Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

BYC #125: Exploring The Unknown!

NinoVDR
4 jaren geleden
Hallo iedereen,
Ik ben Nino en ik speel nu bijna 2 jaar on en off magic. Ik ben pas sinds een jaar echt actief gaan spelen en ben er toen ook dol op geworden.
Aangezien ik de vorige BYC heb gewonnen mag ik nu aan de slag met een nieuwe BYC. Ik heb besloten om als thema: Exploring The Unknown te gebruiken. Dit houdt in dat je kaart ieder het keyword Explore heeft, dat het iets doet met nog weinig of niet gezien motieven/eigenschappen, dat je op een creatieve manier iets te weten komt over jouw of een opponent's library of hand(niet over je eigen hand of dat je iets doet wat ik niet heb genoemd maar wel met het thema te maken heeft.
De regels zijn vrij simpel:
1. Een kaart per deelnemer (gedurende de week mag je nog veranderingen aanbrengen)
2. Wees aardig voor elkaar.
3. Heb vooral lol met elkaar.

Waar moet een kaart aan voldoen:

1. Hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Voldoet de kaart aan het thema?
3. Is de kaart een samenhanged geheel?
4. Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Is de kaart niet te ingewikkeld?
6. Hoe origineel is de kaart?
7. Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, P/T etc.(kijk voor een voorbeeld niet naar mijn BYC kaart)) en kloppen de bewoordingen?

Veel succes en ik kijk uit naar de kaarten!
PS: de deadline is zaterdag de 17e middernacht.
 bijgewerkt door NinoVDR 4 jaren geleden
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Mapping the Wilderness
Enchantment
Landfall - Whenever a land enters the battlefield under your control, target creature you control explores.
"You! Go fetch your pencils, we have discovered new lands! I want a map on my desk within a week!"
- Squad captain


Jeff
4 jaren geleden
Bonds of Exploration
Enchantment
Whenever a creature you control explores, you may put a land card from your hand onto the battlefield. If you do, you lose 1 life.
Here are your pencils captain, should we go around exploring these new lands?
- Soldier of the squad


De naam en kaart zijn een overduidelijke verwijzing naar Fastbond. Fastbond is echt té goedkoop in mana, maar met de restrictie erbij dat je moet exploren voor je land kan droppen leek twee me een prima cost. Dit curved lekker met Jadelight Ranger, maar door een 2-drop slot in te nemen kan je niet én aggressief uit de startblokken komen én rampen met deze kaart.

De flavortekst is een vette knipoog naar de kaart van Magnus, voor wie dat nog niet door had.

PS: Laat mij maar niet winnen, ik kan de volgende BYC niet hosten...
 bijgewerkt door Jeff 4 jaren geleden
bartist
4 jaren geleden


Ik zal aan het eind van deze ByC weer een update maken voor de ByC Pagina

Edit: misschien een beetje uitleg.
Ik had een hoop Explore gezien op ETB, terwijl Explore (interactie) vooral in de zit. Dat is een prachtige kleurencombinatie voor "dies"-shenanigans.
Daar had ik het bij kunnen laten: Dies, Explore. Was alleen een beetje saai, dus ik ben verder gegaan. Wilde een sac-outlet erbij doen, maar wilde geen tweede Viscera Seer. Omdat je nog wel eens kaarten in de grafbak wil gooien en creatures opofferen een volle graveyard betekend, leek het mij slim om het limiet niet op het veld maar in de graveyard te leggen.
Ik heb dus rondje compleet gemaakt: Kaarten gaan via het veld of via explore de graveyard in, en kunnen via de tweede ability weer onderaan je deck eindigen. Wat fetch/tutor en je kunt ze weer op een random plek in je deck krijgen.
 bijgewerkt door bartist 4 jaren geleden
Flut123
4 jaren geleden
The Path Of A Knight
Enchantment - Saga

(As this Saga enters and after your draw step, add a lore counter. Sacrifice after III.)

I: Draw a card.
II: You get an emblem with: "Whenever a knight enters the battlefield, it explores."
III: Create a legendary 0/1 creature token called "The Black Knight" with haste, "When The Black Knight enters the battlefield, The Black Knight gains +2/+2 until end of turn." and "The Black Knight can't be regenerated.".



The Black Knight
Legendary Creature Token - Knight
Haste
The Black Knight gains +2/+2 until end of turn.
The Black Knight can't be regenerated.

Oh, oh, I see, running away, 'eh? You yellow bastards! Come back here and take what's coming to you. I'll bite your legs off!

