Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

BYC #149: Jumpstart!

BluezamX
3 jaren geleden
De 150 zit er al aan te komen, vet dat dit topic al zo lang in de lucht is! Hier nog even de regels:

De regels zijn:
1. Één kaart per deelnemer. Deze mag gewijzigd of vervangen worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!

Een kaart wordt beoordeeld aan de hand van de onderstaande criteria:
1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?



En dan door naar het thema. In verband met de upcoming release van Jumpstart leek het me leuk om daar iets mee te doen. Voor deze BYC moet je één van de thema's kiezen en daar een kaart voor maken. Je maakt dus één kaart die goed bij een van de thema's past, en vernoemd er het thema bij. Voor deze BYC zal ik ook kijken naar hoe goed hij past in de genoemde booster. De thema's zijn hier te vinden.


De deadline staat op 7 augustus. Dat is ietwat laat, maar ik ga eind juli een weekje weg, dus ik zal daarvoor niet kunnen beoordelen. Veel succes en bovenal plezier allemaal!
 bijgewerkt door BluezamX 3 jaren geleden
bartist
3 jaren geleden
Wat, maar 1 rare in het Pirates thema?!
Daar moet verandering in komen.

 bijgewerkt door bartist 3 jaren geleden
LeKrutes
3 jaren geleden
Dacht eerst toen ik de naam zag dat het over de abilty Jump-start ging
bartist
3 jaren geleden
Je kan ook een Jumpstart kaart maken met Jump-start
Daedalon
3 jaren geleden
Denk niet dat ik persoonlijk zoveel Rogues heb gezien, dus... hierbij mijn keuze xD Rogues

Rogue's Sanctuary
Legendary Land
: Add .
: Add one mana of any color. Spend this mana only to cast Rogue spells.
Whenever one of your creatures deals combat damage, put a hit counter on target creature you dont control.
For as long as that creature has a hit counter on it, it has "This creature has base toughness 1, and when it dies, each opponent draws a card."
 bijgewerkt door Daedalon 3 jaren geleden
Stalkative
3 jaren geleden
Secrets of the Deep
Instant
Scry X, then draw X cards, where X is one plus the number of creatures you control that are Merfolk, Krakens, Leviathans, Octopuses or Serpents.
-----------------
Uiteraard voor de Under the Sea boosters. Ik was eerst van plan om dit zonder Merfolk te doen, zoals bijvoorbeeld Whelming Wave, maar toen kwam ik erachter dat beide Under the Sea lijsten maar twee creatures van de andere vier types hebben. Er zit ook nog een Merfolk in beide lijsten, en Slinn Voda, the Rising Deep gebruikt ook al deze combinatie van types, dus heb ik Merfolk erbij genomen. Als je geen creatures van de goede types hebt, is deze kaart een Opt die meer kost. Als je wel één van die drie creatures uit je deck hebt weten te vissen (pun intended) krijg je er meer value uit.
Flut123
3 jaren geleden
Serve the Goblin Lord
Enchantment
Whenever you cast a Goblin spell, scry 1. If that spell is Legendary, scry 3 instead."

--------------

Voor Goblins natuurlijk.
 bijgewerkt door Flut123 3 jaren geleden
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Serve the Goblin Lord
Enchantment
Whenever you cast a spell named Muxus, Goblin Grandee, scry 5.

--------------

Voor Goblins natuurlijk.


Ja, dat was wel duidelijk . Als ik een suggestie mag doen: maak hem iets algemener. Nu is het een kaart die letterlijk niets doet zonder Muxus. Wat dacht je van iets van "Whenever you cast a Goblin spell, scry 1. If that spell is Legendary, scry 3 instead." ?
kolonelnick
3 jaren geleden
thema is multicolored:

Eclavyrr
3 jaren geleden
Bork

Tribal Instant - Dog

Copy target spell that targets a Dog you control for each Dog you control.
Choose a new target each time.

When one starts... all the others follow...


hehehehehe thema is natuurlijk Doggo's. En een throwback naar een bekende instant uit de oude doos!
 bijgewerkt door Eclavyrr 3 jaren geleden
Progenitus2005
3 jaren geleden
Sudden dispasification -
Enchantment-aura
Flash
Enchant a creature with defender
Enchanted creature has: this creature can attack as though it didn’t have defender and it deals combat damage equal to its thoughness rather than its power
~it wasn’t a moving wall a second ago, I swear.~
kolonelnick
3 jaren geleden
Progenitus je vermeld niet bij welk thema je kaart hoort. Ik vermoed defender, maar misschien toch even expliciet vermelden
Flut123
3 jaren geleden
Quote:
1 dag geleden
Quote:
1 dag geleden
Serve the Goblin Lord
Enchantment
Whenever you cast a spell named Muxus, Goblin Grandee, scry 5.

--------------

Voor Goblins natuurlijk.


Ja, dat was wel duidelijk . Als ik een suggestie mag doen: maak hem iets algemener. Nu is het een kaart die letterlijk niets doet zonder Muxus. Wat dacht je van iets van "Whenever you cast a Goblin spell, scry 1. If that spell is Legendary, scry 3 instead." ?


Goed idee, zal ik doen
 bijgewerkt door Flut123 3 jaren geleden
BluezamX
3 jaren geleden
Quote:
1 dag geleden
Ik pak het thema lands van Jumpstart!.
Ik heb gekozen voor dit concept omdat ik het zelf erg cool vond.


Quote:
22 uren geleden
Zijn dat niet twee kaarten @Blizzardfox?


Dit zijn inderdaad twee kaarten. Na wat twijfelen keur ik het huidig ontwerp af, omdat het niet aan de regels voldoet.
Sorry Blizzardfox, je moet terug naar de tekentafel!
 bijgewerkt door BluezamX 3 jaren geleden
Blizzardfox
3 jaren geleden

Dan nu maar gekozen voor Seismic uit Jumpstart... Erg jammer van me vorige ontwerp, Ik was er 30 minuten zoet mee.. En nu compleet weg gespoeld..

Toch na alle reacties de motivatie kunnen vinden voor een nieuwe............
 bijgewerkt door Blizzardfox 3 jaren geleden
bartist
3 jaren geleden
Ik kan er helaas niets aan doen dat de regels zijn wat de regels zijn. De kaart was leuk, want het had met landjes te maken en daar ben ik altijd fan van, maar wij kunnen beide de regels niet veranderen (tenzij je wint natuurlijk, dan kun je voor een editie de regels aanpassen zoals in ByC 145 is gebeurd).
 bijgewerkt door bartist 3 jaren geleden
kolonelnick
3 jaren geleden
Even een jumpstart geven er is nog voldoende tijd.
BluezamX
3 jaren geleden
Ik bump het topic ook even. Nog 6 dagen de tijd!
carlovdm
3 jaren geleden
We doen nog eens een poging met het thema Well-Read

Docent of Erudition
Creature - Sphinx

Flying

You have no maximum hand size.

Other creatures you control have ": Draw a card, then dicard a card".

4/5
 bijgewerkt door carlovdm 3 jaren geleden
bartist
3 jaren geleden
Nog maar twee dagen! Stuur je kaart in!!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 32 posts
  • Laatste post BluezamX 3 jaren geleden
  • Gemaakt door BluezamX 3 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top