Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build Your Card #147

kolonelnick
3 jaren geleden
Nissa333
3 jaren geleden
Increasing Ranks

Instant

Create X 1/1 green Saproling creature tokens, where X is one plus the number of cards named Increasing Ranks in your graveyard.

A deck can have any number of cards named Increasing Ranks.
 bijgewerkt door Nissa333 3 jaren geleden
thijmen2006h
3 jaren geleden
Quote:
7 uren geleden
Increasing Ranks

Instant

Create X+1 1/1 green Saproling creature tokens, where X is the number of cards named Increasing Ranks in your graveyard.

A deck can have any number of cards named Increasing Ranks.

De tekst klopt volgens mij niet helemaal, Kjeldoran War Cry en Feast of Flesh zeggen het namelijk anders.
Flut123
3 jaren geleden
Daar staat toch gewoon 1 plus the number of cards ipv the number of cards? Wat is er verkeerd aan?
 bijgewerkt door Flut123 3 jaren geleden
thijmen2006h
3 jaren geleden
De plus 1 staat daar bij wat er met de x gebeurt en niet bij de hoeveel x is, het maakt niet heel veel uit maar het is volgens mij niet goed.
 bijgewerkt door thijmen2006h 3 jaren geleden
Flut123
3 jaren geleden
De plus een gaat om de waarde van de X. Hij zou in principe wel de plus een erbij kunnen doen, want krijg je de eerste keer helemal niks.
 bijgewerkt door Flut123 3 jaren geleden
Archranex
3 jaren geleden
Phytobloom Creeper

Creature - Plant Elemental

Reach, trample
At the beginning of your upkeep, if this creature isn't a token, create a token that's a copy of this creature.
Phytobloom Creeper's power and toughness are each equal to the amount of creatures you control named Phytobloom Creeper.

(*/*)

-----

Dus hoe werkt deze in de praktijk? De eerste ronde heb je één 1/1, de twee ronde twee 2/2's, de derde ronde drie 3/3's, de vierde ronde vier 4/4's enzovoort. Dus hoe langer de originele nontoken Phytobloom Creeper(s) op de battlefield liggen, hoe meer je er krijgt en hoe sterker ze allemaal worden!
 bijgewerkt door Archranex 3 jaren geleden
bartist
3 jaren geleden
Wat thijmen zegt klopt wel met de nieuwe "standaard' van MtG kaarten verwoording, zie de kaarten die hij al genoemd heeft.
Oudere kaarten doen de berekening bij het effect zoals Hellfire, maar populaire kaarten zoals Food Chain, Liliana, the Last Hope en Eldritch Evolution hebben de X als eindwaarde, waarbij de X later gedefinieerd word.

Dus de "moderne" verwoording zou als volgt zijn:
Create X 1/1 green Saproling creature tokens, where X is one plus the number of cards named Increasing Ranks in your graveyard.

De huidige verwoording is niet verkeerd, maar lichtelijk verwarrend daar het aantal 1-tjes dicht bij elkaar.
Nissa333
3 jaren geleden
Ik zal het aanpassen, ik was inderdaad niet zeker. Maar had wel het idee dat dit een mogelijkheid was.

Ik snap wel dat het alternatief wat overzichtelijker is
carlovdm
3 jaren geleden
Knight of Spring
Creature - Dryad Knight

When Knight of Spring enters the battlefield, choose one:
- Populate.
- Create a 2/2 green and white Elf Knight creature token with vigilance.
- For each creature you control, put a +1/+1 counter on it for each other creature you control with the same name.

2/1
Stalkative
3 jaren geleden
Reminder: vandaag is de laatste dag om een inzending te posten of je inzending aan te passen!

@carlovdm: jouw kaart heeft nu niet expliciet synergy met andere Knights of Spring, dus wat ik eerder tegen bartist heb gezegd geldt hier ook:
Quote:
5 dagen geleden
Dit is een beetje op het randje. Met de laatste ability is het wel duidelijk dat de bedoeling is om veel van deze kaart te spelen, maar de synergy is inderdaad niet specifiek met andere copies van dezelfde kaart.
Dus ik zou zeggen: met die laatste ability kan het nog net, maar liever specifiek synergy met z'n naamgenoten.
carlovdm
3 jaren geleden
Quote:
15 uren geleden
Knight of Spring
Creature - Dryad Knight

When Knight of Spring enters the battlefield, choose one:
- Populate.
- Create a 2/2 green and white Elf Knight creature token with vigilance.
- For each creature you control, put a +1/+1 counter on it for each other creature you control with the same name.

