Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build Your Card #161

Daedalon
3 jaren geleden
Reckless Youth
Creature - Human
Haste
3/1

Level up (: Put a level counter on this. Level up only as a sorcery.)

Level 1-2
Trample
4/2

Level 3+
First Strike, Trample
5/3
 bijgewerkt door Daedalon 3 jaren geleden
BluezamX
3 jaren geleden
Quote:
39 minuten geleden
Dank je voor het welkom en de feedback.
Ik ben zelf een old border speler (ice age ingestapt) dus qua bewoording loop ik achter

Met je toevoeging van this turn ben ik het niet eens. Want zoals ik het verwoord heb blijft het effect tot de volgende upkeep en de saga naar de graveyard verdwijnt. Echter zal de bewoording dan nog steeds anders moeten.


Zoals je het nu hebt verwoord doet de derde trigger niets. Een saga verdwijnt als deze het maximale aantal counters heeft (volgnes mij is dat altijd 3), dus als de ability resolved moet je hem sacrificen. En dan maakt de ability niet uit, want de kaart ligt niet meer op het veld. Met de verwoording van bartist blijft het effect dan tot je end step nog gelden.
 bijgewerkt door BluezamX 3 jaren geleden
Jasper90
3 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Quote:
1 uur geleden
Dank je voor het welkom en de feedback.
Ik ben zelf een old border speler (ice age ingestapt) dus qua bewoording loop ik achter

Met je toevoeging van this turn ben ik het niet eens. Want zoals ik het verwoord heb blijft het effect tot de volgende upkeep en de saga naar de graveyard verdwijnt. Echter zal de bewoording dan nog steeds anders moeten.


Zoals je het nu hebt verwoord doet de derde trigger niets. Een saga verdwijnt als deze het maximale aantal counters heeft (volgnes mij is dat altijd 3), dus als de ability resolved moet je hem sacrificen. En dan maakt de ability niet uit, want de kaart ligt niet meer op het veld. Met de verwoording van bartist blijft het effect dan tot je end step nog gelden.

Je kunt er een emblem van maken. You get an emblem with, en dan wat je wilt dat elke upkeep terug komt. Veel planeswalkers geven een emblem dus kijk hier naar.
axlar
3 jaren geleden
Quote:
15 uren geleden
Quote:
16 uren geleden
Met je toevoeging van this turn ben ik het niet eens. Want zoals ik het verwoord heb blijft het effect tot de volgende upkeep en de saga naar de graveyard verdwijnt. Echter zal de bewoording dan nog steeds anders moeten.

Zoals je het nu hebt verwoord doet de derde trigger niets. Een saga verdwijnt als deze het maximale aantal counters heeft (volgnes mij is dat altijd 3), dus als de ability resolved moet je hem sacrificen. En dan maakt de ability niet uit, want de kaart ligt niet meer op het veld. Met de verwoording van bartist blijft het effect dan tot je end step nog gelden.

je hebt helemaal gelijk, even over het hoofd gezien. Saga's hadden we nooit en zag er laatst ene voorbij komen.. vond het wel passen bij wat ik met de kaart zou willen.

Quote:
14 uren geleden
Je kunt er een emblem van maken. You get an emblem with, en dan wat je wilt dat elke upkeep terug komt. Veel planeswalkers geven een emblem dus kijk hier naar.

Ben geen fan van planeswalkers en emblemen, is ook niet de bedoeling dat het de rest van het spel geldt, louter tot de volgende upkeep.

Heb de kaart aangepast volgens mij is ie nu beter in lijn met de regels en het doel dat ik voor ogen heb.
 bijgewerkt door axlar 3 jaren geleden
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Quote:
2 dagen geleden
Coming of Age
Enchantment - Saga (common)
When Coming of Age is put into the graveyard, sacrifice target human.
I - create a 1/1 white human token, scry 1
II - draw a card, add a +1/+1 counter on target human you control
III - until the beginning of your next upkeep, whenever you draw a card, discard 1 card from your hand

uitleg:
I = geboren worden en leren
II = opgegroeid
III = oud en vergeetachtig
graveyard trigger = de dood
manacost = hoort bij de circle of life en humans, vanwege scry en discard elementen.

