Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build your Card 165

Eclavyrr
2 jaren geleden
Welkom bij de 165e Build Your Card! Zoals altijd nog even de regels:

Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!

Er zijn wel een aantal regels:

1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:

1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

De deadline is dit keer tot 2 juli 2021.

Het thema van deze BYC is: In The Summertime!

Het is weer zomer, de tijd van zon, zee, zand, ijs en zweterige nachten (dat mag je zelf invullen zoals je wilt)

Een simpel en uitgebreid thema, ontwerp een kaart die met de zomer te maken heeft.
Of het nou een zomerse sorcery is, een zonnige instant, een relaxende planeswalker op het strand, leef je uit en maak er een mooie kaart van!

Voorbeeldje:

Time for Relaxation
Instant
Exile target planeswalker, its controller gains life equal to its loyalty.
As Jace looked around the beach, he thought that being stranded might not be that bad after all.


Veel succes allemaal!
 bijgewerkt door Eclavyrr 2 jaren geleden
InsectToken
2 jaren geleden
Desiccate
Sorcery
Each player sacrifices a land, players who control a snow land sacrifice two lands instead.
Draw a card.
Cycling—Sacrifice a land
The sun took more than it's light could bring.

Toch maar meteen een duistere flavor ertussen krijgen. We hebben er misschien minder zin in, maar geen wolkje aan de lucht, nog steeds geen regen, droogte, geklaag over het droge weer, hoort ook thuis in dit zonnige thema.
Desiccate hoort goed thuis in decks die er wel een landje voor over hebben om een kaartje te pakken. Daarnaast heeft het een smaakvolle bonus die snow spelers doet huiveren, en vele spelers een tweede keer doen nadenken, over het onnodig versieren van hun deck met de mooie, nutteloze snow lands.
Daedalon
2 jaren geleden
Desert Flare
Desert Enchantment
Activate only while you control a desert land.
Each creature loses all abilities and is a Zombie Coward creature with base power and toughness 0/1 and cannot attack or block.
At the beginning of each player's end turn, sacrifice a desert. If you can't, sacrifice Desert Flare.

The Desert can be more cruel than any other punishment

-------------------------

Even maar een extreme voorbeeld van hoe erg de zomer kan zijn qua hitte
 bijgewerkt door Daedalon 2 jaren geleden
Teruans
2 jaren geleden
Wegens personelijke redenen trek ik mijn deelname bij deze in.
 bijgewerkt door Teruans 2 jaren geleden
axlar
2 jaren geleden
Travel Quarantine
Enchant World

Creatures don't untap during their controllers' untap steps.
When Travel Quarantine enters the battlefield, tap all creatures.
Creatures have: "At the beginning of your upkeep, pay to untap this creature."

"We long to return to normal, but normal led to this" - Ed Yong, science journalist, the Atlantic


Inspelend op de actualiteit deze zomer. Veel landen en evenementen hebben (voorlopig) een quarantaineplicht danwel testverplichting, waar je eventueel onderuit kunt met een vaccinatiebewijs of negatief PCR-testresultaat. De quarantaine heb ik in flavor omgezet door alle creatures te tappen met de mogelijkheid tot test/vaccinatiebewijs om te untappen...
Ik heb gekozen voor Enchant World als card type voor een beetje extra flavor.
 bijgewerkt door axlar 2 jaren geleden
BluezamX
2 jaren geleden
Deadline

Sorcery

Suspend 3:
Destroy all nonland permanents.

---

Een eerste opzet, en een eerste "destroy" boardwipe voor blauw volgens mij! Idee is dat er een deadline aankomt, en dat als die eenmaal is geweest alle hel losbreekt. Heeft verder niks met mijn scriptie te maken hoor, totáál niet
 bijgewerkt door BluezamX 2 jaren geleden
Mango
2 jaren geleden
Summer of Love and Lust
Enchantment

When Summer of Love and Lust comes into play, each player groups the creatures under his or her control into couples.
Coupled creatures gain all the abilities of their partner.
Whenever a creature enters the battlefield, its controller couples it to an uncoupled creature under his or het control.

