Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build your card 201

Daedalon
11 maanden geleden
Goededag allen!
201 alweer..... tijd vliegt eh..... even snel de regels:

Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!

Er zijn wel een aantal regels:

1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:

1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

omdat recentelijk de kermis hiero waar ik woon is geweest, laten we maar lekker keren naar de nieuwe mechanic die met de UNfinity set mee is gekomen:
Attractions




Deadline.... laten we zeggen... 7 juni 23:59

ps: geef dan ook het liefst aan of het een eternal format legal kaart is, of een un-set only, dmv een eikeltje footnote aan te geven of niet
 bijgewerkt door Daedalon 11 maanden geleden
Cobaltius
11 maanden geleden
Catapult Bungee

Artifact — Attraction

Visit — Look at the top card of your attraction deck. You may put that card on the bottom of your attraction deck.

"Even if it is only for a split second, the view of the park is truly amazing. Five stars" — Salzon’s Ride Review

1 - off
2-off
3-on
4-on
5-on
6-on

(Eternal Legal)
——————————————
Gewoon wat card selection voor je attraction deck.
 bijgewerkt door Cobaltius 11 maanden geleden
BluezamX
11 maanden geleden
The Bird Roc
Artifact - Attraction

Visit - Create a 0/3 Roc Egg creature token. Then roll two D6. If the result is lower than or equal to the amount of Eggs you control, claim the prize!

Prize - Sacrifice all Eggs you control. For each Egg sacrificed this way, you gain 2 life. Then sacrifice The Bird Roc and open an Attraction.

1 - off
2-off
3-off
4-on
5-on
6-on

---

Inkoppertje
 bijgewerkt door BluezamX 10 maanden geleden
bartist
11 maanden geleden
Ik heb deze mechanic een beetje gemist, kan iemand mij uitleggen hoe attractions werken?
Cobaltius
11 maanden geleden
Ik hoop dat dit helpt:
Lavinius
11 maanden geleden
Duck-angling kiosk

Artifact - Attraction

Visit - Choose one-
- Gain control of target Bird an opponent controls.
- Each player creates a 1/1 white Bird creature token with flying.











Het wil dus zeggen dat de Duck-angling kiosk aan staat op 1, 4 en 6. Dit is natuurlijk het eendjeshengelen op de kermis
Luctor
10 maanden geleden
Laughing Mirror

Artifact - Attraction

Visit - Creatures with flying, loses flying and creatures without flying gain flying until end of turn. (creatures with flying can't rrgain flying until end of turn)

1 off
2 on
3 off
4 off
5 off
6 on
 bijgewerkt door Luctor 10 maanden geleden
BluezamX
10 maanden geleden
Even een bump aangezien de deadline morgen is
Justian2002
10 maanden geleden
The Realmbreaker: the Interplanar Coaster

Legendary Artifact - Attraction

Visit - Chaos ensues, then planeswalk away.

1 off
2 on
3 off
4 off
5 off
6 on

”Even madam Norn would approve this rollercoaster”
- Myra the Magnificent


(Legal card)
—————————

Kleine easteregg: de twee nummers die aan staan zijn samen 8, dezelfde naam als dat Wrenn aan the Realmbreaker heeft gegeven!
 bijgewerkt door Justian2002 10 maanden geleden
bartist
10 maanden geleden
Wishcoin Craps

Artifact - Attraction

Visit - Sacrifice another artifact or lose 3 life. When you do, roll two d6. If the results match, claim the prize!

Prize - Sacrifice Wishcoin Craps and open three Attractions.

1 off
2 off
3 on
4 off
5 off
6 on

"What wish does it grant? I don't know, I don't control the dice"
(Legal)
Justian2002
10 maanden geleden
Succes met jureren!
Daedalon
10 maanden geleden
De tijd is over omdat er totnutoe niemand een UNset heeft gemaakt, zal ik alles maar als legal beschouwen

Cobaltius - Catapult Bungee
Een simpele attractie dat jouw volgende kan veranderen, prima kaart

BluezamX - The Bird Roc
Deze attractie kan best wel gevaarlijk zijn, niet zo zeer de lifegain die je krijgt, maar meer dat t jou terug kan pakken als iemand al jouw creatures all-creatures kan maken, maar dat is nogal specific, dat terzijde, tis wel grappig, zelf zou ik misschien eerder uncommon rarity gaan? Maar rarity aangeven is voor mij afentoe verwarrend

Lavinius - Duck-angling kiosk
Same als bij BluezamX, maar ietwat ruimer, deze zou misschien wat gevaarlijker zijn als je eromheen bouwt, maarja... kans dat t gebeurt met andere attractions in de side deck.... wel leuk

Luctor - Laughing Mirror
Een Archetype of Imagination als attraction (soort van), zelf zou ik t fair vinden?

Justian2002 - The Realmbreaker: the interplanar coaster
Een attraction die met de recent legalised planeswalk kaarten werkt, das wel een goeie, en leuke easteregg

Bartist - Wishcoin Craps
Een visit met een 1/6 kans op de prize, maar ondertussen als je de visit raak met een 1/3, dat je 3 life verliest of een artifact sac, das wel een balanced effect (vind ik dan)

Hmm....

Tis wel lastig om eentje te kiezen.....

Top 3 in willekeurige volgorde zou zijn....

Cobaltius - Catapult Bungee
Justian2002 - The Realmbreaker: the interplanar coaster
Bartist - Wishcoin Craps


Met een zeer honorable mention
BluezamX - The Bird Roc


Maar er zou toch eentje uit moeten springen.... en dat is.... echt lastig........
Justian2002 - The Realmbreaker: the interplanar coaster, omdat in de geest van UNsets, dit echt wel een reality warper is van een In-character pov is

Echt mooie kaarten weer, mensen
Justian2002
10 maanden geleden
Wow! Die had ik niet verwacht!
Ik ga een leuk thema bedenken, dus tot byc 202!
bartist
10 maanden geleden
Gefeliciteerd Justian2002!

Trouwens: de naam van m'n kaart (en flavortekst) was een hint naar Wishcoin Crab
Lavinius
10 maanden geleden
Gefeliciteerd Justian!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 15 posts
  • Laatste post Lavinius 10 maanden geleden
  • Gemaakt door Daedalon 11 maanden geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top