Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build your set!

kolonelnick
8 jaren geleden
Voordat je denkt dat dit een nieuwe competitie is. Sorry, maar dat is het niet (of mensen moeten dat echt willen natuurlijk )
Maar nee. Ik ben kort geleden begonnen aan het maken van mijn eigen persoonlijke magic set/block. En ik ben vast niet de enige die dit voor zijn lol doet. Het leek me dus leuk om met elkaar onze magic sets te delen. Vertel eens wat over het verhaal wat erachter zit, als dat erachter zit. Wat zijn je ideeën voor een set waar je nog aan bezig bent. Noem het maar op. Ik ben erg benieuwd naar jullie creaties.

Natuurlijk post ik even de voortgang van mijn eigen set. Ik heb nog niet veel, voornamelijk de non-basic lands en een paar aparte kaarten.

Het verhaal in het kort is als volgt: Mera, een planeswalker van een onbekende plane, reist af naar de plane Valadir, een plane waar geen zwarte mana tot zijn beschikking is. Hij raakt hier gevangen. Op zoek naar een uitweg komt hij een andere planeswalker tegen. De vedalken van de Esper shard. Seraph. Hij vertelt hem over een manier om van de plane af te komen, maar daarvoor hebben ze een planeswalker nodig, waarvan de spark nog niet getriggerd is. Mera gaat op zoek en vindt de jonge Geled, een frost mage. Hij weet hem te overtuigen mee te komen naar de plek die Seraph heeft beschreven. Eenmaal aangekomen overmeesterd de Vedelkan de jonge frost mage en begint een soort ritueel. Strengen artificaire materie beginnen zich om Galed heen te wikkelen en op een bepaald punt steek de vedelkan zijn staf door het hart van de jonge mage. Op aanraking met de huid van de mage verandert de staf in ijs. Een soort explosie van ijs en sneeuw vind plaats. Wanneer deze settled is Galed nergens te bekennen en op de plek waar hij zat leek er een scheur in de lucht te zitten, omring met ijs. Deze scheur begon langzaam in volume toe te nemen, maar het ijs remde dit grotendeels af. Kleine hoeveelheden zwarte mana lekken nu langzaam de plane op en Valadir staat een zware toekomst tegemoet. een toekomst die niet heel ver weg meer is.

Ik ben nog een beetje aan het werken aan de mehanics. deze zal ik in de toekomst zeker posten. voor nu. dit is het begin wat ik heb gemaakt aan de set.
http://mtgcardsmith.com/user/kolonelnick/sets/1987
 bijgewerkt door kolonelnick 8 jaren geleden
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Linkje werkt niet
kolonelnick
8 jaren geleden
woops let me fix that

edit: hij zou het nu moeten doen.
 bijgewerkt door kolonelnick 8 jaren geleden
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Jup!

Ok, even snel eerste indruk:
- Mera komt zwak over vergeleken met Ob Nixilis Reignited.
- Seraph z'n middelste ability kun je niet direct gebruiken, dat is niet standaard. Ik vind hem erg zwak overkomen.
- Geled: -3 is heel zwak.
- Dark Ritual art is erg cool
- Blackriver Encampment is een Dimir Guildgate. Niks mis mee, absoluut geen topper.
- Blossom Lake: Een driekleuren Temple Garden. Ik denk te sterk, zeker omdat 9 van de 10 fetchlanden hem kunnen opzoeken.
- Valadir Sanctuary is een powered up Maze's End. Beetje saai
- Mutate: "tap an untapped creature" moet het zijn. Leuk bedachte cycle.
- Balance is al een kaart
-


Meer volgt later.


