Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

BYC #128: Rule of the Commander

Daedalon
4 jaren geleden
Hallo allen, bij de 128ste editie van de Build Your Card... man, das alweer een boel

Commander set 2017 gaf ons een vrij interessante, maar zeer sterke, keyword: Eminence
Wat uiteindelijk vrij overpowered kon zijn, kijk maar naar



Maar ja, ik ben vrij geïnteresseerd in wat jullie ervan kunnen maken, dus hierbij:

De Thema van de 128ste editie BYC is: Eminence

De regels zijn zoals gewoonlijk:
1. Een kaart per deelnemer (gedurende de week mag je nog veranderingen aanbrengen)
2. Wees aardig voor elkaar.
3. Heb vooral lol met elkaar.

Met de kaart zijnde:
1. Hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Voldoet de kaart aan het thema?
3. Is de kaart een samenhanged geheel?
4. Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Is de kaart niet te ingewikkeld?
6. Hoe origineel is de kaart?
7. Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, P/T etc.(kijk voor een voorbeeld niet naar mijn BYC kaart)) en kloppen de bewoordingen?

Wees creatief, en vooral: Veel plezier

Deadline.... zullen we maar 2 weken van maken?
4 oktober 23:95
Flut123
4 jaren geleden
Krenko, The Defeater

Legendary Creature - Goblin

Eminence - Whenever a non-token Goblin creature enters the battlefield under your control, if Krenko, The Defeater is in the command zone or on the battlefield, you may pay : If you do, put X 1/1 Goblin creature tokens with haste onto the battlefield, where X is equal to Krenko, The Defeater's power. They attack this combat if able. Exile them at the beginning of your end step.

Other Goblin creatures you control get +1/+1.

3/2
 bijgewerkt door Flut123 4 jaren geleden
nielsbap
4 jaren geleden
Flut123 leuk bedacht en gelijk van start gegaan het is alleen jammer dat kaarten alleen een power hebben op de battlefield (of heb ik dat fout)
 bijgewerkt door nielsbap 4 jaren geleden
BluezamX
4 jaren geleden
Interessante deadline tijd, trouwens
Jeff
4 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Flut123 leuk bedacht en gelijk van start gegaan het is alleen jammer dat kaarten alleen een power hebben op de battlefield (of heb ik dat fout)


Ik zal even moeten zoeken, maar volgens mij is dat niet waar. Ik meen dat er een enkele of een paar kaarten zijn die naar de power van een creature spell op de stack kijken.
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Power en toughness bestaan in alle zones . Sterker nog, kaarten met */* veranderen constant mee met de gamestate, ook als ze in je library zitten .

En random voorbeeld: Wild Pair en Imperial Recruiter. Die zoeken in je library naar een creature met bepaalde power.
Sunitram
4 jaren geleden
Mayael the Anima kijkt naar de power van creatures uit de bovenste 5 kaarten van je bieb. Volgens mij kan Krenko dan ook in de Command Zone z'n power zien.

Edit: Ninja Magnus strikes again!
 bijgewerkt door Sunitram 4 jaren geleden
Triskelion88
4 jaren geleden
Boldar, Army smith 2

Legendary Creature - Dwarf

Eminence
whenever a non token artifact is put in to a graveyard from anywhere, You may pay and create a Artifact Equipment Token named Bonesplitter that has Equipped creature gets +2/+0. Equip

Vigilance, haste

Whenever a creature enters the battlefield under your control you may attach an equipment you control directly to it.

4/3

MagnusMagicus
4 jaren geleden
Arvad, Paragon Knight
Legendary Creature - Human Knight
Eminence — As long as Arvad, Paragon Knight is in the command zone or on the battlefield, other legendary creatures you control get +1/+1.
Lifelink, first strike
Other legendary creatures you control get +2/+2 and have first strike.
Cursed, he still uphold his knighthood. Now, after the curse was cast off, he became an inspiration for all.
3/4
TheRobinros
4 jaren geleden
Omnath, Locus of Inspiration
Legendary Creature - Elemental
Eminence -- Whenever a land or an Elemental enters the battlefield under your control, if Omnath, Locus of Inspiration is in the command zone or on the battlefield, you may choose one that hasn't been chosen before:
Gain 2 life.
Draw a card.
Create a 0/1 green Plant creature token.
Omnath deals 2 damage to target creature.
(You can choose each option again when this card changes zones)
3/3
sibrand
4 jaren geleden
Marit Lage, Frozen Horror
Legendary snow Creature - Avatar (actually mythic but that doesn't exist from this set)
Eminence -- Whenever a snow permanent leaves the battlefield, if Marit Lage is in the command zone or on the battlefield, you get a melting counter.
Flying, indestructable
Whenever you have 5 or less melting counters, sacrifice Marit Lage.
At the beginning of your upkeep, you lose a melting counter.
20/20
 bijgewerkt door sibrand 4 jaren geleden
Daretti388
4 jaren geleden
Emmara, Elvish Mimic
Legendary Creature-Elf Knight

Vigilance

Eminence--Whenever an other nontoken creature enters the battlefield under your control, if Emmara is on the battlefield or the command zone, you may pay , if you do, create a 2/2 green and white Elf Knight token with vigilance and put it onto the battlefield.

