Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

BYC #148: Energy!

Nissa333
3 jaren geleden
Rajk, Energy Conduit

Legendary Artifact Creature - Construct

Whenever a Raik or another construct enter the battlefield, you get

Pay : Rajk becomes indestructible untill end of turn.

Whenever you activate an ability using altleast one , activate the abilty two times instead.

3/3








(Een mogelijke commander voor construct of energy tribal)
 bijgewerkt door Nissa333 3 jaren geleden
bartist
3 jaren geleden
Weet je wat: laat ik het simpel houden.

Aether Battery
Artifact

, sacrifice Aether Battery: You get (three energy counters).

Though the Consulate have exclusive rights, Aether will find a way into Renegade hands


Note to self: Deze keer niet mijn bla-bla vergeten
Haha, niet mijn bla-bla vergeten!

Ik wilde iets simpels maken, deels omdat dat een uitdaging op zichzelf is, deels omdat energie tijdenlang Standard gedomineerd heeft en ze echt niet meer broken kaarten nodig hebben.
Energie heeft veel kaarten die energie geven en daar iets mee doen. Ik dacht dus: een kaart die energie zonder pay-off geeft, dat lijkt mij een prima limited common. Kaladesh was ook nog een artifact-set, dus op basis daarvan heb ik deze kaart bedacht. 1 mana voor 3 energie, gelijk aan een 1/1 Thopter. Binnen limited kan je de energie in een bestaande pay-off pompen, of kun je met Improvise iets makkelijker casten
 bijgewerkt door bartist 3 jaren geleden
Eclavyrr
3 jaren geleden
Deadline toegevoegd
Blasty
3 jaren geleden
Aetherstream Reaches

Land

: You get

Geïnspireerd door Aether Hub, wat is de relatie tussen mana en energy? Als het in natuurlijke vorm op de plane voorkomt, kan het verbonden zijn met het land? Zou er een land zijn dat in plaats van mana juist energy maakt?
In game, zou je die spelen als het betekent dat je je mana drop moet overslaan?
Wat voor combo's kun je maken? Ik denk meteen aan Urborg, Tomb of Yawgmoth bijvoorbeeld, of creatures als Kiora's Follower om hier mee te combineren.
Sunitram
3 jaren geleden
Aether Sparkling

Creature - Elemental

(Aether Sparkling is colorless.)

Haste, menace

Whenever Aether Sparkling deals combat damage to a player, that player loses that much , then you gain an amount of equal to the lost this way.

At the beginning of your end step, sacrifice Aether Sparkling if it didn't attack this turn.

Besides Aetherborn, the Kaladeshi Aether hosts various shorter lived lifeforms.

1/1

---

Twee dingen die ik altijd jammer heb gevonden aan Energy waren dat je er niks mee kon casten en dat je niet kon interacteren met andermans Energy. Dus hierbij mijn nobele poging om daar wat aan te veranderen
BluezamX
3 jaren geleden
Energy Rift
Instant
You get , then you may pay any amount of .
Return each nonland permanent your opponent's control with converted manacost less than the amount of spend to their owners' hands.

---

Mijn poging om Energy wat nuttiger te maken. Ik heb weleens gekeken naar een EDH deck eromheen, maar het voelde alsof er net te weinig support was om iets werkends te maken. Dus hier de Cyclonic Rift van de Energy Counters! Voordeel is dat hij 3 mana minder kost om te casten, nadeel is dat je er wel energy bij moet betalen.

Na de suggestie van Blasty de kaart ook genoeg energy gegeven om in Commander Signets en zo te bouncen en in standard het bord van Red Deck Wins.
 bijgewerkt door BluezamX 3 jaren geleden
Blasty
3 jaren geleden
BluezamX Ik zou het iets meer als Confiscation Coup aanpakken, door vooraf wat te geven. Want kom, zonder energy counters mag je wel verwachten iets te mogen bouncen voor ?
 bijgewerkt door Blasty 3 jaren geleden
BluezamX
3 jaren geleden
Quote:
53 minuten geleden
BluezamX Ik zou het iets meer als Confiscation Coup aanpakken, door vooraf wat te geven. Want kom, zonder energy counters mag je wel verwachten iets te mogen bouncen voor ?


Fair point!
carlovdm
3 jaren geleden
Assembler of Innovation
Creature - Vedalken Artificer

Flying

At the beginning of each end step, if you control an artifact, you get .

Pay : Until end of turn, artifact spells you cast have improvise.

The road to perfection is swift and forward. Let your ideas soar and steal the show!

3/3
 bijgewerkt door carlovdm 3 jaren geleden
bartist
3 jaren geleden
Deadline is overmorgen al. Laten we het topic een bump geven!
Flut123
3 jaren geleden
deadline gesloten?
Eclavyrr
3 jaren geleden
De deadline is gesloten, echter mijn pc staat in de shop vanwege een defecte processor/moederbord dus ik ga kijken of dit lukt via mijn oude iPhone
bartist
3 jaren geleden
Succes! Wij zullen geduldig zijn!
Eclavyrr
3 jaren geleden
Allereerst wil ik even zeggen dat ik de inzendingen erg tof vond.Nu is energy erg sterk en het is daardoor moeilijk is een gebalanceerde kaart te maken. Dat is denk ik ook de grootste uitdaging aan deze BYC geweest.

