Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build Your Card #58

AncientOne
7 jaren geleden
Welkom bij Build Your Card #58!

Dames en heren, welkom bij Build Your Card #58. Aan mij de eer deze editie 58 van een thema te voorzien en naderhand jullie noeste arbeid te beoordelen! Op het spel staat eeuwige roem en het recht om de volgende Build Your Card te hosten. Vóór ik het thema bekend maak, hier nog eerst even kort de geschiedenis, de regels en de dingen waar op gelet wordt:

DE GESCHIEDENIS:

Dit zijn de topics, thema's en de winnaars tot op heden:

Build Your Card 1 - Choose one or more - Blasty
Build Your Card 2 - Nieuwe ability - cgroos
Build Your Card 3 - Dwarves - JT
Build Your Card 4 - Lord of the Rings - Sunitram
Build Your Card 5 - Maak landjes topdecken leuk! - goeth78
Build Your Card 6 - Combat tricks - Krabbel
Build Your Card 7 - Legendary Creature voor Commander - Eclavyrr
Build Your Card 8 - Rock Your Card (muziek) - Thomas34
Build Your Card 9 - Be Abnormal (Unhinged/Unglued) - Sunitram
Build Your Card 10 - Alternate Timeline Planeswalker/Legendary Creature - Twigwalker
Build Your Card 11 - Two-Headed Giant - carlovdm
Build Your Card 12 - Commander's Finale (boardwipe voor Commander) - Eclavyrr
Build Your Card 13 - You know nothing, Jon Snow (Morph) - MagnusMagicus
Build Your Card 14 - Ninja's - goeth78
Build Your Card 15 - Demons - Twigwalker
Build Your Card 16 - Lords - Lokkij
Build Your Card 17 - Three color hybrid - Jeff
Build Your Card 18 - Transform - hellhound
Build Your Card 19 - Ravnica - Eclavyrr
Build Your Card 20 - Goblins - Sunitram
Build Your Card 21 - Apes - Eclavyrr
Build Your Card 22 - Pirates - Krabbel
Build Your Card 23 - Games - Twigwalker
Build Your Card 24 - Light, Camera, Action! - Bobst3r88
Build Your Card 25 - Zombie Apocalypse - kolonelnick
Build Your Card 26 - 7 Sins - carlovdm
Build Your Card 27 - Build your Kiss - Soulephant
Build Your Card 28 - Angels - carlovdm
Build Your Card 29 - My precious - hallowman3
Build Your Card 30 - Here, a gift - LegoRobster
Build Your Card 31 - Burnspell - Sunitram
Build Your Card 32 - Make a Phyrexian - carlovdm
Build Your Card 33 - Best Wishes - Thompiedom
Build Your Card 34 - Key moments - Eclavyrr
Build Your Card 35 - Jeepers Creepers - Thompiedom
Build Your Card 36 - Oosters thema - AncientOne
Build Your Card 37 - Flavortekst - Soulephant
Build Your Card 38 - Mana Pool Party - kolonelnick
Build Your Card 39 - Draft Matters - Sunitram
Build Your Card 40 - Choices, choices - Eclavyrr
Build Your Card 41 - The big no (spelregel manipulatie) - AncientOne
Build Your Card 42 - counterspells - StanleyW
Build Your Card 43 - prehistorie - bartist
Build Your Card 44 - Paintings en painters - cgroos
Build Your Card 45 - keywords combineren - bartist
Build Your Card 46 - scottish highlands - carlovdm
Build Your Card 47 - double team (copy effecten) - Sunitram
Build Your Card 48 - maak een common - kolonelnick
Build Your Card 49 - egypte - Darksoul93
Build Your Card 50 - gevulde graveyard - Soulephant
Build Your Card 51 - tiny leaders - bartist
Build Your Card 52 - take a chance - Eclavyrr
Build Your Card 53 - donate - bartist
Build Your Card 54 - Be the inventor (Kaladesh) - carlovdm
Build Your Card 55 - The Greater Good (Sacrifice) - Tiemen
Build Your Card 56 - Flash - Davy
Build Your Card 57 - Hersenkrakers - AncientOne

DE REGELS:

1. Één kaart per deelnemer. Je mag je kaart aanpassen tot aan de deadline, maar zorg ervoor dat vóór de deadline duidelijk is wat je uiteindelijke kaart is geworden.
2. Kaarten die je hebt gemaakt voor een eerdere Build Your Card mogen niet als nieuwe kaart worden ingezonden.
3. Wees aardig tegen elkaar (maar (opbouwende) kritiek mag!) en heb vooral plezier!

