Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

BYC 178: The Plane is yours

Daedalon
2 jaren geleden
Heyhey, welkom bij alweer de volgende Build Your Card,

Even snel de gebruikelijke info:
Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!

Er zijn wel een aantal regels:

1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:

1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

Dat te hebben gezegd, omdat de volgende set alweer over een maandje uitkomt, laten we de thema erop focussen, en in dit geval:

Gangsters


Creeer een kaart dat de Gangster representeerd, of het nou een in-een-hoek-verscholen Speakeasy is, of de Don-himself.
In het kort: Make me an offer I cannot refuse

De deadline zal zijn zondag 10 april.

Veel plezier, or else you'll be sleeping with the fishes
Luctor
2 jaren geleden
Protection money

Enchantment - rare

Whenever you cast a spell, each opponent pays , if they don't, they lose 2 life and discard a card, if they can't discard a card, they lose another life.
 bijgewerkt door Luctor 2 jaren geleden
Rody
2 jaren geleden
Vito's Favor

Sorcery - Rare

Offer you can't refuse - Each opponent may draw a card, create a treasure token and lose 5 life. For each player who does, draw a card and create a treasure token. For each opponent who doesn't draw a card this way, destroy target non-land permanent that player controls.
Daedalon
2 jaren geleden
Let wel op, vergeet ook niet de rarity bij te voegen
MagnusMagicus
2 jaren geleden
Getaway Car
Artifact - Vehicle
Menace, haste
When Getaway Car attacks and isn't blocked, create two Treasure tokens.
When Getaway Car becomes blocked, the crewed creature doesn't untap during your next untap step.
Crew 1
5/5

De crew 1 is de bestuurder, en als je weg kunt komen hou je de buit van de overval, en anders moet je de cel in . Set logo is een masker
Justian2002
2 jaren geleden
hier is mijn inzending! Geen fancy creature, of een andere spell die gekke dingen doet, maar een nieuw landje

 bijgewerkt door Justian2002 2 jaren geleden
Left4Doner
2 jaren geleden
@Magnus: Getaway Car, love it!


Tommy, the Gun

Legendary Creature - Human Rogue

Whenever a sorcery you control deals damage to one opponent, exile a number of cards from the top of your library equal to the damage dealt. You may cast sorceries from among them until end of turn.

Say hello to my little friend
4/2
 bijgewerkt door Left4Doner 2 jaren geleden
Cobaltius
2 jaren geleden
yakuza's tattoo

Enchantment - aura

Flash

Enchant creature you control

Enchanted creature gets +2/+2

Whenever an opponent would gain control of enchanted creature, enchanted creature deals 3 damage to that player instead.

The cost of being a member is loyalty

---------------

Ik wou een yakuza kaart maken, gewoon omdat het een andere soort gangster is.
Een redelijk zwakke combat trick met een leuke bonus.
MitchDeBaas
2 jaren geleden
Clan Tattooist

creature - human

: Each player creates a treasure token.

Whenever a player sacrifices an artifact. Clan tattooist does 1 damage to any target.

That sign on your shoulder looks familiar

2/2

Edit:
hehe, thanks magnus. ik twijfelde tussen of meer mana of minder damage/tokens. maar nu ik jou reactie zie denk ik dat ik voor minder damage ga
 bijgewerkt door MitchDeBaas 2 jaren geleden
MagnusMagicus
2 jaren geleden
Eh Mitch, ik zou je machine gun even wat intomen . In een deck dat wat Treasure tokens kan maken is dit INSANE. Ik denk dat je het beter naar 1 damage kunt doen, vergelijkbaar met iets als Mayhem Devil .
bartist
2 jaren geleden
Wat moet je doen om de maffia tevreden te houden?
Je koopt hun bescherming.

Hoe doe je dat?
You pay the Pizzo! (beschermgeld)


*Insert Smothering Tithe meme here*

Het duurde even voor ik een inspiratie had voor dit thema (gekeken naar voting, gekeken of ik eerder bedachte keywords kon herbruiken, maar nope). Toen zag ik een van m'n oude kaarte die Cumulative Upkeep had. Toen kwam ik op het idee om een soort van taxing mechanic te maken (vergelijkbaar met het betalen van beschermgeld). Wilde het wel als keyword maken, maar dan zonder dat de cost groter wordt. Dit is het resultaat, Pay the Pizzo. Betaal en de kaart gaat in passieve modus, of betaal niet en suffer the consequences. Heb het ook als "permanent" verwoord, zodat je ook artifacts van de abilty kan voorzien met "as long as ~ is untapped" achtige effecten.

