Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

BYC 162: Four Color

bartist
3 jaren geleden


Eerste opzet, feedback is welkom, ik moet sowieso nog een afbeelding toevoegen
Eclavyrr
3 jaren geleden
Yidris' Ultimate Command

Sorcery

Cascade
Choose two:
* Destroy all non-legendary artifacts you do not control.
* Remove all counters from all players and each permanent an opponent controls.
* Each opponent chooses a number of lands he or she controls equal to the number of lands you control, then sacrifices the rest and discards a card for each land sacrificed this way.
* Choose new targets for any effect that targets you or a creature you control. Each new target must be legal.



Ik wilde een Command style kaart gebruiken die als een ultimate spell gecast kan worden.
Ik heb gekozen voor Yidris, Maelstrom Wielder omdat het iets is dat hij ook zou doen en iets wat hij specifiek tegen elke andere commander zou gebruiken gebaseerd op de kleur die het specifieke character ontbeert.

Cascade slaat natuurlijk op Yidris zelf en triggert zelfs een extra cascade als je eerst met hem connect.
Omdat Yidris geen wit speelt en hij zelf een voordeel wilt, krijg je een extra cascade, dat past bij het gebrek aan orde.

Het vernietigen van artifacts is een typisch groen effect en iets wat hij zou doen tegen Breya, Etherium Shaper. Ik sluit specifiek legendary artifacts uit omdat die niet makkelijk kapot zouden mogen gaan en het laat Breya heel, wat een beetje aanvoelt alsof ze zojuist al haar creaties vernietigd heeft zien worden.

Tegen Atraxa, Praetors' Voice zou hij al haar werk vernietigen door counters uit te zetten. Rood is niet specifiek een anti counters kleur, maar wel anti infect (zie New Phyrexia lore) en het verwijderen van counters bevrijdt de creatures en spelers van het juk van Atraxa.

Kynaios and Tiro of Meletis verliezen al het voordeel dat ze aan zichzelf en anderen hebben gegund. Al hun card draw, al hun land voordeel wordt nietig gemaakt. Zwart is notoir goed in discarden en (laten) sacrificen en is zelfs een kleur die ik naast rood snel met land removal in verbinding breng.

Saskia the Unyielding vond ik lastig, destroy al creatures (want ze is creature focust) vond ik te generiek en paste niet bij het ontbreken van haar kleur. Bounce was een optie, maar doet niets met haar unieke mechanic. Maar Misdirection effecten passen er prima in, en halen het hele voordeel van de kaart weg. Dat is iets waar blauw ook extreem sterk in is en dus mijn uiteindelijk keuze is geworden.


De casting cost is stevig, en gezien de effecten mag dat ook wel.
 bijgewerkt door Eclavyrr 3 jaren geleden
Daedalon
3 jaren geleden
Vizier of Necromancy
Creature - Human Cleric
Lifelink
, , Sacrifice two creatures you control: Destroy all creatures, then return target creature with converted manacost X from any graveyard onto the battlefield under your control where X is the number of creatures destroyed by this effect. It is a Black Zombie in addition to its other types.
1/2
 bijgewerkt door Daedalon 3 jaren geleden
BluezamX
3 jaren geleden
Ekkran, Death Unified
Legendary Creature - Zombie Wizard

Vigilance
When Ekkran enters the battlefield, create two 2/2 black zombie creature tokens.
Zombie tokens you control have vigilance.

2/4

---

Sand Springs
Enchantment

Whenever a Zombie token enters the battlefield under your control, Sand Springs deals 1 damage to each opponent.

---

Een flipping Amonkhet themed lich! Deze setting gekozen omdat hier als een van de weinige ook witte zombies zijn. Het idee is om zombie token tribal te supporten, met de optie om ze om te zetten in damage of om wide te gaan door de tokens vigilance te geven, wat veelal een zwakte is van zombies. Ik vind het enigszins lastig om het blauwe aspect terug te laten komen in de kaart, maar ik denk dat het wel gelukt is. Het vigilance symboliseert ook het tactische aspect van de kaart, zeg maar.