2/1




Nieuwe poging

Mitosis Experiment
Creature - Merfolk Ooze Wizard

Trample

When Mitosis Experiment deals combat damage to a player, create a copy of it.

Mitosis Experiment gets +1/+1 for each other creature named Mitosis Experiment.

3/2
 bijgewerkt door carlovdm 3 jaren geleden
kolonelnick
3 jaren geleden
Hoe gaat het judgen?
Stalkative
3 jaren geleden
Het kost me wat meer tijd dan ik had ingeschat, maar ik zal zorgen dat ik ze vanavond post.
Stalkative
3 jaren geleden
Hier zijn de beoordelingen dan!

Eclavyrr met Gail's Amulet
Het nadeel met zo'n soort kaart is normaal dat je natuurlijk nooit zeker weet of je tegenstanders hem ook spelen. Maar bij jouw kaart wordt hiervoor gecompenseerd: in het slechtste geval is de kaart nog steeds speelbaar. Dit moedigt aan om de kaart te spelen, en zorgt dat het geen dode kaart is als de tegenstanders hem toch niet spelen. Verder is het ook een leuke manier om het thema in een singleton format te laten werken!

Blasty met Shady Privateers
De eerste is ongeveer Sailor of Means, maar als je er nog een tweede Treasure bij kan vinden kan je in principe alle Shady Privateers uit je deck spelen en er nog een paar Treasures aan overhouden. Je moet er dus wel wat extra moeite voor doen, dus hij ziet er goed uit.

Flut123 met Goblin Chef
Redelijk simpel, maar prima gebalanceerd en zeker leuk voor een Food deck. Hij had wel iets beter in zwart of groen gepast vanwege de Food synergy.

Daedalon met Roachling
Een 1/1 voor 2 is van zichzelf niet bijzonder sterk, en een 1/1 sacrificen voor een +1/+1 counter voegt qua P/T niets toe. Je kan wel een Roachling aan een andere Roachling sacrificen wanneer die bijna doodgaat, dus dat maakt hem wel beter, maar nog steeds zie ik hem niet heel veel doen. Het was denk ik interessanter geweest om de ability zonder te doen, en dan eventueel nog met een mana cost eraan, zodat je de ability bij een aanvallende Roachling kan activeren.

bartist met Kozileks Mob
Interessant idee, landen in Wastes veranderen. Kan een sterke wincon zijn, vergelijkbaar met Persistent Petitioners zoals je al zei.

Awvanzijl met Reflective Scrap Golem
Deze ziet er erg leuk uit! De eerste is inderdaad niet zo goed, de tweede is al een stuk beter en als je een derde voor elkaar krijgt is hij erg sterk. Zeker als je er een paar equipment en aura van verschillende kleuren bij kan spelen lijkt hij me erg interessant.

MagnusMagicus met Fblthp, Ascended
Leuk bedacht, Frantic Inventory in planeswalker-vorm! Maar dit doe je Fblthp toch niet aan, hij verdwaalt al genoeg zonder andere planes te kunnen bezoeken Ik denk wel dat hij snel uit de hand kan lopen als hij maar kost en je er any number van in je deck mag spelen, maar verder vind ik het een leuke kaart.

Blizzardfox met Fire Company
Zoals al eerder genoemd is, had je beter een andere rarity kunnen kiezen voor deze kaart, aangezien je er nu meestal niet meer dan één zou hebben in limited en hij erg duur zou zijn voor constructed. Afgezien daarvan ziet de kaart er goed uit.

