Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

BYC #124: Be Positive!

Jeff
4 jaren geleden
Quote:
13 minuten geleden
Quote:
1 uur geleden
leuke kaart!
is het niet ": Exile the top card of your graveyard. You gain 1 life."?

ik vind dit n beetje n Dominaria byc...
" Elke booster Dominaria bevat minimaal 1 legendary kaart!"


Nu is het een cost. Hij betaald de cost, opponents kunnen reageren, effect gaat af en hij krijgt sowieso 1 leven.

Jouw verwoording maakt het deel van het effect. Je betaald de cost (nu ), en dan kan iemand snel alle graveyards exilen. Dan gaat jouw effect af, en als je graveyard dan geleegd is heb je pech, beide effecten resolven niet.


Dit is niet helemaal correct. Het voorstel van Flut123 wordt niet ineens gecounterd als de graveyard geleegd wordt, want het target niet. Als het zou zijn "exile target card that's the top card of your graveyard", dan zou wat jij zegt waar zijn. (en ja, dat is een hele aparte tekst, maar dat is de tekst die doet wat Flut zegt en wat BluezamX zegt).
Het verschil tussen de verwoording van Flut en het opnemen van het exilen van de kaart als cost is dat je in dat laatste geval de ability niet kunt activeren zonder kaarten in je graveyard en in het geval van Flut wel. Ik zou het als cost laten staan, zodat het niet 'zomaar' een mana-sink is om van een of andere infinite mana combo infinite leven te maken.
Eclavyrr
4 jaren geleden
Ik heb er sowieso een cost van gemaakt, ik zat even wat te experimenteren en het was te makkelijk naar infinite life te gaan op deze manier. Met wat meer restrictie door het exilen als cost in te stellen voorkom ik die situatie en verliest het zijn functionaliteit niet. En dat is het manipuleren van de top card in je graveyard voor de tweede ability.
Flut123
4 jaren geleden
En ineens is iedereen weer bezig met Forum Game: 20 Vragen bezig ipv dit
Sunitram
4 jaren geleden
Hoezo ipv? Misschien hebben die mensen al een kaart ingestuurd en gaan ze in de tussentijd het andere spel doen. Of zitten ze nog op een kaart te broeden.

Of willen ze, zoals ik, hun eigen art op de kaart hebben (als ik een persoonlijke kaart moet maken, dan is ook echt ALLES eraan persoonlijk ) en zijn ze daar nog niet aan toegekomen.

Geloof mij, dit topic krijgt heus z'n aandacht wel
herrPantsy
4 jaren geleden
Quote:
39 minuten geleden
Maar wat je nu zegt is onzin. Met alle respect, maar misschien eerst research doen voor je commentaar brengt of advies.

Begrepen.
 bijgewerkt door herrPantsy 4 jaren geleden (Onzin verwijdert.)
bartist
4 jaren geleden
Quote:
10 minuten geleden
Hoezo ipv? Misschien hebben die mensen al een kaart ingestuurd en gaan ze in de tussentijd het andere spel doen. Of zitten ze nog op een kaart te broeden.

Of willen ze, zoals ik, hun eigen art op de kaart hebben (als ik een persoonlijke kaart moet maken, dan is ook echt ALLES eraan persoonlijk ) en zijn ze daar nog niet aan toegekomen.

Geloof mij, dit topic krijgt heus z'n aandacht wel


Hurray voor de mensen die hun eigen art maken! Ben benieuwd!
NinoVDR
4 jaren geleden
Redhead Arctic Explorer
Legendary Snow Creature - Human Monkey Mutant scout
Whenever a source would deal damage to this creature you may pay , if you do prevent that damage, put a -1/-1 counter on arctic explorer equal to the amount of damage that would be dealt to Artic Explorer and then tap or untap target non-snow permanent.
Waarom is sneeuw wit? Daarom
Ik hou zelf van erg optimistische kleuren dus wit, groen en blauw, ben trots op mijn gingerness en ben dol op klimmen.
 bijgewerkt door NinoVDR 4 jaren geleden (First-Time-Noobiness)
Blizzardfox
4 jaren geleden
herrPantsy,

