Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

BYC 182: Onderweg

Luctor
1 jaar geleden
De - 1/-1 zijn die tot end of turn of permanent?

Efot: Graag gedaan Left4
 bijgewerkt door Luctor 1 jaar geleden
Lavinius
1 jaar geleden
Volgens mij until end of turn, aangezien het anders - 1/-1 counters waren. Maar het hele antwoord laat ik aan Left4Doner.
bartist
1 jaar geleden


ik wilde verder gaan met de kaarten Hullbreacher en Opposition Agent. Dit gaf me een CMC-basis, een p/t en flash als ability.
Daarna nog naar het thema: reizen. Dat gaf me groen als kleur. Dit in combinatie met het "hate op waar de kleur goed in is en daarvan zelf profiteren" geeft het effect zoals je nu op de kaart.

Deze kat is een reiscompagnon waar je eigenlijk niet mee wil reizen. Hij zorgt er alleen voor dat je later op je bestemming aan komt door je om de tuin te leiden, terwijl hij zelf het gebied 's avonds verkend om al wat mogelijk waardevol is aan het land te verstoppen of voor zichzelf te houden.

Ik hoop dat de kaart een beetje krachtig is zonder dat het meteen Hullbreacher-ban waardig is. Als je hem kan breken, laat het weten, misschien kan ik nog wat aanpassen
TheRobinros
1 jaar geleden
Traveller's Compass
Artifact
If a spell or ability would cause you to search your library for one or more land cards, you may search for an additional card of the same type instead.

Farseek en dergelijken hebben een "lord-effect" nodig, vond ik. Met dit nieuwe apparaat kan je nog veel meer nieuwe landen ontdekken!
 bijgewerkt door TheRobinros 1 jaar geleden
Cobaltius
1 jaar geleden
Quote:
13 uren geleden
Ik hoop dat de kaart een beetje krachtig is zonder dat het meteen Hullbreacher-ban waardig is. Als je hem kan breken, laat het weten, misschien kan ik nog wat aanpassen


Ik denk dat het redelijk zwak is.
Ten eerste, een land gaat niet op de stack. Je kan dit niet in flashen na dat ze hun tweede land spelen.
Ten tweede, als je jouw library searched for een kaart met een restrictie, bijvoorbeeld basic lands for Cultivate, kan je falen om een kaart met die restrictie te vinden.

Voor deze twee redenen zou de tweede helft van de ability nooit kunnen activeren, tenzij iemand specifiek kiest om tog een land te spelen voor een landfall activation bijvoorbeeld.

Drie mana counter target ramp spel plus een sterkere Confounding Conundrum op een creature lijkt me redelijk zwak.
Cobaltius
1 jaar geleden
Quote:
12 uren geleden
Traveller's Compass
Artifact
If a spell or ability would cause you to search your library for one or more land cards, you may search for an additional land card instead.

Farseek en dergelijken hebben een "lord-effect" nodig, vond ik. Met dit nieuwe apparaat kan je nog veel meer nieuwe landen ontdekken!


Hoe werkt diet met Cultivate. Is het twee tapped op het veld end één in de hand, of is het één tapped op het veld en twee in de hand?
Justian2002
1 jaar geleden
Volgens de ruling van deze kaart (zoals ik het zie) mag je, ook bij een Terramorphic Expanse, naast een basic ook enig ander landje zonder ‘basic’ pakken?
TheRobinros
1 jaar geleden
Quote:
3 uren geleden
Quote:
15 uren geleden
Traveller's Compass
Artifact
If a spell or ability would cause you to search your library for one or more land cards, you may search for an additional land card instead.

Farseek en dergelijken hebben een "lord-effect" nodig, vond ik. Met dit nieuwe apparaat kan je nog veel meer nieuwe landen ontdekken!


Hoe werkt diet met Cultivate. Is het twee tapped op het veld end één in de hand, of is het één tapped op het veld en twee in de hand?


De ander gaat naar je hand, lees "other" als "rest"
Quote:
1 uur geleden
Volgens de ruling van deze kaart (zoals ik het zie) mag je, ook bij een Terramorphic Expanse, naast een basic ook enig ander landje zonder ‘basic’ pakken?


De bedoeling is twee basics in dat geval, alleen is rekening houden met types wel moeilijk te verwoorden...
Luctor
1 jaar geleden
Quote:
1 dag geleden

De bedoeling is twee basics in dat geval, alleen is rekening houden met types wel moeilijk te verwoorden...
Misschien met de toevoeging "of the same type"?
Lavinius
1 jaar geleden
Even een upje
MitchDeBaas
1 jaar geleden
ja de deadline was gister touwens
Lavinius
1 jaar geleden
Vandaar mijn up
bartist
1 jaar geleden
Dan is dit het moment dat we de judge succes wensen met beoordelen en geduldig afwachten
BluezamX
1 jaar geleden
Ah, ik wou gister het forum uppen maar dat ben ik vergeten. Ik kom vannacht terug van vakantie, verwacht binnen een dag of twee de uitslag!
Justian2002
1 jaar geleden
Spannend
BluezamX
1 jaar geleden
Allereerst hartelijk bedankt aan iedereen die heeft meegedaan! Jullie creativiteit is altijd leuk om te zien, jury of niet

Axlar met Abel

Ik ben te jong blijkbaar, alle genoemde referenties zijn mij niet bekend
Lijkt wel balanced als common, al voelt de banding wat out of place.


