Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build Your Card #44

bartist
7 jaren geleden
Welkom bij Build Your Card, waarbij ik voor het eerst de eer heb om judge te zijn

Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!

Er zijn wel een aantal regels:

1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:

1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?


Een thema bedenken was nog best lastig (veel opties, maar wat is leuk?), maar ik ben eruit: Paintings & Painters

Een van mijn eerste hobby's die ik had was tekenen en vandaag de dag vind ik dat nogsteeds leuk. Geef mij een potlood en een leeg blaadje, en je hoort niets van mij voor een uur.
Daarom ben ik benieuwd wat jullie kunnen bedenken met dit thema. Een vervloekt schilderij? Een nieuwe Blood Artist? Een kindertekening die tot leven is gekomen? Zolang het met een schilderij, een tekening, teken/schildergerei, tekenaar of schilder te maken heeft, vind ik het goed
Als je niet zeker weet of het nog binnen het thema valt, kun je het altijd vragen!
Owja, als je een tekening/schilderij/tekenaar/schilder als referentie gebruikt, noem die er dan bij, dan wordt dat meegenomen in de beoordeling.

Voor een klein voorbeeldje:
Multicolor Pencil
Artifact

: Target spell becomes white until end of turn.
: Target spell becomes blue until end of turn.
: Target spell becomes black until end of turn.
: Target spell becomes red until end of turn.
: Target spell becomes green until end of turn.

Veel plezier en veel succes!

Deadline: dinsdag 3 mei om 23:59
kolonelnick
7 jaren geleden


kleurtjes veranderen vond ik een logisch idee om een schilder uit te beelden. verder is hij jaloers op andere werken en probeert hij al zijn vrienden (andere creatures op het veld) ervan te weerhouden dat andere werken hen kunnen bereiken.
Slagbroder
7 jaren geleden
Bij deze ook nog eens een poging. De verwoording is waarschijnlijk nog niet helemaal juist, maar ik kijk om deze bij te werken.

Dorian Gray
Legendary Creature - Human

When Dorian Gray enters the battlefield, put a legendary black token artifact named "Picture of Dorian Gray" onto the battlefield. It has indestructible and "Whenever Picture of Dorian Gray is put into a graveyard or is exiled, sacrifice a creature named Dorian Gray."

Damage that would be dealt to Dorian Gray is dealt to a creature named Picture of Dorian Gray instead.

2/3
-----------------------------------------------------------------
Picture of Dorian Gray
Legendary Token Artifact

Indestructible

when Picture of Dorian Gray leaves the battlefield, sacrifice a creature named Dorian Gray.

De inspiratie is volgens mij duidelijk (al heb ik zelf het verhaal niet gelezen, dus de details kunnen wat mis zijn). Dorian is rood omdat hij passioneel is (vurige wens om jong te blijven) en handelt voor hij denkt (vernielen van zijn eigen schilderij). Het token is zwart omdat dit de slechte kant van Dorian voorstelt (het maakt Dorian zelf kwaadaardig).
 bijgewerkt door MagnusMagicus 7 jaren geleden (Niet teveel ------ achter elkaar graag, dat verpest de layout.)
Blasty
7 jaren geleden
Gaaf idee Slagbroder!

Ik zou zeggen "when Picture of Dorian Gray leaves the battlefield, sacrifice a creature named Dorian Gray"
En ik zou van de Picture geen 0/1 maken, gewoon een artifact.
hellhound
7 jaren geleden
Yuga, Sage Painter

Creature - Human

, : Put a Colorless Painting Artifact Token with hexproof, indestructible and "whenever this artifact enters the battlefield, exile target creature an opponent controls untill this token leaves the battlefield." onto the battlefield under your control.

, : Destroy target Colorless Painting Artifact Token you control, put the creature that it exiled onto the battlefield under your control.

(3/3)
----------------------------------------
Ik moet toch even zeggen dt ik dit tot nu toe het moeilijkste thema vond om iets in te bedenken, maar ik heb iets. Yuga is een van de tegenstanders in het spel Legend of Zelda: Link between worlds. hij is in staat om iemand in een schilderij te zetten, mee te nemen en vervolgens weer uit het schilderij te halen. dat heb ik geprobeerd op een kaart te zetten.
Dwergkip
7 jaren geleden
Mijn inzending is gebaseerd op Miss Goldenweek, uit de Anime One Piece.
Dit meisje kan door tekeningen anderen onder hypnose brengen en hen laten doen wat zij wilt.

Young Painter

http://i64.tinypic.com/rvggmw.png (plaatje? )

Legendary Creature - Human

: Target creature becomes the color of your choice.

