Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build Your Card #95

Eclavyrr
6 jaren geleden
"Greetings! M'aiq knows many things. What is your interest? You seek knowledge. M'aiq has much. Some of it verified by actual facts!"


 bijgewerkt door Eclavyrr 6 jaren geleden
MagnusMagicus
6 jaren geleden
Implant Doubt
Sorcery
Gain control of target Planeswalker an opponent controls until end of turn. You may activate one of its loyalty abilities once this turn as though none of its loyalty abilities have been activated this turn.
"Are you really sure you aren't working for me already?" - Nicol Bolas
Magicfreak
6 jaren geleden
Deep Sea Mysteries

Sorcery

Choose a player.
Gain control of target Kraken, Leviathan, Octopus or Serpent that player controls.
That player creates two Treasure artifact tokens with: ', sacrifice this artifact: Add one mana of any color to your mana pool.'

The greatest treasures are guarded by the biggest sea monsters
 bijgewerkt door Magicfreak 6 jaren geleden
kolonelnick
6 jaren geleden


Ik heb een charm gemaakt, het is eigenlijk een klassieke threaten kaart, maar dan met een extra bonus
bartist
6 jaren geleden
@Magicfreak: is twee mana niet een beetje weinig voor een Control Magic-achtige kaart?
Eclavyrr
6 jaren geleden
Ik denk gezien de beperkte creature keuze dat de kaart prima is.
Magicfreak
6 jaren geleden
We gaan het zien in de uitslag
Maar ik denk zeker niet dat hij OP is.
 bijgewerkt door Magicfreak 6 jaren geleden
BuidingMage
6 jaren geleden
Mind Mage
Legendary Creature - Human Wizard
Whenever Mind Mage attacks, exile all non-land permanents target player controls.
At the beginning of your next endstep, put all cards in exile into your hand.
Whenever Mind Mage dies, put a 0/1 Shrine artifact token with "At the beginning of your next upkeep, sacrifice this artifact and return a card named Mind Mage from your graveyard to the battlefield. All creatures named Mind Mage can't attack until the beginning of your next upkeep."
3/6
 bijgewerkt door BuidingMage 6 jaren geleden
BuidingMage
6 jaren geleden
Quote:
5 dagen geleden
"Greetings! M'aiq knows many things. What is your interest? You seek knowledge. M'aiq has much. Some of it verified by actual facts!"




Ligt het aan mij of lijkt die kat enorm veel op garfield?
carlovdm
6 jaren geleden
Nog een dikke 24 uur te gaan!
Eclavyrr
6 jaren geleden
Hey, niet mijn Khajit dissen! Hij kan er niets aan doen dat ie wat chubby is.
bartist
6 jaren geleden
De uitslag word wel spannend gehouden
carlovdm
6 jaren geleden
Excuses! Morgen komt de uitslag!
MalcolmS
6 jaren geleden
begin nu toch ook wel benieuwd te worden
Magicfreak
6 jaren geleden
Ik was het alweer vergeten
 bijgewerkt door Magicfreak 6 jaren geleden
carlovdm
6 jaren geleden
Excuses voor de laaaaate uitslag, wat een schandalig valse beloftes maak ik hier zeg…


MalcolmS – Steal the Guarded
Ik begrijp wat je probeert te doen met deze kaart, maar hij komt bij mij een beetje uit balans over en ik denk dat hij ook niet compleet is. Voor twee mana een spell overnemen is héél sterk, te sterk. Zelfs met de drawback dat je opponent een gratis spell krijgt, is het powerlevel van deze kaart erg groot voor de cost. Daarnaast mis ik wat er gebeurt met de kaarten die je revealt en begrijp ik niet waarom de library moet worden geschud. Ik denk dat je daar wat beter naar had kunnen kijken.

Bartist – Territorial Backstab
Prima inzending! Ondanks het dat steal-effect in deze combinatie van kleuren inderdaad vrij zeldzaam is, past het stelen wel goed bij rood en het land-effect wel bij groen. Ik betwijfel misschien een beetje of het kopiëren van een land een groene ability zou kunnen zijn – voorlopig blijft dat beperkt tot enkele landjes als Vesuva en kun je in blauw wel landjes ruilen met o.a. Shifting Borders.