Je moet trouwens nog flink werken aan de bewoordingen, vaak klopt dat echt niet met zoals het op een echt kaart zou staan.
 bijgewerkt door MagnusMagicus 8 jaren geleden
Sunitram
8 jaren geleden
Mijn gedachtes bij deze set:
- Misschien een nitpick, maar voor een wereld waar van nature geen zwarte mana voorkomt, produceren er wel erg veel landjes zwarte mana. Misschien kun je iets doen met die portal waar nu zwarte mana uit komt vloeien en de zwarte multicolor landjes voor set 2 van het block bewaren?
- Ik ben het met Magnus eens: die 3-kleuren landjes zijn te sterk. Misschien helpt het als je de basic types eraf haalt?
- Van Geled zou je zo'n flipwalker kunnen maken, a la de Planeswalkers van Magic Origins. Dat zou thematisch gezien beter kloppen, daar hij nog geen volwaardige Planeswalker is als de andere hoofdpersonen 'm vinden. Maar da's de storynerd in me die nu praat
- Let op je spelling. In de flavor van Bleakrock Encampment staat nu bijvoorbeeld dat het toetje een koelere plek is geworden
- Je walkers mogen echt sterkere abilities hebben, zeker voor de cost die je voor ze betaalt. Tegen de tijd dat je Mera bijvoorbeeld kan casten is die destroy ability niet echt relevant meer. Geled mag trouwens best meer "stuff doesn't untap" ellende veroorzaken. Maak het je tegenstander maar moeilijk. Het blijft een frostmage
- Die instant cycle vind ik serieus cool! Enige nitpick: schade schieten met blauw? Zou het niet logischer zijn om zo'n tijdelijk controle-overname (zoals Act of Treason ) effect op de rood/blauwe instant te knallen?

Anyway, het idee staat me aan en nogmaals; die instants zou ik iedere draft weer spelen. Ben heel benieuwd naar de inheemse creatures van Valadir!
kolonelnick
8 jaren geleden
voordat ik iets anders zeg. alvast bedank voor het commentaar elke kaart staat natuurlijk open voor verandering, een eerste versie is nooit perfect. toch wil ik bij sommige dingen graag uitleggen wat mijn gedachte gang was.

- "Bolt" lands. jup deze zijn op en ga ik zeker aanpassen, het eerste idee stond me wel aan, maar achteraf gezien was het een slecht idee.
- "enemy tap instants" Okee deze heb ik echt 5 keer aangepast en de verwoording is nog niet goed XD deze zal aangepast worden. ik ben me bewust an het feit dat balance al een bestaande kaart is. heb nog geen leukere naam kunnen bedenken. rood/blauw kan best een burn kaart zijn, kijk maar naar izzet als ik er een act of treason van maak zal de mana cost ook flink omhoog gaan. in eerste instantie waren ze allemaal 2 mana tot ik me bedacht dat je ook een multicolor kon tappen voor dubbel effect. act of treason zou waarschijnlijk 5cmc worden. ik zal er eens naar kijken.
- de planeswalkers. Seraph's min ability is een typo dit moest een 2 zijn geen 3.
de reden dat geled geen flip-walker is, is voornamelijk omdat ik dit niet thematisch vond met de set. ik verwerk namelijk geen verdere flip kaarten in de set dus dit zou out of place zijn.
- valadir sanctuary en de encampments. okee dit is misschien een beetje afgekeken van dragon's maze, maar die cycle van kaarten vond ik gewoon tof en ik zocht iets "extra's" voor de uncommon land cycle.

de corruption is in de eerste set al gedeeltelijk over het land verspreid, vandaar dat er al zwarte landjes zijn. dit zijn dus eigenlijk al gebieden waar de zwarte mana ingetrokken is.


okee na dat heb ik ook een paar mechanics bedacht. elke kleur krijgt in principe 1 mechanic en ik maak natuurlijk gebruik van de evergreen mechanics (dus ook prowess en scry)

voor nu heb ik de volgende mechanics:
Zwart: Plague X (when this creature dies put X -1/-1 counters on all creatures.) deze waarde zal niet snel de 2 overschreiden, maar een rare kan wel mogelijk een grote X waarde hebben.
Blauw: Freeze (Whenever a creature blocks this creature tap it, it doesn't untap during it's controllers untap step)
Rood: Ambush (Whenever an opponent attacks you or a planeswalker you control you may cast this creature fot its ambush cost.)
 bijgewerkt door kolonelnick 8 jaren geleden
Joram
8 jaren geleden
Tof idee! Ik ben erg benieuwd hoe deze set eruit gaat zien. Het heeft mij ook op het idee gebracht om misschien zelf een set te maken
Nog een vraagje: waarom kan je met die Ambush mechanic je creature niet gewoon voor z'n ambush cost op instant speed spelen ipv alleen in je tegenstanders beurt?
kolonelnick
8 jaren geleden
ik heb de verwoording eraan aangepast. het mag nu alleen wanneer je opponent aanvalt. zo voelt het meer als een ambush. je opponent valt aan en jij hebt een hinderlaag.

verder swapt de anaval en verdediging niet meer, in plaats daarvan zullen creatures met ambush individuele abilities hebben.
 bijgewerkt door kolonelnick 8 jaren geleden
marcoboth
8 jaren geleden
Quote:
Sunitram 06-10-2015 om 17:07
- Die instant cycle vind ik serieus cool! Enige nitpick: schade schieten met blauw? Zou het niet logischer zijn om zo'n tijdelijk controle-overname (zoals Act of Treason ) effect op de rood/blauwe instant te knallen?


