Build your card #144

Daedalon
3 jaren geleden
@Eclavyrr wat is de rarity van jouw kaart?

Quote:
2 uren geleden
Terr, Sphinx of the End

Legendary Creature - Sphinx
Flying, Flash
Whenever you cast a spell during an opponents turn, you may discard a card.
If you do, draw a card and put a +1/+1 counter on Terr.
If you don't, target opponent draws a card and loses 3 life.

His premonitions always come with a but and are a pain in the ass.

2/2
 bijgewerkt door Daedalon 3 jaren geleden
Eclavyrr
3 jaren geleden
Is afhankelijk van mijn ontbijt, maar ik zal er een rare van maken
kolonelnick
3 jaren geleden
Nog een oaar dagen tot de deadline
Triskelion88
3 jaren geleden
Horus Guard

Creature - Sphinx

As long as you are the monarch, Horus Guard gets +2/+2.

3/4

————
Sphinxes hoeven helemaal niet legendarisch te zijn. In de oudheid werden ze ook vaak afgebeeld als bewakers van de goden. De farao’s waren de fysieke versie van deze goden dus vandaar de relatie met de monarch.
Wit omdat ze in de Egyptische oudheid gerelateerd waren aan de zonnegod.

Wat een lastige byc
carlovdm
3 jaren geleden
Rasnur, Rage of Reason
Legendary Creature - Sphinx

Flying, menace, haste

At the end of combat, if Rasnur, Rage of Reason dealt combat damage to an opponent, you get an experience counter and that opponent discards a card.

Each opponent's maximum hand size is reduced by one for each experience counter you have.

"No thought is safe for the sphinx who attacks our feeble minds. Insanity awaits us all."

5/5
kolonelnick
3 jaren geleden
Laatste dag van de deadline, uitslag zal vermoedelijk zaterdag ergens verschijnen, dus stuur nog wat in
BluezamX
3 jaren geleden
Quote:
8 dagen geleden
Trials of the Sphinx
Tribal Instant - Sphinx
Reveal a card from your library for each attacking creature your opponent controls, if the converted mana of the attacking creature is less than that of the revealed card, return it to the hand, otherwise put the revealed card in the graveyard. Put the rest on the bottom of your library in a random order.

When this card is put in the graveyard, if you control a Sphinx, you may put this card on the bottom of its owner's library instead.

What came first, the chicken or the egg?

--------------

Tis meer een jab naar hoe sphinx en raadsels met elkaar geassocieerd in de griekse mythos


Bedoel je "top of your library"? Anders wordt het een gekke boel!
Daedalon
3 jaren geleden
Goeie punt xD aangepast
MarcelN
3 jaren geleden
Misschien te laat... maar ik had nog een hersenscheet

 bijgewerkt door MarcelN 3 jaren geleden
AncientOne
3 jaren geleden
Quote:
6 uren geleden
Misschien te laat... maar ik had nog een hersenscheet




Hmmm… Hoe werkt die icm. met een Brainstorm van je oppenent.
Zijn Brainstorm resolvet: Confiscated Sphinx's 1e ability triggert 3x.
Bij het resolven van de 1e Sphinx Sphinx besluit je 2 kaarten te trekken: Sphinx's 2e trigger triggert.
Sphinx's 2e trigger resolvet: een opponent gains control of Sphinx.
Maar er ligt nog steeds 2x Sphinx's 1e trigger op de stack: je pakt dus zonder repercussies nogmaals 4 kaarten!?!?!
En als dat zo is, dan triggert daardoor de Sphinx bij je tegenstander ook weer 2x?!?!?!

M.a.w. card-draw-fiësta, met tig triggers?
MarcelN
3 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Quote:
8 uren geleden
Misschien te laat... maar ik had nog een hersenscheet




Hmmm… Hoe werkt die icm. met een Brainstorm van je oppenent.
Zijn Brainstorm resolvet: Confiscated Sphinx's 1e ability triggert 3x.
Bij het resolven van de 1e Sphinx Sphinx besluit je 2 kaarten te trekken: Sphinx's 2e trigger triggert.
Sphinx's 2e trigger resolvet: een opponent gains control of Sphinx.
Maar er ligt nog steeds 2x Sphinx's 1e trigger op de stack: je pakt dus zonder repercussies nogmaals 4 kaarten!?!?!
En als dat zo is, dan triggert daardoor de Sphinx bij je tegenstander ook weer 2x?!?!?!

M.a.w. card-draw-fiësta, met tig triggers?


Hhmm... fair point inderdaad...

Errata van de tweede ability: Whenever you draw your second card each turn, choose target opponent at random and exile Confiscated Sphinx. Return it to the battlefield at the end of the turn under the control of the chosen opponent.
Blasty
3 jaren geleden
Quote:
9 dagen geleden
Sphinx of the Legion
Creature - Sphinx

Flying

Battalion - Whenever Sphinx of the Horde and at least two other creatures attack, Sphinx of the Horde gains your choice of vigilance, lifelink or first strike until end of turn.

Mentor (Whenever this creature attacks, put a +1/+1 counter on target attacking creature with lesser power.)

