Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

BYC 186: Hot N Cold

Eclavyrr
1 jaar geleden
Lali-ho mensjes!

Het is weer BYC tijd, dus tijd om de creatieve aap uit de mouw te schudden!

** Start standaard gewauwel:
Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt.
De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!

Er zijn wel een aantal regels:

1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:

1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
** Einde standaard gewauwel

Ik ga het kort houden wat thema betreft, aangezien het nog steeds snikheet is, en ik in mijn korte broek heerlijk aan de BBQ zit met een ijskoffie in mijn klauwen, ga ik het thema ook tussen die twee uitersten laten vallen: Hot N Cold (en daarmee bedoel ik niet het oorwurm nummer van Katy Perry)

Bedenk een kaart, die thematisch een Burn en/of Frost thema heeft, hoe je dit invult mag je zelf weten.
Tipje: probeer buiten de kleuren rood en blauw te denken die hier normaal mee geassocieerd worden.

SUCCES!

De deadline zal 26 augustus worden, ik zal dan in het weekend judgen
Eclavyrr
1 jaar geleden
Oh ja voorbeeldje, gelukkig heeft WotC daar al een prima kaartje voor:



PS: als er mensen zijn die door mijn schuld nu dat nummer van Katy Perry in hun hoofd hebben, voel ik me daar niet schuldig over.
 bijgewerkt door Eclavyrr 1 jaar geleden
axlar
1 jaar geleden
Isolation

Instant

Exile target spell, add 2 suspend counters on it.
Exile target permanent, add 2 suspend counters on it.

Disconnected, so alone
Severed ties from all you know

-Alter Bridge, Isolation


------

Iets isoleren voorkomt dat iets warm wordt wanneer het warm is, of koud wordt wanneer het koud is...
Cobaltius
1 jaar geleden
Quote:
10 minuten geleden
Isolation

Instant

Exile target spell, add 2 suspend counters on it.
Exile target permanent, add 2 suspend counters on it.

Disconnected, so alone
Severed ties from all you know

-Alter Bridge, Isolation


------

Iets isoleren voorkomt dat iets warm wordt wanneer het warm is, of koud wordt wanneer het koud is...


Volgens mij is de formatting een klein beetje verkeerd. Delay heeft namelijk bijna het zelfde effect en andere formatting.
bartist
1 jaar geleden


Versie 1.0 van het eerste idee wat in mij opkwam.
Moet nog wat onderzoek doen naar het krachtniveau.

Ow, en voor wie het niet kent: Dit is een (duidelijke) My Hero Academia referentie

Edit: laat ik toch voor de niet-manga-lezers/niet-anime-kijkers wat meer uitleg geven.
In My Hero Academia heeft 99.999% van de mensheid een speciale gave, een quirk. Deze quirk wordt vaak duidelijk als iemand rond de 4 jaar is, wat ze het manifesten van een quirk noemen.
Iemand heeft altijd maar 1 quirk, vandaar die restrictie in de ability. (uitzonderingen daargelaten, maar dat zijn plotpunten te ingewikkeld voor een simpele uitleg)

Deze quirk is de specifieke quirk van iemand genaamd Shoto Todoroki, die daardoor met zijn rechterkant ijs kan maken en met zijn linkerkant vuur. Met zijn ijs-kant voorkomt hij vaak dat schurken kunnen vluchten, met zijn vuur-kant kan hij het offensief in gaan.
Iedere kant heeft een nadeel: frostbite bij de ijs-kant, oververhitting bij de vuur-kant. Door beide kanten te gebruiken kan hij de nadelen opheffen. (vandaar dat beide abilities gebruiken de -1 van elke ability opheft). De rest is redelijk typisch rood en blauw design
 bijgewerkt door bartist 1 jaar geleden
axlar
1 jaar geleden
Quote:
22 minuten geleden
Volgens mij is de formatting een klein beetje verkeerd. Delay heeft namelijk bijna het zelfde effect en andere formatting.
goed punt.. wellicht iets van:

Counter target spell. If it is countered this way, exile it and it gains suspend - 2.

?
Cobaltius
1 jaar geleden
Freeze // Thaw


Freeze

Snow Sorcery

Tap X target creatures, If mana from a snow source was spent to cast this spell those creatures don’t untap during their controllers untap step.

Thaw

Instant

Aftermath (Cast this spell only from your graveyard. Then exile it.)

Untap all creatures.

All creatures gain haste until end of turn.

----------------------------

Misschien een beetje te standaard om een split card met een blauwe 'cold' kant en een rode 'hot' kant, maar ik ben erg blij met de flavor fan iets bevriezen en dan ontdooien. Aftermath zorgt er ook voor dat de untap maar een keer kan worden gebruikt.
Cobaltius
1 jaar geleden
Quote:
21 minuten geleden
goed punt.. wellicht iets van:

Counter target spell. If it is countered this way, exile it and it gains suspend - 2.

