Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

Build your Card 166

bartist
2 jaren geleden
Welkom bij Build Your Card 166, een uncommon bracht mij weer de winst.

Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!

Er zijn wel een aantal regels:

1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:

1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

Het thema in cryptische woorden is: Filling the legendary void

Heb je een idee voor een commander-deck, maar is de kaart die dat deck moet leiden nog niet ontworpen?
Pak je kans, maak je eigen commander! En: dat hoeft niet een rare of een mythic te zijn! Heb je een idee voor een gave legendary uncommon, verras me dan!

Laat ik dan het goede voorbeeld geven:



Deadline: Donderdag 15 Juli, 23:59
Succes toegewenst aan U allen!
 bijgewerkt door bartist 2 jaren geleden
Blasty
2 jaren geleden
Dollie was toch een legendarisch schaap?
bartist
2 jaren geleden
Ik kon ff niet met een goede naam komen, dus ik heb naar Pluk van de Petteflet gekeken
BluezamX
2 jaren geleden
Maril, Adventure Guild Leader

Legendary Creature - Human Wizard

Whenever another Warrior, Cleric, Wizard or Rogue enters the battlefield under your control, venture into the dungeon. This ability activates only during your turn, and only once per creature type.

Whenever you complete a dungeon, return target Warrior, Cleric, Wizard or Rogue from your graveyard to the battlefield.

1/4

-----

Een eerste opzet voor een Party leader die ook graag dungeons verkend. Vooral de mana cost is iets waar ik over twijfel, momenteel is dit het omdat ik de kaart het meest vind, maar wel graag in alle kleuren zou willen hebben.

Verder lijkt dit me wel een leuke kaart die ook genoeg synergy heeft met bestaande party kaarten. Het doel is om Maril vroeg het spel in te krijgen en vervolgens doormiddel van blink / recursion een boel party members te laten enteren om vaak van hun effecten te profiteren, denk Alesha, Who Smiles at Death, Fiend Hunter, Graveshifter, Linvala, Shield of Sea Gate, Squad Commander, Suture Priest, etc. Hier wordt je voor beloond door de dungeon te exploren, wat ook synergy geeft. Zo kan je bijvoorbeeld de [k]tomb of annihilation[/k] doen om met 4 ETB triggers direct de dungeon te completen en je gesacrificete creature terug te brengen naar de battlefield.

Het deck shift dan al een stuk meer naar iets met een daadwerkelijke tactiek, terwijl de meeste huidige Party decks gewoon goodstuff lijken te zijn.
 bijgewerkt door BluezamX 2 jaren geleden
Daedalon
2 jaren geleden
Giu'bagg, The Unintended
Legendary creature - Eldrazi Goblin Wizard
Devoid
Once during each turn, that player may cast a spell they own in exile. If a spell cast this way would be put into the graveyard or exiled, put it on the bottom of their library instead.
2/5

"What the hell is that thing??"

---

Afgezien van een paar eldrazi die iets ermee temaken heeft, heb ik zelf nog geen enkele keren interaction gezien met kaarten die in exile zijn (madness telt niet mee de kaarten zelf maar tijdelijk in exile zijn, niet permanent)

Edit: goed punt, bluezamX, bedankt
 bijgewerkt door Daedalon 2 jaren geleden
BluezamX
2 jaren geleden
Quote:
2 uren geleden
Giu'bagg, The Unintended
Legendary creature - Eldrazi Goblin Wizard
Devoid
Once during each turn, that player may cast a spell they own in exile. If a spell cast this way would be put into their graveyard, exile it instead.
2/5

"What the hell is that thing??"

---

Afgezien van een paar eldrazi die iets ermee temaken heeft, heb ik zelf nog geen enkele keren interaction gezien met kaarten die in exile zijn (madness telt niet mee de kaarten zelf maar tijdelijk in exile zijn, niet permanent)


Hele vette kaart, zeker aangezien het wat doet voor iedereen aan tafel. Al stel ik wel voor om ze na het casten onderop de library van de owner te leggen, want anders kan je iedere beurt dezelfde spell casten natuurlijk. Dat maakt combo'en iets moeilijker. In principe is dit al een 3 kaarten infinite turn combo (waarvan één je commander is).
Eclavyrr
2 jaren geleden
Magikarp, Plus Ultra



Legendary Creature - Fish Coward

Water Dome - Other Fish you control have +1/+1 and Islandwalk.
Samehada Shotei - Whenever you play an Island from your hand, target land becomes an Island until end of turn and Magikarp gets +X/+0 until end of turn where X is the number of Islands you control.

Inspired by a legendary frog hero, this fish decided to grow a pair... of feet and stand up for himself.

0/4

Stiekem zou ik best een Fish tribal willen spelen, maar er zijn niet echt kaarten die dat ondersteunen... Dit idee ontstond tijdens een dronken bui en te veel anime.
Oh... en het is een visions rare, want het is een rare vis.
 bijgewerkt door Eclavyrr 2 jaren geleden
Blasty
2 jaren geleden
Een rariteit is het zeker. Maar hij mist nog rarity.
Blasty
2 jaren geleden
Deleted
 bijgewerkt door Blasty 2 jaren geleden
Left4Doner
2 jaren geleden
Gnurp, Potion Meddler 1

Legendary Creature - Goblin Shaman

When you cast an instant or sorcery spell that targets one or more of your creatures during your turn, exile the top card of your library. Until end of turn, you may cast that card.

Mother always said not to steal from others' brews. Instead, I like adding some extra ingredients.