Ik sta zeker open voor feedback en ideeën
MalcolmS
3 jaren geleden
Unpredictable Roil
Enchantment
Flash
Landfall - Whenever a land enters the battlefield under your control, you may choose one or more:
- Counter up to one target spell.
- Destroy up to one target attacking or blocking creature
- Destroy up to one target land that entered the battlefield this turn

"Look, all is fine. A roil never comes out of nowhere."
- Marwa, ondu caravan leader, last words


Het idee van deze kaart is dat hij je reward voor het triggeren van landfall in je tegenstander's beurt en/of tijdens combat (dus op instant speed). Dit is iets vrij lastigs, maar als je het voor elkaar krijgt (bijv met iets als Sakura-Tribe Scout of Growth Spiral) geeft deze kaart je wel veel value. Ook is de landfall de hoofdzakelijk groene abilities en representeren de bijbehorende effecten de verschillende andere kleuren van de kaart
 bijgewerkt door MalcolmS 3 jaren geleden
BluezamX
3 jaren geleden
Quote:
9 uren geleden
Unpredictable Roil
Enchantment
Flash
Landfall - Whenever a land enters the battlefield under your control, you may choose one or more:
- Counter up to one target spell.
- Destroy up to one target attacking or blocking creature
- Destroy up to one target land that entered the battlefield this turn

"Look, all is fine. A roil never comes out of nowhere."
- Marwa, ondu caravan leader, last words


Het idee van deze kaart is dat hij je reward voor het triggeren van landfall in je tegenstander's beurt en/of tijdens combat (dus op instant speed). Dit is iets vrij lastigs, maar als je het voor elkaar krijgt (bijv met iets als Sakura-Tribe Scout of Growth Spiral) geeft deze kaart je wel veel value. Ook is de landfall de hoofdzakelijk groene abilities en representeren de bijbehorende effecten de verschillende andere kleuren van de kaart


Heel interessant idee, super vette kaart!
Nissa333
3 jaren geleden
Quote:
1 dag geleden
Dammed Water
Enchantment

Each opponent can't counter spells.

Each opponent can't draw more than one card each turn.


Dit hebben we nodig

Hoe kwam je trouwens of het idee? Wat hebben deze kleuren in gemeen....., ze zijn niet blauw
 bijgewerkt door Nissa333 3 jaren geleden
Veekeren
3 jaren geleden
Quote:
31 minuten geleden

Dit hebben we nodig

Hoe kwam je trouwens of het idee? Wat hebben deze kleuren in gemeen....., ze zijn niet blauw


Exact dat Mijn korte brainstorm ging precies zo... meer bedacht vanuit "welke kleur NIET". En dan leek me blauw, wat ik over het algemeen als sterkste kleur zie, wel een mooi slachtoffer Wilde er alleen niet een heel expliciet color-targeted kaart qua verwoording van maken.
Daedalon
3 jaren geleden
even een bump omdat vandaag de laatste dag is om nog iets in te sturen
Teruans
3 jaren geleden
Nissa333 met Dune-Brood Master

Wat mij meteen opviel is dat de power en toughness missen. Een legendary met vier abilities. Elk landje geeft een creature en vervolgens kan je er wat abitities aan geven. Best een handige kaart en erg passend bij de kleuren.


Veekeren met Dammed Water

Gaaf idee. Het voelt alleen niet helemaal als deze kleuren. is passend, maar het voelt toch ook wel heel erg blauw. De effecten zelf zijn best sterk. Het legt blauwen decks vrijwel allemaal plat. Ik snap hoe je op het idee bent gekomen, maar het past beter als met misschien nog of erbij maar eigenlijk dat al niet. Het is een pure control kaart. Can't counter spells is erg sterk maar heeft een enorm nadeel in multiplayer. Zeker omdat je zelf waarschijnlijk geen blauw speelt dan, en dus geen enge dingen kan counteren.


