Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build your card #144

kolonelnick
3 jaren geleden
Beste allen,

Welkom bij alweer de 12x12e editie van Build Your Card!
Ik ben uw host, kolonelnick en ik verwelkom u allen. Maar wat is build your card?
Build your card is een forum game waarbij jij de een dagje wizards werknemer mag spelen en kaarten mag ontwerpen! jottum!

Er zijn wel een aantal regels:

1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:

1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

Dan nu het thema!
Ik zat te denken iets sufs te doen met het getal 12, maar we hebben al eerder een BYC gehad dat om een getal draaide, dus iets anders!
We hebben tot nu toe de meeste iconic creature types al gehad:
(zwart) demons in BYC 15
(wit) Angels in BYC 28
(rood) dragons in BYC 75
(groen) hydras in BYC 110

Dat laat een iconic creature type over namelijk voor blauw de sphinxes!

De doelstelling van deze BYC is dus om een sphinx te maken. Sphinxes zijn net als hydras redelijk onder gerepresentateerd in vergelijking tot angels, demons en vooral dragons. Verder zijn sphinxes ook niet super origineel in hun kleuren. er is één mono witte sphinx, een sphinx met alle kleuren en een rood/blauw sphinx en de rest zijn allemaal mono blauw, blauw/wit of esper gekleurd. Ik ben dus vooral benieuw wat jullie kunnen met een sphinx in een andere kleur (dit is uiteraard geen verplichting. Als je een mono blauwe sphinx wil maken mag dat uiteraard!)

Nog een voorbeeldje



De deadline is woensdag 27 mei
Sunitram
3 jaren geleden
Boreaz, The Great Migrator

Legendary Creature - Sphinx Druid

Flying

Whenever Boreaz, the Great Migrator attacks, it gains hexproof until end of turn.

Whenever Boreaz deals combat damage to a player, reveal cards from the top of your library until you reveal a land card. You may put that card onto the battlefield tapped, then put the rest on the bottom of your library in any order. If 4 or more cards were revealed this way, put a +1/+1 counter on Boreaz.

"One can come to great insights while traveling. That that silly question of yours wasn't worth the bother of following me all the way across the Shiverpeaks, for example."

4/4

---

Een sphinx maken was nog best een uitdaging. Angels zijn meestal combat gericht, demons geven je meestal een ability waar een betaling/bloedoffer tegenover staat en draken delen meestal grote hoeveelheden schade uit; maar wat is nou een typische sphinx mechanic? En, omdat ik mezelf niet zou zijn als ik 'm niet off-color zou maken: hoe vertaal ik dat in vredesnaam naar een andere kleur?

Dus ging ik eerst maar eens op zoek naar wat sphinxes als tribe nu echt gemeen hebben, zowel lore- als abilitywise. Sphinxes zijn blijkbaar solitair levende creatures die zich zoveel mogelijk proberen af te zonderen van de rest van de wereld om zo tot inzichten te komen die voor vele anderen verborgen blijven. En dat doen veel groene creatures ook! Om de verandering van kleur wat meer te rechtvaardigen heb ik van Boreaz een reizende sphinx gemaakt die steeds een nieuwe plek opzoekt om niet gestoord te worden. Ik ben er zelf nog niet heel kapot van dat ik een monogroen creature flying heb gegeven, maar hey, de monogroene Tarkir draken mochten het ook
 bijgewerkt door Sunitram 3 jaren geleden
TheRobinros
3 jaren geleden
Quote:
2 uren geleden
Ik ben er zelf nog niet heel kapot van dat ik een monogroen creature flying heb gegeven, maar hey, de monogroene Tarkir draken mochten het ook


Birds of Paradise en Gilded Goose zijn twee van de meest gespeelde groene creatures momenteel, en ook Hornet Queen, Scryb Ranger, en Xantid Swarm zien zo nu en dan play
Sunitram
3 jaren geleden
Iets met regels en uitzonderingen, TheRobinros...

Maar vooruit, je hebt wel gelijk
MagnusMagicus
3 jaren geleden


TheRobinros
3 jaren geleden
Quote:
1 dag geleden
Iets met regels en uitzonderingen, TheRobinros...

Maar vooruit, je hebt wel gelijk


Ik en gelijk, dat is eerder een uitzondering dan een regel

Armis, Riddlemaster
Legendary Creature - Sphinx
Flying
Whenever you draw a card, put a wisdom counter on Armis.
, Remove X wisdom counters from Armis, put Armis into it's owners library third from the top: Exile the top X cards from you library. Target opponent separates them into two piles. Until end of turn, you may cast the cards in the pile of your choice without paying their mana cost.
5/5
 bijgewerkt door TheRobinros 3 jaren geleden
BluezamX
3 jaren geleden
Necrosphinx
Creature - Zombie Sphinx
Flying
Whenever a sphinx you control attacks, reveal the top card of your library, then put it in your hand. Necrosphinx deals damage to you equal to its converted manacost.
2/4



Blauw manipuleert vaak het deck / de toekomst, maar dat kan zwart ook! In ieder geval, voor een prijs.
bartist
3 jaren geleden


sorry-not-sorry, ben voor een blauwe sphinx gegaan, ik wilde iets met Hideaway doen en dat past best goed bij blauw
WJayW
3 jaren geleden
Sphinx of the Legion
Creature - Sphinx

Flying

Battalion - Whenever Sphinx of the Legion and at least two other creatures attack, Sphinx of the Legion gains your choice of vigilance, lifelink or first strike until end of turn.

