Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build Your Card #145

digitalwaiter
3 jaren geleden
geweldig thema
kolonelnick
3 jaren geleden
Ik heb mijn kaarten wat aangepast:

- Gargax heeft nu een mana cost verbonden aan zijn tweede ability, dit kwam vooral omdat het anders de mogelijkheid bood om beurt 2 al iemand dood te kunnen slaan met Vuldros en dit is een beetje overdreven
- Vuldros heeft niet langer haste, vanwege bovengenoemde reden, de kaart deed al genoeg leek mij, zonder haste geeft het opponents in ieder geval nog een kans om te reageren, want combo potentie van deze kaart lijk mij hoog.

Edit: Vuldros heeft een nieuwe bewoording. Als het je commander is, dan stuur je hem terug naar de command zone, is dit niet het geval, dan stuur je hem terug naar je hand en schud je hem mee je deck in.
 bijgewerkt door kolonelnick 3 jaren geleden
BluezamX
3 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Ik heb mijn kaarten wat aangepast:

- Gargax heeft nu een mana cost verbonden aan zijn tweede ability, dit kwam vooral omdat het anders de mogelijkheid bood om beurt 2 al iemand dood te kunnen slaan met Vuldros en dit is een beetje overdreven
- Vuldros heeft niet langer haste, vanwege bovengenoemde reden, de kaart deed al genoeg leek mij, zonder haste geeft het opponents in ieder geval nog een kans om te reageren, want combo potentie van deze kaart lijk mij hoog.


Als je Vuldros speelt en hij is je Commander niet kan je momenteel wel nog zijn ability activeren, waardoor hij voor altijd vast zit in de Command Zone
kolonelnick
3 jaren geleden
Quote:
8 minuten geleden
Quote:
1 uur geleden
Ik heb mijn kaarten wat aangepast:

- Gargax heeft nu een mana cost verbonden aan zijn tweede ability, dit kwam vooral omdat het anders de mogelijkheid bood om beurt 2 al iemand dood te kunnen slaan met Vuldros en dit is een beetje overdreven
- Vuldros heeft niet langer haste, vanwege bovengenoemde reden, de kaart deed al genoeg leek mij, zonder haste geeft het opponents in ieder geval nog een kans om te reageren, want combo potentie van deze kaart lijk mij hoog.


Als je Vuldros speelt en hij is je Commander niet kan je momenteel wel nog zijn ability activeren, waardoor hij voor altijd vast zit in de Command Zone


Dat is een goede opmerking, daar had ik niet aan gedacht. Daar ga ik iets op verzinnen
bartist
3 jaren geleden
Je zou "Exile" kunnen zeggen. Als het je commander is, kun je hem dan in je command zone leggen. Of wil je het effect ook repeatable maken als de kaart niet je commander is?
Stalkative
3 jaren geleden
Quote:
3 uren geleden
Edit: Vuldros heeft een nieuwe bewoording. Als het je commander is, dan stuur je hem terug naar de command zone, is dit niet het geval, dan stuur je hem terug naar je hand en schud je hem mee je deck in.

Je kan hem ook sowieso naar je hand laten gaan, en dan kan de speler zelf kiezen om hem in de command zone te leggen.
kolonelnick
3 jaren geleden
Wat zijn mensen toch oplettend xD ik ben er niet helemaal bij volgens mij
carlovdm
3 jaren geleden
Kudro, the Cordial
Legendary Creature - Human Soldier

Partner with Illuna, the Enigmatic

Vigilance

Whenever Kudro attacks an opponent, you may create a 2/2 white Soldier creature token that's tapped and attacking. If Kudro has three or more creature types, that token enters the battlefield with an additional +1/+1 counter.

2/4

Illuna, the Enigmatic
Legendary Creature - Beast Elemental Dinosaur

Partner with Kudro, the Cordial

Flying

At the beginning of your end step, put a +1/+1 counter or a flying counter on another target creature that attacked this turn. That creature becomes an Elemental Dinosaur in addition to its other types.

5/4


Wat een pittige BYC zeg!

