Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

BYC #124: Be Positive!

Reynaerd
4 jaren geleden
Goedemorgen, -middag, -avond en -nacht, welkom bij de Build Your Card #124 alweer!

Zoals altijd, zal de Judge (Le Moi dit keer), een thema bedenken, waarbij iedereen die wilt een kaart mag bedenken. Als Judge doe ik zelf niet mee, maar heb ik de eer de kaarten te mogen beoordelen en een winnaar te kronen, die de volgen BYC mag hosten!

Er zijn wel een aantal regels:

1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!
4. Oh, en je mag maar 1 kaart per persoon inzenden. Editen of een compleet nieuwe insturen mag natuurljik, zolang het maar voor de deadline is.
5.Wees creatief!

Er zijn ook wat criteria voor de kaarten die worden bedacht:

1. Past de kaart bij het thema van de BYC?
2. Is de kaart compleet? Heeft het dus een manacost, P/T, Rarity en ga zo maar door.
3. Is de kaart makkelijk te begrijpen? Met andere woorden, kan een beetje ervaren Magicspeler de kaart snappen?
4. Hoe origineel is je kaart?

Dat waren de regels, nu naar het leukere gedeelte: het thema!

Eerst wat achtergrond over mij:

Ik speel nu al ruim 5 jaar Magic. Van begin af aan werd het mijn favoriete hobby en sindsdien is het alleen maar leuker geworden. Naast plezier en interactie met een geweldige community, heeft MTG ook een andere functie gehad.

4 jaar geleden is mijn vader gediagnosticeerd met een zeldzame longziekte. Hij heeft toen een transplantatie gehad, ondanks de zeer kleine kans dat de juiste longen op tijd beschikbaar zouden zijn. Godzijdank is dit goed afgelopen. Een paar maanden voor de transplantatie werd ik zwaar depressief, mede door mijn vaders ziekte. Helaas sloegen de anti-afstotingsmedicijnen niet aan en is hij 9 april 2017 overleden. Ik was net 18 geworden en mijn examens waren een maand later.

Magic, the Gathering is 1 van mijn grootste ondersteuningsbron en "therapie" geweest. Het hielp mij gevoelens te herkennen dankzij de kaarten en zorgde voor afleiding tijdens zware momenten. Ik weet nog heel goed dat ik met een klasgenoot een potje aan het spelen was, toen ik een spraakbericht kreeg van mijn vader: zijn laatste woorden voordat de operatie begon. Ook kreeg ik een paar bijzondere kaarten voor mijn 18e verjaardag, als herinnering aan mijn vader, die een week later dus overleed. Ik koester, speel en heb ze nog steeds!

Wat ik wil zeggen met deze emotionele boodschap, is dat Magic soms meer doet dan je denkt! Een simpel potje kan veel meer betekenis hebben, ook al heb je dat niet door! Daarnaast ken ik mensen die ook depressief zijn, maar dankzij Magic erover kunnen praten en doorleven! Ik ben er vrij zeker van dat een aantal mensen hier dat ook zullen hebben.

Daarom draag ik deze BYC aan die mensen op: Hang on, stay strong! You are not alone!

Het thema is dan ook: You are unique!

Maak een kaart van jezelf!

Maak een kaart die jou weergeeft! Welke speelstijl, welke creatures jij ook leuk vindt, maar ook jouw persoonlijkheid!

Het is niet erg als het een zwarte kaart is die erg dark overkomt. Deel het!

Nog een paar dingen over de inzendingen:
1. De kaart, die jou voorstelt, moet Legendary zijn! Iedereen is uniek, er is Clone van jou, en ook geen Evil Twin!
2. Je deelt wat je wilt delen. Je hoeft geen plaatje van jezelf, of informatie die prive is te delen als jij dat niet wilt.
3. De kaart mag overpowered zijn, zolang het maar laat zien wie je bent!
4. Leef je uit! Aarzel niet!
5.Ook al beeld een bestaande kaart jou ook al goed uit, kom zelf met een betere kaart!


Bij 10 of meer inzendingen zal ik zelf ook een kaart maken!


Even kijken, volgens mij zijn er nog een paar dingen die ik moet zeggen:

Deadline: Zaterdag 10-08-2019 om 23:59:59
Heeft iedereen genoeg tijd om te genieten van de C19-spoilers, en heb ik de zondag om te jureren.

Zoals altijd, wat niet mag ontbreken:

Veel succes en ik ben erg benieuwd naar jullie creaties!
Daedalon
4 jaren geleden
Daedalon of the Asylum
Legendary Creature - Human Wizard
Madness (If you discard this card, discard it into exile. When you do, cast it for its madness cost or put it into your graveyard.)
If Daedalon of the Asylum's madness cost was paid, it gains haste and one quest counter.

: Discard any number of cards. If you do, draw that many cards plus one. Then put one quest counter on this card.

