Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om onze advertenties te verbeteren.

BYC 184: wanna win by a LANDslide?

Justian2002
1 jaar geleden
Beste mensen van het goede leven en de stapeltjes karton,

Welkom bij de 184ste editie van Build your Card, de wedstrijd waar al VAN ALLES voorbij gekomen is, dus voor mij de lastige taak een nieuw thema te kiezen... Maar die is er!

Maar eerst, de wel bekende regels!
Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!

Er zijn wel een aantal regels:

1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:

1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

En dan, het thema: Lands
Ikzelf hou echt van de landjes, t is altijd mijn favoriete deel bij het bouwen van een deck! Dus aan jullie de taak om een gaaf en uniek landje te maken. Dus echt alleen Land cards, geen kaarten die een landje aanroepen, kunnen zoeken of dergelijk, enkel lands

De deadline voor deze challenge ligt op 17 Juli!
Zet hem op!
TheRobinros
1 jaar geleden
Gemstone Field
Legendary Land
: Add .
If Gemstone Field is in your opening hand and you're not the starting player, you may choose to become the starting player. If you do, exile Gemstone Field and another card from your hand.

Nog niet heel tevreden, maar vooruit. Ik ga hem waarschijnlijk nog aanpassen
Lavinius
1 jaar geleden
Tecumman, Paradise isle

Legendary Land

: add

, : create a 0/1 green creature token Named Paradise Toucan. It has ": add one mana of any color"



Zo, dit is mijn nieuwe versie. Je maakt in plaats van een "food" token een crab. Deze kan je ook vinden op Hard Evidence bijvoorbeeld.
 bijgewerkt door Lavinius 1 jaar geleden
Cobaltius
1 jaar geleden
Falkenrath Estate

Land

Falkenrath Estate enters the battlefield tapped unless you control a vampire.

: Add or .

Discard a card, : Add .

Home of the Falkenraths and their madness

-------------------------

Misschien een beetje te veel gebouwd voor Anje Falkenrath, maar een untaped dual land met tribal restriction leek me wel interessant en ik vond een kaart discarden voor meer mana te passent voor de Falkenraths om niet op de kaart te zetten.
Daedalon
1 jaar geleden
Crater of the Guildpact Chamber
Land
: Add
: Add two mana of different colors. Spend this mana only to cast spells with exactly two different colors in their mana cost.

Magic still lingers in the crater where once was the Chamber of the Guildpact
 bijgewerkt door Daedalon 1 jaar geleden
Superyahoo
1 jaar geleden
energy powerd mine
land
: add
: spend X : add X mana of any color to your mana pool
 bijgewerkt door Superyahoo 1 jaar geleden (toned the power level down to a reasonable level)
MagnusMagicus
1 jaar geleden
Die Mine is insanely super overpowered

Elesh's Lair
Legendary Land
: Add . You lose 1 life.
Creatures get -1/-0.
All tremble in the sight of Elesh's home, even when she isn't there.
 bijgewerkt door MagnusMagicus 1 jaar geleden
Left4Doner
1 jaar geleden
The Recruitment Agency

Legendary Land

: Add

When The Recruitment Agency enters the battlefield, you may pay . If you do, choose up to three creature types, then create a colorless 1/1 creature token that has those creature types.

'Do you need an octopus goblin wizard for a particular job? No problem! The Recruitment Agency is going to find -or make- one suited to your needs!'


Edit: had het liefst New Capenna als set gekozen maar die zie ik niet staan
 bijgewerkt door Left4Doner 1 jaar geleden
bartist
1 jaar geleden
Yes!
ByC 99 was ook landjes, maar die heb ik zelf gehost, dus ik ben blij dat het thema terug is!
Nu kan ik zelf een landje insturen!

(ideeën verzinnen: 10 minuten. Bepalen welk idee een goed idee is: 2 uur. Het colorless mana-symbool toevoegen aan je edit software: weer een uur verder)

 bijgewerkt door bartist 1 jaar geleden
Justian2002
1 jaar geleden
Ik had Dali niet verwacht tussen de inzendingen, maar deze is wel al leuk gevonden
Wel moet ik zeggen dat de rarity wellicht op rare zou moeten, ook kijkende naar kaarten met een vergelijkbaar effect, zoals Seedborn Muse en Drumbellower

Enne, MagnusMagicus, vgm gaat er iets mis met jou kaart … de bewoording klopt (nog) niet en ik zie geen rarity
 bijgewerkt door Justian2002 1 jaar geleden
bartist
1 jaar geleden
Quote:
1 uur geleden
....
Wel moet ik zeggen dat de rarity wellicht op rare zou moeten, ook kijkende naar kaarten met een vergelijkbaar effect, zoals Seedborn Muse en Drumbellower
....


Heb ik inderdaad overwogen, maar ben toch voor uncommon gegaan. Had ik misschien erbij moeten zetten, bij deze waarom
De genoemde kaarten hebben erg weinig nodig om te "werken". Ze werken in eerste instantie al met zichzelf, waardoor ze omslachtig Vigilance hebben. Iedere kaart/creature die je daaraan toevoegd maakt de kaart beter.
Mijn kaart doet in een vacuum niets. Het heeft een kaart nodig om in te investeren, bijvoorbeeld een Kenrith, the Returned King. Maar zonder een dergelijke ability of een hand voor instants is deze kaart te vergelijken met een Wastes, wat nu niet bepaald een rare is

Toch dank voor je feedback, wordt altijd gewaardeerd
MagnusMagicus
1 jaar geleden
Quote:
1 uur geleden
Enne, MagnusMagicus, vgm gaat er iets mis met jou kaart … de bewoording klopt (nog) niet en ik zie geen rarity
Ooh, rarity toegevoegd! Maar de rest klopt wel hoor . Het zijn twee losse abilities: 1. tappen voor mana. 2. Creatures get -1/-0.
Luctor
1 jaar geleden
Waterloo

Legendary Land

A deck can have only one card named Waterloo.