(P.S. Somebody kick me after the results, ik zie dat de ByC pagina weer een beetje achter begint te lopen)
 bijgewerkt door bartist 2 jaren geleden
princen85
2 jaren geleden


vast te sterk
 bijgewerkt door princen85 2 jaren geleden (Aangepast na commentaar en een stuk minder sterk gemaakt.)
MagnusMagicus
2 jaren geleden
Misschien mag hij iets pittiger zijn dan een 1/1? Nu is het een slechtere Raging Goblin . Dit kan makkelijk een 2/1 of misschien wel 2/2 zijn.
Cobaltius
2 jaren geleden
Quote:
15 minuten geleden


vast te sterk


Ik denk ook dat het te sterk is. Het gaat namelijk infinite met Korvold, Fae-Cursed King, Juri, Master of the Revue of Marionette Master.
MagnusMagicus
2 jaren geleden
Ja, als je het aanpast naar "sacrifice a nontoken artifact" of "Sacrifice a non-Treasure artifact" dan is het in ieder geval niet een infinite sac machine
bartist
2 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Misschien mag hij iets pittiger zijn dan een 1/1? Nu is het een slechtere Raging Goblin . Dit kan makkelijk een 2/1 of misschien wel 2/2 zijn.


Daar zat ik inderdaad over te twijfelen, maar de Goblin geeft mij nu een goed referentiepunt. Dank daarvoor! ik ga aanpassingen doen
princen85
2 jaren geleden
Quote:
28 minuten geleden
Ja, als je het aanpast naar "sacrifice a nontoken artifact" of "Sacrifice a non-Treasure artifact" dan is het in ieder geval niet een infinite sac machine


Tnx, aangepast
BluezamX
2 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Quote:
2 uren geleden
Misschien mag hij iets pittiger zijn dan een 1/1? Nu is het een slechtere Raging Goblin . Dit kan makkelijk een 2/1 of misschien wel 2/2 zijn.


Daar zat ik inderdaad over te twijfelen, maar de Goblin geeft mij nu een goed referentiepunt. Dank daarvoor! ik ga aanpassingen doen


Misschien ook iets meer een pay mechanic. Nu kan een opponent 1 mana betalen, maar jij haalt daar niet echt voordeel uit. Wat denk je van:

Pay the Pizzo (When this card enters the battlefield or at the beginning of your upkeep, any opponent may have you create a Treasure token. If they do, tap this permanent)
Haste
2/2
bartist
2 jaren geleden
Kaart is aangepast

Quote:
10 uren geleden
...
Misschien ook iets meer een pay mechanic. Nu kan een opponent 1 mana betalen, maar jij haalt daar niet echt voordeel uit. Wat denk je van:
...


Heb over je idee nagedacht, maar ik heb het besloten zo te houden. Ik ben het met je eens dat Treasure krijgen wel in lijn is met iets betalen, maar het geven van treasure is zeker in de lategame niet echt meer een dreiging. Over betalen van mana moet je altijd blijven nadenken. Sure, je kan even niets hebben om te casten en dan kun je het makkelijk betalen, maar voor m'n gevoel houd dat het in balans.

Wel bedankt voor je feedback Waardeer het altijd
Lavinius
2 jaren geleden
Luigi with the Golden tooth

Legendary creature - human rogue

At the beginning of your upkeep, choose a creature an opponent controls. That player sacrifices that creature unless he pays
: create two treasure tokens.

Well, I know this Guy that might have done something wrong... But you will have to pay.

4 / 3


Ik werd allereerst geïnspireerd door Marvin uit Home Alone, vandaar de gouden tand.
 bijgewerkt door Lavinius 2 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 32 posts
  • Laatste post bartist 1 jaar geleden
  • Gemaakt door Daedalon 2 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top