DE CRITERIA:

1. Power: Let op dat je je kaart niet te sterk maakt. Het is niet de bedoeling dat je kaart een format of bestaand deck door midden breekt. Je kaart hoeft ook niet eens constructed playable te zijn; als jij bijvoorbeeld een idee hebt voor een leuke Uncommon voor Limited formats zie ik het graag!
2. Fun: Is de kaart leuk om mee te spelen en tegen te spelen? Sluit de kaart niet iemand buiten het spel? Is de kaart te moeilijk weg te halen voor anderen? Waar zit voor de speler zelf het voordeel? Werkt deze kaart goed samen met andere kaarten? Moedigt de kaart je aan om er een deck omheen te bouwen? Is de kaart niet te moeilijk om te begrijpen?
3. Samenhang: Kloppen de abilities met de kleur en flavor van de kaart? Let vooral goed op de Color Pie van magic; sommige kleuren kunnen bepaalde dingen niet zo goed of gewoon niet - houdt daar rekening mee.
4. Kwaliteit: Is de kaart compleet met een cost, card type, rarity, etc.? Zorg ervoor dat de bewoording van de abilities klopt en controleer of de abilities ook echt zo werken zoals jij wil dat ze werken.
5. Originaliteit: Is de kaart origineel? Kijk bij het maken van je kaart goed of er misschien al kaarten bestaan die er erg veel op lijken. Probeer te vermijden om simpelweg thematische variaties te maken op bestaande kaarten.
6. Thema: De kaart moet natuurlijk voldoen aan het opgegeven thema.

HET THEMA:

Het thema van deze week is "New Creaturetype"! Ik wil dus graag een kaart zien, die een creaturetype heeft, dat nog NIET bestaat (check bv. in Gatherer (advanced) of je nieuw te introduceren creature subtype al bestaat. Zo ja, verzin dan een ander...
In de geschiedenis van Magic zijn er al heel wat unieke creaturetypes voorbij gekomen, die daarna niet meer zijn gebruikt (bv. Brushwagg (Brushwagg), Ferret (Joven's Ferrets), Lamia (Thoughtrender Lamia), Mole (Graf Mole), Oyster (Giant Oyster), Reflection (Cryptolith Fragment (transformed), maar bv. ook Pure Reflection & Spirit Mirror), Sable (Bronze Sable), Sponge (Walking Sponge) en Wombat (Rabid Wombat)). Ik zie dus graag een nieuw creaturetype, dat wèl bestaansrecht heeft (je zult dit door je uitleg en/of kaarteigenschappen moeten aantonen - het nieuwe creaturetype "Aardvark" maakt weinig kans om te winnen (weinig design space)!). Zoals uit de voorbeelden voor Reflection blijkt, hoeft dit dus geen creature te zijn, maar mag het ook een kaart zijn, die dat nieuwe creaturetype bv. als token aanmaakt! Je hebt hierin dus een behoorlijke keuzevrijheid, zolang het maar een NIEUW creaturetype betreft!

Zoals inmiddels gebruikelijk is, geeft de organisator een voorbeeld ter inspiratie:
Red Kangaroo -
Creature - Marsupial (2/3)
When Red Kangaroo enters the battlefield, you get (two energy counters).
Pay : Red Kangaroo gains flying until end of turn.
Oi, g'day mate! Finally time for some critters from Down Under, ya reckon?



(deze zou zonder uitleg ingestuurd kunnen worden - die probeer ik nl. al in de flavortekst te geven - maar het staat je natuurlijk vrij je kaart toe te lichten!) (Ik had bv. kunnen zeggen dat van alle Australische buideldieren alleen de Wombat tot nu toe in MtG bestond. Door als creaturetype de ruimere term 'Marsupial' ipv. 'Kangaroo' te kiezen, laat ik designruimte over voor bv. Wallabies, Koala's, Opossums, en Tasmaanse Duivels, maar ook fictieve dieren als de Drop Bear.)

DE DEADLINE:

Donderdag 27 Oktober, 2016, 19:59u
(ik neem iets langer dan een week de tijd, aangezien ik a.s. woensdag een erg drukke dag heb)

Veel succes en veel plezier!
 bijgewerkt door AncientOne 7 jaren geleden
hellhound
7 jaren geleden
Voracious Pteranodon
Creature - Dinosaur

Flying, Trample, Haste

Protection from blue

(3/4)
---------------------------------------------
 bijgewerkt door hellhound 7 jaren geleden
bartist
7 jaren geleden
Hunter of Gods
Enchantment Creature - Nymph Hunter
Skulk

,: Create a Black Arrow Enchantment Aura Token with "Enchanted creature gets -2/-2". Attach it to a creature an opponent controls.