Maar wat je nu zegt klopt niet. Met alle respect, maar misschien eerst research doen voor je iets aangeeft? Tips, advies en hulp is altijd welkom.
Om erop terug te komen:
De arts zijn beide Dragons en GEEN Drakes.
Blauw heeft meer flying dan wit, zoek de database maar door. Blauw is juist een basis van flying.
Blauw heeft ook zeker toegang tot Dragons. Zie Belltoll Dragon, Cloud Dragon, Icefall Regent, Mindscour Dragon, Keiga, the Tide Star, Phantasmal Dragon, Quicksilver Dragon en Mist Dragon. Alle kleuren bezitten Dragons. Ook 5-color Dragons zijn er.
De kost is balanced, hij moet overleven en moeite doen om tot zijn transform te komen. Het is een kleine Whelp en vliegen vindt hij moeilijk.
 bijgewerkt door Blizzardfox 4 jaren geleden
LeKrutes
4 jaren geleden
Lekrutes, the Bard

Legendary Creature - Human druid
Trample
: Regenerate

When ~~ enters the battlefield choose one.
- Creatures you controle get +1/+1 for each creature your opponent controles and gain trample.
- At the beginning of each opponent's upkeep, create X 1/1 white and green human tokens, where X is equal to the amount of creatures that opponent controls.

8/5

Ik ben altijd iemand die vaak door meer/grotere creatures te hebben wint van mijn tegenstander. Tokens zijn een natuurlijk proces hierbij en uiteraard ook kaarten als Overwhelming Stampede.
 bijgewerkt door LeKrutes 4 jaren geleden
Reynaerd
4 jaren geleden
Nog 2 dagen te gaan! Wie doet er nog meer mee?

Ik zie dat er ook wat commotie ontstaan is. Ik wil iedereen graag aan herinneren dat dit een Build Your Card is. Plezier gaat hier boven alles.

Daarnaast staat in de regels dat de kaart jezelf moet voorstellen. Als dit ervoor zorgt dat iets buiten de color-pie valt, is dit helemaal niet erg! Daarnaast staat nergens dat de kaart "balanced" moet zijn. Leef je uit, daar gaat het om!
Daedalon
4 jaren geleden
Quote:
2 uren geleden
When ~~ enters the battlefield choose one.
- Creatures you controle get +1/+1 for each creature your opponent controles and gain trample.
- At the beginning of each opponents upkeep Create x 1/1 white and green human tokens equal to the amount of creature that opponents controles.



Een beetje nitpicky hier, maar bij de tweede effect zou je de zin zo kunnen verwoorden:
At the beginning of each opponent's upkeep, create X 1/1 white and green human tokens, where X is equal to the amount of creatures that opponent controls
 bijgewerkt door Daedalon 4 jaren geleden
MagnusMagicus
4 jaren geleden
De "onzin" is al wegge-edit, dus ik kan het niet meer zien. Maar heren: de toon mag wel iets lichter (zeker in een topic dat "be positive" heet ). Als een post je niet bevalt, rapporteer hem dan, en dan regel ik het wel .
LeKrutes
4 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Quote:
3 uren geleden
When ~~ enters the battlefield choose one.
- Creatures you controle get +1/+1 for each creature your opponent controles and gain trample.
- At the beginning of each opponents upkeep Create x 1/1 white and green human tokens equal to the amount of creature that opponents controles.



Een beetje nitpicky hier, maar bij de tweede effect zou je de zin zo kunnen verwoorden:
At the beginning of each opponent's upkeep, create X 1/1 white and green human tokens, where X is equal to the amount of creatures that opponent controls

Thx
Thomas34
4 jaren geleden
Poe hé, heftig verhaal zeg.

Ik zal zelf ook een kaart maken. Deze kaart slaat op mijn speelstijlen. Hekel aan wit, groen boeit me niet en de grixis kleuren zijn favoriet. Maar de decks die speel(de) waren met uitzondering van commander altijd in een van de volgende kleuren combinaties:
, , , , . Bovendien is zwart altijd eigenlijk de "splash" kleur. vind ik echter weer verschrikkelijk...

Verder hou ik van of aggressief (Goblins en consorten), of heel irritant spelen (Mill, ninjutsu, discard)

En als aller belangrijkste, ik heb een passie voor stoomtreinen en keek vroeger dus ook vaak Thomas de trein en zn persoonlijkheid deed me best wel vaak aan mezelf denken ????

Thomas is een kleine trein die één graag streken met de grotere, "volwassen" treinen uithaalt (vaak wordt hij dan teruggepakt), twee denkt dat hij veel weet, drie erg eigenwijs is en vier snel enthousiast of opgewonden wordt.