Wisely it takes the others under its wings, it doesn't say much but it knows there is strength in numbers.

2/5


De naam van de kaart is Sphinx of the Legion, maar in de text heb je het over Sphinx of the Horde.
WJayW
3 jaren geleden
Quote:
14 uren geleden

De naam van de kaart is Sphinx of the Legion, maar in de text heb je het over Sphinx of the Horde.


Haha, wat stom van mij zeg.. je hebt helemaal gelijk, ik heb het aangepast ondertussen.
kolonelnick
3 jaren geleden
Ik ben een vrijgevig persoon, dus ik laat de aanpassingen en de extra inzending deze keer door de vingers ik begin vandaag met beoordelen dus GEEN aanpassingen meer
kolonelnick
3 jaren geleden
Hallo allemaal!! het is weer tijd voor die nare uitslag waar alleen speciale zalfjes tegen gaan helpen

Sunitram met Boreaz, the Great Migrator

Als ik denk aan sphinxes dan denk ik vaak aan deck manipulation, card draw of control. Hoe doe je dit in groen? waar is groen goed in als het om de library gaat? juist, landjes zoeken. Dus dit vind ik mooi gevonden voor een groene sphinx. Verder is het een solid creature, ik ben het met je eens dat flying op een groen creature onnatuurlijk aanvoelt op een of andere manier (wizards conditioneert ons!), maar het is een sphinx dus die hoort te vliegen. weinig aan te merken op deze kaart, lekker solid
_____________________________________

MagnusMagicus met Jinx Sphinx

ik ga er vanuit dat er hier een reference gemaakt wordt naar Jinxed Idol wat passend is bij ancient egypt, want curses enzo. Ik vraag me alleen af wat de kaart wit/blauw maakt ipv blauw/zwart? damage doen en dingen sacrificen voelen meer zwart voor mij, ook death triggers lijken mij meer zwart dan wit. prima kaart, color identity snap ik niet helemaal (oh en als een creature flying heeft, maar op de art niet kan vliegen dan zorgt dat voor verwarring bij spelers maar dat laat ik buiten beschouwing)
_________________________________

TheRobinros met Armis, Riddlemaster

je verzamelt wisdom en als je genoeg wisdom hebt dan kun je een soort Fact or Fiction doen. Het coole is dan nog, als je genoeg wisdom hebt dan kun je Armis ook weer terug vinden. dit kan best heftig worden met proliferate effecten tot misschien zelfs een punt dat je je halve library gratis mag casten. Misschien dat hier een extra restrictie op had gemogen. niet omdat het broken is, je moet er best wel wat werk voor verrichten, maar als je tegenstander uit twintig kaarten moet uit gaan zoeken welke hij liever niet in dezelfde stapel heeft dan kan dit wel even duren. Verder vraag ik me af wat er met de andere pile? blijft deze in exile of gaan deze naar de graveyard zoals de eerder genoemde fact or fiction?
_________________________________________

BluezamX met Necrosphinx

Okay de naam is in ieder geval al cool! En de kaart zelf is ook nog eens super goed. Dark Confidant op elke attack trigger van elke sphinx. Dit kan een hevige klap in je levenstotaal veroorzaken in een dedicated tribal deck, maar ik denk dat deze sphinx zich beter thuis voelt in een ander deck. iets wat wat life kan gainen (of deze sphinx lifegain geven, dat is pas goed).
____________________________________

Bartist met Quartzseer

Hideaway vind ik een coole mechanic en de meeste landjes speel ik ook wel in een commander deck (Mosswort Bridge is favoriet). De trigger is niet al te moeilijk te triggeren, maar dat is niet de kracht van deze kaart. Het blink effect pusht deze kaart naar playable in constructed formats. Niet overcosted, maar wel fairly costed. Prima balance en goede potentie.
____________________________________

WJayW met Sphinx of the Legion

Waarom krijgt alleen Azorius sphinxes! nou nu niet meer, boros krijgt er ook een. De combinatie van battalion en mentor vind ik tof, de sphinx is echt een leider van de boros en als aurelia zelf niet kon vliegen dan was dit zeker haar rijdier Een puntje van kritiek is wel de batallion ability een van de drie opties die je geeft is vigilance. Echter als je met een creature aanvalt dan tap je deze en dan gaat de attack/battalion trigger op de stack, met als gevolg dat het krijgen van vigilance niks doet tenzij je een [k]keensight[/k] mentor in play hebt.
_________________________________

Daedalon met Trials of the Sphinx

Tribal is niet langer supported door wizards (in zoverre dat MaRo al regelmatig heeft gezegd niet te verwachten dat tribal ooit terug zal komen), maar dat neemt niet weg dat het wel gewoon mag in BYC creatieve vrijheid enzo. Als je je deck goed bouwt dan kan deze kaart bijna net zo goed zijn als een overloaded Cyclonic Rift, vooral tegen aggro decks en token decks is dit een sideboard kaart die ik graag in zou boarden. Ik denk dat je wel duidelijk aan zult moeten geven tijdens het spelen voor welk creature je een kaart gaat revealen. De tweede regel text klopt niet helemaal. When this card is put into your graveyard laat klinken alsof de kaart ook terug op je deck mag als deze gemilld wordt. Dan zou de juiste text zijn: when this cards is put into your graveyard from anywhere.
____________________________________