When Waterloo enters the battlefield, if an opponent control a card named Napoleon, that player sacrifices Napoleon.

At the beginning of each upkeep, if you control both Napoleon and Waterloo, create a 2/2 white Human Knight creature token with vigiliance.

: add .

-----------

Deze kaart is onderdeel van een heel thema gebaseerd op beroemde veldslagen uit het verleden. Waaronder dus De Slag bij Waterloo waar Napoleon verloor. Het idee is dat wanneer je tegenstander de Legendary creature Napoleon heeft en jij legt Waterloo neer dat Napoleon verliest. Maar wanneer je ze beide hebt, dan krijg je een bonus.

Edit: aangepast n.a.v. De opmerking van Magnus.
 bijgewerkt door Luctor 1 jaar geleden
Justian2002
1 jaar geleden
Quote:
14 minuten geleden
Quote:
1 uur geleden
Enne, MagnusMagicus, vgm gaat er iets mis met jou kaart … de bewoording klopt (nog) niet en ik zie geen rarity
Ooh, rarity toegevoegd! Maar de rest klopt wel hoor . Het zijn twee losse abilities: 1. tappen voor mana. 2. Creatures get -1/-0.

Je bent een s vergeten achter creature vergeten
maus
1 jaar geleden
Halazar's caverns

Legendary land

At the beginning of your upkeep flip coins until you lose or win 3 times. For every won coinflip chose a color.

: add one mana of every chosen color.
: add .

"He didn't know where the caverns were leading but he saw all sorts of biomes.
 bijgewerkt door maus 1 jaar geleden
MagnusMagicus
1 jaar geleden
Oeps, typo fixed

Ik ga gewoon even ongevraagd wat meningen spuien, doe ermee wat je wil, of niet

Paradise Isle voelt erg zwak aan. Een tapped etb landje dat maar 1 kleur geeft en voor 3 mana (dus eigenlijk 4, want je moet het landje ook tappen) een Food maakt die geen Food is. Ik loop er niet heel warm voor

The Recuitment Agency is ook waaaaaanzinnig overpowered. Een landje dat basically etb tapped en dan drie frickin' power op de battlefield legt? Ik denk dat geen deck dat niet 4x wil spelen . En ik als ik hem zou spelen zou ik een 1/1 Leviathan, een 1/1 Giant en een 1/1 Kraken maken, want dat klink het meest maffe

Waterloo: op zich duidelijk verwoord, maar niet helemaal Magic proof. Mooi ook dat er maar 1 Waterloo op de battlefield mag zijn, maar dat er niet staat wat er gebeurt als dat wel gebeurt . Ik denk ook dat je niet teveel moet proberen te forceren om het "realistisch" te houden. Mijn suggestie is:

A deck can have only one card named Waterloo.
When Waterloo enters the battlefield, if an opponent control a card named Napoleon, that player loses the game.
At the beginning of each your upkeep, if you control both Napoleon and Waterloo, create a 2/2 Human Knight creature token with vigiliance.
: Add .
En even over die ETB ability: die is ook over-the-top, want als je Napoleon hebt en die Donate, dan gaat je tegenstander dood aan de etb van een landje (wat je niet eens fatsoenlijk kunt counteren). Ik denk dat in dit geval de mantra "less is more" wel opgaat.

Halazar's Cavern: Ik zou nog een ability toevoegen dat hij altijd tapt voor mana, gewoon om de feel-bad momenten wat te verminderen. Wat dacht je van:
When Halazar's Cavern enters the battlefield and at the beginning of your upkeep, flip a coin until you lose, or win 3 times. For every won coinflip choose a color.
: Add .
Pay 2 life, : Add one mana of each chosen color.
Ik heb een life payment toegevoegd, want een landje dat tapt voor 3 mana is niet niks, ook al is de kans niet heel groot . En hij doet nu ook wat bij het enteren.

Negeer me vooral als je het er niet mee eens bent, waar dit waren wat musings die ik had over deze landjes. Die trouwens verdomd lastig zijn om te maken! Het is al snel heel sterk of heel zwak.
Luctor
1 jaar geleden
@MagnusMagicus bedankt voor je commentaar. Ik vind het altijd fijn als andere (meer ervaren) spelers meedenken.

Ik zal binnenkort wat aanpassingen doorvoeren aan de kaart.
Lavinius
1 jaar geleden
Dankjewel Magnus voor de commentaar! Als ik het landje ook groen laat geven, is het dan beter ? Ik kan het ook legendary maken en dan gewoon untapped laten gaan. Ik overweeg de opties.
 bijgewerkt door Lavinius 1 jaar geleden
MagnusMagicus
1 jaar geleden
Graag gedaan hoor, en doe ermee wat je wil! Het waren gewoon de gedachtes die bij me opkwamen toen ik de inzendingen las.

@Lavinius: Ik vind de kaart nu prettig lezen. Untapped legendary land met extra ability voelt...goed. Ofzo . Ik denk alleen dat het interessanter is als je van je Coconut iets meer unieks maakt. Nu is het een Food met een andere naam.
MitchDeBaas
1 jaar geleden
The Planted Forest

legendary Land

: Put a Forest from your hand onto the battlefield.

Not all Threes are grown naturally
 bijgewerkt door MitchDeBaas 1 jaar geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top