Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

BYC #127: Mother Goose

bartist
4 jaren geleden
Nu de spoiler voor Throne of Eldraine binnen komen, geef ik dit topic een bump!
Daedalon
4 jaren geleden
btw, wat IS de uiteindelijke datum??
Nissa333
4 jaren geleden
De deadline is nog niet vastgesteld maar aangezien Throne of Eldraine (net zoals Bartist zegt) inspiratie kan zijn zal ik de deadline plaatsen op

Zondag 15 september

Als jullie het daar mee eens zijn?
bartist
4 jaren geleden
Klint als een mooie datum, dan kunnen we nog een week Eldraine-spoilers als inspiratie hebben!
Eclavyrr
4 jaren geleden
Bluebeard

Legendary Creature - Human Pirate
When Bluebeard enter the battlefield remove all key counters from all creatures, then put a key counter on target creature. Whenever a key counter is removed from a creature, its controller sacrifices it.
Creatures with key counters on them have skulk.
: Exile Bluebeard until your next upkeep. Use this ability during your precombat main phase.

2/3

Gebaseerd op het verhaal van Blauwbaard (JFGI)
TLDR; Blauwbaard was een lelijke rijke man (met een blauwe baard). Zocht zich een mooie vrouw uit om tegen haar zin mee te trouwen. Gast ging ff wieberen, gaf zolang zijn sleutel aan vrouw die overal behalve in 1 kamer mocht komen. Alle kamers lagen schatten, behalve die een, daar lagen de lijken van de vrouwen die hij had vermoord omdat hun dus de betreffende kamer hadden opengemaakt. Baardmans komt terug, ziet dat vrouwtje ongehoorzaam was, pakt de sleutel af en hop, weer een vrouw vermoord omdat ze niet luisterde.

Op dat verhaal is dus de kaart gebaseerd, hij koppelt zich tegen zijn wil aan een ander, die krijgt een sleutel, sluipt rond en uiteindelijk raken ze de sleutel kwijt en gaan ze dood.
 bijgewerkt door Eclavyrr 4 jaren geleden
TheRobinros
4 jaren geleden
Quote:
6 dagen geleden
Bluebeard's Secrets
Enchantment
Bluebeard's Secrets enters the battlefield under the control of an opponent of your choice.

At the beginning of your upkeep, choose one that hasn't been chosen -
* Sacrifice a permanent, gain 5 life.
* Discard two cards from your hand, draw a card.
* You lose X life, if you do, create a white Spirit creature token with X/X and has flying and defender, where X is half your life rounded down.
* Sacrifice three creature, if you can't, you lose the game.

---------------------------------------

Gebaseerd op de "Blauwbaard" sprookje door charles perrault, waarbij blauwbaard zijn vrouw een sleutelbos gaf voordat hij op reis ging, zij mocht iedere deur openen van het kasteel, op 1 deur na, wat zij uiteindelijk uit nieuwsgierigheid deed


Ik zou de eerste keuze trouwens ook veranderen in "Sacrifice another permanent, you gain 5 life." Gewoon, zodat de kaart niet 3 mana kost en je tegenstander 5 levens geeft enzo
Daedalon
4 jaren geleden
Fixed. Thnx TheRobinRos
Nissa333
4 jaren geleden
De deadline is morgen voor de herhaling
Blizzardfox
4 jaren geleden

Voor de deadline nog, ik had in een keer een leuk idee voor dit topic! Het was wel een moeilijke man!
Nissa333
4 jaren geleden
Ik geef morgen een uitslag
Eclavyrr
4 jaren geleden
Waterpokken of netelroos?
Nissa333
4 jaren geleden
Nee schurft
Blasty
4 jaren geleden
Quote:
15 dagen geleden
Ogre, The Ogre Castle-man
Legendary Creature - Ogre Shapeshifter
As long as there is no Cat creature on the battlefield this creature has Changeling.
Ogre, The Ogre Castle-man has all mana and activated abilities of non-artifact creatures on the battefield.
Whenever Ogre, The Ogre Castle-man attacks, other attacking creatures you control get +2/+2. (Slaat op zijn oren waarmee hij kan toeteren)
1/3