Remove four quest counters from Daedalon of the Asylum and exile it, then return him to the battlefield transformed under his owner's control.
2/2
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Daedalon, Madness Incarnate
Legendary Planeswalker - Daedalon
This spell is red
You may cast spells for their madness cost from your hand instead.
+0: Until the end of turn, you may cast spells for its madness cost from your graveyard. If a card cast this way would be put into your graveyard, exile it instead.
-3: Return up to three exiled cards to their owner's graveyard.
Loyalty: 4
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Normaliter zou rood niet echt bovenaan mijn lijst staan qua favoriete kleur, maar ik ben iemand die echt neigt naar planeswalkers , en toevallig dat rood nu prioriteit heeft ivm deckbuilding, meer uit noodzaak dan.
Afgezien daarvan, Chandra, Fire of Kaladesh is de commander, vandaar dus de huidige voorkeur voor rood specifiek en madness omdat ik die mechanic wel interessant vind
 bijgewerkt door Daedalon 4 jaren geleden
Nissa333
4 jaren geleden
Leuke kaart @Daedalon , het zou meschien een goede kaart kunnen zijn voor het komende madness deck van Commander2019. Zeker ook de -3 van de planeswalker klinkt erg interresant.
BluezamX
4 jaren geleden
Bluezam, Johnny Extraordinare
Legendary Creature - Human Wizard

Whenever Bluezam deals combat damage to a player, the next spell you cast this turn gains Cipher.
Unblockable creatures you control can't attack.

2/6



Ik weet niet zeker hoe de verwoording van de tweede ability moet. Ik wil graag Unblockable voorkomen, anders worden decks wel heel makkelijk . Maar de kaart vertegenwoordigd mijn passie voor het forceren van vreemde combo's, en heeft veel potentie. Zo moet je tegenstander gevaarlijke creatures wel blocken! lijkt me de best passende kleuren combinatie voor mij / het effect, ook al is Cipher vooral een mechanic natuurlijk.
Blizzardfox
4 jaren geleden
---
 bijgewerkt door Blizzardfox 4 jaren geleden
BluezamX
4 jaren geleden
Quote:
32 minuten geleden

Allereerst gefeliciteerd met je vorige overwinning! Mooie keus om iemands persoonlijkheid, speelstyle en favoriete naar boven te halen.

Korte samenvatting:
Ik ben altijd erg fan geweest van (blauwe) decks. Nu heb ik ook erg een zwak voor blauwe transform kaarten. Dingen zoals Delver of Secrets, Aberrant Researcher, Docent of Perfection, Curious Homunculus en Thing in the Ice bijvoorbeeld.

Mijn kaart is aan de sterke kant. Maar ondertussen ook een teer beestje. Mocht je de kans krijgen hem te flippen. Heb je een volgroeide Dragon die je graag bij staat in de fights.

Dit zou een kaart zijn waar ik oprecht naar uitkijk en zeker zou spelen als hij er was geweest. Ik denk dat dit ook perfect mijn persoonlijkheid, karakter en speelstyle naar boven haalt .


Triggered Crystallic Whelps effect nu niet ook op opponents exiled Instants? Verder een vette kaart. Inderdaad mooi om er dan een blauwe transformer van te maken!
Blizzardfox
4 jaren geleden
Aangepast hieronder!
 bijgewerkt door Blizzardfox 4 jaren geleden
BluezamX
4 jaren geleden
Nou ja de OR kan op twee manieren gelezen worden zoals de verwoording nu is. Kijk bijvoorbeeld naar Crackling Drake
hallowman3
4 jaren geleden
Het moet inderdaad zeggen cards in "your graveyard" en "own in exile"
Flut123
4 jaren geleden


bedankt hij is aangepast!
 bijgewerkt door Flut123 4 jaren geleden
Blizzardfox
4 jaren geleden
@Flut123


Zo klopt hij. Leuke Gobbo!
Blizzardfox
4 jaren geleden

Korte toevoeging:
Ik ben altijd erg fan geweest van (blauwe) decks. Nu heb ik ook erg een zwak voor blauwe transform kaarten. Dingen zoals Delver of Secrets, Aberrant Researcher, Docent of Perfection, Curious Homunculus en Thing in the Ice bijvoorbeeld.

Dit is typishch een kaart die erg goed aansluit op mijn speelstyle. Ik ben erg fan van de Instant/Sorcery matter kaarten. Een van mijn favoriete zou is Niblis of Frost, Baral, Chief of Compliance en natuurlijk Delver of Secrets 100%!
Nissa333
4 jaren geleden
 bijgewerkt door Nissa333 4 jaren geleden
Flut123
4 jaren geleden
het moet zijn if you discard a basic land CARD...
Verder een leuke kaart
bartist
4 jaren geleden


Ik ben nooit echt een speler geweest die op 1 taktiek vast ligt. Ik speel aggro, combo en control met even veel plezier, zolang het maar een leuke invalshoek heeft. Dit is dan dus nog een best pittig thema, omdat mijn favoriete kleur afwijkt van m'n speelstijl maar ik kan ieder stijl met plezier spelen zolang ik er creatief mee aan de gang heb kunnen gaan...