MagnusMagicus Death Ray Machine
4 Mana voor een alternative winconditie. Je moet zwaar investeren in energy voordat je er je voordeel uit haalt, maar dan is het dat ook waard. Gebalanceerd en in thema

Blizzardfox met Furnace of the Unmolten
Zonder verdere energy toevoer is dit voor de eerste paar beurten een niet al te beste manarock. Heb je extra energy of kun je het maken door de ability van de furnace dan kun je beginnen om het vuur te stoken. Hoe langer het duurt, hoe meer er gestookt word en hoe meer damage en tokens je neerlegt. Sterke kaart, maar heeft ondersteuning nodig om echt tot zijn recht te komen.

Stalkative met Vulnerable Automaton
Grappige kaart en een leuke manier om van energy gebruik te maken! Ik denk wel dat deze kaart voor een mythic iets van evasion had mogen hebben, zelf voor zijn 3 mana.

Daedalon met Unstable Conductor
Soms zijn de simpelste designs het meest effectief. Solide kaart, had misschien een mana minder mogen kosten maar verder simpel en effectient.

Nissa333 met Rajk, Energy Conduit
Ik vind dit een super kaart, het enige dat me zorgen baart is dat je drie energy krijgt voor elke construct die je daarna krijgt. Met een token creator gaat dit erg hard. Daarentegen is deze als general wat beperkter omdat er weinig colorless energy boosters zijn en daardoor het wat deck beperkter in design dwingt.

bartist met Aether Battery
Simpel, maar effectief. Doet me denken aan de Puzzleknot kaarten uit Kaladesh en kan een goede toevoeging aan een energy deck zijn.

Blasty met Aetherstream Reaches
Alhoewel deze geen normale mana produceert kan deze ongelofelijke hard gaan in een energy deck. De beperking op mana zorgt nog voor enigszins balans, maar in een combi met andere kaarten kan deze heel erg hard uit de hand lopen. Ik zou hem legendary hebben gemaakt om misbruik te voorkomen.

Sunitram met Aether Sparkling
Leuk idee, maar ergens denk ik dat deze wat erg zwak is. De drie energy casting cost is pittig en moeilijk early game neer te leggen. Ik denk dat deze gerust 1 of 2 energy had mogen kosten.

BluezamX met Energy Rift
De toevoeging van 2 energy op de cast maken deze blauwe sweeper eigenlijk net precies goed. Heb je meer, dan is het alleen maar beter, en anders kun je early game threats tegen houden. Netjes!

carlovdm met Assembler of Innovation
Om de een of andere reden had ik meteen een pre spark Dovin Baan in gedachten bij deze. Heel gaaf dat je een andere mechanic bij betrekt die erg goed bij het thema past. Dit is een leuke kaart waar je prima omheen kunt bouwen!


Allemaal goede inzendingen die dicht bij elkaar liggen, hier een winnaar uithalen was erg moeilijk. Om deze reden doe ik geen top X, want ik vond de designs allemaal te dicht bij elkaar liggen.
Maar ik moet uiteindelijk 1 winnaar kiezen en dat is


.... Tromgeroffel






BluezamX met Energy Rift!

Het eerste design was wat twijfelachtig, maar je hebt jezelf goed herpakt en mag bij deze de volgende BYC inleiden!

Gefelicteerd!
bartist
3 jaren geleden
Simpel, maar goed bevallen. Dat was mijn doel, dat heb ik behaald

Eclavyrr, bedankt voor het hosten.
BluezamX, Gefeliciteerd met de overwinning!
Blasty
3 jaren geleden
Voelt toch een beetje als overwinning
BluezamX
3 jaren geleden
Super dope! Blasty's voorstel om energy te geven als je de spell cast was inderdaad een goede. Ik zal ergens de komende dagen een nieuwe posten. Eclavyrr, bedankt voor het hosten!
 bijgewerkt door BluezamX 3 jaren geleden
Daedalon
3 jaren geleden
Gefeliciteerd BluezamX
GG Eclavyrr voor t hosten
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Dit was echt een BYC waar ik energie van kreeg!

....*crickets*....

Ja ok, sorry hoor....sjeez, ik maak ook eens een grap....pff....Nou, gefeliciteerd BluezamX
Sunitram
3 jaren geleden
Ik wist niet zeker hoe ik m'n kaart moest costen, omdat het een "gratis" creature is dat in ieder deck kan. Maar was misschien wat gratuit ja.

Anyway, BluezamX gefeliciteerd en Eclavyrr bedankt voor het hosten!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 26 posts
  • Laatste post Sunitram 3 jaren geleden
  • Gemaakt door Eclavyrr 3 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top