Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

Build Your Card 189: Bird is the Word!

bartist
1 jaar geleden
Welkom bij Build Your Card 189. Let's get started!

Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!

Er zijn wel een aantal regels:

1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:

1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

Ik zat weer na te denken over vele mogelijkheden van thema's. Moeilijk... vele thema's zijn al geweest, andere zijn in mijn ogen te ingewikkeld om beginners om mee te doen (iets waar ik een beetje waarde aan hecht).
Toen zag ik een tribe die niet veel aandacht krijgt, maar nu wel wat aandacht gaat verdienen!

Het thema: Bird is the Word!
Maak een vogel! That's it! Succes!

Een voorbeeld:


Deadline: Maandag 3 Oktober, 23:59
Succes toegewenst aan U allen!
MitchDeBaas
1 jaar geleden
The word bird.

Creature - bird

Whenever the word bird enters te battlefield creatures you control gain flying untill end of turn.

Whenever the word bird enters the battlefield all creatures your opponents control lose flying untill end of turn.

3/3

The skies belong to us now!
 bijgewerkt door MitchDeBaas 1 jaar geleden
Eclavyrr
1 jaar geleden
Surfing Bird

Creature - Bird

Flying
When Surfing Bird enters the battefield, choose a land you control.
That land is an Island in addition to its normal land types.

"Oh, have you not heard? It was my understanding that everyone had heard."

2/2
 bijgewerkt door Eclavyrr 1 jaar geleden
MagnusMagicus
1 jaar geleden
Polygon
Creature - Zombie Bird
Flying
, : Destroy target Bird.
Question: "What is a polygon?"
Answer: "A dead parrot!"

2/2
Justian2002
1 jaar geleden


zie hier, de nieuwe bird lord!
 bijgewerkt door Justian2002 1 jaar geleden
Daedalon
1 jaar geleden
Unburdened Swallow
Creature - Bird
Haste
: Target creature you control gains haste until end of turn.
"What Is the Airspeed Velocity of an Unladen Swallow?"
1/1
 bijgewerkt door Daedalon 1 jaar geleden
MagnusMagicus
1 jaar geleden
Dit is een betere bewoording denk ik:

Whenever you cast a Bird spell, you may pay or . If you do, create a 1/1 white and blue Bird creature token with flying.
Justian2002
1 jaar geleden
kan, maar wilde juist ervoor zorgen dat er diversiteit ontstaat in kleuren. met een Blue White bird zou een simpele Thistledown Liege al +2/+2 geven, en dat wilde ik een beetje voorkomen
Bewoording moet nog beter gemaakt worden, maar de twee verschillende tokens blijven
 bijgewerkt door Justian2002 1 jaar geleden
Cobaltius
1 jaar geleden
Stormchaser Crow

Creature - Bird

Flying

When Stormchaser Crow enters the battlefield, if was spent to cast Stormchaser Crow it gains haste until end of turn. If and were spent to cast Stormchaser Crow, put a prowess counter on it.

Training birds to capture lighting was one of the rare Izzet experiments where things mostly stayed intact

1/2

----------------------------------


Ben nog niet helemaal blij met de flavourtext.
als inspiratie voor deze kaart gebruikte ik Stormchaser Mage en Storm Crow
pyroman
1 jaar geleden


En de Unfinity vogel zou zijn:

 bijgewerkt door pyroman 1 jaar geleden
Left4Doner
1 jaar geleden
Quote:
2 uren geleden
Unburdened Swallow
Creature - Bird
Haste
: Target creature you control gains haste until end of turn.
"What Is the Airspeed Velocity of an Unladen Swallow?"
1/1

Hahaha
Lavinius
1 jaar geleden
Ifnir Falcon

Creature - Bird zombie

Flying
When Ifnir Falcon enters the battlefield, return target creature you control from your graveyard to the battlefield with a - 1/-1 counter on it.
Creatures you control with a - 1/-1 counter on it have Flying, deathtouch and "when this creature dies, exile it instead.
2 / 3

