Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build Your Card 189: Bird is the Word!

axlar
1 jaar geleden
Quote:
7 minuten geleden
Quote:
1 uur geleden
, : counter target spell an opponent controls that
targets you or one or more permanents you control. Copy
that spell and target that player and/or one or more
permanents that player controls. Choose only up to as
many targets as the countered spell was targeting.


Kan je niet gewoon zeggen "Copy that spell and choose new targets for the copy"?
Nee, want dan kan je ook een ander target van jezelf of een andere opponent kiezen en dat is niet mijn intentie met de kaart... je steekt je middelvinger op (flipping the bird) naar degene die het cast.. dan moet je niet opeens iemand anders kunnen targeten...
 bijgewerkt door axlar 1 jaar geleden
Obadja
1 jaar geleden
Quote:
4 uren geleden
Quote:
18 uren geleden
kan, maar wilde juist ervoor zorgen dat er diversiteit ontstaat in kleuren. met een Blue White bird zou een simpele Thistledown Liege al +2/+2 geven, en dat wilde ik een beetje voorkomen
Bewoording moet nog beter gemaakt worden, maar de twee verschillende tokens blijven
Snap ik, maar ik vind het zonde dat je nu een enorme bak tekst hebt en wat doet het....een blauwe of een witte Bird maken, iets dat wellicht voor het spel niet eens relevant is! Daarom probeerde ik het korter te maken. Ik denk zelf dat de kaart beter af is met minder tekst. En is het echt belangrijk dat je een Bird maakt naar de kleur mana die je betaalt?


Misschien kan je ervan maken: 'create a tapped 1/1 Bird creature token with flying that is either white or blue'

Of creeërt dat nog steeds teveel chaos?
 bijgewerkt door Obadja 1 jaar geleden
Justian2002
1 jaar geleden
Hij is nu sws anders. Je maakt 1 van de twee tokens, maar de keuze is nog reuze!
bartist
1 jaar geleden
Dat zijn al snel een hoop vogels!
Timonster
1 jaar geleden
Macaroni, penguin emperor
Legendary snow creature-bird noble

Whenever a snow nonland-permament enters the battlefield create a 1/1 green and blue penguin creature token, this ability triggers only once each turn

Whenever you cast a snow instant or sorcery draw a card, this ability triggers only once each turn

they are so adorable, but why are they looking at me like that, famous last words
2/3
 bijgewerkt door Timonster 1 jaar geleden
pyroman
1 jaar geleden
Pun Bird
Sorcery

Target player takes an extra bird after this one.
Exile Pun Bird

voor je het weet is het gebird met je
Justian2002
1 jaar geleden
Quote:
2 dagen geleden
Macaroni, penguin emperor
Legendary snow creature-bird noble

Whenever a snow nonland-permament enters the battlefield create a 1/1 green and blue penguin creature token, this ability triggers only once each turn

Whenever you cast a snow instant or sorcery draw a card, this ability triggers only once each turn

they are so adorable, but why are they looking at me like that, famous last words
2/3


Correctere manier van verwoording zou “nonland snow permanent” zijn
bartist
1 jaar geleden
DEADLINEDAGALARM WIWUWIWUWIWU!

[quote forum=18472

Pun Bird
Sorcery

Target player takes an extra bird after this one.
Exile Pun Bird

voor je het weet is het gebird met je
[/quote]
Zou je met remindertekst kunnen verklaren wat het betekend om een extra bird te nemen?
 bijgewerkt door bartist 1 jaar geleden
axlar
1 jaar geleden
Quote:
Zou je met remindertekst kunnen verklaren wat het betekend om een extra bird te nemen?
hij speelt met de Engelse en Nederlandse taal.. extra bird/beurt..
Zo ook in de flavour tekst "..is het gebird/gebeurd met.."
 bijgewerkt door axlar 1 jaar geleden
Lavinius
1 jaar geleden
Vandaag trouwens deadline day!
Left4Doner
1 jaar geleden
[quote forum=18472

Pun Bird
Sorcery

Target player takes an extra bird after this one.
Exile Pun Bird

voor je het weet is het gebird met je
[/quote]

