Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build your card #169

axlar
2 jaren geleden
Welkom bij Build your card #169

Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!

Er zijn wel een aantal regels:

1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:

1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

Deze keer gaan we vanuit het Ghostbuster/Spirits thema door naar de actualiteit: er zijn ondertussen 6 maanden geleden verkiezingen geweest, al lijkt het erop dat geen van de partijen met elkaar wil samenwerken. Daar brengen wij nu verandering in: maak twee mono color partner kaarten met een mooie synergie tussen deze kaarten. (Dat mogen dus bijvoorbeeld twee kaarten zijn, maar ook bijvoorbeeld 1 en 1 .)

Dus thema: Partner (Er zal extra gelet worden op de onderlinge synergie)

Deadline is 4 oktober. (Wat vast sneller komt dan een nieuw kabinet! haha)
Left4Doner
2 jaren geleden
Cool thema!

Rark Mutte, Butcher of Truth
en
Hopke Woepstra, the Great Distortion
zullen vast goede partners zijn
axlar
2 jaren geleden
Left4Doner, interessante namen uiteraard, echter moet je de kaart iets meer vormgeven om mee te kunnen dingen voor de overwinning
Left4Doner
2 jaren geleden
Haha m'n echte inzending komt nog! Dit thema biedt veel opties, ik ga erover nadenken.
BluezamX
2 jaren geleden
Organdur, Axe of the Peaks

Legendary Creature - Human Werewolf

Partner with Deadbane, Packmate.

Whenever Organdur attacks, if you control three or more Wolves and Werewolves, it becomes night.

Daybound (If a player casts no spells during their own turn, it becomes night next turn.)

3/4

///

Organdur, Fang of the Packs

Legendary Creature - Werewolf

Trample.

Wolves and Werewolves your team controls have Double Strike.

Nightbound (if a player casts at least two spells during their own turn, it becomes day next turn.)

4/5

---

Deadbane, Pack Protector

Legendary Creature - Wolf

Partner with Organdur, Axe of the Peaks.

Wolves and Werewolves your team controls have protection from black and ward .

3/3

---

Eerste opzet. Idee is een weerwolf commander duo te maken waar de een zorgt voor damage en de ander voor bescherming. Ik weet dat day / nightbound de oude weerwolven niet transformed, maar als ik dat óók zou toevoegen zou deze kaart wel heel veel op Tovolar gaan lijken. En daarnaast hebben ze volgens mij beide interessante effecten, dus zou je ze door Partner ook prima als 2 van de 99 kunnen runnen.

Deadbane is geïnspireerd op de eerste story spotlight van Midnight Hunt, waarin een groep weerwolven een vampier bevecht.
 bijgewerkt door BluezamX 2 jaren geleden
axlar
2 jaren geleden
BluezamX leuk dat je op de huidige set ingaat. Klein puntje op voorhand, als je ze voor commander zou willen gebruiken lijkt het me handiger om twee afwijkende casting costs te hebben, dan kan je ze beiden "on curve" casten. Of denk ik nu te ver door?
Eclavyrr
2 jaren geleden
Charity, Soul Blesser
Legendary Creature - Angel

Flying, protection from permanents without counters on them
Whenever Charity enters the battlefield, attacks or blocks put a +1/+1 counter on a creature you do not control and a +1/+1 counter on another creature you control.

Partner

"You cant' have one..."
3/3

Vanity, Soul Consumer
Legendary Creature - Devil

During your upkeep destroy target creature with a counter on it, if you do choose a kind of counter at random that Vanity doesn't have on it from among flying, first strike, deathtouch, hexproof, lifelink, menace, reach, trample and vigilance. Put a counter of that kind on Vanity.