, : Target black creature deals damage equal to his power, to all non-black creatures you don't control.
, : Target blue creature loses all abilities until end of turn.
, : Target red creature gets -3/-3 until end of turn
, : Destroy target green creature, you lose life equal to its toughness
, : Exile target white creature until Young Painter leaves the battlefield


(2/3)

------------------

Het idee had ik al voordat ik het voorbeeld van bartist had gezien. Helaas was ik op mijn werk en kon ik via mijn mobiel niks posten in de korte pauze die ik had.

* In het plaatje heb ik wat text aan moeten passen. Het paste net niet. Er was geen kleiner lettertype
Maar de omschrijving zoals hierboven is hoe het zou moeten zijn.
 bijgewerkt door Dwergkip 7 jaren geleden
MagnusMagicus
7 jaren geleden
Mijn inzending stond op mtgcardsmith maar is verdwenen...helaas!
 bijgewerkt door MagnusMagicus 7 jaren geleden
Silvos
7 jaren geleden
Ik vond het thema wel tof dus bij deze doe ik ook een inzending. Het beest heb ik zelf getekend, de achtergrond is van een bestaande Forest.

Ik hoop dat hij voldoende bij het thema past, ik vind het zelf wel aardig gebalanceerd.



Kan een mod deze wellicht even ombouwen naar een plaatje, kom er zojuist achter dat dit pas vanaf lvl 8 kan :-(. http://imgur.com/Gpoqfkk[/s]
Edit Magnus: sure!
 bijgewerkt door MagnusMagicus 7 jaren geleden
thewoodcutter
7 jaren geleden
Thema naar mijn hart, ik denk dat ik er wel een paar kan maken.

Gustav Klimt, Secessionist painter Gold border
Legendary creature - Human Painter
Gustav Klimt's color identity is all colors. Spent only colored mana on ~ 's mana cost.

, put a tapped Painting Enchantment token with X paint counters into play. it has , remove X paint counters: exile target nonland permanent with converted mana cost X until this permanent leaves play.

Zie https://en.m.wikipedia.org/wiki/Gustav_Klimt
Natuurlijk heeft Klimt een gouden border, gezien zijn werk met goud (oh ja in zijn tijd werd Klimt nog wel eens verguisd om zijn erotisch aandoende werk, dus een kleine waarschuwing is op zijn plaats als je het wikipedia artikel gaat bekijken).
En natuurlijk maakt hij Enchantments, die verbroken kunnen worden (er zijn wel wat werken verloren gegaan )
Skywise
7 jaren geleden
Nou vooruit, ik doe ook eens mee

Pain Painter
Creature - Zombie
When Pain Painter enters the battlefield, choose a colour.
Whenever a opponent's creature of the chosen colour dies, that player loses 1 life and you gain 1 life.
Whenever Pain Painter dies you may pay . If you do, return Pain Painter from your graveyard to the battlefield tapped at the beginning of your next end step.
(2/1)

--------
Nu we toch nog een beetje in Innistrad sferen zijn, Pain Painter is grotendeels geïnspireerd door Blood Artist, maar ook deels door de gelijknamige Yugioh kaart (Linkje...), Pain Painter. De Painter schildert je tegenstanders ondergang, schilderij voor schilderij in je tegenstanders lievelingskleur. Maar hij laat geen werk onafgemaakt, vandaar zijn ingebouwde mogelijkheid om alsmaar terug te blijven keren
 bijgewerkt door Skywise 7 jaren geleden
AncientOne
7 jaren geleden


Zijn naam is natuurlijk gebaseerd op Painter's Servant.
Uiteraard is zijn baas een schilder, in dit geval (de afgebeelde) Jackson Pollock (dus is hij Legendary!).
Sunburst is voor Jackson uiteraard haast een must...
Omdat hij zoveel kleuren gebruikte, kan hij alleen ALLE creatures of ALLE spells ALLE kleuren geven, dus niet een kleur naar keuze.
Ook zijn manacost zorgt ervoor dat hij tenminste 3 verschillende kleuren kost, maar WELKE kleuren: daar heb je best wel veel vrijheid in. Hoe meer kleuren des te sterker hij wordt.
Hij kost altijd 5 mana, maar wanneer je hem cast met slechts 3 kleuren krijg je een 3/6, bij 5 kleuren wordt Jackson een 5/8, wat voor een Legendary Mythic voor 5 mana mijns inziens wel moet kunnen.
Door zijn power lager te houden dan zijn toughness, probeer ik zijn controller te motiveren om met name een van beide abilities van Jackson te gebruiken, bovendien kun je eerst met hem blocken en dan in combat een van zijn abilities gebruiken. Maar als je persé wilt, kun je ook aggro met hem gaan (hij was per slot van rekening een nogal energiek figuur!).
 bijgewerkt door AncientOne 7 jaren geleden
Bobst3r88
7 jaren geleden
3d-painting

Enchantment Creature - illusion

Whenever 3d- painting enters the battlefield search your library, hand and graveyard for 2 cards named 3d-painting and put them on the battlefield attached to 3d-painting.

