Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

Build Your Card 199

Daedalon
11 maanden geleden
Hearts // Minds
Sorcery // Sorcery
Fuse (You may cast one or both halves of this card from your hand.)

Hearts
Sorcery
Each player chooses a number of creatures they control equal to the number of creatures controlled by the player who controls the fewest, then sacrifices the rest.

Minds
Sorcery
Each player mills cards from the top of their library equal to the creatures they control that died this turn.

------
WIP
 bijgewerkt door Daedalon 11 maanden geleden
Lavinius
11 maanden geleden
Divide // rule

Sorcery // Sorcery

Target creature fights another target creature.
//
You gain 3 life and draw a card. You become the monarch.


Een eerste opzetje
BluezamX
11 maanden geleden
Blue Chaos // Warp
Sorcery // Instant
Fuse (You may cast one or both halves of this card from your hand.)

Blue Chaos
Sorcery
Put target permanent on top of its owner's library.

Warp
Instant
Target player shuffles their library.

---

Tweede idee. In het thema effecten die nice combineren; een blauw Chaos Warp achtig effect waar je alleen niks voor terug krijgt. Voor balance purposes mag je Blue Chaos alleen casten op sorcery speed (anders voelde het net te sterk), maar Warp kan ook op instant speed je opponent's Vampiric Tutor te dwarsbomen.
 bijgewerkt door BluezamX 11 maanden geleden
Cobaltius
11 maanden geleden
Invade // Compleat
Sorcery // Sorcery

Invade
Sorcery
Search your library for a battle card with mana value X or less, reveal it, put it into your hand, then shuffle.

Compleat
Sorcery
Aftermath
Exile target nonland permanent. Its controller incubates X where X is that permanent's mana value.

--------------------------------
Duidelijk geinspireerd door de spoilers voor de nieuwe set. De aftermath kant had ik zelf bedacht maar is blijkbaar letterlijk Excise the Imperfect van de commander set, dus ik ga hem waarschijnlijk veranderen.

edit: na wat tijd heb ik gekozen om het effect niet echt te veranderen. Dat het iets slechter is qua rate en op sorcery speed, maar dat het geen kaart kost vanwege aftermath zorgt er voor dat het anders genoeg is.
 bijgewerkt door Cobaltius 11 maanden geleden
Justian2002
11 maanden geleden
Misschien handig om ook de naming conventies van de split kaarten in gedachten houden! Deze worden bij de meeste kaarten gebruikt!
- Fuse kaarten kan je AND tussen de namen zetten
- Aftermath kaarten kan je TO tussen de namen zetten
- normale split kaarten kan je AND/OR tussen de kaarten zetten!
Left4Doner
11 maanden geleden
To be // Not to be
Sorcery // Sorcery

To be
Sorcery
Return target creature card from your graveyard to the battlefield.

Not to be
Sorcery
Destroy target creature.
 bijgewerkt door Left4Doner 11 maanden geleden
Luctor
11 maanden geleden
Crippling Life // Crippling Death

Crippling Life
Instant
Choose a creature type. You gain life equal to the number of creatures you control of the chosen type.

Crippling Death
Instant
Choose a creature type. Each opponent loses life equal to the number of creatures you control of the chosen type.
 bijgewerkt door Luctor 11 maanden geleden
bartist
11 maanden geleden
Lost // Found
Instant // Instant

Put target spell or non-land permanent on top of its owners library.
//
Each player searches their library for a basic land card, reveals it, put it into their hand, then shuffles.

Fuse (You may cast one or both halves of this card from your hand.)
 bijgewerkt door bartist 11 maanden geleden
MitchDeBaas
11 maanden geleden
Refound // Removed
Sorcery // Sorcery

Return target creature to it's owners hand.
//
Target opponent reveals their hand. You choose a creature card from it. That player discards that card.

Fuse (You may cast one or both halves of this card from your hand.)
MitchDeBaas
11 maanden geleden
heyy, de deadline is alweer geweest. Succes met jureren!
TheRobinros
11 maanden geleden
Ugh, totaal geen rekening mee gehouden ook dus ook geen berichtje gestuurd als reminder dat de deadline bijna is... Aangezien ik het nu toch vrij druk heb en pas vrijdag ga nakijken, stuur die inzendingen nog maar door tot woensdagavond!
Eclavyrr
11 maanden geleden
On
Instant
Untap target creature or artifact

//

Off
Instant
Tap target creature or artifact


Geinspireerd door The IT Crowd
 bijgewerkt door Eclavyrr 11 maanden geleden
Justian2002
11 maanden geleden
Laatste dag (part two, Electric Boogaloo)
Lavinius
11 maanden geleden
Is het gelukt, TheRobinros? Geen haast natuurlijk
TheRobinros
11 maanden geleden
Tijd om te jureren // beoordelen!