Zodra hij Changeling heeft, is er een Cat op de battlefield, waardoor hij Changeling verliest, waardoor er geen Cat op de battlefield is, waardoor... Je snapt em, het zou moeten zijn "other Cat"
Nissa333
4 jaren geleden
Dit onderwerp was inderdaad een moeilijke dit keer, maar zeker ook daarom vind ik de kaarten die gemaakt zijn extra leuk. Ik wardeer ook de moeite die gedaan is in het maken van de kaarten. Ik probeer over idere kaart iets nuttigs te zeggen (wat hopenlijk niet als negatief word op gevat)

Flut123 met The Summoner
Al met al gewoon een solid kaart, zeker een nice kaart in een aristocrat deck en je hebt zeker de goede colours gekozen. Leuk dat je een personage neemt uit de Canterbury Tales. Zijn naam heb je alleen een beetje te letterlijk genomen en flavor wice zou ik meer een tax achtige kaart verwachten.

bartist met The Karmasister
Dit zou ook een leuke kaart zijn om mee te spelen, niks overpowered maar gewoon leuk om een simic kaart te zien die treasure maakt. Ook leuk om te zien dat je de flavor vertaalt naar het blocken en attacken en dat je door de kaart een 2/3 te maken blocken (aardig zijn) meer aanmoedigd. Ook fijn om art te zien die help de kaart uitteleggen. Zelf zou ik niet weten wat voor kleur ik deze kaart zou hebben gegeven, je zou hier veel kanten op kunnen maar ik vind simic wel passen. Het naar mijn mening een goede kaart, het enigste waar het een beetje achter loopt is hooguit dat het power level een beetje laag ligt.

Daedalon met Bluebeard’s Secrets
Ik ben fan, ik ben in het algemeen een enchantment fan maar dit is een leuke kaart. Ik moet denken aan Captive Audience en deze kaart is waarschijnlijk ook een inspiratie bron geweest te zien aan het set symbool dat je jouw kaart hebt gegeven. Captive Audience heeft een hele hoge casting cost mede door de keuze om je life naar 4 te veranderen, jij hebt je enchantment relatief goed gebalanseerd waardoor ik jouw casting cost goed gekozen vind. Door een vierde keuze toe te voegen geef je je tegenstander wat meer tijd. Jouw color vind ik ook slim door wit toe te voegen krijg je weer dat sacrefice theme een beetje meer als bij blauw (toch zou rood, blauw en zwart ook een optie zijn geweest). Een minpuntje zou zijn dat de flavor niet helemaal over komt. Het zou een leuke kaart zijn om mee te spelen.

NinoVDR met Ogre, The Ogre Castle-man
Een beetje ingewikkelde maar interresant kaart, ik weet niet in wat voor dekc het thuis zou horen. Maar hij is ook interresant genoeg om een deck omheen te maken. De keuze om hem 1/3 te maken helpt natuurlijk een beetje tegen burn (waar ik altijd wel voor ben). De leukste ability die je hem hebt gegeven vind ik die met de activated abilities, volgens mij staat in de tekst dat de ogre kan veranderen in wat hij wil (hij moet dus wel weten hoe het eruit ziet) dus zolang er een permenant op de battlefield ligt kan de ogre die abilities gebruiken. Behalve uiteraard die van artifacts want die ‘leven’ niet echt. Leuk keuze vind ik dat. Flavor en power level zijn beide goed vind ik. Ik ben geen judge en heb zeker geen verstand van magic ruling of hoe je een kaart goed formuleert dus dit wat ik ga zeggen moet je met een korreltje zout nemen. Wat ik als tip wil geven is dat de kaart (volgens mijn magere magic kennis) niet goed of fijn leest. De abilities zijn niet meteen duidelijk en ik begreep ze niet meteen toen ik ze las.

