BYC 186: Hot N Cold

Luctor
1 maand geleden
Frost

Enchantment

Islands don't untap during their controllers untap stap.

Basic Islands have: Pay 1 life: untap this land. Activate only once during your turn.

idee achter de kaart is dat Islands zijn bevroren en daardoor niet meer uptappen. En je mag 1 leven betalen om een Island alsnog te uptappen. Ik weet niet of ik zo de juiste bewoordingen heb gebruikt.
 bijgewerkt door Luctor 1 maand geleden
Cobaltius
1 maand geleden
Quote:
16 minuten geleden
Frost

Enchanment

Islands don't untap during their controllers untap stap.

Pay 1 life to untap target basic Island. Any player may use this ability.

idee achter de kaart is dat Islands zijn bevroren en daardoor niet meer uptappen. En je mag 1 leven betalen om een Island alsnog te uptappen. Ik weet niet of ik zo de juiste bewoordingen heb gebruikt.

Volgens mij is de juiste bewording:

"Pay 1 life: Untap target basic Island. Any player may activate this ability."
bartist
1 maand geleden
Twee vraagjes aan Luctor:
- Je eerste ability freezed alle islands, maar alleen basic island kunnen untapped woren met je tweede ability. Is dat bewust?
- Als je veel levens hebt, dan wordt de tweede ability in combinatie met een island een soort-van Channel maar beter want je krijgt gekleurde mana. Is dat onderdeel van je design? Of wil je dat islands maar 1 keer untapped kunnen worden? Anders kun je een verwoorden gebruiken als "(basic) Islands have "Pay 1: untap this land. Activate only once during your turn"" of iets dergelijks

Als ik dan toch bezig ben met vragen stellen, voor zowel Daedalon en Lavinius: zijn de manasymbolen van de achterkant een color-indicator (a la Brutal Cathar) of een manacost (a la Augmenter Pugilist)?
 bijgewerkt door bartist 1 maand geleden
Lavinius
1 maand geleden
Bij mij de Augmenter Pugilist versie. Je kan één van beide helften spelen, en daarna nog blijven omdraaien. Beetje gebaseerd op het idee "Liefde"
Burning heart, de naam spreekt voor zich. Flying, a fluttering heart... En de power boost en dergelijke kunnen verwijzen naar de roekeloosheid.
Frozen heart. Afgewezen worden...
Maar je kan dus wat kiezen welke kant je speelt.
BluezamX
1 maand geleden
Quote:
3 dagen geleden
Fijn dat er mensen zijn die MHA kennen… maar what about mensen die verder niks met anime hebben..? Ik snap helemaal niet de referentie die gemaakt wordt met de kaart…

Google is je beste vriend toch?
MitchDeBaas
1 maand geleden
Under Thick Ice

Instant

choose one:
-counter target creature spell then
exile the top card of your library. you may play that card until the end of your next turn.

-Return target creature to its owners hand then
deal 3 damage to its controller.

Rescuing someone from under the ice can be painfull..
 bijgewerkt door MitchDeBaas 1 maand geleden
Luctor
1 maand geleden
Aanpassing gemaakt aan de kaart naar aanleiding van de vragen van bartist.
Het is inderdaad bewust dat alleen basic Islands nog untapped mogen worden. Verder wilde ik wel dat iemand al zijn basic Islands zou kunnen u tappen als ie dat wil, maar het was eerst inderdaad als je veel leven hebt, kan je ook veel mana produceren. Dat heb ik nu wel aangepast.
TheRobinros
1 maand geleden
Potato
Artifact
At the beginning of your upkeep, if Potato is hot, it deals 2 damage to you. Then, starting with you, each player votes hot or cold. Then a player at random who chose hot gains control of Potato and it deals 2 damage to each player who chose cold. If all players chose hot, Potato becomes hot until the next vote. If all players chose cold, Potato deals 3 damage to each opponent.
 bijgewerkt door TheRobinros 1 maand geleden
BluezamX
1 maand geleden
Layers of Baator
Enchantment

When ~ enters the battlefield, choose Avernus or Stygia.

Avernus - at the beginning of your end step create a 1/1 red Devil creature token with "when this creature dies, it deals 1 damage to any target."

Stygia - at the beginning of each combat, tap target creature or artifact.