Justian2002 met Ready // Rumble
De kaart voelt een beetje raar. Het Ready-deel is erg defensief om een keer combat te overleven en daarna met Rumble het board te wipen, maar dan is hij niet heel Gruul-erig. Een andere manier om deze kaart offensief te spelen is door je mana-elfjes eerst te tappen voor mana voor iets groots en dan met Ready te untappen, je mana te verdubbelen en dan te boardwipen… maar als je zoveel mana kan maken met je elfjes en in Gruul zit, waarom zou je dan het bord willen wipen? Ik denk dat hij een beetje het verkeerde op het verkeerde moment doet

Daedalon met Hearts // Minds
Hearts is een prima boardwipe en lekker multipurpose ook, een beetje Balance-achtig, goed kostend. Minds is volgens mij erg overcosted, voor 3 mana millt iedere speler een paar kaarten, whatever. Ik kan me ook geen situatie voorstellen waarin ik 7 mana voor het hele effect wil betalen. Op het moment dat Minds namelijk het spelen waard wordt, is Hearts op zich al heel goed.

Lavinius met Divide // Rule
Divide voelt een klein beetje overcosted hier, al is 6 mana om (hopelijk) twee creatures te vermoorden best prima op een kaart die ook andere modes heeft. Rule pakt je een soort van 2 kaarten en gaint je 3 levens voor 4 mana, maar past daarbij ook de gamedynamiek helemaal aan door de Monarch. Gebalanceerde kaart, denk ik, maar ik mis de interactie tussen de twee helften een beetje, het voelt als twee mediocre kaarten op elkaar geplakt om hem beter te maken.

BluezamX met Blue Chaos // Warp
Wat een prachtkaart! Beide effecten zijn prima, als Warp als surprise silver bullet op een soort removal geplakt zit. Ik vraag me alleen een beetje af hoe Fuse werkt met een Sorcery // Instant… wanneer mag je die casten?

Cobaltius met Invade // Compleat
Invade vervangt zichzelf al, door het feit dat hij een battle zoekt. Vanaf X=3 wordt het wel erg fringe speelbaar, ik zou hier eigenlijk geen Invasion of Ravnica mee op willen zoeken en daar in totaal 11 mana voor betalen. Compleat is prima removal (ik vraag me alleen wel af hoeveel mana hij nou eigenlijk hoort te costen… of ?) die “geen kaart kost”. Ook als Invade X=0 en fail to find, is hij nog best okay, dan heb je nonland permanent removal voor 4 mana en 2 (of 4) levens. Coole kaart!

Left4Doner met To be // Not to be
De question is natuurlijk: Waarom is dit een uncommon? Beide effecten zijn imo sterk genoeg om als uncommon te spelen (Not to be misschien net niet) maar het feit dat deze kaart het allebei doet, maakt hem wel echt heel sterk. Qua flavor en uitvoering natuurlijk wel raak

Luctor met Crippling Life // Crippling Death
Waarom is life zo crippling? Verder prima kaart, al kan ik niet anders dan deze kaart lezen en het Firespout-idee willen op de kaart (dus en dan “If was paid…”). Dan was hij natuurlijk niet zo passend geweest voor deze BYC, maar nu is hij misschien net wat zwak omdat hij niet allebei kan…

bartist met Lost // Found
Een soort van Blue Chaos Warp van BluezamX maar dan compleet over het randje gepushed, én als uncommon Het is een heel goede 3 mana tempo kaart, of een 4 mana counterspell/removal die zichzelf vervangt, of als je het echt nodig hebt je tweede landje op beurt 2. Cast hem op beurt 1 in de end step van je tegenstander en redelijke kans dat hij iets naar hand size moet discarden, namelijk.

MitchDeBaas met Refound // Removed
Het Removed-deel had best wel twee mana mogen kosten, aangezien het de helft is van een split-kaart die ook nog andere tekst heeft. Nu is hij wel erg sterk en versatile, zeker voor een uncommon.

Eclavyrr met On // Off
Ik had persoonlijk de twee helften van de kaart omgewisseld, dus Off // On Goede kaart, maar wel een beetje saai verder.

En dan, de top 3, in willekeurige volgorde:

Eclavyrr met On // Off // Cobaltius met Invade // Compleat // BluezamX met Blue Chaos // Warp

Na een hoop tiebreaks van de gespleten haarpunten en na alle opties overwogen te hebben, is de uiteindelijke winnaar tóch geworden:

Tromgeroffel!

BluezamX! Gefeliciteerd, ik vond het echt een heel fijne, gebalanceerde kaart!

Succes met het hosten van numero 200
Lavinius
11 maanden geleden
Ik wou met mijn kaart voornamelijk de divide en de rule goed door te laten komen in de kaart
Hulde aan de winnaar, en bedankt voor het judgen!
Luctor
11 maanden geleden
Gefeliciteerd aan de winnaar. En bedankt voor het judgen.
BluezamX
11 maanden geleden
Hey wat leuk, dankjewel! Ik moet wel zeggen dat bartist eerder met het idee van "to deck + shuffle" kwam dan ik, als ik naar edit dates kijk.
Anyhow, ik zal morgen een nieuw topic aanmaken. De vraag is nog of het thema Koningsdag wordt of niet
Justian2002
11 maanden geleden
Hmm, misschien met de nieuwe set die uit is, is het misschien gaver om een Plane te maken!
Lavinius
11 maanden geleden
200 is ook een speciaal getal, dus daar kan het ook mee te maken gaan maken. Hoedanook veel succes!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top