Dus, een beetje achtergrond omdat deze kaart anders nergens op slaat.
- De eerste ability is gerelateerd aan m'n speelstijl. Ik bouw decks om mee te kunnen winnen, maar vind winnen niet het belangrijkste. Een deck waarmee ik 99 van de 100 keer zou winnen is niet leuk.
- De tweede ability is vanuit het oogpunt dat ik graag help. Helpen kan je echter niet als je niet weet wat de ander in handen heeft.
- Ability 3 is een referentie naar iets wat... meer dan eens gebeurd in m'n speelgroep. We zijn vrij casual qua spelen, en ik bespreek potjes na als ik merk dat m'n vrienden een misplay hebben gemaakt, of een verkeerde beslissing, of als ze iets over het hoofd hebben gezien. "Je had beter dit kunnen doen" is iets wat ik al meerdere keren gezegd heb (op een vriendschappelijke manier). Die uitspraak heb ik omgevormd naar de laatste ability. Kan sterk zijn, maar je kan toch niet winnen.

1-op-1 kan dit een prima kaart zijn om te voorkomen dat je tegenstander een bepaalde kaart cast, in multiplayer kun je dit in een grouphugdeck stoppen.
P.S. Ja de art is trash, maar wel door yours truly gemaakt (omdat ik geen art kon vinden waar ik tevreden mee was). Was op zoek naar een schaak-speler (liefst een koning) die vanuit deze hoek een pion verzette. Gaaf effect had geweest als de pion naar zijn kleur zou veranderen, maar wist dat dat teveel gevraagd zou worden.
 bijgewerkt door bartist 4 jaren geleden
BluezamX
4 jaren geleden
Quote:
32 minuten geleden



Moet de derde ability er bij krijgen "without paying its mana cost"? Vind het wel een super vet idee om de art zelf te maken, als ik niet op Vakantie was zou ik het stelen...
bartist
4 jaren geleden
Dank je! Had er idd bij gemoeten, ga ik meteen aanpassen is aangepast!
 bijgewerkt door bartist 4 jaren geleden
Eclavyrr
4 jaren geleden
Eclavyrr, Scheming Bastard

Legendary Creature - Human Player

, Exile the top card of your graveyard: You gain 1 life.
: You may play the top card of your graveyard. If you cast a spell this way, pay life equal to its converted mana cost rather than pay its mana cost. If a card would be put into your graveyard this turn, exile that card instead.

"Yeah, you should've seen that coming."

1/3

Ik ben een speler die alle resources die hij heeft graag gebruikt, life, graveyard, hand, library. Het boeit me ook niet dat het mij op dat moment meer cost dan het oplevert als ik op de lange termijn maar kan winnen. Dat maakt mij best een typische zwart speler, maar ik neig ook heel sterk uit naar groen.
Golgari/Sultai is mijn favoriete combi van kleuren, dus dat klopt aardig
Door mijn speelstijl heb ik erg de neiging om er erg van te genieten als ik iemand heb klem gespeeld, wat soms best een dick move is. Maar ik wordt dan ook wel enthousiast als iemand mij toch nog weet te verslaan door slim te spelen.

Mijn favoriete kaart is Yawgmoth's Will, en deze kaart is daarop gebaseerd. Als ik een creature zou zijn dan was ik een Scavenging Ooze
 bijgewerkt door Eclavyrr 4 jaren geleden
Flut123
4 jaren geleden
leuke kaart!
is het niet ": Exile the top card of your graveyard. You gain 1 life."?

ik vind dit n beetje n Dominaria byc...
" Elke booster Dominaria bevat minimaal 1 legendary kaart!"
 bijgewerkt door Flut123 4 jaren geleden
BluezamX
4 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
leuke kaart!
is het niet ": Exile the top card of your graveyard. You gain 1 life."?

ik vind dit n beetje n Dominaria byc...
" Elke booster Dominaria bevat minimaal 1 legendary kaart!"


Nu is het een cost. Hij betaald de cost, opponents kunnen reageren, effect gaat af en hij krijgt sowieso 1 leven.

Jouw verwoording maakt het deel van het effect. Je betaald de cost (nu ), en dan kan iemand snel alle graveyards exilen. Dan gaat jouw effect af, en als je graveyard dan geleegd is heb je pech, beide effecten resolven niet.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 40 posts
  • Laatste post Eclavyrr 4 jaren geleden
  • Gemaakt door Reynaerd 4 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top