AncientOne met Atraxa's Charm

Prachtige kaart. Ontzettend veelzijdig. Het bied met deze 6 modus altijd een oplossing. Ik heb niet het idee dat hij overdreven sterk is. De kleuren komen er goed in terug. ik zie het wel een staple worden.


MagnusMagicus met Fire//Water//Air//Earth

Simpel, maar best doeltreffend. Het geeft je hoe dan ook een kaart terug welke je ook kiest. Het kost slechts 1 mana. In het ergste geval is het een 1 mana cycle. Ik zat nog even te twijfelen over de Earth, maar het effect untapt het landje niet en het is slechts tot het eind van de beurt. Dus het is niet eens zo'n heel sterk effect voor . In commander zou dit best een goede kaart in of 5 kleuren decks zijn. In standaard zie ik dit ook nog wel gespeeld worden in sommige decks vanwege de veelzijdigheid. Wordt misschien wel een beetje lastig om leesbaar te printen.


bartist met Grixis Sacrament

Interessante manacost. Unearth is best een ondergesneeuwde mechanic. Het effect is best goed, de life lost geeft een goede balans, je wilt hem niet te lang laten liggen, of je graf niet te vol. Het effect is grixis en de mana cost ook. De witte destroy is lekker thematisch maar maakt een deck bouwen in commander moeilijker. In andere formaten is het alleen een belemmering als je hem zelf wilt removen.


Eclavyrr met Yidris' Ultimate Command

Wat een manacost en wat een effecten. Het is duidelijk dat deze kaart bedoelt is tegen de andere vier kleuren commanders. Elk effect treft een specifieke commander hard, behalve Saksia. Haar effect target namelijk niet. De damage van Saksia is dus niet te redirecten met dit effect. Daarnaast, cascade op een 8 mana choose kaart. dat is wel een hele erge ultimate. Verder spreekt je eigen uitleg voor zich en daar is weinig aan toe te voegen.


Daedalon met Vizier of Necromany

een 3 mana 1/2 lifelink is wat matig. Maar deze 1/2 heeft een effect, en wat voor een effect. Een boardwipe met een extraatje. de extra cost van twee creatures is mooi gevonden.
Wel zit ik net als bij bartist een beetje met de kleuren. in de manacost is meer dan logisch. is in het amonkthet zombie thema. Het effect maakt een zombie, dus dat klopt enigszins, maar gewoon zwart had ook prima gepast. had een prima color identity voor deze kaart geweest. komt eigenlijk niet echt naar voren in de kaart.


BluezamX met Ekkran, Death Unified

toen ik de kaart voor het eerst snel zag dacht ik: een 6 mana 2/4, dat is slecht. Maar toen las ik beter en zag dat er nog twee 2/2tjes bij komen. en dat maakt de kaart prima. Blauw komt inderdaad niet helemaal meteen naar voren maar het voelt oké als je de kaart ziet. Het enchantment op de achterkant voelde eerst raar maar het is eigenlijk best logisch. Voor een soort hele specifieke Warstorm Surge. Ook mooi dat deze minder duur is zodat je hem altijd nog kan spelen als je commander veel te veel kost.


MalcolmS met Unpredictable Roil

Het idee is meteen duidelijk. De manacost is mooi gevonden. Ik vraag me wel af of dit in een landfall deck niet veel te hard gaat. Er bestaan best wat instants die je land laten spelen.
In iemands anders z'n beurt blaas je met je eigen landdrop iemand anders zijn land op vanaf beurt 2/3/4. Dat klinkt niet erg leuk. Zeker omdat je ook dingen kan counteren en attackers en blockers kan vernietigen. 1vs1 is het helemaal naar. Met bijvoorbeeld Omnispell Adept die een Scapeshift of Nahiri's Lithoforming speelt veeg je in een keer iemands bord leeg als die je aanval blockt.
En dat is mijn moeilijke oplossing, gewoon Evolving Wilds enFabled Passage zijn nog beter. Je fetchland zijn dan Strip Mines zonder dat je land verliest.
Oftewel, je wilt inderdaad in iemand anders z'n beurt je land spelen, wat bijzonder irritant is voor je tegenstander.


