Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

BYC #128: Rule of the Commander

oxeter
4 jaren geleden
Link

Tibalt, Enjoyer of life

Legendary Creature - Human Devil

Eminance — At the beginning of your upkeep
draw an additional card, then discard a card at
random, if Tibalt, Enjoyer of life is in de
command zone or on the battlefield.

Haste, Trample

Whenever Tibalt, Enjoyer of life deals damage to
a player, that player draws that many cards, then
discard that many cards at random.

5/2

Hopelijk ben ik nog optijd met mijn inzending.
 bijgewerkt door oxeter 4 jaren geleden
oxeter
4 jaren geleden
Quote:
11 dagen geleden
Marit Lage, Frozen Horror
Legendary snow Creature - Avatar (actually mythic but that doesn't exist from this set)
Eminence -- Whenever a snow permanent leaves the battlefield, if Marit Lage is in the command zone or on the battlefield, you get a melting counter.
Flying, indestructable
Whenever you have 5 or less melting counters, sacrifice Marit Lage.
At the beginning of your upkeep, you lose a melting counter.
20/20




ik zou in het sacrifice gedeelte de hele naam gebruiken van de kaart.
Dus: Whenever you have 5 or less melting counters, sacrifice Marit Lage, Frozen Horror.

kolonelnick
4 jaren geleden


duurde even voordat ik een idee had, en spontaan had ik een idee. Ik wilde een merfolk maken die counter magic manipuleerde. Nu is dit onwijs saai, ik weet het, maar het idee stond me verrassend genoeg wel aan. Daarnaast vond ik een koning maken een leuk idee om gelijk de noble creature type eens toe te passen
Ik weet alleen niet zeker of de eerste ability goed verwoord is.
 bijgewerkt door kolonelnick 4 jaren geleden
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Volgens mij is "spells you control that counter other spells" geen legale bewoording. Je zou instants goedkoper kunnen maken om het wat simpeler te houden.
bartist
4 jaren geleden
Is "spells you control that target a spell an opponents control cost less to cast" een mogelijke verwoording?
Niet strictly countering, maar meeste targeting van spells is volgens mij wel counteren.

@Oxeter: Gave kaart! Ook gaaf om te zien hoe je iets heel erg Tibalt politiek interessant gemaakt hebt ("Raak mij! m'n hand is bagger!")
Daedalon
4 jaren geleden
oof, mooie kaarten allemaal, inzendingen zijn gesloten, ik zal even de kaarten goed moeten bekijken, en de uitslag deze weekend nog uitgeven
Daedalon
4 jaren geleden
Man... echt een flinke hoeveelheid dit keer, ff kijken of ik het zo goed mogelijk kan beoordelen.
Maar ja...

Flut123 - Krenko, The Defeater
Hmm, een ietswat meer agressievere Krenko, Mob Boss voor 1x meer, ik heb een lichte reservering voor de "Exile on endstep", maar al in al een leuke kaart

Koendert - Boldar, Army Smith
Oof... man, daar zou Stoneforge Mystic zo blij mee zijn, ga ik van uit, en ik heb niet veel dwarf creatures gezien, aangezien elves een massive collectie heb...

MagnusMagicus - Arvad, Paragon Knight
Arvad, hij heeft best wel aardig wat achter de rug, anyhow, dus als hij op t veld is, alle andere legendary creatures hebben +3/+3 met first strike, ik zou bijna zeggen dat t voor die mana best wel veel doet, maar ja, met een relatief average body, commander zijnde en mono wit, nice

TheRobinros - Omnath, Locus of Inspiration
Ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik deze creature moet beoordelen xD ziet er goed uit

sibrand - Marit Lage, Frozen Horror
Marit Lage.... man... ik kan het fout hebben, dus alvast excuses, dus ik zie dat het kaart kijkt naar hoeveel counters het heeft ten allen tijden, hmm, geziende dat er niet alteveel snow permanents beschikbaar zijn, al helemaal met commander, dan zie ik deze commander niet lang op het veld, laat staan als je het op de veld weet te krijgen, hopelijk zal WotC meer snow perma's releasen, afgezien daarvan, best wel solid commander.

Daretti388 - Emmara, Elvish Mimic
Deze commander is best wel een aparte, je pompt uit elf tokens, maar ze profiteren niet als Emmara op de veld verschijnt, aangezien non-elf tokens de +1/+1 boost krijgen.
Kan misschien wel werken in een saproling/populate deck, maar puur op de kaart zelf, ben zelf niet zo zeker ervan.

Nissa333 - Tapio, The Great Beech
Best wel grappige tribal commander, tis alleen jammer dat 1 treefolk niet gebruikt mag worden xD Mirrorwood Treefolk dankzij z'n effect, ach ja.

bartist - Lazav the Everchanging
Dus... een commander die echt op shapeshifters werkt... klinkt wel interessant, vooral omdat er kaarten zijn die ook op planeswalkers werken maar niet de legendary type meeneemt. Man.... ik kan al een force draw gamestate zien xD

Eclavyrr - Emrakul from the Moon Reborn
Hallo hallooooo Emrakul.. oh wow... een nog ergere Possibility Storm maar dan voor jou alleen. dat zou voor de gaarste play's zorgen, en rng op zich zelf is al erg genoeg xD

nielsbap - Pharika's Retributor
Een (puur voor) commander creature.... hmm, met heb je meer dan genoeg mogelijkheden om het op de veld te krijgen... misschien iets te makkelijk, heel uniek, zoals je zei, doet me wel denken aan Hogaak, Arisen Necropolis met z'n summon restriction... die nog steeds te goed is.