3/2

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Eén van m'n favoriete archetypes is pumpspell-aggro, maar ik heb nog geen geweldige Commander gevonden in Gruul kleuren. Met Gnurp zou het deck wat minder inconsistent kunnen zijn, door de impulsive card draw. Het is een bewuste keuze om hem niet landjes te laten spelen from exile, dat zou iets te veel 'algemene' value zijn.

Het idee achter de flavor is dat deze goblin rommelt met de toverdrankjes (pumpspells) van anderen. Een extra pump effect zou ook flavorful zijn, maar dat zou niet het probleem van de inherente inconsistentie oplossen.
 bijgewerkt door Left4Doner 2 jaren geleden (Rarity vergeten)
axlar
2 jaren geleden
Spike Queen

Legendary Creature — Spike 0/0

Spike Queen enters the battlefield with four +1/+1 counters on it.

, Remove a +1/+1 counter from Spike Queen: Put a +1/+1 counter on target creature.

, Remove a +1/+1 counter from a Spike creature: Spike Queen gains hexproof until end of turn.

Activated abilities of creatures you control cost less to activate. This effect can't reduce the mana in that cost to less than one mana.

Eventhough she does not wear a crown, she will always be their queen.

_______________________________________________________

Voor mij nostalgie ten top. Altijd fan geweest (en nog steeds) van de Spikes (Spike Feeder, Spike Weaver, etc). Er ontbreekt echter een goede in flavour commander. Bij deze!
- Zwart toegevoegd aan casting cost om Spike Cannibal niet buiten te sluiten
- Expres niet over the top sterk gemaakt, want dat zijn de meeste Spikes ook niet.
- Functionaliteit als alle spikes (+1/+1 counter uitdelen voor ) gecombineerd met de ability van Heartstone.
- Hexproof ability voor een beetje extra protection. Flavour in de ability: alle Spikes zullen de Queen proberen te beschermen...
 bijgewerkt door axlar 2 jaren geleden
bartist
2 jaren geleden
@Left4Doner: wat is de rarity?
Left4Doner
2 jaren geleden
Oeps vergeten, toegevoegd!
bartist
2 jaren geleden
5 inzendingen, de deadline is eigenlijk morgen al!
Stuur snel nog wat in!
Veekeren
2 jaren geleden
Motivational Speaker

Legendary creature - Human

At the beginning of each player's upkeep, that player chooses an opponent to search that players library for a card with a mana value of 6 or more. That player puts the card in hand.

Sacrifice a permanent: add to your mana pool. Spend this mana only to cast spells with a mana value of 6 or more. Any player may activate this ability.

0/2

--------

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe potjes met een kaart zoals deze zouden verlopen De gedachte erachter is dat ik commander mooi vind door de epische dingen die er gespeeld kunnen worden en de groepsdynamiek. Ik denk dat deze commander zowel mooie grote kaarten op tafel laat leggen, als dat het politieke discussies faciliteert. Als speler van Motivational Speaker richt je natuurlijk je deck zo in dat je het meeste misbruik maakt van de abilities, maar anderzijds heeft wel iedereen eerst een kaart ermee gepakt voor jij aan de beurt bent.
axlar
2 jaren geleden
Quote:
30 minuten geleden
Motivational Speaker

" Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe potjes met een kaart zoals deze zouden verlopen "
Vrij traag lijkt me, als er continu gezocht en geshuffled wordt... Ook ga je een hand vol kaarten krijgen die je niet kunt casten omdat ze niet in jouw kleuren zijn.. wellicht een regel toevoegen met "may use their mana as though it was mana of any color to cast that spell"
 bijgewerkt door axlar 2 jaren geleden
Veekeren
2 jaren geleden
Ja zal wel trager zijn... Altijd nog beter dan stax Maar misschien is het daardoor niet haalbaar.

Vwb de gekleurde mana, ik denk eigenlijk dat wat ik bedoel niet helemaal overgekomen is... Speler A mag tijdens zijn upkeep een tegenstander aanwijzen die uit de library van speler A een kaart kiest die naar de hand van speler A gaat. Dat geldt dus ook voor speler B, C en D tijdens hun upkeeps. Je krijgt een kaart uit je eigen library, gekozen door een tegenstander. Weet alleen even niet hoe ik het beter kan verwoorden op de kaart.
axlar
2 jaren geleden
Quote:
3 minuten geleden
Ja zal wel trager zijn... Altijd nog beter dan stax Maar misschien is het daardoor niet haalbaar.

Vwb de gekleurde mana, ik denk eigenlijk dat wat ik bedoel niet helemaal overgekomen is... Speler A mag tijdens zijn upkeep een tegenstander aanwijzen die uit de library van speler A een kaart kiest die naar de hand van speler A gaat. Dat geldt dus ook voor speler B, C en D tijdens hun upkeeps. Je krijgt een kaart uit je eigen library, gekozen door een tegenstander. Weet alleen even niet hoe ik het beter kan verwoorden op de kaart.
Ah zo, ik las het juist dat degene wiens upkeep het was een kaart bij een ander mag zoeken... Zoals je het nu uitlegt, speelt het uiteraard totaal anders en maken de kleuren inderdaad niet meer uit.
InsectToken
2 jaren geleden

Deze dappere goblin is voorbestemd als leider van een "impulsive draw" deck. Dat soort effect wat vaak in rood te zien is, waarmee je kaarten exiled die men voor een beperkte tijd mag spelen. Het is erg bekend, maar er is nog geen goede commander voor. En wat doe je met al die kaarten in exile? Bonkir biedt de oplossing.
bartist
2 jaren geleden
Ik geef jullie een extra dagje,
Deadline is naar morgen verplaatst.
Morgen is m'n dag te vol en kan ik niet beoordelen.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 31 posts
  • Laatste post Daedalon 2 jaren geleden
  • Gemaakt door bartist 2 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top