Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

BYC #123

Thomas34
4 jaren geleden
Welkom bij Build Your Card #123,

Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!

Er zijn wel een aantal regels:

1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:

1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

De laatste BYC heeft Archranex gewonnen, maar omdat hij helaas niet op tijd heeft gereageerd mag ik als nummer twee in zijn plaats de 123e Build-Your-Card-Challenge organiseren!!! (En daar ben ik stiekem wel blij mee.)

Dit is BYC 123 dus we gaan een kaart maken waarin de getallen 1, 2 en 3 in de oracle tekst van de kaart voorkomen. Een goed voorbeeld hiervan is: Bestial Menace, maar iets als dit mag natuurlijk ook:


Construction Worker

Creature - Artificer

: Create 2 1/1 servo artifact creature tokens

4/4


Veel succes en plezier met het ontwerpen van je kaart!

de deadline is om 14:00 op zaterdag 27 juli
 bijgewerkt door Thomas34 4 jaren geleden
bartist
4 jaren geleden
Lijkt wel een beetje op op het thema van ByC 89, maar dat is ook al weer een jaar geleden.

Ik ga wat bedenken!
 bijgewerkt door bartist 4 jaren geleden (nieuw thema)
Thomas34
4 jaren geleden
Oh shit het bestond al, Nee das niet leuk weer hetzelfde. Ik verzin iets anders (sorry Bart)
bartist
4 jaren geleden
Aan mij hoef je je niet te verontschuldigen, ik onthoud gewoon te veel nutteloze dingen zoals ByC thema's
Dan kijk ik uit naar het nieuwe thema!
Thomas34
4 jaren geleden
Quote:
9 minuten geleden
Aan mij hoef je je niet te verontschuldigen, ik onthoud gewoon te veel nutteloze dingen zoals ByC thema's
Dan kijk ik uit naar het nieuwe thema!
ik baal er zo van, want ik was alle onderwerpen net doorgegaan. Ik weet dat het thema nu lijkt op dat van magnus, van pas, maar dit is toch echt weer wat anders
bartist
4 jaren geleden
Weet je wat: ik ben zo aardig dat mijn kaart voor beide thema's ingeleverd had kunnen worden



Haste en Menace moeten hem al vervelend genoeg maken, met de abilities om hem uiteindelijk richting rare te pushen
Opzet is zo gedaan dat het concept doorgetrokken kan worden naar een Grixis cycle (met een Priest of Bolas voor blauw met "doesn't untap" en draw, en Torturer of Bolas met discard en -x/-x ofzo).
 bijgewerkt door bartist 4 jaren geleden
Daedalon
4 jaren geleden
Motion Engine
Artifact
pay 1 life: Target creature you control gains haste until end of turn.
pay 2 life: Target creature you control gains vigilance until end of turn.
pay 3 life: Put X +1/+1 counters on up to X target creatures you control, where X is half the number of creatures you control, rounded down.
 bijgewerkt door Daedalon 4 jaren geleden
Flut123
4 jaren geleden
 bijgewerkt door Flut123 4 jaren geleden
bartist
4 jaren geleden
@Daedaleon: Je laatste ability loopt/leest niet zo lekker.
Ik zou het verwoorden als Endless Ranks of the Dead dat doet:
Put X +1/+1 counters on up to X target creatures you control, where X is half the number of creatures you control, rounded down.
 bijgewerkt door bartist 4 jaren geleden
Thomas34
4 jaren geleden
Oh nu al drie inzendingen Ik kijk uit naar de rest!
Eclavyrr
4 jaren geleden
Shady Ritual

Instant

Shady Ritual is black.
As an additional cost to cast Shady Ritual, pay 3 life and sacrifice 1 non-land permanent.
Scry 2. Add .

Marshal knew he would lose himself, but he just didn't give a damn.
 bijgewerkt door Eclavyrr 4 jaren geleden
Daedalon
4 jaren geleden
Quote:
5 uren geleden
@Daedaleon: Je laatste ability loopt/leest niet zo lekker.
Ik zou het verwoorden als Endless Ranks of the Dead dat doet:
Put X +1/+1 counters on up to X target creatures you control, where X is half the number of creatures you control, rounded down.


Ah, ik zal dat even veranderen xD
ik had de mijne gebaseerd op Hydroid Krasis
Flut123
4 jaren geleden
Quote:
2 uren geleden
Shady Ritual

Instant

Shady Ritual is black.
As an additional cost for playing Shady Ritual pay 2 life and sacrifice 1 non-land permanent.
Add to your mama pool.


*miereneuker-stand aan
het moet zijn mana niet mama
*miereneuker-stand uit
Thomas34
4 jaren geleden
Quote:
7 uren geleden
Shady Ritual

Instant

Shady Ritual is black.
As an additional cost for playing Shady Ritual pay 2 life and sacrifice 1 non-land permanent.
Add to your mama pool.


Sorry dat ik het zeg.., ik vind het een hele gave inzending, maar het gaat echt om de getallen 1, 2 en 3 in de Oracle tekst, niet de aantallen. Misschien kun je met of iets vergelijkbaars vervangen? (Dit zou ik namelijk niet goed rekenen.)
 bijgewerkt door Thomas34 4 jaren geleden
MagnusMagicus
4 jaren geleden
@Eclavyrr: en misschien een keer een psycholoog bezoeken voor je moederfixatie? Het is een "mana pool", niet een "mama pool" . En los daarvan, is het trouwens ook gewoon "Add " .

Phyrexian Dread Ball
Artifact Creature - Dreadnought
Trample
When Phyrexian Dread Ball enters the battlefield, pay 12 life and sacrifice 3 creatures.
When Phyrexian Dread Ball dies, amass 1, then support 2, then bolster 3.
12/3

Beetje gecheat door van 1 en 2 12 te maken, maar ik heb ze er ook maar los opgezet .
 bijgewerkt door MagnusMagicus 4 jaren geleden
Blizzardfox
4 jaren geleden
---
 bijgewerkt door Blizzardfox 4 jaren geleden
Eclavyrr
4 jaren geleden
Oh whoops, zat de kaart op de telefoon in te kloppen en de auto correct imp heeft toegeslagen!
bartist
4 jaren geleden
Eeehm, Blizzardfox, je voldoet niet aan het thema... (ik mis een 2 in je tekst)
Ben ook wel benieuwd hoe je lifegain in blauw gaat verantwoorden
Blizzardfox
4 jaren geleden
---
 bijgewerkt door Blizzardfox 4 jaren geleden
BluezamX
4 jaren geleden
Mijn inzending is Cryptic Annelid! Oh, wacht...

De echte inzending:

Madar, the Gambler

Legendary Planeswalker - Madar

+1: Scry 1.

-2: Return an Instant or Sorcery card at random from your graveyard to your hand.

-3: Exile the top 3 cards of your library. You may cast them this turn. At the end of your turn, put each card not cast this way on the bottom of your library in a random order.

Starting Loyalty: 3


Een planeswalker met een heleboel 1, 2, 3 in de abilities! In dat geval een gambler, die vooral uit is op het verbreden van zijn kennis, Maar niks mag voorbepaald zijn, hij wil alles het liefst een beetje random houden!
 bijgewerkt door BluezamX 4 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top