Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build Your Card 200!!!

BluezamX
11 maanden geleden
Welkom bij BYC 200!!!

Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!

Er zijn wel een aantal regels:

1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:

1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

200 voelt als een heel speciaal nummer, dus heb ik even gekeken wat er allemaal is gebeurd met het getal 200 en in het jaar 200. Helaas gebeurde er in 200 saus!

Toevallig is het vandaag ook Koningsdag, dus in ere aan de koning is het thema van de BYC... Prins Pils!

Maak een kaart die dit punt van Willies leven mooi weergeeft

Deadline: zondag 14 mei
Veel succes
Justian2002
11 maanden geleden
Ik dacht, laat ik een Noble tribal kaart maken!
Het idee erachter:
Op een koninklijke bruilofd zijn veel koninklijke gasten (Nobles). Deze trekken veel publiek (Citizens). Maar ook is de beveiliging (Warriors) flink aangescherpt!

Left4Doner
11 maanden geleden
Undesired Nobility

Enchantment - Aura

Enchanted creature can't attack. Whenever enchanted creature becomes tapped, create a Treasure token.

Some princes run away from their throne, some drown it in alcohol. Yet in the end, none may escape their destiny.
maus
11 maanden geleden
Prince Willy, drinkers of pints

Legendary creature - human noble

At the beginning of your upkeep or whenever you take 5 or more damage from a source, created a food token.

Whenever you sacrifice a food for life put a +1/+1 counter of Prince Willy, Prince Willy gets - 1/-1 untill the end of turn.

Whenever you create 4 or more food tokens in one turn you become the monarch.
If you controll ten or more food tokens, you can't lose the monarch.

1/1

En ja, een maand of twee na de release van deze kaart komt er een secret lair met hertog jan en Heineken food tokens
 bijgewerkt door maus 11 maanden geleden
Luctor
11 maanden geleden
Willem, Toilet bowl Thrower

Legendary creature - Human

When Willem, Toilet bowl Thrower enters the battlefield, roll D6 dice. Willem, Toilet bowl Thrower deals damage to each other creature on the battlefield equal to the result minus .

1/1
Left4Doner
11 maanden geleden
Luctor, zit daar een episch waargebeurd verhaal achter?
Luctor
11 maanden geleden
Quote:
1 uur geleden
Luctor, zit daar een episch waargebeurd verhaal achter?
https://images.app.goo.gl/MMsoZ9P7Gni7xeS47
Daedalon
11 maanden geleden
Royal Birth
Sorcery
Search your library for a legendary human creature. Reveal it, then put it face down onto the battlefield, then shuffle your library.
While face down, it is a 0/1 human creature and has "Megamorph (Turn it face up at any time for its megamorph cost and put a +1/+1 counter on it.)"

hopelijk is het zo goed verwoord?
 bijgewerkt door Daedalon 11 maanden geleden
Left4Doner
11 maanden geleden
Quote:
4 dagen geleden
Quote:
4 dagen geleden
Luctor, zit daar een episch waargebeurd verhaal achter?
https://images.app.goo.gl/MMsoZ9P7Gni7xeS47


Haha geniaal

@Daedalon: Volgens mij wel.
Cobaltius
11 maanden geleden
Reluctant Prince

Creature — Noble

When Reluctant Prince enters the battlefield target opponent becomes the monarch.

At the beginning of your upkeep put a +1/+1 counter on Reluctant Prince

When you become the monarch transform Reluctant Prince

1/1

Settled King

Tribal Enchantment — Noble

Creatures you control get +1/+1 for each counter on Settled King

At the beginning of your upkeep, If you are not the monarch remove a counter from Settled King.
BluezamX
11 maanden geleden
De deadline is er bijna! Inmiddels is het thema wat minder relevant, maar gebruik dat maar als aanmoediging om extra creatief te zijn
bartist
11 maanden geleden
Invasion on The Netherlands
Battle - Siege

(As a Siege enters, choose an opponent to protect it. You and others can attack it. When it's defeated, exile it, then cast it transformed.)
When Invasion on The Netherlands enters the battlefield, you may sacrifice an Island. If you do, search your library for up to two Plains and/or Forests, put them onto the battlefield tapped, then shuffle.