0/1
 bijgewerkt door Flut123 4 jaren geleden
Jeff
4 jaren geleden
Quote:
2 minuten geleden
The Path Of A Knight
Enchantment - Saga
(As this Saga enters and after your draw step, add a lore counter. Sacrifice after III.)

I: Explore
II: Create a 3/3 white Knight creature token with vigilance onto the battlefield.
III: Knights you control gain +2/+2 and haste until end of turn.


Kleine tip: Explore heeft altijd een creature nodig dat explored. Dit omdat het betreffende creature een counter krijgt als de gerevealde kaart een non-land is. Het zal dus iets moeten zijn als "Target creature you control explores" ipv "Explore".
Flut123
4 jaren geleden
ik heb t al veranderd... ik was nog bezig
Jeff
4 jaren geleden
Post het dan ook nog niet als het niet af is ;-)

Ook in je nieuwe versie kan de verwoording nog een klein beetje beter, vergelijk jouw verwoording ("When this creature enters the battlefield, explore.") eens met Merfolk Branchwalker.
Flut123
4 jaren geleden
aangepast
bartist
4 jaren geleden
Als je een token maakt, dan moet alles wat er op de token komt te staan vermeld worden. Je kunt een token niet zomaar abilities geven.
Kijk maar naar Reef Worm. Deathpact Angel, Nahiri, the Lithomancer en Rite of Belzenlok.
Flut123
4 jaren geleden
weer aangepast

wanneer is de deadline eigenlijk?
 bijgewerkt door Flut123 4 jaren geleden
Nissa333
4 jaren geleden

Het idee is dat wanneer er een creature met flying in het veld komt de spirits pirates land zoeken om ‘aan te meren’ en door de creatures met flying ‘over te nemen’ krijgen ze het overzicht over de zee
 bijgewerkt door Nissa333 4 jaren geleden
Daedalon
4 jaren geleden
Pirate's Spyglass
Tribal Artifact - Pirate Equipment
Equipped creature has "Landfall - Whenever a land enters the battlefield under your control, explore."

Whenever a Pirate creature enters the battlefield, you may attach Pirate's Spyglass to it.

Equip
A wise captain carries one on them at all times.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Een throwback naar Diviner's Wand
 bijgewerkt door Daedalon 4 jaren geleden
BluezamX
4 jaren geleden
Quote:
13 uren geleden
Het idee is dat wanneer er een creature met flying in het veld komt de spirits pirates land zoeken om ‘aan te meren’ en door de creatures met flying ‘over te nemen’ krijgen ze het overzicht over de zee


Ik vind het idee super vet, maar snap het nut momenteel niet geheel. Je krijgt wel controle van het Creature, maar aangezien het (zeer waarschijnlijk) buiten jouw beurt onder controle komt en geen Haste heeft zal je er niks mee kunnen doen. Alleen je oppo kan 'm niet gebruiken in deze beurt, maar de volgende beurt kan ie er gewoon weer mee blocken. Je explored natuurlijk wel, maar ik denk dat je nu een te verwarrende situatie creëert met weinig impact op het daadwerkelijke spelverloop.
Nissa333
4 jaren geleden
Dankje @BluezamX
zal er eens overnaa denken. (Hij is nog niet helemaal final)
Ik denk dat ik de creatures haste ga geven. Een soort anti-flying/hijack/explorer.
Mijn colour identity is ook nog een beetje raar want anti-flying en exploring past meer bij groen. Maar de kleur hou ik denk ik wel zo, past beter bij art (pirate spitits) en de pay.
AncientOne
4 jaren geleden
Quote:
18 uren geleden
The Path Of A Knight
Enchantment - Saga

(As this Saga enters and after your draw step, add a lore counter. Sacrifice after III.)

I: Draw a card.
II: You get an emblem with: "Whenever a knight enters the battlefield, it explores."
III: Create a legendary 0/0 creature token called "The Black Knight" with haste, "When The Black Knight enters the battlefield, The Black Knight gains +2/+2 until end of turn." and "The Black Knight can't be regenerated.".

The Black Knight
Legendary Creature Token - Knight
Haste
The Black Knight gains +2/+2 until end of turn.
The Black Knight can't be regenerated.

Oh, oh, I see, running away, 'eh? You yellow bastards! Come back here and take what's coming to you. I'll bite your legs off!

