Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build Your Card #172

Justian2002
2 jaren geleden
Hallo en welkom, bij de sensationele, enige echte BYC editie numero 172!
Aangezien BYC 171 winnaar MagnusMagicus het druk heeft, heeft hij de beurt aan mij gegeven om deze editie te starten.

Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!

Er zijn wel een aantal regels:

1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:

1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

Het is bijna 5 december, een tijd van geven en cadeautjes. Ik denk dat het thema dan echt lekker passend is!
Het thema van BYC 172 is: Group Hugger
Bedenk een kaart dat niet alleen voordelig is voor jezelf, maar ook voor andere spelers een leuk voordeel kan zijn! Denk maar aan Karona, False God, Heartbeat of Spring of Kwain, Itinerant Meddler. Wees creatief

De deadline ligt op 3 december!
Heel veel succes
 bijgewerkt door Justian2002 2 jaren geleden
MitchDeBaas
2 jaren geleden
For the land

Sorcery

Each player searches their library for a basic land card and puts it into play.

Nature is for everyone
 bijgewerkt door MitchDeBaas 2 jaren geleden
Daedalon
2 jaren geleden
Saint Glazier, Lord of Charity
Legendary Snow Creature - Demigod
Eminence - At the beginning of your upkeep, each player reveals the top card of their library. If the revealed card is a land, that player may put it on the battlefield, if it's a non-land card, they may put it into their hand.
Vigilance, lifelink, flying, shroud
: For each player, choose friend or foe. Each friend draws a card. Each foe discards a card, then draws a card.
3/6
 bijgewerkt door Daedalon 2 jaren geleden
BluezamX
2 jaren geleden
Quote:
3 dagen geleden
For the land

Sorcery

Each player searches their library for a basic land card and puts it into play.

Nature is for everyone


Kijk, das een leuke kaart! Simpel, maar wel heel nice. Een soort Veteran Explorer, die ik ook graag speel. Ik zou iets als dit graag verwelkomen in Commander.

Edit: Laat ik ook direct een inzending doen...

Preparations

Sorcery

Each player chooses a permanent. Starting with you, each player may deal 3 damage to the chosen permanent, or gain 3 life and draw a card.

Hope for peace, but prepare for war.

---

Een eerste opzet. Met deze kaart kan iedere speler een permanent 3 damage doen. Ligt er een irritante Planeswalker met 7 loyalty bij speler D? Spelers A, B en C kunnen samen genoeg damage doen! Hetzelfde geldt voor een of meerdere creatures met veel toughness. Maar aan de andere kant kunnen spelers ook kiezen om niet mee te doen en de rewards te rapen; levens en een kaart.
 bijgewerkt door BluezamX 2 jaren geleden (Thanks Mark!)
Left4Doner
2 jaren geleden
@BluezamX: Een interessante politieke kaart.
Sluit me trouwens bij je aan over de kaart van Mitch. Die zou ik direct spelen in meerdere decks.



Ogre Connoisseur

Creature - Ogre Rogue

When Ogre Connoisseur deals combat damage to a player, all players draw cards equal to the damage dealt.

He chooses the tastiest parts to eat and leaves the remains for scavengers. Opportunistic goblins tend to follow him around, though they inevitably end up as his next meal.
3/4
 bijgewerkt door Left4Doner 2 jaren geleden (Advies van Magnus :))
lights
2 jaren geleden
ben nog verder aan het denken, maar hou het voor nu hierop


twijfel of "all opponents" of "all players" beter past. zelf vind ik "all opponents" wel wat leuker ondanks dat het lastiger te balancen is denk ik - misschien is "all players lose X life" en "all opponents reanimate" leuker?
 bijgewerkt door lights 2 jaren geleden
axlar
2 jaren geleden
@ Lights, dat is vaak een mis, tenzij je het verwoordt als: ...with mana value up to life lost... ipv equal.. anders pomp je er gewoon meer mana in dan de mogelijke targets of juist minder...

@ Bleuxam, leuke politieke kaart..

@ Mitch, leuke eenvoudige ramp voor iedereen..
TheRobinros
2 jaren geleden
Remorse

World Enchantment
Players have no maximum hand size.
If another effect would cause a player to draw a card, each of that player's opponents draws a card instead. The same applies to discarding cards, gaining life and losing life.

