Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build Your Card #171

Daedalon
2 jaren geleden
Nou..... welkom bij weer een nieuwe editie van Build Your Card, tis nog eens wat....... 171 totzover...

Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!

Er zijn wel een aantal regels:

1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:

1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

Deze keer..... in lieu met mijn winnende ontwerp van 170......
De thema zal zijn.........: Everything or Nothing
Creeer een kaart dat echt alles op alles wil zetten om de match te winnen (binnen de unique eigenschappen van de gekozen kleuren), een soort final attempt

een voorbeeld zou zijn:


Deadline: 12 november
Veel plezier
Left4Doner
2 jaren geleden
Rupture Experiment

Sorcery

As an additional cost to cast this spell, sacrifice any number of creatures with total power X, then flip a coin.
If it's heads, this spell deals X damage to your opponents.
If it's tails, this spell deals X damage to you.

"Don't worry! Your deaths will have meaning and purpose", the scientist said while flipping the switch. "Probably."
MagnusMagicus
2 jaren geleden
Ravnica Roulette
Sorcery
If you cast this spell without paying its mana cost, it does nothing instead.
Shuffle five Mountain cards and one Swamp card together and place them face down on the table. Starting with you, flip one of those cards face up. Then place it face down again, shuffle the cards and place them face down on the table again. Repeat this process for each player until a Swamp is revealed. The player who revealed a Swamp loses the game.
Do you feel lucky, punk?

Een Russisch roulette Magic kaart
Justian2002
2 jaren geleden
Clogged Drains of Aetherflux
Sorcery

All players reveal their hand. The player who has the lowest Mana Value, loses the game. If it's a tie, no one loses instead.

"Do we need to call a plumber...? Or a wizard?"

Een kaart heeeeeel losjes gebaseerd op Aetherflux Reservoir
 bijgewerkt door Justian2002 2 jaren geleden
MagnusMagicus
2 jaren geleden
@Justian2002: Het is Mana Value tegenwoordig, niet Converted Mana Cost. En Dit is dus gewoon voor 5 kleurloze mana het spel eindigen. En waarom face down exilen, waarom niet gewoon hand revealen? Zelfde resultaat . En wat doe je als meerdere mensen dezelfde Mana Value hebben?
Justian2002
2 jaren geleden
Quote:
17 minuten geleden
@Justian2002: Het is Mana Value tegenwoordig, niet Converted Mana Cost. En Dit is dus gewoon voor 5 kleurloze mana het spel eindigen. En waarom face down exilen, waarom niet gewoon hand revealen? Zelfde resultaat . En wat doe je als meerdere mensen dezelfde Mana Value hebben?

Face down omdat anders andere eerder kunnen zien wat je exiled hebt en daar op kunnen aanpassen.
Het heeft sws extra liefde nodig, maar ik heb nog tot 12 nov
 bijgewerkt door Justian2002 2 jaren geleden
MagnusMagicus
2 jaren geleden
Oh ja, ik snapte het face down, maar waarom laat je mensen een kaart kiezen als iedereen toch de hoogste mana value gaat kiezen? Dan kan iedereen net zo goed gewoon zijn of haar hand revealen .
Justian2002
2 jaren geleden
Quote:
12 minuten geleden
Oh ja, ik snapte het face down, maar waarom laat je mensen een kaart kiezen als iedereen toch de hoogste mana value gaat kiezen? Dan kan iedereen net zo goed gewoon zijn of haar hand revealen .

ik moet er nog aan sleutelen. Maar het gaat sws iets blijven met mana value en Aetherflux theme
MagnusMagicus
2 jaren geleden
Top, ik ben benieuwd! Ik zit me er een beetje tegenaan te bemoeien, maar doe vooral je eigen ding hoor .
bartist
2 jaren geleden


Erg lastig onderwerp. Ik had eigenlijk geen idee, dit concept kwam toevallig. Het is meer een high-risk/high-reward kaart, niet echt de "all or nothing" waar het onderwerp strict om vraagt, maar weet echt niets anders.