In een alternatieve tijdlijn is General Kudro of Drannith toleranter naar de Ikora-monsters toe en komt het zelfs tot een solidaire samenwerking met Illuna, Apex of Wishes. Deze samenwerking zorgt voor een tweeledige versterking en groei, vandaar dat beide partners +1/+1 counters kunnen uitdelen (wat denk ik ook wel past bij zowel monowit als de simic-combinatie). Kudro zorgt voor het menselijke aspect door Soldier tokens te maken, Illuna zorgt voor het monsterlijke aspect door flying uit te delen en aanvallende creatures wat monsterlijker te maken.
 bijgewerkt door carlovdm 3 jaren geleden
bartist
3 jaren geleden
Volgens mij is vandaag de laatste dag om kaarten in te sturen
Sunitram
3 jaren geleden
Dat klopt! Je hebt nog een kleine 12 uur, dus heb je een idee, stuur dan gauw wat in!
Sunitram
3 jaren geleden
Nog een klein uurtje mensen! Heb je nog een geniale brainfart? Wil je nog een laatste wijziging aan je kaarten doen? Nu kan het nog!
Sunitram
3 jaren geleden
En toen was het tijd voor de beoordelingen! Zowaar eens op tijd en dat is voor mijn doen best uniek...

BluezamX met Aril, Beckoner of Growth en Zuru, Beckoner of Pain
Zijn dit niet gewoon Cazur, Ruthless Stalker en Ukkima, Stalking Shadow with extra steps? Om je de waarheid te zeggen vind ik dat Cazur als 3/3tje voor 4 mana wel een iets sterkere ability had mogen hebben, dus Aril vind ik wel de leukere kaart. Dat Zuru de schade ook bij etb doet is ook een geinige toevoeging. Je kaarten voldoen aan de opdracht, passen leuk in hun kleuren en hebben goeie abilities, maar ik vind ze wel errrg op de twee eerdergenoemde bestaande kaarten lijken.

Stalkative met Roan, Leosaur Tamer en Kizura, Enraged Leosaur
Ooh, wat een coole partner pairing! Roan geeft Provoke aan al je creatures, inclusief de tokens die Kizura dropt! Roan is met 5 mana voor een 2/2 wat aan de dure kant, maar Kizura is echt heel gaaf ontworpen en maakt dat wat mij betreft 100% goed. Ik zou deze twee wel willen bouwen!

Eclavyrr met Serena, Soul Grafter en Xernesa, Soul Given
Het is inderdaad een beetje op het randje, maar ik heb nergens gezegd dat het niet mocht. Dat gezegd hebbende, holy shit, deze kaarten waren right in the feels! Het is eigenlijk een omgekeerde Fullmetal Alchemist; een moeder die geen kinderen kan krijgen, probeert zelf een kind te maken, hetgeen niet helemaal lukt, en ondanks dat ze weet dat ze een freak heeft gecreëerd toch haar best doet om het schepsel op te voeden. Daarbij komen ze ook nog eens van Esper, waar ik nou niet echt een geheim van heb gemaakt dat dat een van m'n favoriete plekken in het Magic Multiversum is De kaarten zelf hebben wel echt elkaar nodig om goed te zijn, maar dat is met respectievelijk 3 en 2 mana nou niet zo'n probleem en zelfs dan denk ik dat je er nog best omheen moet bouwen, maar zeker voor Esper commanders vind ik dit een hele geslaagde poging! Vinkje!

bartist met Nea, Explorer of the Unknown en Ray, Enemy of the Known
Ray vind ik echt super tof; allereerst vind ik de combinatie Phoenix Griffin echt geniaal, maar de kaart op zich is ook gewoon solide. Twee mana en een landje zijn een kleine prijs om een 5/3 flying vigilance het veld op te slingeren; zeker omdat je groen als derde kleur hebt en dus waarschijnlijk zelden om land verlegen zit. Ik ben echter minder stuk van Nea. Ik snap dat er een flinke restrictie op dat landjes zoeken moet zitten en aangezien je alle mogelijke landjes mag zoeken is het niet meer dan terecht dat Nea ze naar je hand stuurt, maar daardoor is het wel een erg narrow kaartje geworden. In wat meer casual decks zie ik het gebeuren dat ze steeds net te weinig doet terwijl de meer competitieve spelers je commanders zullen combineren met ieder mogelijk drop-meer-dan-een-landje-per-beurt effect en sac outlets, zodat ze lekker vaak Ray via de grafbak terug kunnen halen en zo met Nea Tron en soortgelijke narigheid het veld op kunnen toveren. Dat is allemaal op zich niet erg, competitieve spelers moeten ook een commander hebben, maar ik geloof wel dat ze ook echt alleen in die kringen gewaardeerd zouden worden.

