Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

Build your card #168

Eclavyrr
2 jaren geleden
Welkom bij Build your card #167

Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!

Er zijn wel een aantal regels:

1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:

1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

Deze keer gaan we vanuit de Dungeons en Dragons scene naar een andere klassieker uit de jaren 80!
Yup, ff de nostalgia tour op en de oude geesten uit het verleden ophalen.

Binnen kort komt de film Ghostbusters: Afterlife uit en de origenele Ghostbusters film en series behoren nogal altijd tot mijn favorieten.
Nu gaan we geen WotC stunt pullen en deze franchise het MtG universum in trekken, maar ik zou graag kaarten willen zien die iets met Spirits doen!

Dus thema: Spirits (eventueel geïnspireerd op eerder genoemde franchise)

Deadline is 20 augustus.
AncientOne
2 jaren geleden
 bijgewerkt door AncientOne 2 jaren geleden
axlar
2 jaren geleden
Slimer
Legendary Creature - Spirit Ooze
0/2

When Slimer comes into play, create a Food token.

, Sacrifice a Food token: Tap target creature, that creature does not untap during its controllers next untap step.

, Sacrifice a Food token: Put a +1/+1 counter on Slimer.

"He slimed me." "That's great. Actual physical contact. Can you move?"
- Conversation between Dr. Peter Venkman and Dr. Raymond Stantz (Ghostbusters, 1984)


--------------------------

Slimer spreekt voor zich in verhouding tot Ghostbusters. Zijn slijm is plakkerig en zorgt ervoor dat je even niets kunt doen. slimer houdt van eten, dat is duidelijk!

Changelog 6/8:
Rarity toegevoegd.
Legendary toegevoegd: the Slimer is uniek.
Extra creature type Ooze toegevoegd (Dank je Blasty!)
Abilities getweaked en een ETB Food token toegevoegd.
Flavour text toegevoegd met een passende quote uit de eerste film.
 bijgewerkt door axlar 2 jaren geleden
Blasty
2 jaren geleden
Geen Ooze Spirit, Axlar?
Left4Doner
2 jaren geleden
Violent Death 1

Enchantment

Whenever an attacking creature you control dies by excess combat damage, create a black Spirit creature token with power and toughness X, where X is the amount of excess combat damage it took.

Brutal endings are the most natural cause of sinister spectacles
axlar
2 jaren geleden
Quote:
40 minuten geleden
Geen Ooze Spirit, Axlar?
leuke toevoeging, ga ik toepassen.. verantwoord dan gelijk de in de casting cost, aangezien spirits volgens mij doorgaans wit of zwart zijn? De toevoeging van Ooze is perfect Dank je! Meteen ook een Ooze gerelateerde ability toegevoegd.
 bijgewerkt door axlar 2 jaren geleden
Daedalon
2 jaren geleden
Ecto Residue
Enchantment - Aura

Enchanted creature gets -1/-1, if the enchanted creature is a spirit, it gets +2/+1 instead.

When a spirit dies, you may return Ecto Residue from your graveyard to the battlefield attached to target creature.
BluezamX
2 jaren geleden
Hallowed Be Thy Name

Enchantment - Saga

1
For each opponent, tap up to one target creature that player controls.

2
Sacrifice a creature. Create an X/X Spirit creature token with flying, where X is that creature's power.

3
All non-Spirit creatures gain Vanishing. Put 2 time counters on them.

---

Deze kaart is gebaseerd op een van mijn favoriete nummers, Hallowed be thy Name van Iron Maiden. Al luister ik tegenwoordig weinig rock / metal meer, toch blijft dit wel echt een heel lekker nummertje.

In deze kaart volgen we de loop van het lied; het nummer begint in de gevangenis, dus sluiten we bij iedere tegenstander een creature op. Meerdere omdat er vanuit een andere cel ook iets naar de hoofdpersoon wordt geroepen.

Vervolgens wordt na een goede dosis filosofische zelfreflectie de hoofdpersoon opgehangen. Maar, his soul lives on!

