Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build Your Card 197

bartist
1 jaar geleden
Ben bezig, maar de werkweek was ook wat voller dan verwacht

Ik ga ook een update maken voor de Build Your Card, zodat de boekhouding weer bij is. Dat kost ook wat tijd
bartist
1 jaar geleden
Wederom excuses voor de vertraging, de korte deadline was deels ook bedoeld dat er tempo in blijft als de judging vertraging op loopt

Domri'sWolf met Land Mage
Iemand die voor het eerst mee doet, wees welkom!
Geef 2 landjes voor een Harmonize op een kleine body.
3 kaarten pakken is niet iets wat zo vaak voor komt bij groen, maar voor de cost past het wel. Met een blink effect erbij kun je dit best misbruiken als je genoeg landjes hebt of weer uit je graveyard op het veld kan leggen, of als je je landjes daar graag wil hebben.
Goed, eenvoudig en clean design, dat is een goede start!

Lavinius met Brago's Guile
Een kies-2 past goed bij het thema! en dit design-blueprint heeft zich inderdaad al bewezen met Kaya's Guile
Als ik dan naar de opties ga kijken, dan vallen twee dingen op. De optie om een landje te pakken lijkt mij voor 4 mana niet zo interessant, en hetzelfde voor een eenzuidige Fog. Die fog is wel iets wat wit doet, maar tegenwoordig is dat ook grotendeels onderdeel van het groene domein.
Als je dan 6 mana betaald mag je alles, maar je moet wel het juiste moment hebben om echt van alles goed gebruik te maken. Design is goed qua kleuren, maar heeft in mijn hoofd wel wat haken en ogen

Luctor met Land of Pair
Een landje dat krachtiger wordt onder voorwaarden. Een landje met kleurloze mana in de basis, maar bij vanaf beurt 3 kun je met een klein beetje moeite ineens schieten naar 5 mana. En niet eens kleurloos, maar dan ook nog gekleurd!
Landdesign is altijd lastig, je bent of saai bezig of zet het krachtflink bij en zit over het krachtniveau. Ik ben bang dat bij deze het laatste gebeurd. Ik neem als referentie Temple of the False God en Lotus Field. De eerste is een uncommmon die onder een "makkelijke" voorwaarde extra kleurloze mana geeft op een uncommon, de ander is een rare die met een zware cost extra gekleurde mana waarbij je niet eens mana "net" omdat je twee landjes moet inleveren.
Ik wil je wel aanmoedigen nog een keer wat designs te maken met het pseudo-keyword, het klinkt als een leuke variant van Coven!

Daedalon met Oddities abound//Evens it out
Een vol design, met een beetje clunky verwoording. In principe had deze kaart kunnen transformen zonder het exile stukje, de flip-walkers als Kytheon, Hero of Akros moeten dit omdat ze anders zonder loyalty op het veld zijn en de saga's van Kamigawa doen dit zodat ze niet modified zijn. Volgens mij is daarbij "the start of" altijd verwoord als " at the beginning of".
Dan inhoudelijk: boost aan even of oneven, als er iets dood gaat dan transform. Prima designruimte binnen de beperking van het thema, maar voor 3 mana een board-wide boost van +3/+3, trample en ward? dat is pittig, zeker als je je deck er goed omheen bouwt. Daarbij verhelpen 2 van de 3 opties dat er iets dood gaat (ward en boost). De achterkant geeft een boost (die het wederom weer moeilijker maakt om iets dood te laten gaan), en dan nog eens scry en mogelijke ramp?
Voor een 3-MV kaart is het naar mijn mening net iets te veel. Had de mana value hoger geweest, dan had het een heel ander verhaal geweest. Voor wat hij kan vind ik namelijk de rarity wel goed passen.

Cobaltius met Wurmcoil Constructor
Wurmcoil Engine met een twist. Is het exact hetzelfde dan? niet echt.
Naar kort onderzoek was al snel duidelijk dat er wat (mana value) goedkope wormen zijn die je zou kunnen saccen om een andere wurm een boost te geven. Daarmee kun je je goede tokens behouden.
Daarbij kun je de boost ook aan een andere wurm geven, bijvoorbeeld eentje met trample of een veeel grotere p/t, waardoor het een phyrexian engine on steroids word.
Het vraagt wel wat meer build-around dan de orginele engine en om eerlijk te zijn kan ik dat wel waarderen. Build-around kaarten zijn leuk! En dit soor "tribal" shenanigens vraagt om Changeling-shenanigens, which is a win in my book!