Partner

"... without the slaughter!"
1/1

Het idee is dat het een engel/duivel duo is die samen één ziel deelt en daardoor tegen hun zin van elkaar afhankelijk is om goed te functioneren.
Charity geeft iedereen hun zegen, alleen kunnen ze daardoor prooi vallen aan slecht willende personen die ze hun zegen hebben gegeven.
Vanity ruimt deze potentiele gevaren op maar als ze niet genoeg gevoed worden door slechteriken, dan gaan ze ook de goede personen opeten (het vernietigen is geen may, dus ze kunnen zelfs hunzelf ermee doden).
Het idee is gebaseerd op de superheld Divangelic, een persoon met twee verbonden lichamen waarvan de ene helft een duivel was en de andere een engel.
 bijgewerkt door Eclavyrr 2 jaren geleden
princen85
2 jaren geleden
Raad de politici

Er zullen vast nog wel wijzigingen komen maar bij deze mijn inzending tot zover :


 bijgewerkt door princen85 2 jaren geleden
BluezamX
2 jaren geleden
Quote:
2 uren geleden
BluezamX leuk dat je op de huidige set ingaat. Klein puntje op voorhand, als je ze voor commander zou willen gebruiken lijkt het me handiger om twee afwijkende casting costs te hebben, dan kan je ze beiden "on curve" casten. Of denk ik nu te ver door?


Oh, dat is een goede. Ik had eerst 2RR en 1GG, en dat Deadbane haste gaf, maar dat vond ik een te makkelijke combo, dus maakte ik Deadbane 4 mana. Nu hij Ward geeft kan het inderdaad wel terug naar 3. Bedankt!
Blasty
2 jaren geleden
Quote:
2 uren geleden

Vanity, Soul Consumer
Legendary Creature - Devil

Partners with Charity
During your upkeep destroy target creature with a counter on it, if you do choose a kind of counter at random that Vanity doesn't have on it from among flying, first strike, deathtouch, hexproof, lifelink, menace, reach, trample and vigilance.

"... without the slaughter!"
1/1



Deze mist nog wat tekst.. choose a counter... en dan?
Eclavyrr
2 jaren geleden
Oops, gecorrigeerd
Left4Doner
2 jaren geleden
Haha m'n echte inzending komt nog! Dit thema biedt veel opties, ik ga erover nadenken.
Quote:
3 uren geleden
Raad de politici

Er zullen vast nog wel wijzigingen komen maar bij deze mijn inzending tot zover :




Haha, nice!
bartist
2 jaren geleden



Ik wilde verder gaan met de cycle enemy partner uncommons die in Battlebond te zien waren. Leuke kaarten, waar de ene kaart de andere kaart goed enabled.
Ik ging dus voor allied colored. Omdat de meeste dingen die ik wilde doen bestonden eigenlijk al op de bestaande partner-uncommons, dus uiteindelijk ben ik op deze combinatie.

voor de gatherer: Surveil past goed bij Dimir, en ondanks dat de faerie een beetje op Nightveil Sprite lijkt, zorgt deze voor een surveil voor je hele team dus dat contact gemaakt moet worden is wel gebalanceerd (in mijn opinie).
De abuser heeft een lage activatie-cost, maar de ability kan enorm hit or mis zijn. Met de informatie van de gatherer is daar wel meer invloed op uit te oefenen. Zeker met meer top-deck manipulatie zoals Sensei's Divining Top of Aminatou, the Fateshifter kan de kaart erg sterk zijn, maar de kracht hangt altijd van andere kaarten af dus hij voelt nog als een uncommon.
 bijgewerkt door bartist 2 jaren geleden
Left4Doner
2 jaren geleden
Plink, Proud Progeny

Legendary Creature - Troll Rogue

; Target legendary creature you control fights target creature you don't control.

Partner

My dad could beat up your dad!
1/1


Plork, Protective Parent

Legendary Creature - Troll Warrior

Whenever a creature you control fights a creature you don't control, another target creature you control gets indestructible until end of turn.

; Target legendary creature you control with power less than this creature's power fights target creature you don't control.

Partner

Someday, you'll have to fight your own battles.
5 /4
 bijgewerkt door Left4Doner 2 jaren geleden (Iets vergeten, dankjewel Bartist!)
bartist
2 jaren geleden
@Left4Doner: Volgens mij mist Plork een belangrijk keyword (something something partner)
Daedalon
2 jaren geleden
Plague Doctor
Creature - Human Cleric
Partner with Incense Bearer
,: Until end of turn, whenever a non-token you control creature dies, put a +1/+1 counter on other non-token creatures you control.
2/1