Archranex met Loriath, Voice of the End en Draxus, the Endbringer
Teysa Karlov meets Ilharg, the Raze-Boar/Mayael the Anima. Ik vind de synergie tussen de twee echt super tof en ik denk dat ze ook heel correct geprijsd zijn! Nou moet ik je wel zeggen dat ik niet 100% overtuigd ben dat de top 7 kaarten van je deck afspeuren naar een creature niet wat veel is; zeker omdat je andere commander een scry ability heeft, maar al met al stoere kaarten. Ik wil dit wel spelen

Blizzardfox met Blanchette, the Braveful en The Frightened Wolf
Ik weet niet zeker wat ik al dan niet aan deze kaart moet snappen (is het dat de wolf bang is voor vallen van mensen en zich daarom rechts onderin achter Blanchette's rok verschuilt?), maar het is een interessante Naya pairing geworden. Het enige wat ik me wel afvraag, waarom geen synergie met Werewolves? Het zijn soms humans die je aan The Frightened Wolf kan saccen voor ramp en ik denk niet dat Blanchette echt super OP zou zijn als ze ook op werewolves zou triggeren. En laten we wel wezen, Werewolves is een tribe die dringend een dedicated commander nodig heeft! De synergie tussen de commanders vind ik verder wel leuk gevonden, al weet ik niet of het saccen van een landje een goede prijs is voor een, weliswaar meerzijdige, Naturalize waarbij je tegenstanders mogen kiezen. Ik denk dat ik ze eerder voor de ramp in zou zetten dan voor de artifact/enchantment removal, maar het kan een leuke extra zijn

kolonelnick met Gargax, Wielder of Unscythe en Vuldros, the Writhing Storm
Wederom een hele coole synergie, deze keer met twee inwoners van Grixis. De Vorthos in me vindt dat Vuldros eigenlijk een zombie drake had moeten zijn, want niet-ondode creatures zijn een zeldzaamheid op Grixis, maar hey, details. Ik vind de abilities hele stoere synergie hebben met Unearth, de signature ability van Grixis; en wat ik vooral leuk vind aan deze kaarten is de sneaky synergie tussen Vuldros' bounce-maar-eigenlijk-schud-ik-mezelf-terug ability en de manier waarop partner werkt Het enige minpunt aan deze combo lijkt mij Gargax's interactie met wheels. Ja je bent een smak levens kwijt, maar dubbel zoveel kaarten rapen als ieder ander EN daar waarschijnlijk 2 a 3 zombies per wheel aan overhouden lijkt mij wat veel van het goede...

Nissa333 met Diana, Valeron Blessed en Conloach, Reborn Champion
Dang son, hoeveel Nissa's hebben we hier! Geen gein, toen ik je naam intikte om er een link van te maken kwam er toch een lijst Nissa's naar boven... sorry, we zijn hier voor de ByC beoordelingen. *kuch* *ahum* Dus Diana en Conloach. Diana heeft een sterkere vorm van Exalted gekregen en Conloach proliferate iedere keer dat ie combat damage doet. Om eerlijk te zijn zou ik dit duo meer voor Conloach dan voor Diana spelen; in Commander zal je namelijk zelden in de situatie komen dat dat ene countertje het de moeite waard maakt om een creature in z'n eentje aan te laten vallen. Echter, Conloach maakt een hoop goed. Tuurlijk zal zijn ability gepaard gaan met de nodige planeswalker shenanigans, maar hey, je moet ervoor doorkomen en dat maakt 'm wat mij betreft eerlijker dan Atraxa, Praetors' Voice. Let trouwens op dat je in wit zit en 'm dus double strike kan geven, zodat je twee keer per combat kan proliferaten! Ik denk dat bij mij Diana zelden de Command Zone zal verlaten, maar Conloach is superstoer en dat Diana wit aan de mix toevoegt kan ik alleen maar toejuichen

