Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

BYC 181: Binnen de lijntjes kleuren

Left4Doner
1 jaar geleden
Gegroet Tovenaars van Karton. Wees welkom en bereidt u voor....

Even snel de gebruikelijke info:
Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!

Er zijn wel een aantal regels:

1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:

1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

Het thema voor BYC 181 is:
Mono Color

-> Ontwerp een kaart die te maken heeft met het spelen van één kleur. Mono red, mono white, mono green, mono blue, mono black....je snapt het. Je kaart kan je belonen voor het spelen van één kleur, zie als voorbeeld Nykthos, Shrine to Nyx. De kaart kan ook simpelweg een casting cost hebben die bij een mono color deck past, zoals Phyrexian Obliterator. Misschien doet jouw kaart iets met de kleuren van andere kaarten, zoals Painter's Servant.

De kaart hoeft niet per se zelf mono color te zijn, en het mag voor welk format jij maar wil. Als je het specifiek ontwerpt voor een format dat niet Commander is, benoem dit dan zodat ik begrijp wat jouw insteek is.

Veel plezier allemaal!
De deadline staat op zondag 29 mei.
Cobaltius
1 jaar geleden
Crashing dead tide

Sorcery

Crashing dead tide has flash as long as you control a Merfolk.

Choose a color. Exile all cards in your graveyard of that color. Return target creature to its owner's hand for each card exiled this way.

"May those who wish to plunder the ruins of my kingdom be crushed by the waves of those who tried to do so before them" — Araumi

----------------------------------

Mijn eerste idee was om een kaart te maken voor pioneer vanwege de recentelijke tolarian comunity collage video, maar ik denk dat het beter wert als een commander kaart.

Ik wou hybrid mana gebruiken, omdat het een leuke manier is om een dual color kaart te maken die goed werkt met mono color.
 bijgewerkt door Cobaltius 1 jaar geleden (added stet symbol)
Lavinius
1 jaar geleden
Eshabris, Phyrexian perforator


Legendary creature-praetor

Play with the top card of you library revealed.
You May cast the top card of your library if it's Black. If you cast it this way, you may pay in addition to it's other costs. If you do, draw a card and put a +1/+1 counter on Eshabris.

2 / 2

"The gruelling stench that comes out of Eshabris' drooling mouth foretells the gruelling death you will die."
 bijgewerkt door Lavinius 1 jaar geleden
TheRobinros
1 jaar geleden
Olus, Recycling Prodigy
Legendary Creature - Goblin Shaman
Exile three creatures you control: Choose another card you own in exile. You may cast that card this turn.
2/2

De rode card-draw is vooral kaarten van de bovenkant van je deck exilen, die je deze beurt mag spelen. Olus zorgt ervoor dat als je echt wil, je later ook nog bij die kaarten kunt... En allerlei leuke trucjes als je een berg tokens hebt en creatures opnieuw in het spel wil laten komen
Daedalon
1 jaar geleden
Queen Bee
Legendary Creature - Insect
Flying
While you control another insect, Queen bee has hexproof and vigilance.
Once per turn, you can tap another insect creature you control, create a Honey Token.
2/3

-------

Honey Token
Artifact
Sacrifice X Honey Token(s), search your library for a creature spell where X is its converted mana value, and put it on the field.
If a bear permanent is put on the field using Honey Token(s), it gains Haste and Trample until the end of the turn.

----

hopelijk is dit acceptable, vond dat Bears wel wat meer support mogen hebben, en wat is er beter dan bijen xD
 bijgewerkt door Daedalon 1 jaar geleden
Justian2002
1 jaar geleden


Een beetje als Heedless One/Abomination of Llanowar, maar dan ook inzetbaar als een non-tribal commander
 bijgewerkt door Justian2002 1 jaar geleden
MagnusMagicus
1 jaar geleden
Bright Daylight
Enchantment
All creatures are white.
The ultrabright and clear sun made it clear whose side the sky was on.

Een witte Darkest Hour
Left4Doner
1 jaar geleden
Lekker bezig mensen!

@Daedalon: Je kaart zou wellicht beter passen bij BYC 180 dan bij deze uitdaging. Op zich passen insects en bears wel goed bij (mono) groen, dus ik kan deels begrijpen wat je idee erbij is
BluezamX
1 jaar geleden
Adelaide of the Soul
Legendary Creature - Human Cleric

Ward -

Whenever a white creature you control gets exiled, return target creature with lesser mana value from your graveyard to the battlefield. This ability only triggers once each turn

1/3

---

Wit heeft blink, recursal, weenies en exile effecten, en ik denk dat Adelaide deze mooi samen brengt in één deck. Op deze manier kan je volgens mij best een coherent deck maken!

Enige waar ik bang voor ben momenteel is dat ze te sterk is. Misschien voeg ik "once each turn" toe, maar wat dat betreft zou ik graag andere meningen willen horen. Het moet geen patiencerij worden natuurlijk!
 bijgewerkt door BluezamX 1 jaar geleden
axlar
1 jaar geleden
True colors

Enchantment

At the beginning of your upkeep, choose one —
• White and first strike
• Blue and flying
• Black and deathtouch
• Red and haste
• Green and trample

Until end of turn, all your creatures in any zone are the chosen color and gain the chosen ability

-----
Heb getwijfeld of deze kaart een artifact of juist 5 kleuren zou moeten zijn.. de 5 kleuren beperkt zn gebruik, anders zou deze te sterks worden omdat ie in elk deck zou passen. Aangepast naar 5 hybrid mana, zodat ook 4 kleurendecks en bepaalde 3 kleuren decks deze zouden kunnen spelen. Enkele bewooridng aangepast naar suggestie van Magnus.
 bijgewerkt door axlar 1 jaar geleden
MagnusMagicus
1 jaar geleden
Quote:
7 minuten geleden
True colors