Every light can create shadows. He created arrows from the shadows of enlightment, a darkness that even gods fear.

3/4

----------------------------------------

Het verbaasde mij een beetje dat het creaturetype Hunter nog niet bestond, dus daar heb ik iets mee gedaan.
Bij een hunter denk ik aan twee dingen: pijl en boog, en sluipen op een prooi. Dat laatste heeft geleid tot de Skulk. Bij pijl en boog dacht ik aan pijlen waar je langzaam van dood bloed, dus dat wou ik op een manier verwerken. Met equipements ging dat moeilijk, dus het werden aura's... wat een beetje gammele verwoording gaf omdat ik niet een kaart kon vinden die aura's maakte.

Het lang last hebben de pijlen resulteerde in de -2/-2 (Dead Weight in de herhaling). Toen ik bedacht dat dit een mooie manier was om van Theros-goden af te komen als het creatures zijn, heb ik de flavor eromheen bedacht.
 bijgewerkt door bartist 7 jaren geleden
Eclavyrr
7 jaren geleden


Sorry, dit was een schot voor open doel voor mij.
Voor de mensen die niet bekend zijn League of Legends:

Teemo the Swift Scout is een Yordle uit Bandle City. Yordles zijn een soort harige kruising tussen een hamster, een gnome en honderd kilo geconcentreerde suiker.

De meeste Yordles zijn van nature goedaardig, maar elke Yordle kan ronduit kwaadaardig en sociopatisch worden indien ze in isolement leven.

Teemo is een scout voor Bandle City die veel uren alleen(!) doorbrengt in de bossen rondom de stad en eventuele bedreigingen op voorhand elimineert. Letterlijk het enige dat hem ervan weerhoud door te draaien is de vriendschap met zijn mede-Yordles en voornamelijk een vrouwelijke genaamd Tristana.

Kaart idee:
Creaturetype Yordle: duh.
Ik had eventueel Demon Yordle overwogen omdat hij als nickname de Satan van de League heeft.

Kleuren: Groen, want het is een scout die veel tijd in de bossen zit. Zwart ivm zijn neiging naar sociopatisch gedrag door isolement (een aantal van zijn skins spelen hierop in).

Ability: Haste en infect: deze k*t hamster is in game erg snel en kan vrij snel zijn tegenstander doden. Hij doet dit soort met gifgpijlen te schieten en zijn tegenstander te vergiftigen.

Shrooms: zijn iconische aanval. Teemo zet overal op de map paddo's neer die een retezooi aan schade doen en vervolgens je vergiftigen. Hij krijgt er regelmatig nieuwe bij. De lose 1 life clause is om te voorkomen dat hij oneindig gaat en omdat Teemo main spelers echt no-lifers zijn.

P/T: doet in het begin veel damage, maar later in het spel is hij voornamelijk irritant door zijn paddo's. Hij is erg makkelijk te doden.

Als flavortekst had ik nog "That's gotta sting!" willen toevoegen maar dat paste niet meer.
 bijgewerkt door Eclavyrr 7 jaren geleden
carlovdm
7 jaren geleden
Virulent Crawler
Creature - Porkupine

Deathtouch

Virulent Crawler can block an additional creature each combat.

Of course only something that is already dead can ride it!
- Varolz, the Scar-Striped

2/3


Deze week ga ik voor less is more met een stekelvarken
 bijgewerkt door carlovdm 7 jaren geleden
Dinkleberg
7 jaren geleden
Vampiric Parasite -
Enchantment Creature - Parasite

Bestow
Lifelink

1/1

Whenever enchanted creature deals damage, Vampiric Parasite's owner gains life equal to the damage dealt.
Whenever Vampiric Parasite or enchanted creature deals damage to a creature, create a token that's a copy of Vampiric Parasite and attach it to that creature as an Aura.
 bijgewerkt door Dinkleberg 7 jaren geleden
MagnusMagicus
7 jaren geleden
Germ is al een bestaand creature type: Lashwrithe
Dinkleberg
7 jaren geleden
Quote:
MagnusMagicus 20-10-2016 om 17:35
Germ is al een bestaand creature type: Lashwrithe

Je hebt gelijk! Kan je niet op die manier opzoeken via de Gatherer dus had hem gemist. Heb het aangepast
MagnusMagicus
7 jaren geleden
Graag gedaan! En nu wil ik verder niet lastig zijn hoor...maar wat is nu het verschil met een Germ of een Contagion? Plus, je moet het token verder definieren. Kleur en creature types missen. Zie Rise from the Tides als voorbeeld.
Dinkleberg
7 jaren geleden
Quote:
MagnusMagicus 20-10-2016 om 22:05
Graag gedaan! En nu wil ik verder niet lastig zijn hoor...maar wat is nu het verschil met een Germ of een Contagion?