?

Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat dit werkt:

Exile target spell and put 2 time counters on it. If it doesn’t have suspend, it gains suspend.
Exile target permanent and put 2 time counters on it. If it doesn’t have suspend, it gains suspend.

-----
Ik denk dat de formatting op Suspend duidelijker is. Had dat moeten benoemen in plaats van Delay.
Lavinius
1 jaar geleden
Frozen heart

Enchantment-Aura

Enchant creature an opponent controls.
Enchanted creature has - 1/-2.
When Frozen Heart enters the battlefield, tap enchanted creature. It does not untap during it's controllers next untap step.
When enchanted creature Blocks, exile Frozen heart, then return it to the battlefield attached to target creature it's owner controls.

---

Burning heart

Enchantment-Aura

Enchant creature you control.
Enchanted creature had soulbond and "as long as this creature is paired with another creature, both have +1/+0, flying and haste.
When enchanted creature or the creature it is paired with dies, exile Burning heart and return it to the battlefield attached to target creature an opponent controls.



Zo, een volledig nieuw idee. Ik heb het misschien een beetje overdaan met rules text, maar het is wel een leuke kaart lijkt me.
 bijgewerkt door Lavinius 1 jaar geleden
MagnusMagicus
1 jaar geleden
Burninate the Countryside

Sorcery
Destroy all Plains. Burninate the Countryside deals 3 damage to each Peasant.
Dragons are indestructible this turn.
Strong Bad named him TROGDOR the BURNiNATOR
Daedalon
1 jaar geleden
Dominion of Flame
World Enchantment
Creature and Planeswalker spells cost more to cast
Whenever a creature becomes tapped, its controller takes 3 damage.
Elemental shift - (transform Dominion of Flame) Any player may activate this ability during their turn
--------------------

Dominion of Ice
World Enchantment
Artifact and Enchantment spells cost more to cast
Whenever an artifact or a creature becomes tapped, it doesnt untap during its controller's next untap step.
Elemental shift - (transform Dominion of Ice) Any player may activate this ability during their turn
 bijgewerkt door Daedalon 1 jaar geleden
Left4Doner
1 jaar geleden
@Lavinius: Je mist nog rarity


Paty Kerry

Legendary Creature - Human Wizard

When Paty Kerry enters the battlefield, choose one:
Hot - Paty Kerry deals 4 damage to all other creatures.
Cold - All other creatures get -4/-0 until your next turn.

When Paty Kerry attacks, create 2 Treasure tokens.

I kissed a gnome and I liked it, the taste of his cherry....

3/5
 bijgewerkt door Left4Doner 1 jaar geleden
Lavinius
1 jaar geleden
Dankje, ik voeg het nog toe!
Gideon1544
1 jaar geleden
Prevent Flash Fires

Sorcery

Each player sacrefices 1 land, then each player puts 1 land card from their library into play.
Each opponent loses life, where is the number of non-basic lands put into play this way.

"Only You can prevent forest fires....- From becomming multiverse destruction events... "
~Chandra Nalaar's kindergarden cop.


deze zou nog best aardig werken
Rody
1 jaar geleden
Als ik de jury zou zijn dan wint Trogdor meteen!
Lavinius
1 jaar geleden
Ik ben voor Bartist! Ik weet namelijk ook het ene en het andere af van My Hero Academia
En de kaart is ook heel multifunctioneel te gebruiken in de aanval en verdediging, met misschien nog was vigilance...
Maar goed, da's aan Eclavyrr
 bijgewerkt door Lavinius 1 jaar geleden
maus
1 jaar geleden
Remote in the sun

Enchantment - aura

Enchant target creature

Enchanted creature gets: "cumulative upkeep - lose 1 life, the controller of Remote in the sun gains 1 life."

"At some points everyone breaks under the heat of my light.
- Heliod, god of the sun.
Justian2002
1 jaar geleden
Fijn dat er mensen zijn die MHA kennen… maar what about mensen die verder niks met anime hebben..? Ik snap helemaal niet de referentie die gemaakt wordt met de kaart…
bartist
1 jaar geleden
Quote:
28 minuten geleden
Fijn dat er mensen zijn die MHA kennen… maar what about mensen die verder niks met anime hebben..? Ik snap helemaal niet de referentie die gemaakt wordt met de kaart…


Daarom heb ik m'n best gedaan met wat uitleg mocht je nog vragen hebben dan wil ik die graag uitleggen!
Luctor
1 jaar geleden
Frost

Enchantment

Islands don't untap during their controllers untap stap.

Basic Islands have: Pay 1 life: untap this land. Activate only once during your turn.


idee achter de kaart is dat Islands zijn bevroren en daardoor niet meer uptappen. En je mag 1 leven betalen om een Island alsnog te uptappen. Ik weet niet of ik zo de juiste bewoordingen heb gebruikt.
 bijgewerkt door Luctor 1 jaar geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top