Mentor (Whenever this creature attacks, put a +1/+1 counter on target attacking creature with lesser power.)

Wisely it takes the others under its wings, it doesn't say much but it knows there is strength in numbers.

2/5

----------
Een Sphinx staat onder meer bekend om zijn intellect en sluwheid. Als ik dan afwijk van de kleur blauw, en hem in Boros zou zien dan zie ik een mentor met ervaring en kunde, die er zelf beter van wordt als er meer creatures aanvallen.
Vandaar de beide abilities, Battalion en mentor.
 bijgewerkt door WJayW 3 jaren geleden (correcte opmerking van Blasty over de naam van de kaart vs de tekst)
Daedalon
3 jaren geleden
Trials of the Sphinx
Tribal Instant - Sphinx
Reveal a card from your library for each attacking creature your opponent controls, if the converted mana of the attacking creature is less than that of the revealed card, return it to the hand, otherwise put the revealed card in the graveyard. Put the rest on the bottom of your library in a random order.

When this card is put in the graveyard, if you control a Sphinx, you may put this card on the top of its owner's library instead.

What came first, the chicken or the egg?

--------------

Tis meer een jab naar hoe sphinx en raadsels met elkaar geassocieerd in de griekse mythos
 bijgewerkt door Daedalon 3 jaren geleden
bartist
3 jaren geleden
Bedoel je Tribal instant Daedalon?
Ik zie namelijk niet waarom het een permanent moet zijn, en het lijkt mij stug dat jij in je eigen beurt op sorcery speed aangevallen wordt
Daedalon
3 jaren geleden
had t idee om een soort ghostly prison-esque bounce te maken, maar een instant is iets wat meer managable is xD
 bijgewerkt door Daedalon 3 jaren geleden
bartist
3 jaren geleden
Aaah, dan had je hem inderdaad anders moeten verwoorden.
Maar dit werkt ook goed
Eclavyrr
3 jaren geleden
Terr, Sphinx of the End

Legendary Creature - Sphinx
Flying, Flash
Whenever you cast a spell during an opponents turn, you may discard a card.
If you do, draw a card and put a +1/+1 counter on Terr.
If you don't, target opponent draws a card and loses 3 life.

His premonitions always come with a but and are a pain in the ass.

2/2

Ik wilde een sfinx designen die in de huidige meta zijn plaats zou kunnen vinden. UB Flash is een potentieel deck dat best goed mee zou kunnen, maar mist een solide 3 drop die het deck ondersteunt. Mij leek het wel gaaf om dan een sfinx te hebben die je flash build ondersteunt en sterker wordt door het spelen van flash kaarten, maar ook als alternatieve win con kan dienen, mits je het niet erg vind je tegenstander kaarten te laten rapen
En ik kon het niet nalaten een buttjoke in d e kaart te verwerken D:
 bijgewerkt door Eclavyrr 3 jaren geleden
Daedalon
3 jaren geleden
@Eclavyrr wat is de rarity van jouw kaart?

Quote:
2 uren geleden
Terr, Sphinx of the End

Legendary Creature - Sphinx
Flying, Flash
Whenever you cast a spell during an opponents turn, you may discard a card.
If you do, draw a card and put a +1/+1 counter on Terr.
If you don't, target opponent draws a card and loses 3 life.

His premonitions always come with a but and are a pain in the ass.

2/2
 bijgewerkt door Daedalon 3 jaren geleden
Eclavyrr
3 jaren geleden
Is afhankelijk van mijn ontbijt, maar ik zal er een rare van maken
kolonelnick
3 jaren geleden
Nog een oaar dagen tot de deadline
Triskelion88
3 jaren geleden
Horus Guard

Creature - Sphinx

As long as you are the monarch, Horus Guard gets +2/+2.

3/4

————
Sphinxes hoeven helemaal niet legendarisch te zijn. In de oudheid werden ze ook vaak afgebeeld als bewakers van de goden. De farao’s waren de fysieke versie van deze goden dus vandaar de relatie met de monarch.
Wit omdat ze in de Egyptische oudheid gerelateerd waren aan de zonnegod.

Wat een lastige byc
carlovdm
3 jaren geleden
Rasnur, Rage of Reason
Legendary Creature - Sphinx

Flying, menace, haste

At the end of combat, if Rasnur, Rage of Reason dealt combat damage to an opponent, you get an experience counter and that opponent discards a card.

Each opponent's maximum hand size is reduced by one for each experience counter you have.

"No thought is safe for the sphinx who attacks our feeble minds. Insanity awaits us all."

5/5
kolonelnick
3 jaren geleden
Laatste dag van de deadline, uitslag zal vermoedelijk zaterdag ergens verschijnen, dus stuur nog wat in
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top