BluezamX - Sidisi, Cruel Tactician
Een commander die echt profijt heeft van de recente expansion, zo uit mijn hoofd, in combinatie met kaarten als Syr Konrad, the Grim en Festive Funeral, nou dat kan voor veel pijn zorgen

NinoVDR - Omnath, Purist of Elements
ohey, een 2de Omnath, een elemental gefocussed commander, kan leuk zijn met de support van Core20 kaarten, vooral de Chandra elemental support planeswalkers, zeker een interessante deck.

Blizzardfox - Narset, Mindmage
De eerste planeswalker met Eminence, volgt zeker in de voetstappen van Jace, the Mind Sculptor met haar talenten xD
De +2 ziet er ietsjes te goed, zoals Flut123 al zei, misschien je het kan verbeteren door het een +1 te maken, en de inherent carddraw aan de creature tokens te geven ipv prowess (misschien?) zodat je niet direct profijt van heb.
Afgezien daarvan, een interessante PW

oxeter - Tibalt, Enjoyer of Life
Tibalt, tibalt, tibalt..... wat te doen met jou en jouw discard at random, kan wel grappig zijn met een beatdown deck, maar jouw tegenstander carddraw te geven.... geeft wel een counterbalance op de 5/2.... ik weet niet hoe ik dit moet beoordelen xD

kolonelnick - Anul, King Among Corals
Man... bijna en we hadden een Baral, Chief of Compliance met eminence in onze hand, en die was al erg genoeg om geban-ed te worden voor commander voor een kleine tijd.
Ik weet verders niet of Merfolk een redelijk commander deck kan worden, wel irritant als budget Tatyova, Benthic Druid, for sure, maar ik kan zelf niks zeggen erover, wel dat het wel leuk lijkt met een mono merfolk, misschien toevallig ook toevoegen(?) voor een nog gevaarlijkere merfolk tribal xD

juist.... nu ik alles heb bekeken.... man, wat een lastig parket, sommige echt leuk, anderen ietsjes minder.... mijn excuses als mijn redenering te kort schiet...
mijn top 3, in willekeurige order zijn:

Eclavyrr - Emrakul from the Moon Reborn
Blizzardfox - Narset, Mindmage
TheRobinros - Omnath, Locus of Inspiration

En de winnaar is......

Eclavyrr - Emrakul from the Moon Reborn

De hele idee dat, oke je kan Emrakul relatief snel uitspugen zelfs met die kit van haar, je zal toch je deck moeten kunnen beinvloeden ondanks de restrictie, het zou misschien uitlopen op een potentieel hilarische potje, ookal zal het na de eerste wel weer genoeg zijn.

Met een honorable mention naar:
nielsbap - Pharika's Retributor
Met de non-castable restrictie, het is wel interessant genoeg in mijn mening het te benoemen
 bijgewerkt door Daedalon 4 jaren geleden
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Gefeliciterd wederom, Eclavyrr!
oxeter
4 jaren geleden
Daedalon bedankt voor het hosten en Eclavyrr gefeliciteerd
NinoVDR
4 jaren geleden
Ik wil geen mopperkont zijn, maar is het een idee om gewoon altijd de deadline op +-1 week te hebben? Any objections?
Nissa333
4 jaren geleden
Gefeliciteerd Eclavyrr,

Ik vind het zelf niet erg als de deadline 2 weken is (zeker als dat voor de host makkelijker uitkomt). En ik vind het zeker niet erg als de host (net zoals Daedalon) over elke kaart een kleine opmerking geeft
Daretti388
4 jaren geleden
Gefeliciteerd Eclavyrr! Wat mij betreft vind ik elke deadline wel goed
 bijgewerkt door MagnusMagicus 4 jaren geleden (Niet dubbelposten graag: je kunt je eigen post editen.)
bartist
4 jaren geleden
Gefeliciteerd Eclavyrr!

Ik ben van de filosofie: "laat de judge het beslissen, die kent z'n agenda het beste".
Persoonlijk houd ik een week aan, maar wijk vaak af om het aan te laten sluiten aan vrije dag of momenten dat ik wel tijd heb
Daedalon
4 jaren geleden
mja... eerlijk gezegd heb ik gekozen voor 2 weken omdat eminence nu eenmaal een (in mijn mening) vrij belachelijke keyword is, het heeft de potentieel om te veel te doen puur omdat de commander er is, zodat men genoeg tijd heb om nog eventueel nog wat te kunnen finetunen
oxeter
4 jaren geleden
Ik vind ongeveer 2 weken niet erg. Maar als het meer richting 3 gaat is het misschien het zelfde te doen als Enlavyrr (BYC #127) en doorgeven aan de runner-up. Houdt de snelheid er een beetje in
Daedalon
4 jaren geleden
Als er geen antwoord is van eclavyrr, dan mag Blizzardfox de volgende hosten
Ben zelf nogal een sukkeltje voor PWs
 bijgewerkt door Daedalon 4 jaren geleden
Flut123
4 jaren geleden
gefeliciteerd!
nielsbap
4 jaren geleden
Gefeliciteerd. (en bedankt voor de honorable mention. het was me eerste BYC)
kolonelnick
4 jaren geleden
Probeer de byc tochwel ongeveer een week lang te houden, beetje uitstel kan altijd wel, maar op deze manier loopt het toch wat vlotter door. De meeste inzendingen worden meestal toch gedaan in de 3-5 dag van de opstart. Mocht je van tevoren al weten dat je iets te doen hebt, dan kan een iets langere byc geen kwaad, maar voor het soepele verloop probeer 1-1,5 week aan te houden
Eclavyrr
4 jaren geleden
Mwah, ik ga hem op 1 week houden (+/-)

Thanks allemaal, zal de nieuwe BYC zo posten :-)
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 56 posts
  • Laatste post Eclavyrr 4 jaren geleden
  • Gemaakt door Daedalon 4 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top