Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

BYC 180: missing link

maus
1 jaar geleden
Hallo hobby-magic-development-Team, welkom bij alweer de volgende Build Your Card,

Even snel de gebruikelijke info:
Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!

Er zijn wel een aantal regels:

1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:

1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

Het thema voor deze periode:

Missing link


Deze keer draait de build your card om de missende kaart die jouw guilty pleasure tribal speelbaar maakt. Dit kan zijn; een creature type dat je geweldig vind maar geen lord/legendary voor is, maar mag natuurlijk ook een ability zijn die al jaren geleden voor het laatst geprint is maar niet speelbaar is in het hedendaagse powerlevel of natuurlijk een ondergewaardeerde speelstyle. Zolang het er maar voor zorgt dat een tribal playable wordt gemaakt dat nu niet of slecht thematisch speelbaar is.

Veel plezier allemaal, ik hoop dat het onderwerp nog niet eerder geweest is.

De deadline is op zondag 22 mei. Ik lees net dat BYC een wekelijks iets is dus dan staat die weer zo dat op maandag de 23e 181 kan beginnen.
 bijgewerkt door maus 1 jaar geleden (Deadline aanpassing)
Left4Doner
1 jaar geleden
Leuk thema! Kan wel tien inzendingen bedenken, het lastigste is er één kiezen
Vraagje; beschouw jij bepaalde keywords ook als zijnde tribal? Een recent voorbeeld is Ognis, the Dragon's Lash.
maus
1 jaar geleden
Ik zie het als een tribal. Zelfde als dat Yarok, the Desecrated de tribal link was voor etb's.
Justian2002
1 jaar geleden
Zie mijn nieuwste inzending
 bijgewerkt door Justian2002 1 jaar geleden
Daedalon
1 jaar geleden
The First Planeswalker
Legendary Planeswalker
Planeswalker abilities you control can be activated by paying with your life three times the number of loyalty counters one would add or remove instead.
+0: Sacrifice up to one creature, gain X+3 life, where X is the power of the creature sacrificed.
-1: Sacrifice a creature, look at the top X cards, where X is the power of the creature sacrificed, and add one of them to your hand, shuffle the rest back into the deck.
Starting loyalty [2]
 bijgewerkt door Daedalon 1 jaar geleden
TheRobinros
1 jaar geleden
Urami, Ogrelord
Legendary Creature - Demon Spirit
Flying
Ogres you control have Swampwalk.
Whenever another Ogre enters the battlefield under your control, it fights target creature you don't control.
At the beginning of your end step, if you don't control an Ogre, Urami deals 3 damage to you.
5/5
 bijgewerkt door TheRobinros 1 jaar geleden
Lavinius
1 jaar geleden
Zobezi, the shelled

Legendary creature--Turtle Shaman

Islandwalk
, : Put target Turtle card from your graveyard to the battlefield.
Whenever a Turtle you control attacks, create a 1/3 Blue Turtle creature token.

2/6
 bijgewerkt door Lavinius 1 jaar geleden
Greenpenguin
1 jaar geleden
Slums,the unquenched 1 colorless 1 green 1 hybrid black red
legendary creature wurm
1/2 death touch
after dealing combat damage or fighting damage Slums gets a food counter
remove 2 food counters put a wurm from your deck on the field.

Edit Magnus:
Ok, dat is echt onleesbaar . Hier de leesbare versie :


Slums, the Unquenched
Legendary Creature - Wurm
Deathtouch
Whenever Slums, the Unquenched deals combat damage or fights, put a food counter on Slums.
Remove two food counters from Slums: Search your library for a Wurm card and put it onto the battlefield.
1/2
 bijgewerkt door MagnusMagicus 1 jaar geleden
MitchDeBaas
1 jaar geleden
The Energy producer

legendary creature - human artificer

Flying

Whenever another creature enters the battlefield under your control you get

pay 5 life, : creatures you control get indestructible until end of turn,

4/5
 bijgewerkt door MitchDeBaas 1 jaar geleden
Left4Doner
1 jaar geleden
Craca, Crab Cannibal

Legendary Creature - Crab

Flash
Sacrifice another Crab: Target Crab gets +X/+0 until end of turn, where X is the sacrificed creature's toughness.
: Create a Y/Y blue Crab Horror creature token, where Y is the number of creature cards in your graveyard.

Crabs; best served with a side dish of cannibalism.

1/5
 bijgewerkt door Left4Doner 1 jaar geleden
Cobaltius
1 jaar geleden
Great unification

Enchantment

When Great unification enters the battlefield all nonland permanents you control, cards in your hand, cards in your graveyard, cards in your library, and cards you own in exile become copies of target permanent.

