Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build Your Card 198

BluezamX
1 jaar geleden
Quote:
1 uur geleden
@BluezamX De namen bovenaan en in de tekst komen niet overeen


Thanks! Had de kaart eerst Clone Squadron genoemd (de squadron cloned zichzelf en kan zo bij meerdere andere creatures enlisten), maar dat voelde toch niet heel erg MTG. Blijkbaar niet overal aangepast.
axlar
1 jaar geleden
Benalish Recruiter
Creature - Human Knight

Creatures with Banding have Enlist

As long as you control a creature with
Banding, creatures you control have haste.

Whenever a creature with Banding enlists
another creature, put a +1/+1 counter on
Benalish Recruiter

1/3

The Benalish army consists of knights and
soldiers, each aligned with one of the seven
Houses. The knights can be recognized by
their white and silver armor, and their
quartered shields.
- New Benalia lore

=================

Enlist is het ‘nieuwe Banding’, vandaar leek het me leuk de klassieke Banding kaarten hierin te betrekken, zodat deze ook een plaats hebben in het moderne Magic.

Heb er van gemaakt ipv de die ik hem eerst had gegeven, omdat dit beter bij de drie abilities past. Ook omdat Enlist alleen in de ‘Naya’ kleuren voorkomt. Kaarten met Banding zijn 80% te vinden als witte kaarten en verder alleen in rood, groen en kleurloos. Dit maakt het dat ook beter aansluit in historisch perspectief, al heb ik zitten twijfelen om hybrid mana te gebruiken, bijvoorbeeld: .

Ik vind uncommon een mooie kwalificatie voor deze kaart. Twijffel wel of deze wellicht een persoonsnaam moet krijgen en Legendary zou moeten zijn, het zou een leuke Enlist Commander kunnen zijn. Het lijkt erop dat volgens Wizards zo’n beetje de helft van de nieuwe creatures Legendary maakt.
 bijgewerkt door axlar 1 jaar geleden
Domri'sWolf
1 jaar geleden
Deadly Paradise -

Enchantment

Whenever you tap a creatre, you lose 1 life and you draw 2 cards.

At the begining of combat on your turn, target creatre gets enlist.

When you see a paradise like this, it will be the last thing you will ever see.
WIP
 bijgewerkt door Domri'sWolf 1 jaar geleden
MitchDeBaas
1 jaar geleden
Stand your Ground

Enchantment

Whenever you tap a creature during combat that isn't declared as an attacker, that creature gains '' At the beginning of your post combat main fase untap this creature'' until end of turn.

Together we are strong!
 bijgewerkt door MitchDeBaas 1 jaar geleden
TheRobinros
1 jaar geleden
Oath of Bushido
Enchantment
Samurai you control have Enlist.
Whenever a creature you control becomes enlisted, put a +1/+1 counter on it. It becomes a Samurai in addition to its other types for as long as it is modified.
Tapped Samurai you can block as though they are untapped.
Obadja
1 jaar geleden
Patient Mentor
Creature - Human Soldier

Enlist
Whenever Patient Mentor enlists a creature, create a copy of that creature that is tapped and attacking target player or planeswalker.

2/4
Be harsh and they will obey but dislike you, be patient and they will multiply.
 bijgewerkt door Obadja 1 jaar geleden
Justian2002
1 jaar geleden
bartist
1 jaar geleden
Army-isseud Sword
Artifact - Equipment

Equiped creature gains +1/+1 and has Enlist

When equiped creature dies during your turn, attach ~ to target tapped creature you control that did not attack this turn

Equip

Ruwe schets
 bijgewerkt door bartist 1 jaar geleden
Timonster
1 jaar geleden
Cheering mascott
Creature-bard
Whenever cheering bard becomes tapped all attacking creatures get +1/+0 until end of turn.
go git em big dude!
0/1
Pir's Imagination
1 jaar geleden
Inorexable Moon

Enchantment

Whenever a creature you control becomes tapped, proliferate.

Good tidings we bring…
 bijgewerkt door Pir's Imagination 1 jaar geleden
Cobaltius
1 jaar geleden
Laatste dag.
Lavinius
1 jaar geleden
Judging day ! Succes Cobaltius!
Cobaltius
1 jaar geleden
Lavinius met Hotshot Recruit
Een leuke kaar gebaseerd op Hotshot Mechanic. Dat het 4 power geeft aan een creature met enlist lijkt me wel correct voor power level.

Daedalon met Demoralized soldier
De flavour van deze kaart is erg sterk en moi ontworpen. Het enige probleem die ik heb met de kaart is dat als je tegenstander meer dan twee creatures heeft, dat je power verliest van jou kant van de battlefield en daardoor minder leuk speelt. Ik moet je wel plus punten geven voor originaliteit. Creatures met downsides en goeie stats zie je niet zo vaak meer.


InsectToken met Saddle of Prime
Een equipment of aura die enlist geeft zag ik wel aankomen, maar ik vind je implementatie daarvan wel heel erg leuk. Een zadel dat met een beast token binnen komt, omdat de zadel er voor zorgt dat iemand de beast token kan rijden vind ik erg mooi gedaan.


Rashar met Moardread, chosen of Nolava
Ik verwacht dat je bedoelde “gains deathtouch until end of turn” . Ik denk dat de first strike en deathtouch er voor zorgen dat de extra power van enlist vaak niet uitmaakt. Ik vind het daardoor minder interessant dan sommige van de andere ontwerpen.

maus met Akroma's imposter
Ik vind het ontwerp om een keyword ability te krijgen van de creature die je enlist er leuk bedacht. Ik vind het vooral leuk dat het interessante keuzes creëert van welk creature je wilt enlisten. Het enige probleem die ik heb met de kaart is dat haste niet werkt, omdat het moet kunnen aanvallen zo dat het kan enlisten.