Daedalon met Ivan the Labrat en Unstable Amalgamate
De opdracht was eigenlijk dat het mono-colored creature een humanoid moest zijn, maar hey, we zijn ook op Kamigawa geweest waar de humanoid nezumi ook gewoon Rat als creature type hadden, dus vooruit daar kom je mee weg Maar dat gezegd hebbende, ik weet niet helemaal wat ik van deze inzending moet maken. Unstable Amalgamate is als 0/2tje voor cmc 4 best zwak en hij heeft geen evasion waardoor je of met Ivan of met de rest van je deck wel heel veel moeite moet doen om hier een beetje eng beestje van te maken. Zelfs z'n damage-als-ie-sterft ability is eigenlijk alleen goed als je 'm deathtouch weet te geven of als je heel, heel veel met wheels aan de slag gaat. En speel je dan niet liever gewoon Nekusar, the Mindrazer? Ivan zie ik, dankzij zijn tweede tap ability, nog een leuke synergie hebben met reanimate kaarten en commanders als Volrath, the Shapestealer en Hapatra, Vizier of Poisons, maar als duo zou ik ze niet snel spelen. Let trouwens ook een beetje op je verwoording: loopt Ivan's eerste tap ability until end of turn of until your next turn en begrijp ik nou goed dat je een spell van de stack moet discarden om die ability te activeren?

LeKrutes met Slobad, Master Crafter en Bosh, Shaped Anew
Kijk, dat zijn twee creatures die veel Magic spelers al een tijdje terug willen zien! Slobad had van mij best minder mogen kosten, maar de kaart past verder prima bij het character, alleen ontgaat 't mij een beetje waarom Bosh opeens in Dimir kleuren zit. Bosh's blauwe ability is een iets meer gebalanceerde versie van Arcum Dagsson, wat ook best mag aangezien z'n partner artifact tokens maakt. Zijn tweede ability is een duurdere Fling; nou heb ik geen problemen met zwarte Fling effecten, die bestaan namelijk, maar ik vraag me wel af in hoeverre het bij de beide karakters past dat Bosh nu opeens met andere Mirrans smijt. En had Slobad nou echt geen mana ability mee kunnen krijgen zodat Bosh met z'n 7 cmc eerder het veld op kan komen? Begrijp me niet verkeerd, de kaarten zijn zeker leuk, maar ze zijn wel redelijk mana hongerig voor wat ze doen.

Jasper90 met Geralf, Pro Stitcher en Geralf's Pet Dragon
Geralf is ook zo'n karakter waar we met z'n allen geen genoeg van kunnen krijgen. Wist je dat allebei je commanders geen power en toughness hebben? Daarbuiten vind ik de synergie geinig, de draak eet de dorpelingen, Geralf maakt een zombieleger van wat er van de dorpelingen over is en de draak geeft ze vervolgens een lift over de muren van de vijand. Echter, Geralf's reanimate ability is een fikse breuk van de color pie; dat doet blauw normaal gesproken niet en er zit ook niet echt een clausule in die de ability "meer blauw" maakt. Als je Geralf bijvoorbeeld Unearth liet geven, had ik er totaal geen problemen mee gehad omdat er monoblauwe creatures met die ability zijn. De draak is verder dik in orde, afgezien van de missende p/t. Deze twee hadden hoger kunnen scoren als je ze net iets meer af had gemaakt

carlovdm met Kudro, the Cordial en Illuna, the Enigmatic
Nou ben ik niet heel erg op de hoogte van de Ikoria verhaallijn, maar volgens mij was Kudro in dit verhaal de grote monsterhater. Dat ie in een andere tijdlijn wel het licht gezien heeft is natuurlijk alleen maar mooi. Illuna vind ik superstoer, zeker sinds War of the Spark heeft Simic een hoop proliferate effecten op z'n naam staan, dus een commander die evasion en +1/+1's uitdeelt draagt zeker bij aan de feestvreugde. Kudro op zich vind ik wat minder. 4 mana is wat veel voor een 2/4tje zonder evasion dat alleen echt wat doet als ie aanvalt. Dat ie van Illuna pas end of turn z'n vliegbrevet krijgt helpt daar ook niet echt bij. Als ze samen liggen en Kudro is eenmaal evasive, dan wil ik best geloven dat deze partner combo knetterhard kan gaan, vooral omdat je met Bant in zowel Proliferate als Populate kleuren zit, maar je moet er wel werk voor doen.

Poeh, wat een moeilijke ByC om te beoordelen! Archranex met Loriath, Voice of the End en Draxus, the Endbringer, Eclavyrr met Serena, Soul Grafter en Xernesa, Soul Given en Stalkative met Roan, Leosaur Tamer en Kizura, Enraged Leosaur hebben wat mij betreft hoog gescoord in deze editie en geloof mij dat ik zelfs voor deze top 3 de nodige pijnlijke keuzes heb moeten maken. Hoe dan ook, er mag maar een winnaar zijn, dus de winnaar van ByC 145 is:

Archranex met Loriath, Voice of the End en Draxus, the Endbringer!