Watskebiiiiird
axlar
1 jaar geleden
Eclavyrr
1 jaar geleden
Dagnabbit, ik had een Birding Pod kaart moeten maken -.-
 bijgewerkt door Eclavyrr 1 jaar geleden
MitchDeBaas
1 jaar geleden
haha jammer telaat.

vandaag is de deadline geweest. ik ben heel benieuwd
pyroman
1 jaar geleden
De woordgrappen hier zijn:

Justian2002
1 jaar geleden
Wel een tikkeltje na de desdline
pyroman
1 jaar geleden
Och meedoen is belangrijker dan ...
bartist
1 jaar geleden
Beste ieder

Door persoonlijke omstandigheden duurt het jureren wat langer, waarvoor mijn excuses
MagnusMagicus
1 jaar geleden
Kan gebeuren, neem de tijd!

Ik las wel eerst "door persoonlijke omstandigheden duur het jaren langer", maar ik hoop dat dat niet het geval is .
bartist
1 jaar geleden
Mijn welgemeende excuses. Normaal doe ik een (erg) uitgebreide jurering, maar de combinatie van persoonlijke omstandigheden en nakijkwerk stelt mij niet in staat om dat te doen.
Om het spel toch voortgang te geven, doe ik een top 3.

Mother of Birds door Justian2002
Birdlord die Birds uit boert. Dit is best clean design.
Wel moet ik zeggen dat de p/t iets pittiger had gemogen. Empyrean Eagle heeft een hogere p/t bij dezelde manacost en geeft alle creatures met flying een boost.... over flying gesproken, kan deze vogel dat niet?
Betreffende de tokens: ik vind dat ze best beide kleuren mogen zijn. De sidecase die je noemt is een enkele kaart die het +2/+2 geeft, en anders zou ik overgaan op Soulcatchers' Aerie en een grotere +X/+X krijgen.
Maar, zoals gezegd: clean design, maar die missende flying is wel een doorn in het oog.

Ifnir Falcon door Lavinius
Dit is een leuk design. Balans is lastig in te schatten, dus laat ik beginnen in een vacuum en later toeters en bellen toevoegen.
De eerste (niet-flying) ability is prima. Persist-ish met een body met vleugels, dikke prima. misschien had er nog wel een "if this card was cast" op moeten zitten, maar dat is iets wat uit testen moet blijken. De tweede ability is dan wel enorm goed, maar heeft een groot risico: creature kapot is creature weg. Je kunt natuurlijk je vogel saccen om dat te voorkomen, maar dan ben je twee bodies kwijt.
Als je dan in een set kijkt als amonketh, dan kan deze kaart met die laatste ability ook krachtig zijn op een lege graveyard. Voor 5 mana en wat voorbereiding kun je wel ineens het spel enorm een draai geven, dus dat maakt deze kaart wel krachtig!
Ik weet niet of de kaart "perfect" is, maar het design is nu wel in ieder geval gaaf!

Macaroni, Penguin Emperor door Timonster
De vluchtloze vogel krijgt zijn eigen kaart en een eigen token! In m'n hoofd een minpuntje dat de tokens geen birds zijn, Fable of Wolf and Owl maakt ook uilen die "gewoon" Birds zijn. Laat ik lief zijn, dit minpuntje reken ik niet mee.
Een groter minpuntje vind ik de rarity. Door de non-land clausule moet je echt met creatures en artifacts gaan werken om een beetje board-presence te creëren. Ook de carddraw is (in een limitedsetting) niet overpowered, dus ik denk dat dit best een rare had mogen zijn.
Voor de rest: stats zijn prima maar niet overweldigend, creature type combinatie is hilarisch, idee is enorm creatief, dus ik ben fan!

De eervolle vermelding is voor Eclavyrr met Surfing Bird, een eenvoudige common die flavorvol ontworpen is mag altijd in het zonnetje staan.


Dan gaan we van 3 naar 1... de winnaar is...
Lavinius met Ifnir Falcon

Wil je toch nog commentaar en heb je het niet gekregen, meld het en ik kijk of ik nog tijd heb.
Tot de volgende ByC!!
 bijgewerkt door bartist 1 jaar geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 42 posts
  • Laatste post Lavinius 1 jaar geleden
  • Gemaakt door bartist 1 jaar geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top