Het all-or-nothing(achtige) kaart is dat je je eigen graveyard opoffert om te winnen met de leviathan, wetende dat het beest naar je kan keren

Edit: heb de kaart iets aangepast om de risk wat groter te maken
Edit2: risico omgevormd, thanks Magnus!
 bijgewerkt door bartist 2 jaren geleden
AncientOne
2 jaren geleden


Als je géén andere creatures hebt is dit een goeie flyer, waarmee je 1x kunt aanvallen.
Als je wel andere creatures hebt, gooi je alles op een hoop voor 1 harde klap, waarmee je hopelijk wint. Maar als je tegenstander removal/bounce heeft, wordt je er niet vrolijker op...
 bijgewerkt door AncientOne 2 jaren geleden
MagnusMagicus
2 jaren geleden
Quote:
2 dagen geleden
Erg lastig onderwerp. Ik had eigenlijk geen idee, dit concept kwam toevallig. Het is meer een high-risk/high-reward kaart, niet echt de "all or nothing" waar het onderwerp strict om vraagt, maar weet echt niets anders.

Het all-or-nothing(achtige) kaart is dat je je eigen graveyard opoffert om te winnen met de leviathan, wetende dat het beest naar je kan keren

Edit: heb de kaart iets aangepast om de risk wat groter te maken

Oooh, T1 kill! Ik begin: Swamp, Dark Ritual, Entomb de Leviathan, Exhume. End of turn: win!
bartist
2 jaren geleden
Quote:
8 uren geleden
Quote:
2 dagen geleden
Erg lastig onderwerp. Ik had eigenlijk geen idee, dit concept kwam toevallig. Het is meer een high-risk/high-reward kaart, niet echt de "all or nothing" waar het onderwerp strict om vraagt, maar weet echt niets anders.

Het all-or-nothing(achtige) kaart is dat je je eigen graveyard opoffert om te winnen met de leviathan, wetende dat het beest naar je kan keren

Edit: heb de kaart iets aangepast om de risk wat groter te maken

Oooh, T1 kill! Ik begin: Swamp, Dark Ritual, Entomb de Leviathan, Exhume. End of turn: win!



Oke dan, ga er aan werken
axlar
2 jaren geleden
Tie i.p.v. Win? Je eigen graveyard is ook leeg door de leviathan etb...
Of zelfs een loss als iemand anders gefetched had voor jouw beurt
 bijgewerkt door axlar 2 jaren geleden
bartist
2 jaren geleden
Dat klopt inderdaad voor de nieuwe versie van m´n kaart, de oude versie had de etb niet magnus had feedback door middel van een combo op een oude versie, waar je inderdaad kon winnen op beurt 1 voordat de opponent een kans had om iets te doen
axlar
2 jaren geleden
Ah, die had ik even gemist!
MagnusMagicus
2 jaren geleden
Ja, nu wordt het een draw beurt 1
Daedalon
2 jaren geleden
Left4Donner - Rupture Experiment
Een interessante additional cost met een coin toss, wel een beetje situationeel, afgaande van dat je creatures moet hebben om er voordeel uit te halen, maar of het wel wat wordt....

MagnusMagicus - Ravnica Roulette
Oke.... een vrij unieke resolution met de landjes, maar wat gebeurt er dan met de landjes nadat iemand de swamp gepakt hebt? Gaan ze de graveyard in? of blijven ze op t veld?

Justian2002 - Clogged Drains of Aetherflux
Hoe bepaal je de lowest mana value door jouw hand te laten zien? want als je een land heb, en niemand anders, dan is het wel geweest, tenzij dat de bedoeling is, dan oke.

Bartist - Gravegorger Leviathan
Hm... ik denk dat zelfs met de aanpassing het een beetje op is om eerlijk te zijn... maar het gaat wel de goede kant op omdat het ook jouw grave nuked

AncientOne - Experiment Myriarch
leuke powerhouse, maar heb wel een lichte nitpicking omtrent de effecten die corresponderen met de kleuren ( en ), maar afgezien wel passend verder

Dus............. op zich een relatief pittige thema, i guess? xD

Lastig maar...
Afgezien van de resolutie van de spell.... vind ik wel dat t meest passende kaart van MagnusMagicus is

Dus... gefeliciteerd
En kudo aan andere spelers, tot de volgende BYC
 bijgewerkt door Daedalon 2 jaren geleden
AncientOne
2 jaren geleden
Gefeliciteerd MagnusMagicus!
 bijgewerkt door AncientOne 2 jaren geleden
Left4Doner
2 jaren geleden
Gefeliciteerd, vond de jouwe erg leuk en flavorful! ;D
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top