Eclavyrr met Involuntary Draft
Soms is het beter om dingen simpel te houden. Er zijn zeker genoeg trucjes die je kan doen als al je creatures enlist hebben. Ik denk wel dat het combat lastig maakt door veel keuzes geven qua welke creatures je wil enlisten en met welke je wil aanvallen.

Left4Doner met Mufasa, Mardu Drill Sergeant
Er voor zorgen dat je de power van je creatures kan gebruiken om aan te vallen is erg interessant. Je hebt het ook nog heel elegant verwoord.

BluezamX met Brothers in Arms
Jammer genoeg denk ik dat dit niet werkt omdat de untap trigger pas op de stack gaat na dat je jouw altakers heb gedeclareerd. Ik vind het idee wel heel erg slim bedacht.

axlar met Benalish Recruiter
De link leggen tussen Banding en Enlist had ik zelf niet gezien. Ik vind het wel grappig dat je combat met banding nog ingewikkelder wil maken. Ik denk dat Rare een betere rarity zou zijn, niet vanwege pokerlevel maar vanwege de complexity. Het heeft namelijk drie verschillende abilities.

Domri'sWolf met Deadly Paradise
Jammer dat je hem niet af kon maken met een rarity. Verder denk ik dat de kaart een beetje te sterk is. In een go wide zombies of vampires deck twee kaarten trekken voor elk creature dat aanvalt is gewoon te veel kaarten voor te weinig kost.

MitchDeBaas met Stand your Ground
Er voor zorgen dat de creatures die je enlist kunnen blokken is niet het meest interessant, maar de trucjes die je met deze kaart kan doen lijken me wel heel erg leuk.

TheRobinros met Oath of Bushido
Ik vind dit echt een prachtige kaart. Dat al je creatures langzaam deel worden van een samurai leger is heel slim bedacht.

Obadja met Patient Mentor
Een creature die een kopie maakt van de creature die het enlist is erg interessant, maar permanente kopie maken is meer iets voor blauw. Ik denk wel dat het erg leuk speelt om je Spirited Companion te kopieëren.

Justian2002 met Creation of the Abomination
Enlist gebruiken om het verhaal te vertellen van hoe Abomination of Llanowar vormt door andere elves te absorberen. Het enige probleem is dat de blink ability niet zwart of groen voelt. Het lijkt me wel erg leuk om dit in een elf deck te gebruiken om een Reclamation Sage te blinken.

bartist met Army-isseud Sword
Een equipment dat enlist geeft is redelijk simpel. Maar de mechanic waar als de equipped creature dood gaat, het zwaard door wordt gegeven aan de nieuwe recruit is erg leuk en interessant.

Timonster met Cheering mascott
Een creature dat je wil enlisten voor een pump effect is erg leuk gedaan. Mijn enige kritiek is dat de powerlevel te laag ligt.

Pir's Imagination met Inorexable Moon
Omdat met een creature aanvallen ook dat creature tapt is er met deze kaart niet echt een sterke reden om hem samen te spelen met enlist. Ik denk dat het daarbuiten wel leuk speelt, maar ik ben bang dat het vervelend zou zijn om tegen te spelen als iemand hem combineert met poison counters.

De top 3 in in willekeurige volgorde:
- InsectToken met Saddle of Prime
- maus met Akroma's imposter
- TheRobinros met Oath of Bushido

Ik wou nog een eervolle vermelding geven aan Eclavyrr met Involuntary Draft. Ik hou wel van de simpliciteit, maar hij heeft de top 3 net niet gehaald.

En dan De winnaar:
TheRobinros met Oath of Bushido
axlar
1 jaar geleden
Quote:
29 minuten geleden
axlar met Benalish Recruiter
De link leggen tussen Banding en Enlist had ik zelf niet gezien. Ik vind het wel grappig dat je combat met banding nog ingewikkelder wil maken. Ik denk dat Rare een betere rarity zou zijn, niet vanwege pokerlevel maar vanwege de complexity. Het heeft namelijk drie verschillende abilities.
Het maakt het juist minder ingewikkeld! En geeft kaarten met Banding weer zin om te spelen. Al heb ik banding zelf nooit als moeilijk ervaren.. snap al die ophef erover eigenlijk nooit.
rare kan ik op zich wel inkomen, iig niet legendary...
Lavinius
1 jaar geleden
Weer mis. Simpele remakes werken niet, leerde ik
Desondanks hulde aan de winnaar en de Judge!
TheRobinros
1 jaar geleden
Sweet! Ik zal morgen nummer 199 online zetten
Left4Doner
1 jaar geleden
Congrats
I got 199 problems but mana flood ain't one
Eclavyrr
1 jaar geleden
Honorable mention doe ik het voor Grats Robinros!
maus
1 jaar geleden
Heuhh top 3 gehaald!!
Gefeliciteerd robin en en cobaltius bedankt voor het hosten.
Justian2002
1 jaar geleden
Hmm, misschien toch blink moeten vervangen voor mn tweede idee: een Aura met Enchant Elf, sacrifice tapped creature en dan een counter op enchanted elf doen… dan lijkt t helemaal alsof de elf wordt opgeslokt en opgenomen tot de Abomination
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top