Germs zitten op artifacts, en Contagions op creatures (en hebben ook hun eigen keyword).
EDIT: heb het concept aangepast zodat het wat logischer is - het is immers wel een creature.
 bijgewerkt door Dinkleberg 7 jaren geleden
kolonelnick
7 jaren geleden
Ik ben letterlijk uren bezig geweest een creature type te vinden die ik kon gebruiken die niet al op een creature voorkwam (types zoals barghest en valkyrie vielen voor mij persoonlijk dus af). Na lang zoeken kwam ik uit op de kappa. Een water wezentje uit de Japanse folklore dat erg ondeugend is. In de meeste verhalen zijn zijn grapjes ondeugend,maar kappas staan er ook om bekend mensen of dieren op te eten, en ook vrouwen te verkrachten. Ik ben voor een design gegaan waarbij de zwaktes van een kappa tot uiting komen. Een kappa heeft namelijk een kom water in zijn hoofd. Wanneer je voor hem buigt (hem target met een spell, of wanneer hij zelf aanvalt) dan buigt hij terug. Wanneer de kom leeg is kan hij niet meer stoppen met buigen totdat je water uit zijn eigen rivier terug in de kom giet (het betalen van mana) dan gehoorzaamd hij voortaan jou.

 bijgewerkt door kolonelnick 7 jaren geleden
MagnusMagicus
7 jaren geleden
@Dinkleberg: Ik verwees je naar Rise from the Tides, maar ik had je naar Giant Adephage moeten verwijzen, aangezien je een kopie maakt van de kaart zelf.

@kolonelnick: Kappa is inderdaad geen creature type in Magic. Ik wilde je alleen nog even Shell of the Last Kappa laten zien, de enige Magic kaart die naar Kappa verwijst. Verder werkt je triggered ability niet helemaal, omdat die alsnog countert als hij tapped is. Het moet zijn "Whenevery Mischievous Kappa is untapped and becomes the target...blabla". Verder klopt de eerste zin niet helemaal. Zie Mage-Ring Responder hoe het kan. Hoe dan ook, het is "its", niet "it's" .
kolonelnick
7 jaren geleden
Ik ben me bewust van het bestaan van Shell of the Last Kappa. maar aangezien dit geen echt creature type is hoopte ik dat Ancient hem toch goed wilde keuren (mocht dit niet zo zijn dan maak ik wel een nieuwe kaart)
Verder bedankt voor wat woord hulp, ik zal de kaar zo snel mogelijk aanpassen
carlovdm
7 jaren geleden
@AncientOne: bedankt voor het geactualiseerde overzicht van vorige edities trouwens
AncientOne
7 jaren geleden
Quote:
carlovdm 21-10-2016 om 21:00
@AncientOne: bedankt voor het geactualiseerde overzicht van vorige edities trouwens


Geen probleem... Hopelijk neemt MagnusMagicus hem hier over...
MagnusMagicus
7 jaren geleden
Ja, dat hoop ik ook!
AncientOne
7 jaren geleden
Quote:
MagnusMagicus 24-10-2016 om 09:14
Ja, dat hoop ik ook!

Bedankt voor het bijwerken!
MagnusMagicus
7 jaren geleden
Jij ook voor het typwerk!
Davy
7 jaren geleden
Voidbound Anomaly
Creature
Amorphous (This card has no creature types)
You may cast Voidbound Anomaly from exile, but not from anywhere else.
As long as Voidbound Anomaly is on the battlefield, you may play cards with amorpheus from exile.
Each creature gets -1/-1 for each of its creature types.
0/1

Ik kon geen creature type bedenken, dus voor het gemak heb ik dat dan ook niet gedaan
AncientOne
7 jaren geleden
Quote:
AncientOne 19-10-2016 om 09:22
(...)
DE DEADLINE:

Donderdag 27 Oktober, 2016, 19:59u
(...)


Quote:
Davy 27-10-2016 om 20:08
(...)


Hmmm...
Strict genomen was Davy dus 9 minuten te laat met zijn inzending...
Ik vind hem echter leuk genoeg om nog wel mee te nemen in de beoordelingen. Iemand bezwaar hiertegen?
Uitslagen volgen vanavond laat...
 bijgewerkt door AncientOne 7 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top