De abilities sluiten perfect op elkaar aan en ja, vooral Draxus' ability is net-aan-niet-OP, maar daar betaal je dan ook 5 en 6 mana voor. Ik zou hier best door geinspireerd raken om een deck te bouwen!

Iedereen bedankt voor het meedoen en tot de volgende keer!
kolonelnick
3 jaren geleden
Dat was een snelle beoordeling, zeker met zoveel kaarten indrukwekkend.

Congrats Archranex!

En bedankt Sunitram voor het hosten!
Jasper90
3 jaren geleden
Quote:
5 uren geleden
Jasper90 met Geralf, Pro Stitcher en Geralf's Pet Dragon
Geralf is ook zo'n karakter waar we met z'n allen geen genoeg van kunnen krijgen. Wist je dat allebei je commanders geen power en toughness hebben? Daarbuiten vind ik de synergie geinig, de draak eet de dorpelingen, Geralf maakt een zombieleger van wat er van de dorpelingen over is en de draak geeft ze vervolgens een lift over de muren van de vijand. Echter, Geralf's reanimate ability is een fikse breuk van de color pie; dat doet blauw normaal gesproken niet en er zit ook niet echt een clausule in die de ability "meer blauw" maakt. Als je Geralf bijvoorbeeld Unearth liet geven, had ik er totaal geen problemen mee gehad omdat er monoblauwe creatures met die ability zijn. De draak is verder dik in orde, afgezien van de missende p/t. Deze twee hadden hoger kunnen scoren als je ze net iets meer af had gemaakt

Wat geen p/t... Hoe???
(Pakt zijn aantekeningen erbij)
Heb er wel wat van opgeschreven, beide 3/3.
Ik heb Geralf vanuit het oogpunt van Stitcher Geralf gemaakt. Om hieraan een twist te doen wou ik geen token maken, maar het betreffende creature. Zodoende wel na het dood gaan naar exile.
carlovdm
3 jaren geleden
Fijn zo'n snelle beoordeling op naar de volgende!
Sunitram
3 jaren geleden
Quote:
2 uren geleden
Dat was een snelle beoordeling, zeker met zoveel kaarten indrukwekkend.

Congrats Archranex!

En bedankt Sunitram voor het hosten!


Ik ken mezelf en m'n huidige werkschema; voor je het weet zit er een week tussen twee ByC's Dus ik heb tussendoor dit topic in de gaten gehouden, zodat ik vandaag op m'n rustige zondag op m'n gemak de beoordelingen kon schrijven
BluezamX
3 jaren geleden
Ik had van te voren onderzoek gedaan naar de shards, guilds, en colors, om zo te kijken wat ik kon maken. Na een uur aan gepland en gepuzzel en drie pagina's notitieboek kwam ik bij mijn inzending, waar ik best trots op was. En dan... Blijkt dat ik inderdaad gewoon bestaande Commanders heb zitten maken!

Je hebt helemaal gelijk, het gameplan is exact dat van wolfie en z'n broeder. Volgende BYC weer een kans!
Nissa333
3 jaren geleden
Quote:
6 uren geleden
Dang son, hoeveel Nissa's hebben we hier! Geen gein, toen ik je naam intikte om er een link van te maken kwam er toch een lijst Nissa's naar boven... sorry, we zijn hier voor de ByC beoordelingen. *kuch* *ahum*


Nou je het zegt, dat zie ik inderdaad ook, haha
(Dat wist ik inderdaad ook niet)



Bedankt Sunitram voor de beoordeling en het leuke onderwerp!
 bijgewerkt door Nissa333 3 jaren geleden
Archranex
3 jaren geleden
Bedankt voor deze BYC te hosten, Sunitram! Het was leuk kaarten te ontwerpen voor dit thema

Ik zal later of morgen normaal gezien de volgende BYC posten!
bartist
3 jaren geleden
Ben blij dat m'n Phoenix (Griffin) bevallen is, jammer dat de Human counterpart de plank mis sloeg

Bedankt voor het hosten Sunitram!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 41 posts
  • Laatste post bartist 3 jaren geleden
  • Gemaakt door Sunitram 3 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top