: create a white and green 1/1 Lovebaby token.
axlar
2 jaren geleden
Quote:
5 uren geleden
Summer of Love and Lust
Gemiste kans om Banding nieuw leven in te blazen!
 bijgewerkt door axlar 2 jaren geleden
bartist
2 jaren geleden


Lastig onderwerp, had niet meteen iets in gedachte. Had wel iets, maar dat rekte de definitie van het thema wel heel erg, dus die bewaar ik misschien voor een andere keer.
Deze kaart gaat over de meerdere hete dagen van de zomer, wanneer je de ongemakken van de hitte ervaart.
Heb je kleding om uit te trekken, dan trek je een laag uit (ah la Disarm, vandaar de blauw). Heb je dat niet, dan raak je oververhit.
En het zou geen zomer zijn als er niet meerdere hete dagen waren, dus vandaar de rebound

Oh, probeer trouwens het concept "kleding uit trekken door de zomerwarmte" te zoeken als afbeelding zonder dat je de leefdtijdsgrens van MtG/het Forum overschrijd... dat was ook een uitdaging
 bijgewerkt door bartist 2 jaren geleden
xEternalTears
2 jaren geleden
Buzzing Season

Enchantment -

At the beginning of your end step create a 1/1 green insect token with flying and lifelink named Mosquito.

Whenever a Mosquito you control dies, you gain 1 life and proliferate.

Vanishing 2
 bijgewerkt door xEternalTears 2 jaren geleden
Eclavyrr
2 jaren geleden
Deadline is iets aangepast ivm de maandclose op het werk, ik beoordeel dan in het weekend.
axlar
2 jaren geleden
Succes met de drukte en maandafsluiting!
carlovdm
2 jaren geleden
Itsh, Symbiotic Martyr
Legendary Creature - Human Scout

Whenever Symbiotic Traveler enters the battlefield, attacks, blocks or dies, create a tapped 1/1 green Insect token with flying.

"I cannot lift a finger or simply set foot in this bloody land, without being stung to death!"
- Last words

2/2
 bijgewerkt door carlovdm 2 jaren geleden
InsectToken
2 jaren geleden
Edit: ik had feedback gegeven op de bovenstaande kaart. Maar bij nader inzien wordt de kaart daardoor te sterk
 bijgewerkt door InsectToken 2 jaren geleden
Eclavyrr
2 jaren geleden
Ik ga aan de uitslag beginnen tussen de bezigheden door vandaag, vanavond staat ie er
Eclavyrr
2 jaren geleden
Wat me voornamelijk is opgevallen is dat de meeste mensen met inzendingen echt een schijt hekel lijken te hebben aan de zomer

Bij deze dan de beoordelingen en de zonnige zomerse uitslag!

InsectToken met Desiccate
Land destruction in zwart is niet vreemd, en sacrifice past ook prima in die kleur.
Zwart is ook power at a price, en natuur;ijk smelt sneeuw in de zon als... uhm nou ja sneeuw voor de zon.
Erosie en uitdroging van land door de zon ligt op thema, ik denk wel dat de cycling abulity niet per se had gehoeven.

Daedalon met Desert Flare
Dat het zo heet is dat iedereen in een zwakke en slappe zombie veranderd vind ik leuk op thema.
Ik snap alleen de eerste regel mbt activatie niet.
Ik snap de desert clause wel, alhoewel ik die niet perse met de zomer te maken vind hebben. Ik zu met iets van keat counters gewerkt hebben om hem niet eeuwig in het spel te houden. Daarnaast is het verplicht opofferen van land in ELKE beurt wel erg zwaar taxerend.

axlar met Travel Quarantine
Qua design, kleur, ability en eigenlijk alles is dit een prima verwoording van de huidige quarantaine regels.
Op thema vind ik hem iets minder, aangezien het niet specifiek bij de zomer hoort. In de winter zouden we met dezelfde situatie ook nog in quarantaine zitten. Goede kaart, maar minder op thema.