Eclavyrr met Bluebeard
Dit is de legendary pirate waar ik op heb zitten wachten. Ik heb de pirate tribe nooit zo leuk of interresant gevonden maar deze kaart zou ik toch wel een keer willen spelen. De skulk vind ik interresant, ik kan nog geen combo’s/strategien verzinnen zo znel maar ik zie wel de mogenlijkheden. Ook leuk om een keer te zien dat een legendary creature ook gebruik kan maken van de legend regel (als dat werkt, weet ik niet zeker), als het werkt zou het dus betekenen dat je een legendary creature gewoon 4 achter elkaar kan trekken en je er niet echt moeite mee hoeft te hebben. Het zou ook leuk zijn om een copy te maken van Bluebeard voor de extra key counter en je hoeft maar een Bluedeard te exilen. Ik denk wel dat het een beetje een goedkope activated ability is. De creature is al 2/3 voor 2 en voor elke 2 kan je in principe een creature exilen. Het zou dus wel een erg overwhelming kaart zijn. Ik vind wel dat ik ook moet zeggen dat je goed de flavor terug laat komen.

Blizzardfox met Tales that Becomes True
Zoals ik al eerder heb vertelt vind ik enchantments leuk en dus ook sagas, jouw kaart is geen uitzondering. Jouw saga is in een nutschell hoe ik blue zie: Flying (evasion), scry and draw (card adventage) en instants an sorceries. Goede keuze dus om het blauw te maken en deze ‘abilities’ te kiezen. Deze kaart zou ik mogenlijk nog het eerste zien in een echte set aangezien het een relatief simpele blauwe kaart is die voor zichzekf spreekt. Het past goed bij de nieuwe set (Throne of Eldraine). Ik mis alleen een beetje wat verhaal het vertelt en ik ben zelf geen fan van tutoring, zelf zou ik liever (ook al is dat wat minder blauw) de laatste ‘ability’ naar graveyard laten kijken (eventueel van andere spelers). Het zou wel leuk zijn om mee te deckbuilden in azorius of dimir decks denk ik.


Ik wil nogmaals alle deelnemer bedanken voor de moeite die erin is gestoken. Alle kaarten hebben wel zijn voor- en nadelen, maar er kan natuurlijk maar een winnaar zijn. Dat is:


cue drum roll


Eclavyrr

Ik vond jouw kaart het interresantst om mee te gaan spelen, zo veel leuke mogenlijkheden. Je kaart past goed in de color pie, hij is vrijwel gedestileerd uit lore (wat ook de hoofd opdracht was) en hij is erg origineel. (Wel een beetje overpowered) maar bij BYC mag dat soms ook wel denk ik, we hoeven niet aan de meta te denken of aan het effect het heeft op formats. Gefeliciteerd Eclavyrr, je hebt een mooie kaart gemaakt en mag de volgende BYC houden.
 bijgewerkt door Nissa333 4 jaren geleden
bartist
4 jaren geleden
Gefeliciteerd Eclavyrr!!

Ow, m'n kleurverantwoording is trouwens als volgt:
Blauw voor treasure
Groen voor een groene token
 bijgewerkt door bartist 4 jaren geleden
Flut123
4 jaren geleden
gefeliciteerd!

jeej heb ik zelf ook nog n top 6 te pakken!
Daedalon
4 jaren geleden
gefeliciteerd Eclavyrr
Eclavyrr
4 jaren geleden
Whoo, gewonnen! Thanks!
Ik wil alleen vragen om de fakkel aan iemand anders door te geven, ik zit momenteel tot over mijn oren in het werk ivm een nieuwe baan en ik zie geen tijd nu een BYC te hosten. sorry
Nissa333
4 jaren geleden
Mijn runner up zou Daedalon zijn, als jij de volgende zou kunnen hosten?
Daedalon
4 jaren geleden
zal ik doen
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 29 posts
  • Laatste post Daedalon 4 jaren geleden
  • Gemaakt door Nissa333 4 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top