pyroman met Hunted God
De hunted, een goede manier om van één kaart twee creatures te krijgen en past dus super bij dit thema!
Het gebruik van de token is creatief, hoewel de exile een beetje voelt als overkill als de god zelf geen indestructible heeft. Thematisch snap ik het wel, Build your Card 58 heb ik ook een god-slayer gemaakt
Voor een rare is hij wel wat... ik wil niet slecht zeggen, niet impact is het ook niet helemaal... hij voelt gewoon niet als een rare. Ik zou als tegenstander niet echt warm of koud worden als deze op beurt twee wordt gespeeld, aangezien ik letterlijk de tool krijg om hem kapot te maken. Dat hebben de andere hunted kaarten ook, maar die hebben dan ook net iets waardoor ze een aanval overleven. Had er nog iets bij gestaan als "can't be blocked by black creatures", dan had er een balans geweest voor rare en zou dit een perfecte beurt twee zijn voor een 5-turn clock.
Goed idee dus voor het thema, maar ik mis net iets

Pir's Imagination met Gargantuan Gorge
Dit valt onder de category "risky design", iets waar ik ooit een hele ByC aan besteed heb so color me interessted already
Kans 1 op twee dat je je landjes of je permanents kwijt bent. Met het landjes kwijt maakt je geen vrienden, maar kan je wel uit je graveyard opnieuw bouwen so no hard feelings, right? het spelen van landjes uit je graveyard voelt wel als een groen ding, maar ik snap hoe het bij het design past.
De andere kant kan het een non-permanent boardwipe zijn (wat weer beetje wit voelt maar om dezelfde reden geen probleem) en dan kun je weer opbouwen vanuit hand en graveyard... of toch niet? doordat je alles laat saccen, moet je ook de Gorge saccen waardoor je niet meer bij je graveyard kan. Je kan dit wel makkelijk herwoorden als "when you cast ~, roll a d6".
Geen idee hoe het is om er mee en tegen te spelen, rarity lijkt mij goed, maar ik twijfel wel over hoe je hier omheen moet bouwen of of je deze kaart tegenover je wil hebben.

Left4Doner met (Another) Lonely Dreadmaw
Eenvoudig design!... zelfs zo eenvoudig dat hij geen meld-voorwaarde heeft
Wanneer komen ze samen? zonder dat is deze kaart lastig/niet te beoordelen, want de achterkant is wel krachtig.

InsectToken met Lena's Shieldmate
Dit is een erg volle common. Niet een onbegrijpbar common, maar volgens mij probeer je te veel op 1 kaart te doen.
Ter vergelijking: Star Pupil doet ongeveer hetzelfde, maar maakt geen token en heeft geen vigilance.
Voor welke mana value dan ook (daarover gesproken, die mis ik ) had ik liever gezien dat het iets minder deed voor een solide common. Bijvoorbeeld een 1/1 met de laatste twee abilities: prima design wat binnen het thema valt.
Denk niet te moeilijk na bij commons vaak is daar minder is meer

piano met Two-Headed Ogre
Two-headed, two is more than one. Theme requirements are met.
Dan de rest.. ik heb een hoop vragen. Of ik mis een referentie, of de abilities voelen een beetje willekeurig.
De threshold ability: niets mis mee, maar staat los van de rest. Had je gewild dat het overig alleen kan als hij een wizard is? dan moet je kijken naar verwoordingen als die van Ascendant Spirit en Figure of Destiny.
De "look in hand" is een erg blauw/zwarte ability, en had ik dus soort van begrepen als het gelinkt was aan de wizard type. De double strike is wel goed rood, maar ik weet niet hoe een ogre iets anders double strike zou moeten geven (of iets van de tegenstander, want dat kan ook!).
Het voldoet dus aan het thema, maar voor de rest heb ik dus een hoop vragen (waaronder: waar is de rarity?)