EDIT: Even gezorgd dat hij niet de game drawt als iemand naar handsize moet discarden
 bijgewerkt door TheRobinros 2 jaren geleden
InsectToken
2 jaren geleden
Spring Festival

Enchantment

At the beginning of your upkeep, each player returns up to one target land card from their graveyard to the battlefield.
 bijgewerkt door InsectToken 2 jaren geleden
Eclavyrr
2 jaren geleden
Friendship is Magic

Legendary Enchantment
As Friendship is Magic enters the battlefield, choose left or right.
At the beginning of each player's upkeep, that player exiles the top card of the library of the next player in the chosen direction until they exile a nonland card. That player may card that card this turn and may spend mana as though it were mana of any color to cast that spell.

“Wait… Whut?”
 bijgewerkt door Eclavyrr 2 jaren geleden
MagnusMagicus
2 jaren geleden
Weet je, ik doe deze niet mee, maar ik ga gewoon even bij een paar kaarten wat erover zeggen . Negeer wat je niet bevalt, gebruik wat je wel bevalt

Saint Glazier, Lord of Charity: Ik denk dat Human weg kan, is al impliciet bij Demigod en in Theros doen ze dat ook niet. De eminence ability: "they" moet "that player" zijn, en het is "put is into their hand", niet add. Verder is er geen connectie tussen de eminence ability en de triggered ability, dat is zonde, voelt nu beetje random aan.

Preparations: Snap wat de kaart doet, maar je moet targeten in dit geval, dus je zelfs als je geen damage doet krijg je geen leven en kaart . Dit werkt wel: Each player chooses a permanent. Starting with you, each player may deal 3 damage to the chosen permanent, or gain 3 life and draw a card. Denk ik .

Ogre Connoisseur: In een 1-vs-1 is dit gewoon kaarten pakken naar hoeveel damage hij doet. Dat klinkt wel pittig goed . En waarom niet degene die damage krijgt ook laten meegenieten van het drawen? Maakt de kaart ook een stuk simpeler.

Vile Necromancy: Het is "Each opponent loses X life. Then each opponent chooses a creature card in their graveyard with mana value equal to X and return that card to the battlefield."

Remorse: Het "All" kan weg. Gewoon "Players have no...". En het "amounts of" kan ook weg. Verder is deze kaart insane overpowered en ik denk ook bijna onspeelbaar omdat hij extreem vaak draws laat gebeuren. Volgens mij laat hij het spel nu nog steeds in een draw eindigen als je naar hand size moet discarden (als je een kaart speelt die je hand size naar een getal zet). En ik denk dat je met "another effect" niets oplost, want het is een replacement effect wat je nu hebt. Dus een Wheel of Fortune zou jou je hand laten, maar omdat tegenstander moeten discarden moet jij discarden dus iedereen discard alsnog, en dan moet jij 7 kaarten pakken maar in plaats daarvan pakken je tegentanders 7 kaarten, maar omdat je tegenstanders 7 kaarten pak jij in plaats daarvan 7 kaarten....En zelfs als dat niet helemaal klopt (ik ben de weg al een beetje kwijt met deze kaart ), dan is het resolven alsnog zo-veel gedoe . Want jij pakt niet 7 kaarten, maar elke tegenstander wel. Maar dat geldt ook voor elke tegenstander, dus die pakken niet hun 7 maar wel 7 van elke andere tegenstander. Dus ik denk dat het eindresultaat is dat elke speler zijn hand discard en 21 nieuwe pakt in een 4 player game. Maar ik weet het niet helemaal zeker, want oh boy je bent diep de rabbit hole in gedoken

Friendship is Magic: De bewoording is net niet helemaal geweldig. Ik zou het zo verwoorden:
As Friendship is Magic enters the battlefield, choose left or right.
At the beginning of each player's upkeep, that player exiles the top card of the library of the next player in the chosen direction until they exile a nonland card. That player may card that card this turn and may spend mana as though it were mana of any color to cast that spell. When they do, the player to their left draws a card and the player to their right gains life equal to the mana value of the spell.
Alsnog zou ik hem liever iets simpeler zien. Ik denk dat de kaart net zo leuk is zonder die draw/lifegain ability, die maakt het vooral complex. En dit is ook niet perse een WUBRG kaart, volgens mij zou deze ook best monorood kunnen zijn, beetje a la Stolen Strategy maar dan voor iedereen .