Tot zover mijn idee van elke kaart. Dan nu de winnaar. Er waren er enkele die heel dicht bij elkaar lagen maar ik moest er toch een kiezen.
De winnaar is geworden: AncientOne met Atraxa's Charm
Ik zie deze kaart wel gespeeld worden. Misschien niet als directe wincon maar zeker wel als antwoord.

Gefeliciteerd, en veel succes met het organiseren van de volgende.
Nissa333
3 jaren geleden
Haha ik ben de power/toughness vergeten , heb te lang geen Magic meer gespeeld of BYC. Gefeliciteerd AncientOne
bartist
3 jaren geleden
Hulde aan de winnaar!!
Bedankt Teruans voor het organiseren en judgen!
bartist
3 jaren geleden
Zou de judge (of iemand anders) de winnaar een berichtje kunnen sturen?
Teruans
3 jaren geleden
Ik zou een bericht naar hem sturen.

Edit: ik heb een berichtje gestuurt. Zag dat hij al enkele tijd geleden voor het laatst op iets gereageerd had. Kwam in me op dat hij ziek of gewoon druk kan zijn. Is er iemand die hem persoonlijk kent?
 bijgewerkt door Teruans 3 jaren geleden
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Ik zal hem wel even een email sturen! Laten we hem dan nog een dag of twee geven, en anders kies je een runner up
Teruans
3 jaren geleden
Klinkt als een goed plan. Dan wachten we nog even af. Was ook niet van plan om er een groot ding van te maken, het blijft uiteindelijk een spelletje. Een runner up kiezen zou ook geen probleem zijn, er zijn genoeg mooie kaartjes gemaakt. Maar hopelijk is dat niet nodig.
AncientOne
3 jaren geleden
Ik zag net de mail van MagnusMagicus. Sorry allemaal voor mijn late reactie...

Atraxa's Charm was een quick & dirty mashup van Dromar's Charm & Emerald Charm.
In de naam heb ik dus 'Charm' aangehouden en gecombineerd met de naam van het enige legendary creature in uitsluitend die 4 kleuren: Atraxa, Praetors' Voice.
Ik zie nu overigens dat ik de kleuren gewoon in de volgorde van beide Charm heb gelaten, en niet eens heb aangepast aan de kleurvolgorde van Atraxa!
Ik ben momenteel inderdaad erg druk met mijn werk en kom dus niet meer zo vaak op de BoM-site. Mijn inzending was dan ook binnen 10 minuten in elkaar gezet en ik had zeker niet verwacht ermee te winnen...
Dus als er alsnog een runner-up gekozen kan worden, die de volgende BYC kan organiseren: graag!
(ik kom nl. zeker niet aan het uitgebreid judgen toe)

Sorry voor het ongemak!
Teruans
3 jaren geleden
Haha, zo zie je maar dat snel en simpel iets maken soms ook werkt. In ieder geval fijn om te horen dat je gewoon erg druk bent en niet ziek of zo.

Dan bij deze, de runner up! Had ook een mooie kaart die wijd toepasbaar was. Ik zat lang tussen deze twee te twijfelen. Deze kaart zie ik misschien wel in meerdere formats gespeeld worden. Fire//Water//Air//Earth van MagnusMagicus van harte en succes bij het organiseren van de volgende.
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Ooh, cool

Dank je wel! En ik zal met plezier nummer 163 organiseren!
AncientOne
3 jaren geleden
Quote:
2 dagen geleden
Ooh, cool

Dank je wel! En ik zal met plezier nummer 163 organiseren!

Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top