Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build your Card #170

bartist
2 jaren geleden
Welkom bij Build Your Card 170... m'n slechte grappen zijn op, wees welkom!

Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!

Er zijn wel een aantal regels:

1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:

1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

Het thema... Laat ik het eenvoudig houden: Enchanting!. Maak een kaart die een Aura is. Enchant wat je wilt: creatures, spelers, maakt niet uit... Dingen als Bestow enzo mogen ook.
Wees creatief, en wees niet bang om mee te doen!

Een voorbeeld:


Deadline: Woensdag 20 Oktober, 23:59
Succes toegewenst aan U allen!
 bijgewerkt door bartist 2 jaren geleden
Eclavyrr
2 jaren geleden
Rampant Overgrowth

Land - Forest

: Add
, Sacrifice Rampant Overgrowth: Draw a card.
When Rampant Overgrowth is put into a graveyard from the battlefield, if it was a land, return it to the battlefield. It's an Aura enchantment with enchant creature and "Enchanted creature is a colorless Forest land."

"Sometimes, nature grows on you."

Geinspireerd door Old-Growth Troll en Song of the Dryads wilde ik een Land hebben dat in een Enchantment veranderd als het kapot gaat. Het idee is dat het een bos is dat een wezen overneemt. Qua card tech verlies je een land en je rampt je tegenstander, maar je kunt dan wel een threat van de tegenstander uitschakelen en de draw is om de cardloss wat in te perken. Je kunt natuurlijk ook een vervelend ding aan je eigen zijde weghalen.
 bijgewerkt door Eclavyrr 2 jaren geleden
Daedalon
2 jaren geleden
Curse of Truth
Enchantment - Aura Curse
Enchant Player
Enchanted player skips their draw step.
At the beginning of enchanted player's pre-combat mainphase, choose one:
- Draw two, then discard a card.
- Sacrifice a permanent, then draw a card.
- Mill ten cards. If you do, destroy this permanent, then draw a card.
 bijgewerkt door Daedalon 2 jaren geleden
bartist
2 jaren geleden
@Eclavyrr: Volgens mij is "dies" alleen iets wat creatures kunnen doen. Landjes en enchantments zijn van de categorie "put into the graveyard from the battlefield", zie Flagstones of Trokair

@Daedalon: Het "exile, then return" truucje was nodig voor flip-walkers om te werken (zoals Jace, Vryn's Prodigy). Voor reguliere kaarten transformeren volstaat "return transformed", zie Accursed Witch. Het thema vereist trouwens een Aura, iets wat je enchantment niet is. (ik heb het duidelijker gemaakt in de beschrijving)

Deadline zal de 20e worden, dan hebben de mensen nog aan het begin van de (school)vakantie de tijd om iets in te sturen.
Daedalon
2 jaren geleden
oops, heb dat deel gemist xD terug naar de drawingboard
lights
2 jaren geleden
 bijgewerkt door lights 2 jaren geleden (verouderde link)
Justian2002
2 jaren geleden
Laat ik ook meedoen, een poginkje wagen!

 bijgewerkt door Justian2002 2 jaren geleden
MarcelN
2 jaren geleden
Leuk thema! Ik poog ook een waging!



Kleine errata: in het laatste gedeelte van z’n Oracle hoort te staan: “At the beginning of the next end step, sacrifice this creature.”
 bijgewerkt door MarcelN 2 jaren geleden
bartist
2 jaren geleden
Ik zie een aantal nieuwe mensen, welkom! Altijd leuk


De deadline is over een paar dagen, doe mee!!
BluezamX
2 jaren geleden
Maak je klaar voor een muur aan tekst... Dit kan vast beter worden verwoord, maar hopelijk begrijp je de bedoeling:

Nyxborn Aetherbeast 2UW
Enchantment Creature - Beast Spirit

Ward

When a creature you control would Mutate onto another creature you control, it becomes an enchantment in addition to its other types, gains Bestow and "Enchanted creature gets +X/+Y, where X is this creatures power and Y is this creatures toughness. Whenever an enchantment enters the battlefield under your control, trigger this creatures mutate ability". Attach it to the creature.

2/5


---

Dus als je een random Cat Soldier token hebt liggen naast de Aetherbeast kan je je Dreamtail Heron erop mutaten. Nu wordt de Heron echter een enchantment! De Cat Soldier token is dus:

Cat Soldier
Creature Token: Cat Soldier ()

Vigilance

4/5


En de Heron:

Dreamtail Heron
Enchantment: Aura

Flying.

Enchanted creature gets +X/+Y, where X is this creatures power and Y is this creatures toughness. Whenever an enchantment enters the battlefield under your control, trigger this creatures mutate ability.


Whenever this creature mutates, draw a card.

En als deze de battlefield zou verlaten krijg je je Dreamtail Heron terug als creature.
 bijgewerkt door BluezamX 2 jaren geleden
Justian2002
2 jaren geleden
Quote:
15 uren geleden
Ik zie een aantal nieuwe mensen, welkom! Altijd leuk


De deadline is over een paar dagen, doe mee!!