Zo, veel plezier ermee
Daedalon
2 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden

Saint Glazier, Lord of Charity: Ik denk dat Human weg kan, is al impliciet bij Demigod en in Theros doen ze dat ook niet. De eminence ability: "they" moet "that player" zijn, en het is "put is into their hand", niet add. Verder is er geen connectie tussen de eminence ability en de triggered ability, dat is zonde, voelt nu beetje random aan.



thanks for de tip, hopelijk met deze aanpassing is mijn inzending beter getuned
Eclavyrr
2 jaren geleden
Heb mijn kaart getweaked, wil wel nog kijken of ik er een extra effect op kan zetten zonder hem al te complex te maken
TheRobinros
2 jaren geleden
Quote:
1 dag geleden
Remorse: Het "All" kan weg. Gewoon "Players have no...". En het "amounts of" kan ook weg. Verder is deze kaart insane overpowered en ik denk ook bijna onspeelbaar omdat hij extreem vaak draws laat gebeuren. Volgens mij laat hij het spel nu nog steeds in een draw eindigen als je naar hand size moet discarden (als je een kaart speelt die je hand size naar een getal zet). En ik denk dat je met "another effect" niets oplost, want het is een replacement effect wat je nu hebt. Dus een Wheel of Fortune zou jou je hand laten, maar omdat tegenstander moeten discarden moet jij discarden dus iedereen discard alsnog, en dan moet jij 7 kaarten pakken maar in plaats daarvan pakken je tegentanders 7 kaarten, maar omdat je tegenstanders 7 kaarten pak jij in plaats daarvan 7 kaarten....En zelfs als dat niet helemaal klopt (ik ben de weg al een beetje kwijt met deze kaart ), dan is het resolven alsnog zo-veel gedoe . Want jij pakt niet 7 kaarten, maar elke tegenstander wel. Maar dat geldt ook voor elke tegenstander, dus die pakken niet hun 7 maar wel 7 van elke andere tegenstander. Dus ik denk dat het eindresultaat is dat elke speler zijn hand discard en 21 nieuwe pakt in een 4 player game. Maar ik weet het niet helemaal zeker, want oh boy je bent diep de rabbit hole in gedoken


Yep, dat was wel de bedoeling van deze kaart + wheel Inmiddels aangepast om "all" en "amounts of" weg te halen. Idee was "Als iemand iets goeds doet, mogen in plaats daarvan alle andere spelers dat goede doen." Je wil dus kaarten discarden, damage op jezelf doen, je tegenstanders kaarten laten pakken, etc.
bartist
2 jaren geleden
 bijgewerkt door bartist 2 jaren geleden
Justian2002
2 jaren geleden
Laatste dag! En man man, wat een leuke kaard ideeën! Jullie hebben me het niet makkelijk gemaakt met jureren
MagnusMagicus
2 jaren geleden
@Bartist: het is tegenwoordig Mana Value, niet Converted Mana Cost . Verder is remindertekst best netjes om toe te voegen, maar vind het hier compleet overbodig, want je zegt er in andere woorden letterlijk wat al in de tekst staat. Zeker het "excludes land cards", je hebt het al over nonland .

Ik denk dat je het wellicht zo kunt verwoorden, dan heb je geen remindertekst nodig:

Each player chooses a nonland card in their graveyard with the lowest mana mana value and returns it to the battlefield.

Verder mag het misschien zelfs nog wel goedkoper en lagere rarity. Vergelijk deze eens met de common Exhume .
axlar
2 jaren geleden
@Magnus, volgens mij is de bedoeling "each nonland card" niet, "a nonland card" wat de rarity dan weer wat logischer maakt?
MagnusMagicus
2 jaren geleden
Oooh, ik was afgeleid door "the" . Maar er staat wel "cards". Ok, dan is het Engels niet perfect, en zou het "Each player returns each nonland permanent card in their graveyard with the lowest mana value among them to the battlefield." Ofzo

Dat maakt de kaart wel een stuk sterker ja
bartist
2 jaren geleden
@magnus; Het is een oud idee van mij, dus goed dat je me helpt herinneren aan nieuwe verwoordingen!
Ik zal hem aanpassen
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top