Cobaltius met Perilous Journey
Vet idee om een saga zo te gebruiken! Voelt sterk, maar ik denk wel dat het zo te sterk is. 1 mana ramp 1 en fiks 1 is al aardig sterk, laat staan dat het any land is. In ieder geval een 10 voor origineel design!


Luctor met Public Transport
Coole kaart, maar het voelen wel als veel hoepels. Zo veel Pilots zijn er niet om mee te synergisen en moet je opponent ook wel Vehicles spelen. Desondanks is het een leuk effect, en eventueel altijd nog bruikbaar op je eigen vehicles.


MitchDeBaas met The Pain Train
Voelt als een leuk alternatief op Mysterious Limousine. Ik zie deze nog wel gespeeld worden in gekke jank decks! Wel een gemiste Back to the Future reference


Eclavyrr met Train to Busan
Vet concept. Moest even Googlen hoe en wat (wat heeft een trein naar Busan met zombies te maken?) maar toen snapte ik 'm! Ik kan me deze nog wel voorstellen in zombie deck als grappig random effect, en de "zombie apocalypse" mechanic komt mooi tot z'n recht.


Lavinius met Travelers' Intersection
Solid kaart, vult een design slot in Vehicle decks. Deze lijkt me heel leuk om in casual te spelen! Als je er 2 of meer hebt liggen crew je snel de grootste vehicles. Werkt leuk samen met Cobaltius' Perilous Journey .


Daedalon met Crazy Train
Oeh, leuke kaart! Vaevictis Asmadi, the Dire vibes. Vooral de damage op spelers zonder creatures voelt nice, je moet bewust nadenken over hoe / wat je speelt.


Justian2002 met Green Light / Red Light
Enigzins verwarrend regeltechnisch (in een 1 v 1 moet een goaded creature jou aanvallen, maar dan flipt Green Light naar Red Light die zegt dat dat niet kan), maar een erg vet concept. Ik zie dit ook wel een beetje als een Monarch-achtig effect voor me waarbij de hele tijd het licht aan of uit gaat. Ook mooie, passende art!


Left4Doner met Weary Traveler
Ik vind het heel moeilijk om te zeggen of de kaart balanced is, maar het design is in ieder geval erg cool. Doet me denken aan Goblin Attack Force in Yu-Gi-Oh (wie is er nu oud?), op een goede manier.


Bartist met Caravan Infiltrator
Cool idee om de cycle af te maken, al had ik nog niet door dat er een gestart was! Ik ben het op zich wel met Cobaltius eens, ik denk dat door de "same name" clausule het effect niet vaak nuttig is. Misschien kan je er van maken "you may put a land card from your hand onto the battlefield tapped"? Dat lijkt me sterker dan het nu is, maar niet zo broken dat je een hele Cultivate kan jatten.
Verder vet design, voelt als een eerlijke anti land-ramp.


TheRobinRos met Traveller's Compass
Mee eens, er mag wel een lord-effect voor komen. Ik zou er wel een duidelijker in maken dat bij een kaart als Cultivate er een tweede kaart op hand komt en niet op het veld, maar verder ziet het er goed uit. Ook leuk met Yasharn, Implacable Earth oid als Commander, dan ga je razendsnel door je deck heen!


Dan is het nog tijd voor de uitslag! Hier de top drie die er voor mij wel bovenuit staken:
3. Green Light / Red Light
De kaart voelt af, zowel in functie als art. Erg vet!

2. Bartist met Caravan Infiltrator
Mooie kaart met een leuk effect. Er mogen meer Confounding Conundrum-esque kaarten komen!

En de winnaar is...
Cobaltius met Perilous Journey!!!
Zoals ik al zei, ik vind het een geweldig idee om een saga rond de tafel te laten gaan. Je kan er zó veel mee qua design (negatieve effecten geven bijvoorbeeld), maar ook in grouphug komt dit volledig tot zijn recht. Veel succes en plezier met het hosten van de volgende BYC!
bartist
1 jaar geleden
Nummer 2, daar doe ik het mee!
Ik heb duidelijk te veel cEDH op youtube gekeken, waar dure fetches niet echt ongewoon zijn en de landpool redelijk voorspelbaar is.
Voor de goedkope edh-groepen betekent dat wel vaak een specifieke basic, wat inderdaad onnodig gelimiteerd kan zijn.
Maarja, zo leer ik ook wat. Ik ben allang blij dat het design in de smaak viel.

Cobaltius, gefeliciteerd met de overwinning, ik vond de saga ook enorm creatief!
 bijgewerkt door bartist 1 jaar geleden
Justian2002
1 jaar geleden
Ik zit wel echt vast in de ‘top-3 maar geen 1ste’
Maar ik vind een derde plek niet verkeerd!
axlar
1 jaar geleden
Winnaar, gefeliciteerd!

Quote:
12 uren geleden
Axlar met Abel
Ik ben te jong blijkbaar, alle genoemde referenties zijn mij niet bekend
Lijkt wel balanced als common, al voelt de banding wat out of place.
Begrijpelijk! was ook meer een meme-kaart
Voor referentie, de videoclip van Abel - Onderweg uit het jaar 2000
 bijgewerkt door axlar 1 jaar geleden
Cobaltius
1 jaar geleden
Heel erg bedankt.

Ik vond het een erg leuk thema.

In niet al te lang zal ik de volgende posten
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top