En uiteindelijk eindigt het nummer met "When you know that your time is close at hand", wat voor mij precies voelt als Vanishing. Alle non-Spirits hebben nog 1 beurt, en dan zijn ze foetsie. Had hier eerst een non-spirit boardwipe, maar dit voelt toch wat meer flavorful.
 bijgewerkt door BluezamX 2 jaren geleden
bartist
2 jaren geleden


Is het te veel woorden? misschien
Is het te gecompliceerd? waarschijnlijk
Is het een idee wat in m'n hoofd rond bleef spoken? (HA!)... Ja
InsectToken
2 jaren geleden
Sewer Ghost

Creature - Spirit

Whenever an opponent discards a card, put a +1/+1 counter on Sewer Ghost.

: Sewer Ghost can't be blocked this turn.

2/1
 bijgewerkt door InsectToken 2 jaren geleden
carlovdm
2 jaren geleden
Drogskol Haunter
Creature - Spirit

Flying, ward

Other Spirits you control have flying and 'Whenever this creature attacks, tap target creature an opponent controls'.

3/3

------

Iets met spirits ? Dan wordt het even hoog tijd voor een flavor fix, want spirits vliegen en zijn eng.
Eclavyrr
2 jaren geleden
Nog een paar daagjes en dan is deze BYC weer over! Als je nog een inzending wilt insturen of aanpassen, dan doe het op tijd
Daedalon
2 jaren geleden
BluezamX, je bent de rarity vergeten
carlovdm
2 jaren geleden
@Eclavyrr, deadline is al zes dagen geleden!
Eclavyrr
2 jaren geleden
Ja sorry, iets met 4 man op vakantie en geen tijd om iets anders te doen dan eten en slapen na het werk. Ik zal dit weekend judgen.
Eclavyrr
2 jaren geleden
Om prive redenen houd ik de beoordeling kort
Wel wil ik zeggen dat ik aangenaam verrast was met alle leuke inzendingen en ik veel moeite had om tot een beoordeling te komen.

Ik ben uiteindelijk blijven hangen op twee kaarten en heb met veel moeite een keuze kunnen maken.

Aller eerst een shout naar BluezamX voor het gebruiken van een van de beste metal nummers ooit, vooral de live versie hiervan is ge-wel-dig! Hulde!

En dan nu onze finalisten:
axlar met Slimer
Een kaart die door een aantal iteraties is heen gegaan en uiteindelijk niet alleen ene hommage is geworden naar een van mijn favoriete franchises (ik heb twee kilo aan Ecto-1 op mijn bureau staan ) maar ook een kaart die qua thema, design en flavor ontzettend sterk aanvoelt. Good top down design, goede flavor en erg goed in het thema.

bartist met Chuku, Vessel for Many
Alhoewel deze geen betrekking heeft op onze vrolijke spokenjagers had ik met deze kaart meteen zo iets van wauw, daar wil ik wel een Commander deck mee maken! Het is een hele lap tekst op de kaart, maar de kaart voelt niet onhandig of clunky aan en de mechanic is zelfs iets wat ik in MtG zelf ooit hoop te zien. Chuku voelt compleet aan, en daar valt verder weinig over te zeggen.

Helaas kan ik er maar 1 tot winnaar uitroepen.
De uiteindelijk winnaar van de BYC 168 is geworden:

axlar met Slimer!

Gefeliciteerd, jij mag de volgende BYC maken! Ik wens je veel plezier en succes!
 bijgewerkt door Eclavyrr 2 jaren geleden
bartist
2 jaren geleden
Quote:
23 uren geleden
....

bartist met Chuku, Vessel for Many
Alhoewel deze geen betrekking heeft op onze vrolijke spokenjagers had ik met deze kaart meteen zo iets van wauw, daar wil ik wel een Commander deck mee maken! ....


Kijk, dat is nog eens leuk om te horen over je kaart

Gefeliciteerd aan de winnaar!
axlar
2 jaren geleden
Tof dat mijn kaart (met wat aanpassingen onderweg) gewonnen heeft. Ik zal nadenken over een nieuw thema en het nieuwe topic starten. Uiterlijk maandag ivm vakantie / weinig online zijn)
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 18 posts
  • Laatste post axlar 2 jaren geleden
  • Gemaakt door Eclavyrr 2 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top