Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

BYC #127: Mother Goose

Nissa333
4 jaren geleden
Welkom bij alweer de 127e BYC,

Voorafgaand ga ik er vanuit dat dit onderwerp nog nooit aan de beurt is gekomen

Zoals je allicht al weet is de volgende MTG set die uitkomt Throne of Eldrain, deze set geinsporeerd zijn door de King Arthur legendes en door de sprookjes van de gebroeders Grimm. Om toch een beetje in dit thema te blijven heb ik het volgende gekozen als onderwerp voor deze BYC. Je mag een kaart maken met als inspiratie een van de volgende bronnen.

1) De Sprookjes van Moeder de Gans (sprookjes verzamelt door Charles Perrault nog voor de gebroeder Grimm) of
2) The canterbury Tales (een verzameling verhalen door Geoffrey Chaucer)

Je mag dus een van de twee bronnen kiezen als inspiratie. Verder mag je vrijwel alle soorten kaarten maken behalve land kaarten.

Denk dus bijvoorbeeld aan een creature die een van de personages voorstelt of een artifact die een betoverd voorwerp voorsteld.

Dit is het standaard verhaal:
De regels zijn vrij simpel:
1. Een kaart per deelnemer (gedurende de week mag je nog veranderingen aanbrengen)
2. Wees aardig voor elkaar.
3. Heb vooral lol met elkaar.

Waar moet een kaart aan voldoen:

1. Hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Voldoet de kaart aan het thema?
3. Is de kaart een samenhanged geheel?
4. Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Is de kaart niet te ingewikkeld?
6. Hoe origineel is de kaart?
7. Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, P/T etc.(kijk voor een voorbeeld niet naar mijn BYC kaart)) en kloppen de bewoordingen?

De deadline is zondag 15 september
Veel succes!
 bijgewerkt door Nissa333 4 jaren geleden
BluezamX
4 jaren geleden
Waarom eigenlijk geen land kaarten?
Nissa333
4 jaren geleden
Weet ik niet had er gewoon zin in, maar wil jij een land kaart maken?
 bijgewerkt door Nissa333 4 jaren geleden
Flut123
4 jaren geleden
The Summoner
Legendary creature - Human wizard
: Put a 1/1 white Knight creature token with vigilance onto the battlefield.
: Put a 1/1 black Vampire creature token with lifelink onto the battlefield.
1/2
 bijgewerkt door Flut123 4 jaren geleden
bartist
4 jaren geleden
Lastig onderwerp: Ja
Leer ik weer iets nieuws? Ja
Maakt dat mij gelukkig: Ja

Bij deze een kaart gebaseerd op Diamonds and Toads.

Om het verhaal kort samen te vatten: Zus 1 is aardig voor een fee, spuugt vervolgens diamanten en rozen (treasure!) uit iedere keer als ze praat. Schoonmoeder forceert zus 2 ook met de fee te gaan praten. Zus 2 is niet zo aardig en spuugt vervolgens kikker en slangen (SNAKES!) uit iedere keer als praat.

Het "aardig zijn" vertaald als blocking en "niet aardig zijn" als aanvallen. Om aardig doen te motiveren is toughness hoger dan power.
 bijgewerkt door bartist 4 jaren geleden
Daedalon
4 jaren geleden
Bluebeard's Secrets
Enchantment
Bluebeard's Secrets enters the battlefield under the control of an opponent of your choice.

At the beginning of your upkeep, choose one that hasn't been chosen -
* Sacrifice another permanent, gain 5 life.
* Discard two cards from your hand, draw a card.
* You lose X life, if you do, create a white Spirit creature token with X/X and has flying and defender, where X is half your life rounded down.
* Sacrifice three creatures, if you can't, you lose the game.

---------------------------------------

Gebaseerd op de "Blauwbaard" sprookje door charles perrault, waarbij blauwbaard zijn vrouw een sleutelbos gaf voordat hij op reis ging, zij mocht iedere deur openen van het kasteel, op 1 deur na, wat zij uiteindelijk uit nieuwsgierigheid deed
 bijgewerkt door Daedalon 4 jaren geleden
bartist
4 jaren geleden
Gave kaart! Ik zat inderdaad ook naar dat verhaal te kijken, maar wist niet hoe ik het zou kunnen verwerken.
Voor de derde ability zou ik de X door de hele ability doen, als "you lose X life and create... Where X is..."
En volgens mij is voor de laatste "creatures" genoeg (ipv "creature permanents". Volgens is "if you can't, you lose the game" de juiste verwoording voor het laatste deel van de zin.
Daedalon
4 jaren geleden
Quote:
19 minuten geleden
Gave kaart! Ik zat inderdaad ook naar dat verhaal te kijken, maar wist niet hoe ik het zou kunnen verwerken.
Voor de derde ability zou ik de X door de hele ability doen, als "you lose X life and create... Where X is..."
En volgens mij is voor de laatste "creatures" genoeg (ipv "creature permanents". Volgens is "if you can't, you lose the game" de juiste verwoording voor het laatste deel van de zin.