Ik wil alle punten behalve het tweede in de kaart verwerken en mijn haat voor wit ^^

Bovendien zou ik ooit erg graag op de een of andere museumlijn een stoomtrein of desnoods stoomtram willen besturen

Dus dit is mijn inzending:



Thomas' Driver

Legendary creature - Human driver

Haste, first strike, Protection from white

Whenever Thomas' Driver attacks an oponent, that player puts the top card of his or her library into his or her Graveyard. Of it was a creature Card, you put cards from the top of your library into your graveyard equal to that creature's power.

Thomas driver's power and toughness are each equal to the total power of creature cards in your oponent's graveyards.

*/*

Thomas denkt dus dat ie steeds belangrijker/groter wordt, naarmate hij sterkere "treinen" (=creatures) te grazen neemt, maar ondertussen raken zijn "kolen" (= deck) op.

Hij is zo enthousiast (Haste) dat als hij een opdracht (aanvallen) krijgt, hij voor z'n beurt gaat (Haste, First Strike) en hij is erg eigenwijs/enthousiast want hij haalt met iedereen streken uit (Millen), en op de korte termijn maakt hem dat heel sterk, maar op de lange termijn is dat niet altijd het geval (zelfmill).

Je hebt wel "wagons" (= andere millkaarten) nodig, want anders is Thomas' driver in z'n eerste beurt veel te zwak (0/0 misschien...)

Een millkaart die aanzet tot aanvallen en zowel mijn speelstijl als persoonlijkheid goed voorstelt.



 bijgewerkt door Thomas34 4 jaren geleden
kolonelnick
4 jaren geleden
Ik moest echt even nadenken hoe ik mezelf zou verwoorden als kaart. mijn favoriete speelstijl in magic is aggro en vooral rood. Zo ben ik in het echte leven eigenlijk totaal niet, geen chaos of snel vooruit springen in de heat of the moment. de manier waarop ik denk is misschien meer blauw, gecalculeerd en geen risico's. echter associeer ik me absoluut niet blauw en is het mijn minst favoriete kleur in magic. Wat ik wel belangrijk vindt is de well being van dieren en natuur. Ik heb gestudeerd als dierenartsassistent en dieren zijn echt mijn passie. Groen was dus de kaart waarvoor ik zou gaan, wit zou ook nog kunnen, maar ook daar associeer ik me minder mee.
Ik heb een van de tokens wit gemaakt om toch wel een beetje dat ocmmunity gevoel te geven.



Ik hoor je al denken, he [k]trostani summoner[/k] bestaat al! dat klopt er zijn echter een aantal verschillen. Ik ben zelf de 3/3 (ik ben geen kleine jongen) en hij maakt een verschillende tokens dan summoner met verschillende abilities (behalve trample dan)

Om ook het beschermende gevoel te creeëren naar beesten geeft hij al je tokens hexproof, zo differentieren we toch van de andere kaart.
Sunitram
4 jaren geleden
Ben nog bezig met de art, maar mocht ik die niet op tijd af krijgen, dan toch iig een inzending:

Sunitram, Experimentalist

Legendary Artifact Creature - Human Wizard

Other Wizard spells and instant and sorcery spells you cast cost less to cast.

: Exile a noncreature, nonland card from your hand face down, then name a nonland, noncreature card. Target opponent guesses whether or not the exiled card is the card you named. Reveal the exiled card. If that player guessed wrong, you may cast the exiled card without paying its mana cost. If that player guessed right, shuffle Sunitram and the exiled card into your library, then draw 2 cards.

"I pray that I'm never considered boring or predictable."

2/2

---

Ik heb geen idee hoe ik m'n complete persoon in een kaart moest verwerken, maar m'n Magic persoonlijkheid lukt me dan nog wel
Ik ben begonnen tijdens Alara block en was toen echt gefascineerd door de Shard Esper en haar inwoners, vandaar dat mijn kaart een colored artifact creature is.

Echter, qua speelstijl ben ik een Izzet in hart en nieren; roodblauw vind ik veruit de leukste kleurencombo en ik hou er ontzettend van om buiten de gebaande paden te experimenteren. Oathbreaker, Commander en Modern speel ik bijvoorbeeld in de eerste plaats omdat er zoveel mogelijkheden zijn voor gekke experimenten die soms best tot krachtige resultaten leiden. Een bijkomend voordeel hiervan is dat mensen nooit helemaal kunnen voorspellen wat je gaat doen en dat maakt brewen voor mij zo leuk! Dit leidde tot de tap-ability.

Tot slot vind ik Wizards een hele toffe tribe en Izzets geven om instants en sorceries, dus dat werd de eerste regel.