Eclavyrr – Riften Pickpocket
Leuk katje die erg veel lijkt op Hostage Taker, met als enig verschil dat deze iets uit een hand exilet ipv een creature op het veld. Dit verschil in effect heeft natuurlijk zowel voor- als nadelen, maar net als de Taker is dit een mooi kaartje! De referentie in de flavor text en in je uitleg snap ik niet compleet, maar dat zal aan mij liggen.

MagnusMagicus – Implant Doubt
Heel cool deze kaart, een uniek effect dat tot op heden gewoon nog niet is geprint! De flavorvolle mindfuck van Bolas’ kant maakt de steal helemaal af. Leuke naam ook!

Magicfreak – Deep Sea Mysteries
Ik kom er niet echt uit wat ik van deze kaart vind. Voor twee mana stelen is heul sterk, maar er valt niet zó veel te stelen, want het effect is beperkt tot vier creature types. De ‘drawback’ dat je opponents twee treasures krijgt, is naar mijn mening ook niets zorgwekkends als je zojuist een dik creature hebt overgenomen. Vanwege het specifieke effect, vraag ik me af hoe speelbaar de kaart is, de drawback is erg minimaal en de manacost blijft me ook verwarren. Ik weet het niet met deze kaart…

Kolonelnick – Domineering Charm
Steal-effect met een kleine persoonlijke touch doordat het een charm is en je het creature net dat extraatje kunt geven. Ik heb lang gedacht dat-ie misschien wat te sterk is voor zijn cost en rarity, maar bij nader inzien compenseert de specifieke cmc dat en is-ie wel in balans! Het enige wat ik een beetje jammer vind, is dat het een charm op sorcery-speed is, terwijl alle charms (tot nog toe) altijd instants zijn geweest. Kleine opmerking, maar prima inzending!

BuildingMage – Mind Mage
Ik vind deze Mind Mage een heel vreemde kaart en ik moest hem enkele keren lezen om een beeld te krijgen van wat er nu eigenlijk allemaal gaande is. De triggered ability bij het aanvallen is behoorlijk sterk en ik vind de exile wipe niet echt in de kleuren passen (op zijn best bij wit maar niet echt bij blauw en rood). Tijdens je end step krijg je dan alle kaarten die zojuist geëxiled zijn in je hand? Dus je exilet alle nonland permanents en krijgt ze dan in je hand tijdens je end step? Ik blijf het een heel vreemd en omslachtig effect vinden. Ten slotte heeft deze mage nog een soort Rekindling Phoenix-effect, wat ik niet echt snap in combinatie met de andere abilities. De kaart bestaat uit een aantal vreemde, ongebalanceerde abilities waarvan ik de verbanden niet helemaal begrijp. Jammer!


Van de 7 inzendingen ziet de top 3 er als volgt uit:

3. bartist- Territorial Backstab
2. kolonelnick - Domineering Charm
1. MagnusMagicus – Implant Doubt

Proficiat Magnus! Laat de deelnemers maar niet zo lang wachten als ik met een nieuwe post. Bedankt voor de inzendingen en tot de volgende BYC!
bartist
6 jaren geleden
Mooi de top 3 gehaald!

Landjes kopiëren is idd misschien niet strict groen, maar wel onconditionele ramp. Desondanks blij met de enthousiasme!

Magnus, gefeliciteerd met de overwinning!
Magicfreak
6 jaren geleden
Gefeliciteerd Magnus!
Ben benieuwd naar de volgende build your card
kolonelnick
6 jaren geleden
Congrats magnus! Zeker verdient.

De reden dat mijn kaart een sorcery is, is eigenlijk omdat threaten kaarten bijna altijd sorcery zijn (Spinal Embrace als uitzondering die ik zo kan noemen) . De overweging was hoever wil de kaart een charm laten zijn en persoonlijk vind ik instant speed threaten net iets te sterk voor een uncommon, vooral met de extra effecten en keuze die je erbij krijgt.
MagnusMagicus
6 jaren geleden
I win, I win, I win, I win!

Kewl


En hier is BYC #96!
 bijgewerkt door MagnusMagicus 6 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top