Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

BYC 180: missing link

MagnusMagicus
1 jaar geleden
Ik denk nog steeds dat 7+ mana creature spells voor 3 mana in het spel cheaten op een LAND wel wat heftig is . Enne....waarom gebruik je niet Suspend als je dat toch probeert na te doen?
MitchDeBaas
1 jaar geleden
Jaa mee eens magnus, ik dacht vanmiddag ookal van ja dat is nog steeds broken.

t1 dit landje
t2 Arcane Signet + landje
t3 deze activeren
t4 Gyruda, Doom of Depths ofso

ik zou of kijken naar meer mana om dit te activeren, of meer time counters. nu kan je vanaf t4 elke beurt een groot zee monster opgooien. dat is niet okay
 bijgewerkt door MitchDeBaas 1 jaar geleden
TheRobinros
1 jaar geleden
Nou ja, beurt 4 Gyruda, Doom of Depths kan ook met een Rampant Growth op beurt 3 ipv dit landje, als je toch beurt 2 Arcane Signet speelt Goede kaart, maar vanwege de deckbuilding restrictions zou ik het niet zozeer té sterk vinden. Vergelijk met Castle Garenbrig, want hoe vaak ga je nou een monster neerleggen van 8+ mana...
Justian2002
1 jaar geleden
Meer mana op die ability zorg er alsnog voor dat het landje useless is… dan kan ik net zo goed mn creatures direct zonder gedoe casten
Dit landje heb ik gemaakt omdat ik nu al nauwelijks mijn creatures kan bekostigen in mijn Runo deck
Maar goed, misschien dat ik er een enchantment of artifact van kan maken, zodat je nog met casting costs zit, en het dus ietsjes minder vrijblijvend is (en ie dus ook iets makkelijker in de grafbak geslingerd kan worden)
 bijgewerkt door Justian2002 1 jaar geleden
Justian2002
1 jaar geleden
poging 3, I guess... hopelijk is deze VEEEEEEEL beter en minder broken

https://cdn.discordapp.com/attachments/447716338031656960/976128701718757396/Runo_Stromkirks_Docks.png
 bijgewerkt door Justian2002 1 jaar geleden
BluezamX
1 jaar geleden
Advokaat van de duivel: Ik vond de oorspronkelijke kaart wel prima...

Momenteel is de kaart wel heel zwak. Belbe's Portal is slecht, en die is bijna beter. De originele opzet van een landje die dingen into play cheat vind ik zelf wel leuk. Misschien iets als:

: add
: Put a Kraken, Leviathan, Octopus or Serpent creature card from your hand onto the battlefield. You lose life equal to its mana cost. Activate only as a sorcery.

Al kan je ook de Suspend 2 aanhouden. Dan kan je zonder ramp turn 5 een ding in het veld en kost het je leven, of turn 7 met haste. Voelt naar mijn mening prima balanced, zeker als 1 op de 100 in kleuren die moeilijk land tutoren. I mean, Quest for Ula's Temple kan het theoretisch al vanaf turn 4 en daar heeft niemand wat op tegen!

Maar ja, doe vooral wat je zelf het beste lijkt. Wij hebben allemaal wel meningen, maar het is jouw kaart!
Justian2002
1 jaar geleden
HOOOOO... Echt nog nooit zo veel drama gehad met een BYC kaart hahaha

Heb nu iets bedacht waarin de speler een keuze heeft wat ie wilt doen: Of snel levens betalen, want snel creatures nodig, of wat langer wachten voor een creature. issie inzetbaar early en late game!
(kom er ook net achter dat deze kaart wellicht ziekgoed zou werken met Deep-Sea Kraken. ja, de suspend is wel 1 mana duurder, maar hij is wel echt 100x sneller on battlefield)

maar dus, bij deze, poging nummer ikbendetelnualkwijt!



Dan nu, de uitleg waarom zo
First of all, ik haat het als landjes me geen mana kunnen geven (kuch kuch, Dark Depths) dus vandaar een simpele colorless mana gain.
Dan vervolgens geef ik de gebruiker de mogelijkheid om te kiezen tussen direct een creature, maar wel met lifeloss (wat met Sea Creatures al gauw rond de 7 is, helemaal in een Runo Stromkirk deck) of voor een creature over twee beurten. Beide opties hebben een extra pay: De ene is life, de andere is tijd. Early game wil je juist snel creatures hebben, dus zijn mensen wel wat meer bereid levens te betalen. Late game heb je wellicht al een kleine defence liggen en kan die ene extra Kraken wel een paar beurtjes wachten.
Ook voor deze moet je hem tappen, want anders kan je makkelijk te veel in 1x opleggen...
Dan tot slot, waarom het legendary is: ik vind hem net iets te powerfull om kopieerbaar te kunnen zijn voor een Vesuva of Thespian's Stage. Nu moet je er ook nog een kaart als Mirror Box hebben om een kopie hiervan te kunnen maken.

Hopelijk is het nu eindelijk een kaart die balanced genoeg is voor een Sea Creatures deck. Alleen de verwoording ga ik nu nog aanpassen xD
 bijgewerkt door Justian2002 1 jaar geleden
Left4Doner
1 jaar geleden
Ik denk dat ik versie 1 het beste vond *rent weg*
De art en feel van de kaart vind ik trouwens erg cool.
Justian2002
1 jaar geleden
Weet je, ik laat het hierbij! Ik ben er helemaal klaar mee! wellicht is dit de winnende kaart, wellicht ook niet… maar ik vind het wel mooi geweest, BYC 181 pas weer een nieuwe xD
Denk dat jullie mogen blij zijn dat ik de kaarten niet bedenk bij WotC
Left4Doner
1 jaar geleden
@Justian2002: dit geeft wel inzicht in hoe lastig het balanceren is van sterke en interessante kaarten.
Justian2002
1 jaar geleden
Oh ja, dat zeker! Denk dat dit voor mij een van mijn beste BYC is, omdat mijn een goede discussie wist uit te lokken! Meestal blijven ze maar liggen tot de deadline zonder een woord erover gezegd te zijn xD. Dit is dus voor mij ook heel leerzaam
maus
1 jaar geleden
Bedankt allemaal voor het mee doen! Hier is de top 3 van deze Build your card:

Op de derde plek: TheRobinros met urami, ogrelord leuk ontwerp dat meerdere kanten op kan gaan in een game.

Als runner up: Greenpenguinmet slums, the unquenched misschien is het tutor effect sterk early game maar met weinig impactvolle targets balanseert het zichzelf uit over de game.

En de winnaar van deze Build your card is Left4Doner met craca, crab cannibal een leuke commander met een duidelijke richting voor de tribe en zelfmill. Gefeliciteerd en veel plezier met de volgende BYC.
Left4Doner
1 jaar geleden
Woehoe, m'n eerste trofee
TheRobinros
1 jaar geleden
Dit doet me trouwens hier aan denken.
Nog gefeliciteerd!
Justian2002
1 jaar geleden
Hmm, aan een 404?
MagnusMagicus
1 jaar geleden
@Justian: je laatste versie van de Harbor is wel vele malen beter. Ik denk dat je nog steeds veel te veel wil voor op een landje, want je speelt hem wel gratis en hij is relatief lastig te slopen, en de ability is nog steeds best heftig. Maar mooi om de evolutie te zien
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top