De flavor text is een hommage aan de (bij mijn weten huidige) leider van Esper: Sharuum the Hegemon; op Time Sieve jammert ze dat ze nooit als nutteloos of oud hoopt te worden beschouwd.
 bijgewerkt door Sunitram 4 jaren geleden
Reynaerd
4 jaren geleden
Beste spelers, het is tijd voor de jury om in overleg te gaan!

Na een lang en goed gesprek zijn we eruit gekomen dat dit bijna niet te beoordelen is. Iedereen heeft een geweldige kaart gemaakt en daarvoor wil ik jullie bedanken!

Ik ga deze keer niet bij elke individuele kaart langs, omdat ik geen kritiek heb op ze. Elke kaart is Legendary en dat is de enige kritiek waar ik op kon letten.

Echter zijn er toch een paar inzendingen die niet op de Playstyle van de speler zijn gericht, maar op de speler zelf, en dit brengt mij tot de volgende top 3:

Op de derde plek: bartist, Ultimate Tactian!

Hoe mooi verwoord hoe je jouw persoonlijkheid met betrekking tot andere helpen in de kaart hebt gestopt. Ook heel leuk dat je jezelf als (B)artist hebt gekozen. (Sorry, kon het niet laten.)

Op de tweede plek: Thomas34' Driver!

Hoe kan je een Trein in Magic maken zonder Vehicle? Ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben. Dat het ook nog je Playstyle uitbeeldt, maakt dit extra mooi.

En de winnaar is: NinoVDR met Redhead Arctic Explorer

Gefeliciteerd! Je creature mist echter Power/Toughness & Rarity, maar dat vergeef ik je. Je houdt de kaart simpel en doeltreffend en laat duidelijk jezelf erin zien. Neem de tips mee en ga vooral zo door!

Ondanks dat jullie allemaal winnaars zijn, mag Nino de volgende BYC organiseren! Kies een mooi thema uit en laten we allemaal hier weer aan meedoen!

Ps: Als iemand de behoefte heeft om met mij te praten over je Depressie, stuur mij gerust een bericht. Onze gesprekken blijven privé.

Pss: Er waren 12 inzendingen, dus hierbij mijn kaart. Mijn verhaal is al verteld, dus dan maar mijn speelstijl:


Reynaerd, the Learning

Legendary Creature - Fox Judge

Flash, Split Second, Shroud

If was spend to cast Reynaerd during your turn, you may have he enters the battlefield transformed instead.

All permanents lose banding and can't have or gain Banding.

Sources you don't control can't put counters on you or permanents you control and own.


"Magic is a fun and balanced game, said no rule ever."
0/1

TRANSFORMS INTO:

Reynaerd, the Crazed

Legendary Creature - Fox Hydra Wolf Mutant

Hexproof, Trample, Deathtouch, Haste, Double Strike, Vigilance, Indestructible, Rampage 1.

Inspired: When Reynaerd the Crazed becomes untapped, if you control cards named Eight-and-a-Half-Tails, Pyreheart Wolf, Rotting Regisaur, Polukranos, World Eater and Perplexing Chimera, you win the game.

Monstrosity : If you control 15 Legendary Enchantment - God, you win the Game.

"This wasn't supposed to be happening in the first place!
Yes, I agree this is ridiculous."


5/20


Uitleg: Mensen vragen mij vaak genoeg om Banding uit te leggen wanneer het niet relevant is. Daarnaast vind ik counters altijd zo'n gedoe, met name als je tegenstanders ze geven. I.e. Poison en -1/-1 counters. De flavortext duidt op 1 van mijn veel-gebruikte uitspraken.

Mensen die tegen mij spelen hebben vaak een gevoel van: "Dit is belachelijk". Dat klopt, maar als het werkt is het geweldig en geeft het een goed gevoel. De alternatieve wincons zijn mijn favoriete kaarten in de kleuren en daarnaast de Theros-gods, waar ik een soort van obsessie mee heb.
bartist
4 jaren geleden
Derde plek, awesome!

Reyneard, bedankt voor het hosten!
en NinoVDR, Gefeliciteerd met de overwinning!
Ben benieuwd wat het thema gaat worden!
Flut123
4 jaren geleden
gefeliciteerd
Eclavyrr
4 jaren geleden
Gefeliciteerd Nino!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 40 posts
  • Laatste post Eclavyrr 4 jaren geleden
  • Gemaakt door Reynaerd 4 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top