2/2


Volgens mij gaat jouw Black Knight als 0/0 dood aan State-Based Effects met zijn trigger op de stack,,,
Eclavyrr
4 jaren geleden
Threepwood's Journal

Legendary Artifact

Whenever a creature you control explores, gain 1 life.
Whenever a non-land card is put into your graveyard from your library, you may pay life equal to its converted mana cost. If you do, put it into your hand.

"Day seventy-three: still no sign of the three-headed monkey"

Deze kaart geeft geen directe explore ability, maar zorgt voor extra interactie. Omdat je de kaart die je laat zien eventueel in je graveyard mag stoppen, kun je dit artifact gebruiken om de kaart alsnog op handen te krijgen.
Het idee is dat iemand dit artifact gebruikt in zijn speurtocht naar het onbekende, en de hints die erin staan kan gebruiken om soms dingen tevoorschijn te halen die anderen over het hoofd zien.
Omdat de kaart niet volledig naar Explore verwijst heb ik hem iets breder kunnen trekken waardoor deze ook in andere combinaties kan werken, maar de insteek is om de drawback van de explore mechanic op te kunnen heffen, tegen de juiste prijs uiteraard.
 bijgewerkt door Eclavyrr 4 jaren geleden
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Mooie referentie, Eclavyrr. En dank dat ik me nu weer eens echt oud voel dat ik hem snap
Flut123
4 jaren geleden
Quote:
8 uren geleden
Quote:
19 uren geleden
The Path Of A Knight
Enchantment - Saga

(As this Saga enters and after your draw step, add a lore counter. Sacrifice after III.)

I: Draw a card.
II: You get an emblem with: "Whenever a knight enters the battlefield, it explores."
III: Create a legendary 0/0 creature token called "The Black Knight" with haste, "When The Black Knight enters the battlefield, The Black Knight gains +2/+2 until end of turn." and "The Black Knight can't be regenerated.".

The Black Knight
Legendary Creature Token - Knight
Haste
The Black Knight gains +2/+2 until end of turn.
The Black Knight can't be regenerated.

Oh, oh, I see, running away, 'eh? You yellow bastards! Come back here and take what's coming to you. I'll bite your legs off!

2/2


Volgens mij gaat jouw Black Knight als 0/0 dood aan State-Based Effects met zijn trigger op de stack,,,



? dat snap ik niet er zijn toch gewoon 0/0 kaarten?
AncientOne
4 jaren geleden
Quote:
13 minuten geleden
Quote:
8 uren geleden
Quote:
19 uren geleden
The Path Of A Knight
Enchantment - Saga

(As this Saga enters and after your draw step, add a lore counter. Sacrifice after III.)

I: Draw a card.
II: You get an emblem with: "Whenever a knight enters the battlefield, it explores."
III: Create a legendary 0/0 creature token called "The Black Knight" with haste, "When The Black Knight enters the battlefield, The Black Knight gains +2/+2 until end of turn." and "The Black Knight can't be regenerated.".

The Black Knight
Legendary Creature Token - Knight
Haste
The Black Knight gains +2/+2 until end of turn.
The Black Knight can't be regenerated.

Oh, oh, I see, running away, 'eh? You yellow bastards! Come back here and take what's coming to you. I'll bite your legs off!

2/2


Volgens mij gaat jouw Black Knight als 0/0 dood aan State-Based Effects met zijn trigger op de stack,,,



? dat snap ik niet er zijn toch gewoon 0/0 kaarten?


Maar die komen geen van allen met een trigger in play, maar juist met een static ability, m.a.w. op het moment dat ze in play komen hebben ze al (bv.) counters er op, of komt (bv.) als kopie van een creature in play:

Bv. Anthroplasm: "enters the battlefield with two +1/+1 counters on it".
Bv. Aquastrand Spider: Graft 2 (This creature enters the battlefield with two +1/+1 counters on it.
Bv. Arcbound Bruiser: Modular 3 (This creature enters the battlefield with three +1/+1 counters on it.
Bv. Body Double: You may have Body Double enter the battlefield as a copy of any creature card in a graveyard.

Die eerste 3 komen dus in play als 0/0 met de counters er al op (en hebben dus een toughness > 0).
Die van jou komt in play als 0/0 met een trigger die er counters op ZOU leggen. Maar voordat die trigger kan resolven zeggen state-based effects: Aha, we hebben hier een creature met toughness <= 0, die gaat dus dood!
Op het moment dat je trigger resolved is je token dus al dood (en bestaat nergens meer).
 bijgewerkt door AncientOne 4 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 56 posts
  • Laatste post Eclavyrr 4 jaren geleden
  • Gemaakt door NinoVDR 4 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top