-------------------

Incense Bearer
Creature - Human Monk
Partner with Plague Doctor
,: Until end of turn, whenever a non-token creature enters the battlefield under your control, put a +1/+1 on other creatures you control.
1/2
 bijgewerkt door Daedalon 2 jaren geleden
InsectToken
2 jaren geleden
axlar
2 jaren geleden
*bump*
axlar
2 jaren geleden
Jury rapport Build Your Card #169

BluezamX
Organdur, Axe of the Peaks // Organdur, Fang of the Packs
Deadbane, Pack Protector

Leuk gebruik van de nieuwe mechanics Daybound/Nightbound. Persoonlijk vind ik Organdur's standaard kant al vrij sterk voor een human met 3/4
De Deadbane, Pack Protector is een leuke ability, wellicht gebalanceerder als er zou staan "other wolves", zodat hij zelf iets kwetsbaarder is.
De kaarten passen goed bij hun kleuren, al zou Deadbane ook wit in zich kunnen hebben.
Om twee afwijkende casting costs te hebben met oog op commander gameplay is een fijne aanpassing.

---------------------

Eclavyrr
Charity, Soul Blesser
Vanity, Soul Consumer

Leuke nieuwe mechanic om protectie van creatures met counters te geven. Vanity lijkt eerder een zwart dan rood met de ability die richting de verschillende assassins neigt. al snap ik de kleurkeuze met het oog op het engel/duivel samenspel.
Dat de ability van Vanity geen may is of geen "up to one" is, vind ik erg netjes en maakt de kaart meer fair.

---------------------

princen85
Jester of Clovers
Eastern witch of the Oldclaws

De plant warrior heeft wellicht een aardig hoge power/toughness voor de casting cost in combinatie met alle abilities. Waarom niet 0/1 plant tokens ipv 1/1? lijkt me al sterk genoeg.
Ik vind de combinatie deathtouch en lifelink en extra power wel erg veel van het goede.
PS klavertje en kaagje staan er wel leuk op zo

---------------------

bartist
Intel Gatherer
Intel Abuser

Leuk om surveil te gebruiken bij intel gatherer. Vind ik passender dan bijvoorbeeld scry. Flying past ook goed.
De kaart combineert ook leuk met de Intel Abuser aangezien de top deck manipulatie ervoor kan zorgen dat er een leuke kaart bovenop ligt. Combinatie komt zeker niet overpowerd over en past volgens mij goed bij de gekozen rarity.
Flavour text is on point.

---------------------

Left4Doner
Plink, Proud Progeny
Plork. Protective Parent

Leuke tongtwister namen, zeg ze beiden maar eens 3 keer achter elkaar zonder jezelf te verspreken.
In de abilities wordt veel gebruik gemakt van 'target creature' waardoor het mij soms onduidelijk is hoe de abilities precies in elkaar steken. Je hebt ervoor gekozen om ze partner te geven ipv partner with. Dat zorgt ervoor dat deze kaarten ook goed met andere partner commanders te gebruiken zijn en zo weer leuke andere combos te maken zijn. Dit gaat ook makkelijk omdat de kaarten niet specifiek op elkaar gericht zijn.

---------------------

Daedalon
Plague Doctor
Incense Bearer

Dat gaat ontzettend hard met de +1/+1 counters, wellicht een hogere rarity waard. Abilities passen goed bij de kleuren. Jammer dat er geen flavour text is.

---------------------

InsectToken
Feldar, the Vengeful
Cris, Hungry for Power

Dit lijken me zeer nette kaarten met bekende abilities. Zeker niet overpowered en Cris wordt mooi enabled door Feldar. Wanneer je de combo hebt liggen heb je in feite elke beurt eenmalig: ": each oponent loses 2 life and you draw a card."
Helaas door de hoeveelheid tekst op de kaart ook geen flavour text. De kaarten passen wel goed in de kleuren en de rarity is zeker niet te hoog.



De winnaar van de 169e editie is: bartist
Gefeliciteerd, jij mag de 170e editie vormgeven!


Allen bedankt voor jullie deelname!
 bijgewerkt door axlar 2 jaren geleden
bartist
2 jaren geleden
Wat een eer, wat een eer

Ik zal voor het weekend een nieuwe plaatsen, moet eerst even twee proefwerken uit m'n mouw schudden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 20 posts
  • Laatste post bartist 2 jaren geleden
  • Gemaakt door axlar 2 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top