Justian2002 met Two of Hearts
Een kaart die in het teken staat van de relatie van Ral Zarek en Tomik, Distinguished Advokist. Hoewel Tomik op zijn kaart niet de zwarte kleur heeft, weet ik dat hij onderdeel is van de Orzhov dus ik snap het wel.
De mana-cost is strict maar flexible. Ik had het misschien wel anders gedaan, iets van dimir/boros. Ik snap dat je dit gedaan hebt vanwege de kleuren van de karakters, maar het beperkt wel de speelbaarheid. Als je namelijk focussed op Izzet, moet je op z'n minst één witte of zwarte mana source hebben, en hetzelfde geld maar andersom als Orzhov de focus is.
Het is dus voor een kleine mana cost wel een leuke payoff. Qua flavor heeft deze kaart geen zout of peper nodig, maar zoals hierboven vermeld heb ik kanttekeningen bij de speelbaarheid.

TheRobinros met Twoozification
Ah... Banding.. *springt uit raam*

*komt huis weer binnen* Oke, daar gaan we dan.
Voor een kleine cost koppel je twee creatures aan elkaar... scrap dat, door de verwoording is bij het kiezen wel de mana value verschillen en mag je geen dubbele values doen, maar daarna ben je gebanded met ieder creature met een ooze counter. Niet helemaal de bedoeling lijkt mij
Anyway, volgens de intenties worden twee creatures één combatblob en kunnen ze voor een manacost elkaars p/t absorberen tot ze letterlijk weer 1 zijn. Handig als je een creature kunt banden met een muur, dan wordt je muur kleiner terwijl de gecombineerde p/t alleen groter wordt.
Buiten de onregelmatigheid hierboven klopt het regeltechnisch, hoewel je dus wel genoeg creatures van dezelfde manacost moets spelen om hier netto genoeg uit te halen.

Timonster met Mirror Vision
Cast iets en krijg een tweede kopie uit je deck. Limited misschien slecht speelbaar, onmogelijk in commander, maar voor constructed is dit wel een mogelijke build-around.
Eerst qua functie. Met 5 mana voorkom je goed dat de kaart spontaan in twee breekt, en met de kost dat je twee kaarten moet discarden voorkom je ook dat je dit oneindig kan doen. Misschien had de MV één omlaag gekund, maar dat zou uit play-testen moeten blijken.
Hoe je deze kaart dan zou moeten spelen... Ik weet niet of iets van black storm mogelijk is, maar dat zou mijn eerste intuitie zijn. Ik zou hier wel een leuk dagje brewen aan hebben. Een paar Dark Rituals, wat pay-off... ja, ik zie het wel zitten

Dan de top 3 in willekeurige volgorde:
- Timonster met Mirror Vision
- Domri'sWolf met Land Mage
- Cobaltius met Wurmcoil Constructor

De eervolle vermelding gaat naar Justian2002 met Two of Hearts. Ik ben blij dat Magic inclusiever is geworden, en deze kaart laat zien dat ook de kleine momentjes als gewoon samen zijn niet vergeten moeten worden
















De winnaar is....
Cobaltius met Wurmcoil Constructor! Ik was ook eerlijk te zijn niet meteen enthousiast, maar na wat onderzoek ging bij mij de brewers-knop aan wat een enorm goed teken is!
Succes met het hosten van BYC 198!


Dan voor de boekhouding van de Build Your Card pagina:
Build Your Card 186 - Hot N Cold - maus
Build Your Card 187 - Memes and Nostalgia - Left4Doner
Build Your Card 188 - Limited - bartist
Build Your Card 189 - Bird is the Word! - Lavinius
Build Your Card 190 - Medieval Fantasy - TheRobinros
Build Your Card 191 - Spiegeltje, Spiegeltje aan de wand... - bartist
Build Your Card 192 - It depends - Lavinius
Build Your Card 193 - Negatieve ETB - Eclavyrr (overgenomen door Justian2002)
Build Your Card 194 - Fireworks! - Luctor
Build Your Card 195 - Dry Januari - Lavinius
Build Your Card 196 - Compleated Walkers - bartist
Build Your Card 197 - Two is One - Cobaltius
 bijgewerkt door bartist 1 jaar geleden
Justian2002
1 jaar geleden
Quote:
56 minuten geleden

De eervolle vermelding gaat naar Justian2002 met Two of Hearts. Ik ben blij dat Magic inclusiever is geworden, en deze kaart laat zien dat ook de kleine momentjes als gewoon samen zijn niet vergeten moeten worden