Non Elf-creature tokens have +1/+1.

2/2
 bijgewerkt door Daretti388 4 jaren geleden
Nissa333
4 jaren geleden
Tapio, the great Beech
Legendary Creature - Treefolk

Eminence — As long as Tapio, the great Beech is in the command zone or on the battlefield, Treefolk spells you play cost less to cast and other Treefolk creatures you control get +1/+1.

When a Treefolk creature enters the battlefield under your control, you may draw a card.

2/6
 bijgewerkt door Nissa333 4 jaren geleden
Flut123
4 jaren geleden
woah al 7 inzendingen!
bartist
4 jaren geleden


Hij is een beetje wordy, dus misschien pas ik hem nog aan.
Deze kaart is wel echt voor een pure commander-set, want in een non-single format zou de kaart te broken zijn.

Ik wilde een manier vinden om shapeshifter tribal te doen. Meeste shapeshifters behouden echter hun creaturetype niet, dus ik heb het af laten hangen van "dezelfde naam". Nu is het: Cast je een Clone, dan pak je een kaart.
De tweede ability is typisch Lavaz.
 bijgewerkt door bartist 4 jaren geleden
Eclavyrr
4 jaren geleden
Emrakul from the Moon Reborn

Legendary Creature - Eldrazi God

Flying, Trample, hexproof from colored

Emrakul from the Moon Reborn costs less for each colorless non-land permanent you control.
Eminence - Whenever you cast a colorless spell from your hand, and Emrakul from the Moon Reborn is on the battlefield or the command zone, exile that spell instead and reveal cards from you library until you reveal a non-land card with lower or equal manacost. You may cast that spell without paying its manacost. Then shuffle the exiled spell into your library.

11/11

Emrakul is de Eldrazi die voor chaos zorgt, en zo lang haar aanwezigheid het spel siert weet je niet wat er gebeurt!
Colorless spells zijn key, maar je plan zal bestaan uit hopen op het beste. Kun jij je deck en je speelstijl zo manipuleren dat je aan haar dans ontspringt? Of bepaalt zij wat je deck gaat doen?
 bijgewerkt door Eclavyrr 4 jaren geleden
TheRobinros
4 jaren geleden
Quote:
4 uren geleden
Emmara, Elvish Mimic
Legendary Creature-Druid

Eminence--Whenever a creature token enters the battlefield under your control, if Emmara is on the battlefield or the command zone, create an 1/1 Elf creature token with : add to your mana pool.

Whenever an Elf creature token enters the battlefield under you control, sacrifice a Creature token.
1/1


Beurt 1: Exile Elvish Spirit Guide, cast Concordant Crossroads, speel Khalni Garden, maak infinite mana en speel Genesis Wave? Of überhaupt: als je een manier hebt om je creatures haste te geven, maakt je commander infinite mana vanuit de command zone. Misschien wil je dat fixen
Daretti388
4 jaren geleden
Dankjewel voor het melden, zag het even niet, aangepast!
Thedouwegames
4 jaren geleden
Quote:
12 uren geleden
Emmara, Elvish Mimic
Legendary Creature-Elf Knight

Eminence--Whenever a creature token enters the battlefield under your control, if Emmara is on the battlefield or the command zone, create a 2/2 green and white Elf Knight token with vigilance.

Whenever an Elf Knight creature token enters the battlefield under you control, sacrifice a Creature token.
2/2


Eh, ik geloof dat je nu infinite tokens maakt, er entered een toekn, je krijgt een 2/2 token, dus er entered een nieuwe token, dus een 2/2, enz. Of heb ik dit verkeerd gezien?
bartist
4 jaren geleden
Kun je een beetje de flavor/het idee van je kaart uitleggen @Daretti388? Dan kunnen we met je meedenken (als je dat wilt)
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 56 posts
  • Laatste post Eclavyrr 4 jaren geleden
  • Gemaakt door Daedalon 4 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top