If 3d-painting is enchanted by three 3d-painting's it has triple strike.

/
 bijgewerkt door Bobst3r88 7 jaren geleden
cgroos
7 jaren geleden
Bob Ross 2
Legendary Creature — Human

, Tap an untapped Forest you control: Search your library for a Forest and put it into play tapped. Then shuffle your library.
Whenever a Forest enters the battlefield you gain 1 life.

Oh look, he’s got a friend.

2/4

 bijgewerkt door MagnusMagicus 7 jaren geleden
MagnusMagicus
7 jaren geleden
Haha! Hilarische Bob Ross
AncientOne
7 jaren geleden
Quote:
cgroos 27-04-2016 om 10:39
Bob Ross 2
Legendary Creature — Human

, Tap an untapped Forest you control: Search your library for a Forest and put it into play tapped. Then shuffle your library.
Whenever a Forest enters the battlefield you gain 1 life.

Oh look, he’s got a friend.

2/4



OK, we zijn klaar: Bob Ross wint!
GEWELDIGE ART!
Nice flavor text too!
 bijgewerkt door AncientOne 7 jaren geleden
MagnusMagicus
7 jaren geleden
Mee eens. Wordt erg moeilijk om die te toppen
Seeker
7 jaren geleden
Wolfgang Master of Counterfeits
Legendary creature - Human

Flash (You may cast this spell at anytime you could cast an instant)

When Wolfgang Master of Counterfeits enters the battlefield gain control of target creature an opponent controls. Target opponent puts one colorless artifact creature token onto the battlefield with power and thoughness equal to the creature you gained control of. When Wolfgang Master of Counterfeits leaves the battlefield return target creature you gained control of to its original owner and destroy the token copy.

He can forge anything, In all their grace and glory . Leaving most people wondering
why he doesn't create his own works. Thomas Crown - Ravnica art collector


2/2

Hoewel het moelijk word om Bob Ross te verslaan hier is mijn inzending , referentie: Abraham Wolfgang Kufner, hij leende in 1799 een schilderij (zelfportret van Albert Durer) maakten een kopie en gaf die terug, 6 jaar later toen het schilderij geveild werd kwamen ze er achter dat het nep was.
 bijgewerkt door Seeker 7 jaren geleden (Referentie vergeten)
bartist
7 jaren geleden
Ben blij dat ik zoveel nieuwe "gezichten" zie
Nog een paar dagen en dan is de deadline er al weer!

Probeer nog een kaart te verzinnen en doe mee, meer zielen is meer vreugde!
Kosowizard
7 jaren geleden
Laat ik maar voor zo'n onserieuze Unhinged/-glued kaart gaan:


Pablo Diego José Francisco de Paula Juan Nepomuceno María de los Remedios Cipriano de la Santísima Trinidad Ruiz y Picasso



Creature - Human

Flash

When Pablo Diego José Francisco de Paula Juan Nepomuceno María de los Remedios Cipriano de la Santísima Trinidad Ruiz y Picasso comes into play, counter target spell.

Pablo Diego José Francisco de Paula Juan Nepomuceno María de los Remedios Cipriano de la Santísima Trinidad Ruiz y Picasso can only be blocked by Our Market Research Shows that Players Like Really Long Card Names So We Made this Card to Have the Absolute Longest Card Name Ever Elemental.

: Counter target spell unless it's controller can say "Pablo Diego José Francisco de Paula Juan Nepomuceno María de los Remedios Cipriano de la Santísima Trinidad Ruiz y Picasso" without stuttering.

1/1


"This wasn't a good idea, now a group of hippies is ranting in front of our building. They're threatening to sue us for all the damage we've done to the rainforest just so we could print this card."
 bijgewerkt door Kosowizard 7 jaren geleden (Plaatje + Nieuwe Flavortekst)
bartist
7 jaren geleden
Nog maar een halve dag, en dan is de deadline al!!

Ik moet kijken hoeveel tijd ik morgen heb, anders zal er een uitstel zijn van de deadline
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top