Ik ben al heel erg blij met deze eervolle vermelding!
As for the card... Ik ben echt zo dom... Ik heb de revised versie helemaal kant en klaar, maar was vergeten te editen... het had zomaar de winst kunnen zijn...
 bijgewerkt door Justian2002 1 jaar geleden
Lavinius
1 jaar geleden
Hulde aan onze winnaar, en bedankt voor het hosten bartist!
TheRobinros
1 jaar geleden
Volgens mij werkt mijn kaart wel: je kan bijvoorbeeld twee 2-drops een counter geven, dan zijn ze geblobd. Daarna kan je echter niet andere 2-drops blobben, maar bijvoorbeeld wel 3-drops. De counters gaan er pas op bij resolutie van de ability, en het kiezen gebeurt veel eerder, bij het targetten. Ondanks dat natuurlijk niet gewonnen omdat de kaart natuurlijk volledig onspeelbaar is en omdat Banding het makkelijkste is wat er op de kaart gebeurt, maar ik vond dit een leuke inzending

Gefeliciteerd winnaar!
Domri'sWolf
1 jaar geleden
Blij met mijn plaats en proficiat aan de winnaar!
Pir's Imagination
1 jaar geleden
Gefeliciteerd Cobaltius!
Bedankt bartist voor het hosten en de tips
Luctor
1 jaar geleden
Gefeliciteerd
Cobaltius
1 jaar geleden
Gefeliciteerd aan alle andere in de top 3 .

Zelf ben ik erg blij met de win . Ik zal snel de volgende maken.
piano
1 jaar geleden
Two-Headed Ogre uitleg:
Je zult het meteen begrijpen als je WarCraft2 hebt gespeeld, dat was voor mij dan ook leidend.
In het spel kun je (2-koppige) Orge upgraden naar een Ogre-Magi, na deze upgrade kan het spells casten:
Eye of Kilrogg
The Ogre-Mage creates a free-floating apparition in the form of a disembodied Eye that he can then direct through the air to look down upon enemy forces and encampments.
Bloodlust
This enchantment is used to instill an insatiable lust for blood into a fellow warrior, causing him to enter into a savage, berserk rage. A fighter who feels this Bloodlust deals more damage to his opponents than normally could be done.


Threshold staat altijd als laatst op de kaart, dus ik bedoelde inderdaad dat alles onder Threshold valt.
Casting cost en ability costs refereren beide naar 2 is beter dan 1.
(Threshold omdat het in WC2 wel even duurt voordat je Orge-Magi kan bouwen. Zeker niet in beurt 2 zal maar zeggen.)

Een Ogre is voor mij rood en niet rood/zwart or rood/blauw, daarom ook niet een ability cost in die kleuren (hoewel ik daar nu over nadenk niet per se ongebruikelijk is). Oh en bij zijn 2de ability staat letterlijk target creature you control.

Rarity en flavor text kon ik niet toevoegen met de free-to-use online kaart maker

En als je de flavor text wilt begrijpen, moet je maar een keer het spel spelen
 bijgewerkt door piano 1 jaar geleden
bartist
1 jaar geleden
@piano: wat een goede uitleg! Zet die in het vervolg bij je kaart, dan maak je het de judge wat makkelijker!

Quote:
4 dagen geleden
...

Dan voor de boekhouding van de Build Your Card pagina:
Build Your Card 186 - Hot N Cold - maus
Build Your Card 187 - Memes and Nostalgia - Left4Doner
Build Your Card 188 - Limited - bartist
Build Your Card 189 - Bird is the Word! - Lavinius
Build Your Card 190 - Medieval Fantasy - TheRobinros
Build Your Card 191 - Spiegeltje, Spiegeltje aan de wand... - bartist
Build Your Card 192 - It depends - Lavinius
Build Your Card 193 - Negatieve ETB - Eclavyrr (overgenomen door Justian2002)
Build Your Card 194 - Fireworks! - Luctor
Build Your Card 195 - Dry Januari - Lavinius
Build Your Card 196 - Compleated Walkers - bartist
Build Your Card 197 - Two is One - Cobaltius


Zou een lieve mod van de Bazaar de boekhouding voor mij kunnen doorvoeren op de Build Your Card pagina? mijn dank zal groot zijn
Jeff
1 jaar geleden
Quote:
2 uren geleden
Zou een lieve mod van de Bazaar de boekhouding voor mij kunnen doorvoeren op de Build Your Card pagina? mijn dank zal groot zijn


Je kan je dank uitbetalen in Commander staples Of gewoon lekker gezellig BYC blijven doen, reken ik ook goed.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 32 posts
  • Laatste post Jeff 1 jaar geleden
  • Gemaakt door bartist 1 jaar geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top