Enchantment

During your upkeep choose one pair:
* white and first strike
* blue and flying
* black and deathtouch
* red and haste
* green and trample

Until end of turn, all your creatures in any zone are the chosen color and gain the chosen ability

-----
Heb getwijfeld of deze kaart een artifact of juist 5 kleuren zou moeten zijn.. de 5 kleuren beperkt zn gebruik, anders zou deze te sterks worden omdat ie in elk deck zou passen. Aangepast naar 5 hybrid mana, zodat ook 3 of 4 kleurendecks deze zouden kunnen spelen.
Hier, wat nettere bewoording. Ik vraag me wel af of dit in een textbox past .

True colors
Enchantment
At the beginning of your upkeep, Choose one —
• White and first strike.
• Blue and flying.
• Black and deathtouch.
• Red and haste.
• Green and trample.
Until end of turn, creatures you control are the chosen color and gain the chosen ability. The same is true for creature spells you control and creature cards you own that aren’t on the battlefield.
axlar
1 jaar geleden
@Magnus, dank voor de feedback, ik had het eerst verder uitgeschreven, maar vond het wel erg veel woorden haha. Dus toen de vrije hand genomen om het in te korten
 bijgewerkt door axlar 1 jaar geleden
bartist
1 jaar geleden
Ik wilde eerst verder gaan met de cycle van mentoren die ik voor ByC 150 had gemaakt, maar dan zou ik "twee keer" hetzelfde idee in sturen dus dat is saai.
Dus ik ben verder gegaan met het pseudo-keyword van ByC 139

 bijgewerkt door bartist 1 jaar geleden
Mango
1 jaar geleden
Filter
Enchantment
When Filter comes into play, exile all colorless and multi-colored creatures.
Colorless and multi-colored spells can not be played.
 bijgewerkt door Mango 1 jaar geleden
maus
1 jaar geleden
Honor the pure
Artifact
Whenever a player cast a mono-colored spell, that player gains 1 life.
Whenever a player cast a multi-colored spell, that player loses 2 life.
 bijgewerkt door maus 1 jaar geleden
Left4Doner
1 jaar geleden
De leuke designs blijven binnenstromen

@Mango: Leuk concept! Vraag me af of de tweede ability te sterk is, vraag me af wat anderen hierover te zeggen hebben.

@BluezamX: Love this design! Ik vermoed dat het wijs is om een 'once each turn' clausule toe te voegen.
Daedalon
1 jaar geleden
Quote:
1 dag geleden
Lekker bezig mensen!

@Daedalon: Je kaart zou wellicht beter passen bij BYC 180 dan bij deze uitdaging. Op zich passen insects en bears wel goed bij (mono) groen, dus ik kan deels begrijpen wat je idee erbij is




Fair, ik had t ook wel gedaan met alternative summoning manieren waar groen zo 'leuk' mee om gaat, en twas gewoon flavor om beren een extra voordeel te geven xD
MagnusMagicus
1 jaar geleden
Commentaar leveren op andere kaarten is altijd het leukste

Quote:
22 uren geleden
Filter
Enchantment
When Filter comes into play, exile all colorless and multi-colored creatures.
Colorless and multi-colored spells can not be played.
Er mist nog een rarity. En de tekst is wat ouderwets opgeschreven:
When Filter enters the battlefield, exile all colorless and multicolored creatures.
Colorless and multicolored spells can't be cast.

Verder is het grappig dat de kaart zelf multicolored is (je kunt dus ook niet een tweede spelen als de eerste er ligt), maar dit is wel een erg extreem effect voor erg weinig mana. Ik denk dat genoeg decks hier gewoon net zo goed tegen kunnen opgeven . Ik vind het idee ervan erg interessant, maar holy moly er mag nog wat aan getweaked worden denk ik .

Quote:
3 uren geleden
Honor the pure
Artifact
Whenever a player cast a mono-colored spell they gain 1 life.
Whenever a player cast a multi-colored spell they lose 2 life.
Hah, ik dacht dat je een bestaande Magickaart als naam had gekozen, maar dat is Honor of the Pure . Het is een common, dus een net effect. Hier is de tekst iets netter geschreven: Whenever a player casts a monocolored spell, that player gains 1 life.
Cobaltius
1 jaar geleden
Quote:
3 dagen geleden
Crashing dead tide

Sorcery

Crashing dead tide has flash as long as you control a Merfolk.

Choose a color. Exile all cards in your graveyard of that color. Return target creature to its owner's hand for each card exiled this way.

"May those who wish to plunder the ruins of my kingdom be crushed by the waves of those who tried to do so before them" — Araumi


Als dat mag, wil ik vragen of jullie feedback hebben voor mijn kaart.
Ik ben een beetje bang dat het te sterk is voor 3 mana, maar ik vind het lastig in te schatten.
Luctor
1 jaar geleden
#Beshaba, God of the Rogues

Legendary Enchantment Creature - Rogue God

As long as your devotion to black is less than fifteen, Beshaba isn't a creature. (Each in the mana costs of permanents you control counts towards your devotion to black.)
As long as Beshaba isn't a creature it has Indestructible.

Beshaba's toughness is equel to your devotion to black.

When a multicolored creature is dealt damage, destroy that creature.
When a monocolored Rogue you control attacks alone, double it's power and it gains deathtouch until end of turn.

1/*
 bijgewerkt door Luctor 1 jaar geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top