All is the same, all is fair, all is unified

--------------------------------------------

Puur zodat je kan winnen met Hedron Alignment in commander. Ook alle kaarten in je library want waarom niet. Mythic zodat het niet vaak voorkomt in draft en niet om dat het sterk is.
 bijgewerkt door Cobaltius 1 jaar geleden
maus
1 jaar geleden
Dikke kans dat het dan bend wordt met Biovisionary
KoenDeMagicSpeler
1 jaar geleden
Ik heb nog nooit echt geprobeerd een balanced kaart te maken dus we gaan zien hoe het loopt. Ik heb zelf een mercenary tribal deck en de commander die ik gebruik werkt top, maar een echte mercenary als commander (ook al is dat flavor wise wat gek) zou ik het wel leuk vinden om te hebben.

Jade, Merciless Assassin
Legendary creature - Mercenary

sacrifice a mercenary: search your library for a mercenary card with mana value equal to 1 plus the sacrificed creature's mana value, put that card onto the battlefield, then shuffle.
: mercenary creatures you control gain haste until end of turn.

“Nobody owns life, but anyone who can pick up a frying pan owns death.”
William S. Burroughs
3/4
 bijgewerkt door KoenDeMagicSpeler 1 jaar geleden (power en toughness vergeten en had geen goede naam)
Cobaltius
1 jaar geleden
Quote:
14 uren geleden
Dikke kans dat het dan bend wordt met Biovisionary


Ik denk niet dat een Biovisionary win met een negen mana kaart een probleem is als je hetzelfde kan doen met Rite of Replication of Mirrorweave.
BluezamX
1 jaar geleden
Myra, Guild Captain

Legendary Creature - Human Warrior Wizard

Whenever another nontoken Warrior, Wizard, Rogue or Cleric enters the battlefield under your control, draw a card.

: Add two mana of any color.

2/4

---

In mijn Party deck heb ik vaak problemen om op gang te komen. Het loopt heel lekker of totaal niet. Tazri komt dan vaak iets te laat om het tij te keren. Zodoende denk ik dat een kaart als deze die fixt en een beetje een draw engine is het heel goed zou doen in het deck.

Casting cost vind ik alleen lastig. De kaart is meer naar mijn idee, maar party heeft wel echt alle kleuren nodig (of in ieder geval zeker zwart).

De kaart is niet heel origineel, maar vult het gat wel perfect volgens mij! Dacht eerst aan iets dat "party tokens" kon maken, maar dat is wel heeeel makkelijk haha
 bijgewerkt door BluezamX 1 jaar geleden
MagnusMagicus
1 jaar geleden
Je kunt er nog nontoken van maken, of eenmaal per beurt laten triggeren. Ik denk dat deze versie wel erg sterk is. En je kunt hem ook nog een ability geven ipv dat te verstoppen in de mana cost . En ik denk dat hij ook best wel mag rampen (dus tappen voor mana) ipv alleen filteren.
AncientOne
1 jaar geleden
Quote:
4 dagen geleden
Ik merk zelf dat mijn Runo deck heel traag loopt door de beschikbare mana, dus daarom een leuk landje die handig zal zijn voor mij!




Misschien "activate only as a socery" toevoegen, anders activeer je dit landje EOT voor Hullbreaker Horror en kan je tegenstander het eigenlijk wel schudden... Al helemaal als je jouw landje activeert met nog 1 mana open zodat je nog een instant hebt in response op instant removal.
Die ability zou misschien dus ook wel een mana meer mogen kosten...
Rody
1 jaar geleden
Specter Lord

Legendary Creature - Specter

Flying, Fear

Whenever Specter Lord deals combat damage to an opponent, that player discards a card at random.

Whenever an opponent discards one of more cards you may return a specter card from your graveyard to the battlefield.

2/3


Vroeger vond ik Hypnotic Specter een van de tofste kaarten ooit.
Left4Doner
1 jaar geleden
@Rody: toevallig of niet toevallig kwamen Specters als tribe ook aan bod bij de recente podcast van EDHREC
Justian2002
1 jaar geleden
Quote:
1 dag geleden
Misschien "activate only as a socery" toevoegen, anders activeer je dit landje EOT voor Hullbreaker Horror en kan je tegenstander het eigenlijk wel schudden... Al helemaal als je jouw landje activeert met nog 1 mana open zodat je nog een instant hebt in response op instant removal.
Die ability zou misschien dus ook wel een mana meer mogen kosten...

Heb een beetje gesleuteld om een wat minder broken kaart te maken. Daar is dit uitgekomen:

https://cdn.discordapp.com/attachments/447716338031656960/976102170350989342/Stromkirk_Harbor.png

Hiermee kan ik Sea Creatures een soortvan suspend 1 geven, waardoor ze toch iets minder gevaarlijk zijn, maar wel voor goedkoper on battlefield komen
 bijgewerkt door Justian2002 1 jaar geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top