Dit idee is eigenlijk bij me opgekomen opdat ik de Amonkhet-sfeer wel fijn vind, en dus een vogel van Amonkhet maken wou. Ik was aan het kijken naar wat voor mechaniekjes er in de set zaten, en dan kwam ik op kaarten als Baleful Ammit. Kaarten die - 1/-1 counters op zichzelf leggen hebben wat meer tribal support nodig. Dus nu kan je een deck met onder andere deze, The Scorpion God en dan wat counters op jezelf en nu heb je een wél degelijk deck!
 bijgewerkt door Lavinius 1 jaar geleden
Left4Doner
1 jaar geleden
Blessed by the Birds

Tribal Enchantment - Bird Aura

Enchanted creature gets -2/0 and is goaded.

Blessed by the birds
Ornithologists' expression meaning ''got sh*t on"
 bijgewerkt door Left4Doner 1 jaar geleden (Advies van Cobaltius, dankjewel:))
TheRobinros
1 jaar geleden
The Bird
Legendary Creature - Bird Spirit
Flying
Whenever an opponent attacks you with three or more creatures, flip The Bird (Physically, don't be offensive)
2/2
--
Influence of Caws
Legendary Enchantment
Creatures your opponents control get -2/-0 and lose flying.

Een oude flipkaart à la Bushi Tenderfoot
axlar
1 jaar geleden
Flip, the bird


Creature – Bird

Flying.

, : counter target spell an opponent controls that
targets you or one or more permanents you control. Copy
that spell and target that player and/or one or more
permanents that player controls. Choose only up to as
many targets as the countered spell was targeting.

You target me? Fook yu!

1/1
 bijgewerkt door axlar 1 jaar geleden
MagnusMagicus
1 jaar geleden
Quote:
14 uren geleden
kan, maar wilde juist ervoor zorgen dat er diversiteit ontstaat in kleuren. met een Blue White bird zou een simpele Thistledown Liege al +2/+2 geven, en dat wilde ik een beetje voorkomen
Bewoording moet nog beter gemaakt worden, maar de twee verschillende tokens blijven
Snap ik, maar ik vind het zonde dat je nu een enorme bak tekst hebt en wat doet het....een blauwe of een witte Bird maken, iets dat wellicht voor het spel niet eens relevant is! Daarom probeerde ik het korter te maken. Ik denk zelf dat de kaart beter af is met minder tekst. En is het echt belangrijk dat je een Bird maakt naar de kleur mana die je betaalt?
Lavinius
1 jaar geleden
@axlar: pas wel op met de activated ability. Als je zeg maar een Certain Death of Murder countert ermee, kan je met de huidige bewoording alle creatures van de opponent destroyen. Da's net Iets te pittig
axlar
1 jaar geleden
Quote:
34 minuten geleden
@axlar: pas wel op met de activated ability. Als je zeg maar een Certain Death of Murder countert ermee, kan je met de huidige bewoording alle creatures van de opponent destroyen. Da's net Iets te pittig
goed punt, maar vond het veel tekst worden om te zeggen dat als het de player target je de player target en als het een creature target je een creature target.. wellicht iets als "similar targets"? om het beknopt te houden?! of toevoegen van "up to the same amount of targets"

Heb een stukje tekst toegevoegd.. dat moet volgens mij wel werken...
Dank je!
 bijgewerkt door axlar 1 jaar geleden
Cobaltius
1 jaar geleden
Quote:
3 uren geleden
Blessed by the Birds

Enchantment - Aura

Enchanted creature gets -2/0 and is goaded.

Blessed by the birds
Ornithologists' expression meaning ''got sh*t on"



bartist zij "Maak een vogel! That's it! Succes!", dus misschien wil je het een 'Tribal Enchantment - Aura Bird' maken.
Cobaltius
1 jaar geleden
Quote:
1 uur geleden
, : counter target spell an opponent controls that
targets you or one or more permanents you control. Copy
that spell and target that player and/or one or more
permanents that player controls. Choose only up to as
many targets as the countered spell was targeting.


Kan je niet gewoon zeggen "Copy that spell and choose new targets for the copy"?
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 42 posts
  • Laatste post Lavinius 1 jaar geleden
  • Gemaakt door bartist 1 jaar geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top