Meer op dit punt eigenlijk. Leuk idee die cycle! De effecten zijn niet allemaal even "multicolor". Je kan iets per kleur kiezen en dan het twee kleuren houden, of iets overlappends uit beide kleuren en dan misschien hybrid mana gebruiken (llaatste afhankelijk van wat je in de set wilt)
Sunitram
8 jaren geleden
Quote:
kolonelnick 06-10-2015 om 19:08
rood/blauw kan best een burn kaart zijn, kijk maar naar izzet als ik er een act of treason van maak zal de mana cost ook flink omhoog gaan. in eerste instantie waren ze allemaal 2 mana tot ik me bedacht dat je ook een multicolor kon tappen voor dubbel effect. act of treason zou waarschijnlijk 5cmc worden. ik zal er eens naar kijken.


Als doorgewinterde Izzet kan ik je melden dat er maar weinig kaarten zijn die blauw in de mana cost hebben en alleen schade schieten Dit gaat vaak gepaard met een "blauw" effect. Kaarten rapen, creatures tappen, spells kopiëren, spells counteren, of op z'n minst een scry. De andere kaarten in je cycle hebben een ability die min of meer bij allebei de kleuren past. Een Act of Treason effect zou in allebei de kleuren hebben gepast, maar zeker omdat je inderdaad een multicolor beest kan tappen, wordt zo'n effect al snel OP. Maar wat dacht je van dingen unblockable maken, power/toughness omdraaien, creatures die niet meer kunnen blocken of spells redirecten/kopiëren? Dat zijn abilities die in zowel rood als blauw zitten.

Quote:
kolonelnick 06-10-2015 om 19:08
Zwart: Plague X (when this creature dies put X -1/-1 counters on all creatures.) deze waarde zal niet snel de 2 overschreiden, maar een rare kan wel mogelijk een grote X waarde hebben.


Ik zou hier -X/-X until end of turn van maken. Of put a -1/-1 counter on up to X creatures. In het juiste deck worden Plague creatures namelijk al gauw continu terugkerende Black Sun's Zeniths. En zeker omdat stervende Plague creatures andere Plague creatures helpen dood te gaan, wordt dit al heel snel een infinite boardwipe. En dan heb ik het nog niet eens gehad over formaten waarin proliferate gespeeld mag worden...

Quote:
kolonelnick 06-10-2015 om 19:08
Blauw: Freeze (Whenever a creature blocks this creature tap it, it doesn't untap during it's controllers untap step)


Deze ability vind ik dan wel weer heel tof! Het is misschien zelfs te overwegen om te zeggen: "Whenever [insert naam freezebeest] deals combat damage to another creature, tap that creature. It doesn't untap during its controller's next untap step." Als deathtouch een ding is, dan kan dit ook. Vind ik.
 bijgewerkt door Sunitram 8 jaren geleden
kolonelnick
8 jaren geleden
okee ik zal niet alle aanpassingen steeds posten anders ben ik elke dag twee berichten aan het plaatsen

ik vond je idee voor freeze prima, deze heb ik dus aangepast naar eenzelfde verwoording als deathtouch.
bedankt voor het wijzen op het snowball effect van plague. dit pas ik aan naar: Whenever this creature dies, put a -1/-1 counter on up to X target creatures.

ik zal eens kijken naar clash. misschien is het wel leuk om deze inderdaad een effect te laten hebben op een spell in plaats van een creature

verdere edits:
- Galed's -3 wordt nu een -2 effect blijft hetzelfde. nieuwe ult: You get an amblem with: "Creatures your opponent control don't untap during their controllers untap step and have: : untap this creature. (mits dit past in het aantal letter what ik tot mijn beschikking heb. anders houd ik het op het tweede deel van de tekst en maak ik de cost )

mera's -3 wordt: destroy target non-black permanent.
mera's +1 wordt up to three target creatures.
mera's starting loyalty wordt 4
mera's ult wordt -7

seraph's -3 wordt -2
seraph's starting loyalty wordt 3

clash wordt:
instant
As an additional cost to cast clash, tap a untapped Blue or Red creature you control.