BluezamX met Unflinching Militant
Natuurlijk erg sterk als je er op de een of andere manier 4 tegelijk hebt liggen, maar dat is niet zo makkelijk en als het niet lukt heb je nog steeds een speelbaar creature dat first strike krijgt zodra je een keer extra mana hebt. Ik ga ervan uit dat hij op level 1-2 en level 3-4 nog steeds 2/2 is, maar dat hoort er eigenlijk nog wel bij te staan.

thijmen2006h met Naam
Als je er maar één kan spelen is hij wat overcosted, maar als je die tweede kan casten is hij best sterk. Jammer dat je geen naam kon bedenken, maar het is een prima kaart!

LeKrutes met Thalia's Battalion
Je hebt er 3-4 nodig om de cost eruit te halen, maar als je er nog meer krijgt worden ze erg sterk. Leuke kaart!

Sunitram met Deepdragger
Leuk idee! Je kunt hiermee van een vervelende uncounterable spell of indestructible permanent afkomen, maar als je minder van de kaart hebt, werkt het minder vaak. Wel jammer dat de laatste (in limited misschien zelfs de enige) een dode kaart is.

kolonelnick met Continual Eviceration
Unconditional removal is natuurlijk altijd leuk, en al helemaal als het goedkoper kan worden. Ook leuk voor selfmill decks om de eerste die je speelt al goedkoper te maken.

Nissa333 met Increasing Ranks
Lijkt erg op Goblin Gathering, met de toevoeging dat je any number kan spelen. Dat vind ik wel een goede toevoeging bij deze kaart, dat maakt hem denk ik een stuk beter.

Archranex met Phytobloom Creeper
Dit thema maakt consistency wat lastiger, maar als de kaart token copies van zichzelf maakt is dat niet meer zo'n probleem. 1-2 beurten nadat je er één speelt heb je de cost er al uit, maar het kan nog wel wat langer duren voordat je er effectief mee kan aanvallen, want je wil niet dat er al iets dood wordt geblockt voordat je er echt veel damage mee kan doen.

carlovdm met Mitosis Experiment
Hij lijkt een beetje op de kaart van Archranex, maar hij groeit harder. Ik denk dat hij iets te sterk is, doordat hij Trample heeft en sterker wordt als hij een speler raakt. En aangezien de tokens zichzelf ook weer kopiëren kan je elke beurt je aantal Mitosis Experiments verdubbelen. Ik zou hem denk ik iets duurder gemaakt hebben of de base P/T wat lager gemaakt hebben.

En dan de top 3, die me best lastig gemaakt wordt...

Op nummer 3: Sunitram met Deepdragger!

Op nummer 2: Awvanzijl met Reflective Scrap Golem!

En de winnaar van BYC #147: Eclavyrr met Gail's Amulet! Ik zie deze zo gespeeld worden in Commander, en de balans lijkt me prima. Relatief simpel, maar wel leuk!

Bedankt voor het meedoen allemaal!
bartist
3 jaren geleden
Gefeliciteerd Eclavyrr!!! En bedankt Stalkative voor het hosten en de eerlijke tussentijdse feedback!




Iemand die vroeg om een Build Your Card helppagina update?... Nee... Ga hem toch geven

Build your Card 140 - Schattenjacht - MagnusMagicus
Build your Card 141 - Corona - WJayW
Build your Card 142 - Let's Clash - bartist
Build your Card 143 - Iedereen profiteert - kolonelnick
Build your Card 144 - Sphinxes - Sunitram
Build your Card 145 - shard colored commander partner pairing - Archranex
Build your Card 146 - Removal - Stalkative
Build your Card 147 - Self-synergy - Eclavyrr
Awvanzijl
3 jaren geleden
Hey! Tweede plaats! Het hoogste dat ik wilde halen supercool! Leuke kaarten, allemaal.
kolonelnick
3 jaren geleden
Congrats eclavyrr en bedankt stalkative voor het hosten!
En bedankt bartist voor de update, bijna 150! Wie gaat hem pakken
 bijgewerkt door kolonelnick 3 jaren geleden
Eclavyrr
3 jaren geleden
Oh nice, gewonnen dankzij Oprah power
Ik zal voor woensdag een nieuwe BYC opzetten
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Gefelicteerd Eclavyrr! Dank voor het hosten Stalkative. En merci voor de update, bartist!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top