Thx, heb t aangepast
NinoVDR
4 jaren geleden
Ogre, The Ogre Castle-man
Legendary Creature - Ogre Shapeshifter
As long as there is no other Cat creature on the battlefield this creature has Changeling.
Ogre, The Ogre Castle-man has all mana and activated abilities of non-artifact creatures on the battefield.
Whenever Ogre, The Ogre Castle-man attacks, other attacking creatures you control get +2/+2. (Slaat op zijn oren waarmee hij kan toeteren)
1/3
The ogre changed into a lion, frightening the puss in boots, who then challenges the ogre to turn into a mouse.
Ik heb gekozen voor de ogre uit puss in boots omdat ik ogres grappige wezens vind en omdat hij vaak over het hoofd wordt gezien in het verhaal.
 bijgewerkt door NinoVDR 4 jaren geleden
bartist
4 jaren geleden
Nu de spoiler voor Throne of Eldraine binnen komen, geef ik dit topic een bump!
Daedalon
4 jaren geleden
btw, wat IS de uiteindelijke datum??
Nissa333
4 jaren geleden
De deadline is nog niet vastgesteld maar aangezien Throne of Eldraine (net zoals Bartist zegt) inspiratie kan zijn zal ik de deadline plaatsen op

Zondag 15 september

Als jullie het daar mee eens zijn?
bartist
4 jaren geleden
Klint als een mooie datum, dan kunnen we nog een week Eldraine-spoilers als inspiratie hebben!
Eclavyrr
4 jaren geleden
Bluebeard

Legendary Creature - Human Pirate
When Bluebeard enter the battlefield remove all key counters from all creatures, then put a key counter on target creature. Whenever a key counter is removed from a creature, its controller sacrifices it.
Creatures with key counters on them have skulk.
: Exile Bluebeard until your next upkeep. Use this ability during your precombat main phase.

2/3

Gebaseerd op het verhaal van Blauwbaard (JFGI)
TLDR; Blauwbaard was een lelijke rijke man (met een blauwe baard). Zocht zich een mooie vrouw uit om tegen haar zin mee te trouwen. Gast ging ff wieberen, gaf zolang zijn sleutel aan vrouw die overal behalve in 1 kamer mocht komen. Alle kamers lagen schatten, behalve die een, daar lagen de lijken van de vrouwen die hij had vermoord omdat hun dus de betreffende kamer hadden opengemaakt. Baardmans komt terug, ziet dat vrouwtje ongehoorzaam was, pakt de sleutel af en hop, weer een vrouw vermoord omdat ze niet luisterde.

Op dat verhaal is dus de kaart gebaseerd, hij koppelt zich tegen zijn wil aan een ander, die krijgt een sleutel, sluipt rond en uiteindelijk raken ze de sleutel kwijt en gaan ze dood.
 bijgewerkt door Eclavyrr 4 jaren geleden
TheRobinros
4 jaren geleden
Quote:
6 dagen geleden
Bluebeard's Secrets
Enchantment
Bluebeard's Secrets enters the battlefield under the control of an opponent of your choice.

At the beginning of your upkeep, choose one that hasn't been chosen -
* Sacrifice a permanent, gain 5 life.
* Discard two cards from your hand, draw a card.
* You lose X life, if you do, create a white Spirit creature token with X/X and has flying and defender, where X is half your life rounded down.
* Sacrifice three creature, if you can't, you lose the game.

---------------------------------------

Gebaseerd op de "Blauwbaard" sprookje door charles perrault, waarbij blauwbaard zijn vrouw een sleutelbos gaf voordat hij op reis ging, zij mocht iedere deur openen van het kasteel, op 1 deur na, wat zij uiteindelijk uit nieuwsgierigheid deed


Ik zou de eerste keuze trouwens ook veranderen in "Sacrifice another permanent, you gain 5 life." Gewoon, zodat de kaart niet 3 mana kost en je tegenstander 5 levens geeft enzo
Daedalon
4 jaren geleden
Fixed. Thnx TheRobinRos
Nissa333
4 jaren geleden
De deadline is morgen voor de herhaling
Blizzardfox
4 jaren geleden

Voor de deadline nog, ik had in een keer een leuk idee voor dit topic! Het was wel een moeilijke man!
Nissa333
4 jaren geleden
Ik geef morgen een uitslag
Eclavyrr
4 jaren geleden
Waterpokken of netelroos?
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 29 posts
  • Laatste post Daedalon 4 jaren geleden
  • Gemaakt door Nissa333 4 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top