Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

BYC 174

Cobaltius
2 jaren geleden
Hoi en welkom bij Build Your Card nummer 174.

Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!

Er zijn wel een aantal regels:

1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:

1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

Het thema van BYC 172 is: reference
Bedenk een kaart dat een reference is/heeft naar een andere magic kaart, bijvoorbeeld Jeweled Lotus is een reference naar Black Lotus. Je hoeft natuurlijk niet een reference maken naar een beroemde kaart, je kan ook gewoon je favoriete kaart nemen en een versie maken die je als commander kan spelen.

De deadline ligt op 21 januari.
Veel success allemaal.

PS: Het zou fijn zijn als je jouw reference uitlegt/benoemt in je post.
Justian2002
2 jaren geleden
Aaaaah! Hier heb ik zo lang op gewacht! Eindelijk kan ik mijn reference naar Ancestral Mask maken!

 bijgewerkt door Justian2002 2 jaren geleden (Tekst vervangen voor kaart)
MagnusMagicus
2 jaren geleden
From Zero to Hero
Instant
Target 1/2 Human Soldier gets +5/+4, becomes a Human Knight and gains vigilance, indestructible, double strike, and trample. (These effects last indefinitely.)
Nobody sees the squire, until they rise up and become the knight they are supposed to be.

Een referentie naar Squire
Daedalon
2 jaren geleden
Claw of the Tiger's Shadow
Legendary artifact - equipment
Equipped creature gets +1/+1
When a ninja enters the battlefield under your control, you may equip claw of the tiger's shadow to that creature.
Whenever an ability triggers by combat damage dealt by equipped creature, that ability triggers an additional time.
Equip

Referentie naar Yuriko, the Tiger's Shadow, als dat niet te voor de hand ligt xD
 bijgewerkt door Daedalon 2 jaren geleden
Left4Doner
2 jaren geleden
@Daedalon: referentie naar Yuriko, the Tiger's Shadow, toch?

Vraagje voor Cobaltius.
"Je hoeft natuurlijk niet een reference maken naar een beroemde kaart, je kan ook gewoon je favoriete kaart nemen en een versie maken die je als commander kan spelen."
Ik heb niks tegen Commander, maar draait deze BYC specifiek om dat format? Of gaat het specifiek over 'beroemde kaarten óf kaarten die je tot Commander maakt'? Of was het meer je bedoeling om het helemaal open te laten wat voor referentie er wordt gemaakt?
Daedalon
2 jaren geleden
jazeker xD
BluezamX
2 jaren geleden
Glimpse into Paradise
Sorcery
Target player gains life equal to half their life total and returns half the number of permanents in their graveyard to the battlefield. Round up each time.

Een witte versie van Peer into the Abyss. Deze combo'en nog best lekker met elkaar!
Cobaltius
2 jaren geleden
Quote:
25 minuten geleden
@Daedalon: referentie naar Yuriko, the Tiger's Shadow, toch?

Vraagje voor Cobaltius.
"Je hoeft natuurlijk niet een reference maken naar een beroemde kaart, je kan ook gewoon je favoriete kaart nemen en een versie maken die je als commander kan spelen."
Ik heb niks tegen Commander, maar draait deze BYC specifiek om dat format? Of gaat het specifiek over 'beroemde kaarten óf kaarten die je tot Commander maakt'? Of was het meer je bedoeling om het helemaal open te laten wat voor referentie er wordt gemaakt?


Mijn bedoeling was om het helemaal open te laten wat voor referentie er wordt gemaakt.
Left4Doner
2 jaren geleden
@Cobaltius: dank je voor de verheldering



Carve Through Hell

Sorcery

Sacrifice all permanents you control and discard your hand. Exile the top six cards of your library. You may cast any number of nonland cards exiled this way without paying their mana costs.

Many souls have sacrificed everything to obtain absolutely nothing. However, even Hell's inhabitants grow bored sometimes.


Referentie naar de fantastische Hellcarver Demon
TheRobinros
2 jaren geleden
Merchant's Mountain Pass
Land
, : Choose a color. Add three mana of that color.
: Return Merchant's Mountain Pass from your graveyard to the battlefield.
, Discard a card: Return Merchant's Mountain Pass from your graveyard to your hand.

Een referentie naar Trade Routes, want waarom wheelspinnen als je ook kan wheelspinnen tijdens het wheelspinnen?
MitchDeBaas
2 jaren geleden
Muldrotha's presence

Legendary Enchantment

During each of you turns, you may play up to three permanent cards from your graveyard.
Underneath the filth you will find treasure


De referentie is uiteraard de beroemde Muldrotha, the Gravetide mijn favorite commander
 bijgewerkt door MitchDeBaas 2 jaren geleden
Justian2002
2 jaren geleden
Quote:
11 uren geleden
From Zero to Hero
Instant
Target 1/2 Human Soldier gets +5/+4, becomes a Human Knight and gains vigilance, indestructible, double strike, and trample. (These effects last indefinitely.)
Nobody sees the squire, until they rise up and become the knight they are supposed to be.

Een referentie naar Squire


*insert Disney Hercules muziek*
carlovdm
2 jaren geleden
Ik ga ook weer eens meedoen met een referentie naar een van mijn favoriete creatures, Ohran Frostfang:

Ohran Ambush
Instant

Until end of turn, attacking creatures you control have deathtouch and "Whenever this creature deals combat to a player, draw a card".
Eclavyrr
2 jaren geleden
Stronghold Captain

Creature - Human Warrior
When Stronghold Captain dies, you may exile it instead.
If you do, choose a creature card in your graveyard and put it on top of your library.

"He's an evil seed brought to fruition"
2/1

Referentie naar een van mijn favoriete landjes: Volrath's Stronghold
 bijgewerkt door Eclavyrr 2 jaren geleden
maus
2 jaren geleden
Lead angel

Artifact creature - angel construct
Flying, indestructible
You can't win the game and opponents can't lose the game.

in its heart lies the secret of stupidity
4/4

Reference naar: Platinum Angel
MitchDeBaas
2 jaren geleden
Quote:
10 minuten geleden
Lead angel

Artifact creature - angel construct
Flying, indestructible
You can't win the game and opponents can't lose the game.

in its heart lies the secret of stupidity
4/4

Reference naar: Platinum Angel


Abyssal Persecutor?
maus
2 jaren geleden
Quote:
7 minuten geleden
Quote:
18 minuten geleden
Lead angel

Artifact creature - angel construct
Flying, indestructible
You can't win the game and opponents can't lose the game.

in its heart lies the secret of stupidity
4/4

Reference naar: Platinum Angel


Abyssal Persecutor?


Zogoed als hetzelfde ja... Oeps. Maar deze kan in een Zedruu the Greathearted deck.
bartist
2 jaren geleden


Referentie naar Arcades, the Strategist
BuggyLotus
2 jaren geleden
urghh
 bijgewerkt door BuggyLotus 2 jaren geleden (verwijderen)
BuggyLotus
2 jaren geleden
Brother of Phelddagrif

Creature- Phelddagrif

flying, trample
Whenever Brother of Phelddagrif enters the battlefield,
each opponent creates a 1/1 green hippo token
and draws a card.
: Return Brother of Phelddagrif from the battlefield
to it's owners hand.
4/4

refernace naar 1 van mijn meest favorieten kaarten Phelddagrif
 bijgewerkt door BuggyLotus 2 jaren geleden (symbool)
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top