If you tapped a Red creature, copy target blue instant or sorcery and choose a new target for the copy.
If you tapped a Blue creature, copy target red instant or sorcery and choose a new target for the copy.

(is deze verwoording trouwens juist)
 bijgewerkt door kolonelnick 8 jaren geleden
MagnusMagicus
8 jaren geleden
As an additional cost to cast Clash, tap an untapped blue or red creature you control.
If you tapped a red creature, copy target blue instant or sorcery. You may choose new targets for the copy.
If you tapped a Blue creature, copy target red instant or sorcery. You may choose new targets for the copy.
kolonelnick
8 jaren geleden
bedankt
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Bedenk met je abilities ook hoe deze gaan spelen in Limited. En hoe goed zijn te te combineren en/of spelen ze tegen elkaar? Plague klinkt stoer, maar is direct extreem overpowered als je veel 1-toughness beesten in je set hebt. En relatief nutteloos als 90% een toughness heeft van 3 of hoger .

Ambush klinkt cool, maar het komt er ook op neer dat niet aanvallen dus veiliger is. Is dat wat je wil?
marcoboth
8 jaren geleden
Dat is volgens mij iets waar je slecht zicht op hebt tot je een hele set bij elkaar hebt. Dus eerst naar een goed aantal kaarten in de set gaan en dan ze een keer doorlopen op power.
kolonelnick
8 jaren geleden
De planeswalkers en de tap instant cycle zijn nu aangepast.
Ook de rare lands hebben een transformatie ondergaan. in plaats van drie basic land types hebben ze er nu nog maar 1.
kolonelnick
8 jaren geleden
Ik heb voor wit en groen ook een mechanic bedacht. groen ben ik niet zo zeker van, wit vind ik wel grappig.

groen: Fructify (When this creature dies, you gain 1 life for each land you control.)

wit: Noble Sacrifice (Whenever a creature you control is dealt damage, redirect that damage to this creature.)

het idee achter groen is dat het iets vruchtbaar maakt bij het doodgaan (teruggeven aan de natuur)
 bijgewerkt door kolonelnick 8 jaren geleden
LordWhooT
8 jaren geleden
In plaats van Fructiy, wat best raar klinkt als je het uitspreekt , ook lifegain is goed maar voelt meer wit dan als groen wit.

Misschien een idee
Thrive 3: when this creature dies, put 3 0/1 green plant creature tokens on the battlefield with Defender and : Gain 1 life.

Klinkt meer als natuur, gaat in het bos een boom om komen er ook planten extra op de grond doordat het zonnetje er bij komt, dan krijg je fotosynthese wat dan als lifegain kan gebruiken.
Sunitram
8 jaren geleden
Als de abilities ieder op een enkel creature hadden gestaan, waren ze prima geweest. Maar met Fructify ga je in echt te makkelijk infinite (landramp + sac outlet + herbruikbare graveyard retrieval = een effing grote muur levens) en voor Noble Sacrifice zullen er, denk ik, de nodige regels moeten worden aangepast, want wat doe je als je meer dan 1 Noble Sacrifice beest hebt liggen?

Nou is dat laatste vrij makkelijk te verhelpen; je zou Noble Sacrifice kunnen verwoorden als "All damage that would be dealt to creatures you control, is dealt to creatures with Noble Sacrifice instead, divided as you choose."* Hou er wel rekening mee dat zelfs nu de ability vrij krachtig is, dus ga geen 0/5 Walls met Noble Sacrifice voor 2 mana op common niveau uitbrengen, want dan haal je echt de lol uit een potje.

Wat betreft de groene ability: waarom laat je groen niet iets doen tegen de corruptie van zwart? Iets dat die -1/-1 counters opheft? Desnoods het tegenovergestelde van Plague?

*Verwoording mogelijk sub-optimaal.
kolonelnick
8 jaren geleden
Fructify is een echt woord hoor lordwhoot het betekent het vruchtbaar maken van.
Ik wilde eerst iets met + counters doen om inderdaad plague te counteren, maar vind dit eigenlijk niet heel origineel.
Aan noble sacrifice zal inderdaad nog wat getweaked moeten worden. Ik vind t divided as you choose wel een goede.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top