(be nice, eerste keer dat ik meedoe)

thanx bartist, BluezamX en Jasper90 voor de feedback i.v.m. nieuwe bewoording en mechanics

Mooie kaart! De bewoording kan nog net iets beter .

When Coming of Age is put into the graveyard, sacrifice target human.
When Coming of Age leaves the battlefield, sacrifice a Human.

Sacrifice effecten targeten zelden, zeker triggered abilities niet. Jouw ability zou nu triggeren en je target dan een Human. Dan zou je daar nog op kunnen reageren door die Human alsnog aan iets anders te saccen, of naar je hand te sturen met een Boomerang, en dan hoef je niets te saccen omdat het target weg is. Met de andere bewoording moet je gewoon een Human kiezen en die saccen, punt .


I - create a 1/1 white human token, scry 1
I - Create a 1/1 white Human creature token, then scry 1.

Net even wat netter verwoord zoals het hoort .

II - draw a card, add a +1/+1 counter on target human you control
II - Draw a card, then put a +1/+1 counter on a Human you control.

Hier is ook het niet-targeten belangrijk. Want anders als iemand reageert door de Human te Murderen, dan mag je ook geen kaarten pakken. En dat is voelt niet logisch, en is volgens mij ook niet je bedoeling.

III - until the beginning of your next upkeep, whenever you draw a card, discard 1 card from your hand
III - Until the start of your next turn, whenever you draw a card, discard a card.

Ik heb het moment iets aangepast, want dit is feitelijk hetzelfde en leest beter. En het "from your hand" hoeft er niet bij, je kunt nergens anders vandaan discarden .

Leuk dat je meedoet!
axlar
3 jaren geleden
Hoi Magnus, goede tips, al is die eerste wel een veranderimg in gameplay, want dan zou blinken een nieuw token en scry betekenen, zo ook een exile...
Ik zal de andere bewoordingen later doorvoeren... bekt iid net wat lekkerder!
 bijgewerkt door axlar 3 jaren geleden
Eclavyrr
3 jaren geleden
Phyrexian’s Walker

Equipment

When Phyrexian’s Walker enter the battlefield create a 1/1 black and white Phyrexian token and equip Phyrexian’s Walker to it.

Equipped creature has +0/+3.
Equip


Ook Phyrexians worden oud en hebben dan een extraatje nodig.
Verder is de kaart uiteraard een throwback naar Phyrexian Walker
 bijgewerkt door Eclavyrr 3 jaren geleden
bartist
3 jaren geleden
Welke kleur heeft je token @Eclavyrr?
Eclavyrr
3 jaren geleden
Nu is ie wit/zwart (aangezien grijs geen kleur is in magic)
MitchDeBaas
3 jaren geleden
Quote:
28 minuten geleden
Nu is ie wit/zwart (aangezien grijs geen kleur is in magic)

Colorless is grijs? niet helemaal, maar zo goed als
Eclavyrr
3 jaren geleden
Colorless is colorless. Vroeger waren dat bruine kaarten, en tegenwoordig zijn ze grijzig, aangezien je geen kleurloze inkt hebt. Desalniettemin is colorless geen grijs.
InsectToken
3 jaren geleden
Cadet Weaponry
Artifact - Equipment

Equipped creature gets +0/+1 and has first strike and renown 2. (When this creature deals combat damage to a player, if it isn't renowned, put two +1/+1 counters on it and it becomes renowned.)

Equip

Skill is half your weapon.
 bijgewerkt door InsectToken 3 jaren geleden
MitchDeBaas
3 jaren geleden
Quote:
1 dag geleden
Colorless is colorless. Vroeger waren dat bruine kaarten, en tegenwoordig zijn ze grijzig, aangezien je geen kleurloze inkt hebt. Desalniettemin is colorless geen grijs.

ohja das waar ook! goed punt inderdaad
Stalkative
3 jaren geleden
Vandaag is de laatste dag om een inzending te posten of te bewerken!
Teruans
3 jaren geleden
Even dit topic uppen.
bartist
3 jaren geleden
Beste Stalkative, lukt het jureren?
Of moeten we nog wat meer tijd geven?
Stalkative
3 jaren geleden
Excuses dat het zo lang duurt, ik zorg dat ik de resultaten morgen kan posten
Stalkative
3 jaren geleden
axlar met Coming of Age
De verwoordingen kloppen niet helemaal (zie de post van MagnusMagicus), maar het is een leuke kaart en een Saga past mooi in het thema.