[4]

Dutch Royal Lineage
Enchantment (id: )
When Dutch Royal Lineage enters the battlefield, create two 1/1 white Noble creatures.

Whenever a Noble dies, you may search your library for a Noble creature card with mana value equal to 1 plus that creature's mana value, put that card onto the the battlefield. If you do, shuffle your library.

In de categorie royale successie: een poging om iets te maken dat een battle is
 bijgewerkt door bartist 11 maanden geleden
BluezamX
11 maanden geleden
Het is vrij druk op werk momenteel, dus het kan even duren voor ik de uitslag laat weten, maar die komt eraan! In ieder geval bedankt voor het meedoen allemaal
maus
11 maanden geleden
Kleine reminder😉
Daedalon
11 maanden geleden
Een kleine reminder bump
BluezamX
11 maanden geleden
Excuus voor de vertraging, ik was het alweer helemaal vergeten...

Justian2002 met The Royal Wedding:
De Adventure kant ziet er prima uit, sterk maar niet té sterk. De Enchantment lijkt ook balanced. Het buffen van Nobles + rewarden van het spelen van Nobles is hartstikke flavorful en past goed. De "dies" trigger voelt alleen niet helemaal bij het thema bruiloft passen (tenzij het Kill Bill is).

Left4Doner met Undesired Nobility:
Simpele maar interessante kaart die je zowel kan gebruiken om te rampen als om je opponent's creature uit te schakelen. Ik ben fan!

Maus met Prince Willy, Drinker of Pints:
Food tribal, nice! Willy pakt wat biertjes, tikt ze weg en is zomaar ineens koning! Mechanically lijkt deze me prima, een langzaam groeiende vorst waar je wat leuke trucjes mee uit kan halen. Voor Commander spelers alleen wel jammer dat hij geen in z'n identity heeft zitten voor meer food tribal shenanigans.

Luctor met Willem, Toilet Bowl Thrower:
Een boardwipe op een, eh, pot
Deze lijkt me prima speelbaar qua effect, en doet Willem ere aan!

Daedalon met Royal Birth:
Het is een beetje verwarrend dat de facedown creature 0/1 is ipv de standaard 2/2, maar verder een hele vette kaart. Zowel qua flavor als effect is ie prachtig!

Cobaltius met Reluctant Prince / Settled King:
Vet effect! Cool om spelers de afweging te laten maken over wanneer ze 'm willen flippen, en de payoff is volgens mij best prima.

Bartist met Invasion of the Netherlands / Dutch Royal Lineage:
Invasion of the Netherlands vertelt een mooi verhaal van hoe wij het water hebben verslagen, haha! De flipside is ook vet, een soort Prime Speaker Vannifar voor Nobles. Ik denk dat alleen de voorkant al speelbaar is, en als je Noble thema speelt de achterkant een aanlokkelijke bonus is. Misschien moet het wel "a Noble you control" zijn


Ondanks de leuke inzendingen kan er maar één winnaar zijn... En dat is deze keer Daedalon! Gefeliciteerd en veel plezier met het organiseren van de volgende BYC! En bedankt allemaal voor het meedoen
bartist
11 maanden geleden
Hulde aan de winnaar! Hoera, Hoera, Hoera!
maus
11 maanden geleden
Gefeliciteerd daedalon en BluezamX natuurlijk bedankt voor het hosten!
Daedalon
11 maanden geleden
Thanks for het hosten, BluezamX, twas een zeer fitting topic voor deze editie, ik heb denk al een idee voor de volgende
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 19 posts
  • Laatste post Daedalon 11 maanden geleden
  • Gemaakt door BluezamX 11 maanden geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top