Eclavyrr met Terr, Sphinx of the End

Flavor text pun on point.
Dit past prima in het huidige straatje waar wizards ingeslagen is betreft flash als de blauw/zwarte overlap mechanic. Wat dat betreft past deze kaart heel goed in de huidige design philosophy van wizards. Ik denk wel dat drie damage best heftig is, maar je spendeert er wel twee kaarten aan en je opponent mag ook een kaart rapen, dus waarschijnlijk is dit wel gewoon balanced.
______________________________________

Koendert met Horus Guard

Wat met vaak opvalt met BYC is dat er veel rares gemaakt worden. Je kan splashier designs maken die beter tot zijn recht komen in het thema. Daarnaast is het natuurlijk zo dat de iconic creature types bijna exclusief (mythic) rare zijn. Een verademing dus om een uncommon te zien. Een 3 mana 3/4 vanilla in wit is alleen al best sterk, deze stats zou ik eerder bij een groen creature verwachten. De keuze om Horus guard je dan ook geen monarch te laten worden is slim, want anders heb je meteen een 3 mana 5/6 en dat was teveel van het goede geweest. (om even de nadruk te leggen om de stats van het creature er zijn twee witte creatures in magic die deze stats hebben [k]kaiso, memory of loyalty[/k] en Brimaz, King of Oreskos een kaart waar je voor door hoops moet springen om de stats te krijgen en een rare)
_____________________________________

carlovdm met Rasnur, Rage of Reason

Experience counters zijn tof en wizards mag deze van mij nog wel een keer terug brengen. Jin-Gitaxias, Core Augur wordt over het algemeen gezien als niet leuke kaart. Deze sphinx is dan wat beter balanced vanwege het feit dat het je wel even gaat duren om al die experience counters te verzamelen. Nekusar, the Mindrazer en deze sphinx zullen wel zeker goede vrienden worden!
__________________________________

MarcelN met Confiscated Sphinx

Zelfs na je Errata is deze kaart best wel busted, namelijk om de volgende reden: Stel je opponent cast [/k]brainstorm[/k] zoals in ancientone zijn voorbeeld. de eerste ability gaat drie keer op de stack. De eerste resolvet, jij raapt twee kaarten en de tweede ability triggered. Echter als een creature play leaved verdwijnen de triggers op de stack niet en raap je nog steeds vier extra kaarten. Je hebt de kaart op deze manier zelfs sterker gemaakt!, want nu verdwijnt je creature en kunnen je opponents er niet eens mee interacten!
_________________________________

Dat was hem dan alweer!

Allereerst een honorable mention aan Koendert met Horus guard. Uncommons zijn leuk, maar de stats waren misschien ietwat te goed voor een wit creature, verder kon dit net zo goed een noble zijn, want behalve dan de egyptische flavor in de naam doet deze kaart me weinig aan een sphinx denken.

Dan nu een top 5 in volgorde van inzending!

Sunitram met Boreaz, the Great Migrator
BluezamX met Necrosphinx
bartist met Quartzseer
Eclavyrr met Terr, Sphinx of the end
carlovdm met Ragnus, Rage of Reason

De keuze was moeilijk en zelfs een top vijf samenstellen was lastig, maar de vigilance op Sphinx of the Legion van WjayW bugde met toch net iets meer dan de drie damage op Terr, vandaar Eclavyrr zijn plaats in de top 5

En de winnaar is ................................ Sunitram met Boreaz, the Great Migrator
Het idee van deze offcolor sphinx sprak mij enorm aan. De flavor van het rondreizen op zoek naar informatie in de vorm van unexplored territory voelt ook heel sphinx, al met al het complete pakketje
MarcelN
3 jaren geleden
Terecht! Toffe kaart Sunitram, gefeliciteerd!

Ik bedacht me later dat al die triggers inderdaad bleven hangen na de errata, aan de andere kant Consecrated Sphinx (waar de naam en ability een pun op waren) geeft dat ook.

Anywho, bedankt kolonelnick voor t hosten!
BluezamX
3 jaren geleden
Hoezee, top 5!
Gefeliciteerd, Sunitram!
bartist
3 jaren geleden
Top 5 behaald en m'n Hideaway poging is geslaagd!

kolonelnick, bedankt voor het hosten en Sunitram, gefeliciteerd met de overwinning!
carlovdm
3 jaren geleden
Ik was inderdaad een beetje bezorgd over hoe leuk de kaart zou zijn ivm de maximum handsize, maar ik wilde er toch voor gaan en ik vond het ook wel passen. Top 5 is al mooi, ben benieuwd naar de volgende BYC!
Sunitram
3 jaren geleden
Wat cool! Ik zat vandeweek nog te denken dat ik blij was dat ik niet hoefde te kiezen, want het niveau lag hoog bij deze editie. Ik ga me even bezinnen op een volgend thema

kolonelnick, bedankt voor het hosten!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top