Klopt helemaal! Ik had een aantal custom cards zelf gemaakt, en werdt toen aangeraden hier aan mee te doen. Wie weet
BluezamX
2 jaren geleden
Is er een update over het jureren?
bartist
2 jaren geleden
De update:

Ik ben begonnen met jureren. Het heeft wat vertraging opgelopen, de tijd die ik had is voornamelijk in een verbouwing gaan zitten (en in nakijken van schoolwerk)
Ik probeer het overmorgen af te hebben
 bijgewerkt door bartist 2 jaren geleden
Justian2002
2 jaren geleden
Quote:
1 dag geleden
De update:

Ik ben begonnen met jureren. Het heeft wat vertraging opgelopen, de tijd die ik had is voornamelijk in een verbouwing gaan zitten (en in nakijken van schoolwerk)
Ik probeer het overmorgen af te hebben


Oooh! Spannuuuund
bartist
2 jaren geleden
Eclavyrr met Rampant Overgrowth
Naam is een slimme speling op Rampant Growth, met een goede reden: het is een landje!
Een land die verandert in Song of the Dryads als hij de graveyard bereikt. Voeg daar een sac-optie aan toe, en je hebt een zeer speelbare kaart.
De balans is volgens mij goed. Je verliest een landje en daarmee een mana-source, maar krijgt er een kaart voor terug en je schakelt iets uit. Voor mijn gevoel had het een "activate only as a sorcery" niet misstaan

Daedalon met Curse of Truth
Toch een kaart die een aura is.
De verwoording heeft we wat haken en ogen, de "choose one" en andere opties gaan nu over de controller, niet over de cursed player. Voor de beoordeling doe ik ff alsof dat wel zo is.
De keuze voor "pre-combat mainphase" ipv upkeep vind ik interessant, ben benieuwd wat daar de gedachte achter is.
Het effect ansich is best effectief, hoewel ik eerder het leuk zou vinden om gecursed te worden door de eerste optie. Zonder de eerste optie zou dit meer als een goede curse voelen: Blijf saccen of trek de pleister er in 1 keer vanaf
De kaart heeft potentie tot een echte kaart, maar heeft wel wat werk nodig

lights met Shifting Mist
Een nieuwe deelnemer, welkom!
Een Spectral Cloak(-ish) met flash en extra "shift-around" abilities. Daardoor is wel wat laag qua rarity, die mag best een rare zijn. Zeker omdat je tegenstander ineens moeten spelen om een kaart die plots iedere targeted removal ongedaan maakt.
Qua design vind ik het nog best gaaf! de mana-value mag misschien wel wat hoger, zodat je de kost "verbind" aan de flash.

Justian2002 met Focus of the Forest
Nog een nieuw iemand!
Een enchantment die voor 4 mana een +2/+2 of +3/+/3 boost geeft. In groen is dat wat weinig, er zijn enchantments die dat voor minder doen met een upside. Deze heeft ook een upside: een forest zoeken en op het veld leggen!
Landjes zoeken op een aura is nog niet gedaan, dus die creativiteitspunten krijg je van me! Op beurt 4 (of 3) is wel wat laat, dus is dat een echte bonus... Ik twijfel een beetje.
Voor een common (die hoeven niet per sé goed te zijn zolang ze niet slecht zijn) vind ik het wel leuk gevonden!

MarcelN met Shape of the Anchimayen
Ball Lightning-aura!
Heb wel even op moeten zoeken wat in Heliods-naam een Anchimayen is, en die flavor klopt: wezens die de vorm hebben van kleine kinderen, en kunnen veranderen in vuurballen.
Het neemt een beetje van de creativiteit weg, aangezien je nu op een creatue +Ball lightning doet voor exact dezelfde cost. Dit kan wel gevaarlijk zijn als je dit op een klein dubbelstrike creature gooit, of gewoon ieder ander creature: who cares if it dies, it will anyways.

BluezamX met Nyxborn Aetherbeast
Mutate wordt Bestow: got it
Een interessante take op beide mechanics. De mutate interactie blijft wel behouden... wat ik misschien wat te veel van het goede vind, zeker met dat je nu kleine enchantments kun spelen om mutate-abilities te triggeren.
Het maakt het misschien wat ingewikkeld en ik heb echt geen idee of het regeltechnisch kan, maar het idee om de een p/t-som in plaats van een p/t-keuze vind ik wel een gaaf idee. De colors zijn in ieder geval goed


Niet veel inzendingen, daarom ben ik dubbel zo dankbaar dat ik inzendingen heb
Ik ga daarom wel meteen naar de winnaar:

De winnaar is:
Daedalon met Curse of Truth! Deze kaart heft wat verwoordingsproblemen, maar het design heeft potentie om een deck omheen te brewen, en daar werd ik toch blij van

Iedereen, bedankt voor het meedoen, en tot de volgende ByC
 bijgewerkt door bartist 2 jaren geleden
BluezamX
2 jaren geleden
Hulde aan de winnaar! En inderdaad, de winnende inzending heeft hele interessante deckbuilding potentie.
Left4Doner
2 jaren geleden
Ook een compliment voor Justian2002, dit lijkt me een hele leuke common voor Draft/Sealed.
Daedalon
2 jaren geleden
Hmmm, t verwoording was idd nogal slordig, had ff wat meer tijd aan moeten besteden, maarja xD eind goed al goed eh? ik zal nog even een nieuwe aanmaken, tis maar even nadenken onder werktijd

nog over de pre-combat main ipv upkeep, ik vond dat wel grappig en wat anders
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 18 posts
  • Laatste post Daedalon 2 jaren geleden
  • Gemaakt door bartist 2 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top