -

Enchantment - aura -

Enchant creature.

Enchanted creature can't be tapped.

Please? Not even for a few minutes?

--------------------------------------------------------------------

Gij zult nooit meer slapen (tappen).
 bijgewerkt door Dordledum 4 jaren geleden
Archranex
4 jaren geleden
Het idee achter mijn inzending is dat het creature, de Plant Skeleton, andere plantjes maakt (0/1 Plant token maken als hij aanvalt) en tot leven brengt en er dan ook voor zorgt alsof het zijn eigen nakomelingen/kinderen zijn (hij geeft ze +1/+1 zolang hij leeft), maar natuurlijk in Skeleton style ook op een ietwat duistere manier (geeft de plantjes ook deathtouch). Maar ik ben het er mee eens dat het niet de meest duidelijke band met ouderschap heeft
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Als ik een gouden tip mag geven: zorg dat ik me er iets meer aan kan relateren . Ik loop warmer voor Mother Bear en Bear Cubs, dan ondode planten
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top