BluezamX met Deadline
Alles op tijd af krijgen voordat je met zomer vakantie mag is belangrijk. De druk van deadlines kan groot zijn, en hem niet halen kan desastreuze gevolgen hebben. Ook deze kaart vind ik echter niet specifiek iets met het zomer thema te maken hebben. En onconditionele destruction voelt zo onblauw aan, blauw vernietigd nooit volledig maar bounced of polymorphed meer. Ik zou er iets van tokens of zou terug voor verwachten zoals bijvoobeeld in Pongify

Mango met Dummer of Love and Lust
Ik weet niet precies hoe deze kaart technisch zou werken (als deze al zou werken) maar het idee erachter is leuk gevonden.
De tokens zijn toepasselijk, alleen (even nitpicken) horen de manasymbolen anders te staan. Verder leuke kaart en redelijk in thema.

bartist met Battling with Heat
Ik ben blij dat we hier nog niet veel mee te doen hebben gehad, maar soms is het gewoon te warm voor kleren. Bij dat soort dagen laar ik fijn de camera tijdens mijn Teams overleggen uit.... Prima thematische kaart, niets op aan te merken.

xEternalTears met Buzzing Season
Ik HAAT muggen.... prima kaart, goed op thema. Gelukkig zoemen ze op een gegeven moment op. De lifegaine n proliferate ontgaat me even, ik zou juist zeggen dat door muggen dod te slaan je er sneller vanaf bent. Daarentegen had mijn opa het gezegde "sla je één mug dood, dan komen er tien op de begrafenis". Dus ik gebruikte altijd een bus deo met een aansteker, cremeren werkt beter. Ok, dat terzijde, leuke kaart!

carlovdm met Isth, Symbiotic Martyr
Ok, die naam is hilarisch en speelt leuk door op de vorige kaart. Eigenlijk is dit best wel een solide kaartje, niet perse zomer gerelasteerd maar muggen zijn wel het meest actief tijdens de zomer en bij zomerse temperaturen.


Allemaal mooie inzendingen op een toch wel pittig thema heb ik gemerkt.
Er waren een paar voor mij die in de running waren voor winnaar, maar er kan uiteindelijk maar één winnaar zijn en dat is:


bartist met Battling with Heat
Deze kaart sprong er voor mij het meest uit omdat het een aspect van de zomer goed vertaalde naar een speelbare kaart.
Als de hitte om zich heen grijpt zoeken we allemaal naar verkoeling, en dan heb je het liefst zo licht mogelijke (of geen) kleren aan.



Gefeliciteerd, jij mag de volgende BYC hosten!
 bijgewerkt door Eclavyrr 2 jaren geleden
BluezamX
2 jaren geleden
Het is inderdaad ietwat anders dan normaal voor blauw, maar dat was ook de bedoeling. Dacht wellicht aan een colorshifted kaart. Maar bedankt voor het hosten en de feedback! En van hart gefeliciteerd aan de winnaar!
bartist
2 jaren geleden
Dank voor de eer, altijd leuk om met een uncommon te winnen!

Ik heb een thema in m'n hoofd, ik ga hem uitwerken en dan zal ik zo snel mogelijk de nieuwe ByC starten

Quote:
20 uren geleden
Wat me voornamelijk is opgevallen is dat de meeste mensen met inzendingen echt een schijt hekel lijken te hebben aan de zomer
....

Heb niet een hekel aan de zomer, warmte is ieder seizoen mijn grootste vijand
 bijgewerkt door bartist 2 jaren geleden
BluezamX
2 jaren geleden
Quote:
17 minuten geleden
Quote:
1 uur geleden
Wat me voornamelijk is opgevallen is dat de meeste mensen met inzendingen echt een schijt hekel lijken te hebben aan de zomer
....

Heb niet een hekel aan de zomer, warmte is ieder seizoen mijn grootste vijand


Daar kan ik me wel in vinden... Wanneer emigreren we massaal naar Groenland?
bartist
2 jaren geleden
Betaal jij?
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top