Whiskykid1008 met Coming of Age
Leuk idee. Het past wel nog iets beter in het thema als je Level Up of de stijl van bijvoorbeeld Figure of Destiny gebruikt: speel de kaart voor een vaste cost, en later kan je er meer mana in pompen om hem te 'upgraden'. Dan zie je de kaart na het spelen doorgroeien. En op die manier kan je ook zorgen dat het wat minder tekst is, want je hoeft dan bijvoorbeeld maar één keer de ability ": Add " te noemen, in plaats van twee keer. Je kaart mist ook een rarity.

Veekeren met Depending Companion // Indepent Survivor
Age counters en transform passen inderdaad perfect in het thema! Ik denk wel dat het een beurt langer mag duren voordat hij transformt. Je kunt nu namelijk op beurt 5 aanvallen met een 6/6 uncommon met trample, en de tegenstander kan er weinig tegen doen omdat de voorkant redelijk makkelijk indestructible kan krijgen en de achterkant hexproof heeft. De haste op de achterkant is trouwens meestal overbodig, aangezien hij in je end step transformt.

Teruans met Elders Bane
Phyrexian Arena, maar dan als uncommon met een grotere downside. Met name lifegain decks kunnen hem goed gebruiken als extra Arena, terwijl sacrifice en madness decks misschien juist wel wat met de laatste ability kunnen. Mooie kaart.

BluezamX met Lich's Bargain
Leuk "high risk, high reward" effect, enerzijds omdat je levens betaalt en anderzijds omdat je zomaar je tegenstander een extra beurt zou kunnen geven. Misschien wat sterk in een lifegain deck, omdat je dan vrijwel altijd het langst door kunt bieden, maar daarbuiten lijkt het me een prima kaart. Je zou eventueel het bieden op dezelfde manier als Goblin Game kunnen doen, dan is de verwoording wat makkelijker en is het bieden denk ik wat interessanter.

TheRobinros met Kaboomer!
Un-kaarten zijn natuurlijk altijd leuk! Die oude mechanics en verwoordingen maken hem wel wat ingewikkeld voor nieuwere spelers, maar hij is wel grappig.

bartist met Bullet Ant Gloves
Leuk dat je zo'n bestaand ritueel hebt gebruikt als inspiratie. Perfect on theme en je hebt het mooi in de kaart verwerkt.

Daedalon met Reckless Youth
Redelijk simpele beater. Prima kaart, maar ik denk wel dat mono-rood net iets beter past. Het enige echt witte aan de kaart is First Strike, maar rood heeft dat ook. Dan zou ik er zelf voor kiezen om wit weg te laten, want wit doet over het algemeen niet aan Trample.

Eclavyrr met Phyrexian's Walker
Niet heel spectaculair, maar het is ook maar een common. Leuk dat de eerste ability op Living Weapon lijkt, wat een Phyrexian mechanic is. En de naam is natuurlijk ook leuk

InsectToken met Cadet Weaponry
Ik denk dat deze iets teveel verschillende dingen doet voor een common, en dat het beter een uncommon zou kunnen zijn. Renown past wel goed in het thema.



Hieruit heb ik de volgende top 3 gekozen:
3. Daedalon met Reckless Youth
2. bartist met Bullet Ant Gloves
1. Teruans met Elders Bane

Bedankt voor het meedoen allemaal!
Teruans
3 jaren geleden
Oh wow. Ik ben gewoon eerste. Zat nog te twijfelen over de verwoording. Bedankt voor het hosten van deze editie. Het was erg leuk om aan mee te doen. Ik ga maar eens nadenken over een thema.
bartist
3 jaren geleden
Gefeliciteerd Teruans!!

En bedankt voor het hosten Stalkative! Was een leuk topic en een leuke nieuwe manier om naar een magic kaart te kijken. Geen idee wanneer je jarig bent of dat we het al gemist hebben, maar alsnog: jij ook (alvast/alsnog) Gefeliciteerd!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top