---

Ik denk dat deze kaart wel een leuke niche zou vullen. Een thematische Rakdos Stax kaart zie je niet vaak, tenslotte! Ik twijfelde even om 'm Grixis te maken, maar dat voelde toch niet juist.

D&D lore info: Avernus is de laag van de hel waar de Devils een eeuwige oorlog tegen de Demons vechten. Vandaar de extra soldaatjes.
Stygia is de laag van ijs, dus voelt dingen tappen a la Citadel Siege wel goed.
Left4Doner
1 maand geleden
Hij leek me een beetje zwak, maar toen las ik 'm nog eens. Each combat iets tappen kan best sterk zijn in Commander.
Eclavyrr
1 maand geleden
Nog een weekje te gaan
Timonster
1 maand geleden
Snap Frost
Instant
Snap Frost deals 1 damage to any target. If a permanent was damaged this way, put a stun counter on it. (If a permanent with a stun counter would become untapped, remove one from it instead.)

ouch that hurt!
 bijgewerkt door Timonster 1 maand geleden (Beetje opgeleukt en regeltekst ietsje aangepast, en reminder tekst italic gemaak)
bartist
1 maand geleden
Hey Timonster, leuk dat je weer mee doet!
Ik zou wat remindertekst zetten bij de stun counter het is een nieuwe mechanic en nog niet iedereen weet wat het doet
Timonster
1 maand geleden
Ik hoop dat ik het goed heb over geschreven
MagnusMagicus
1 maand geleden
Quote:
8 minuten geleden
Ik hoop dat ik het goed heb over geschreven
Ja, dat was de goede remindertekst! Ik heb hem even italic gezet en je tekst wat opgeleukt
Timonster
1 maand geleden
Thanks!
Eclavyrr
1 maand geleden
Morgen judge ik, vandaag loop ik de hele dag in Keulen rond
Eclavyrr
1 maand geleden
Omdat ik wat krap in de tijd zit, zal ik alleen de top 3 even toelichten, wel wil ik erbij zeggen dat alle inzendingen erg tof waren en er geen enkele bij zat waar ik het niet warm of koud van kreeg

Top 3 in willekeurige volgorde:

maus met Remote in the Sun
Ik weet niet of het je bedoeling was, maar ik moest de hele tijd denken aan een afstandsbediening die in de zon ligt te smelten... Dat terzijde is dit een hele slimme interpretatie van het thema, en leuk om dit in een kleur te zien anders dan rood en/of blauw. Dit zou zelfs een heel gemene kaart kunnen zijn om op een indestructible creature van je tegenstander te spelen! Gaaf design, ook creatief op het thema en slim gevonden!

Cobaltius met Freeze // Thaw
Soms zijn de beste designs gewoon goed. Deze kaart speelt goed in op het thema, en ziet er technisch goed uit. Enige puntje wat ik zou aanmerken is dat ik zelf de casting cost van de aftermath met verlaagd zou hebben en de untap achterwege had gelaten. Maar vanuit een flavor technisch standpunt is het verklaarbaar en haalt deze kaart de top 3!

Daedalon met Dominion of Flame // Dominion of Ice
Heel cool idee om een DFC world enchamtment te maken. Deze legt heel erg veel druk op alle spelers om de juiste besluiten te maken en de wereld te betreden waar jouw creatures het minste last van hebben. Als eigenaar van de kaart zelf kun je erom heen bouwen door T4+ of vigilance creatures te gebruiken. Slim design, goed op thema en leuke flavor.

Dan ten slotte nog een eervolle vermelding voor bartist met Half-Cold Half-Hot. Ik ben zelf een grote MHA (en Froppy) fan en het ik had deze in mijn top 5 kaarten staan, alleen qua design en power level vond ik de andere kaarten net nog een puntje voor hebben.

En dan nu de winnaar!

Een warm applaus voor de coole winnaar van BYC 186:

maus met Remote in the Sun!
Het unieke out-of-the-box idee sprak me ontzettend aan, en jij mag jezelf de winnaar van BYC 186 noemen!

Succes met de volgende BYC!
bartist
1 maand geleden
Eervolle vermelding is helemaal mooi!

Hulde aan de winnaar, ik kijk uit naar de volgende ByC!
Cobaltius
1 maand geleden
Een warm applaus voor de winnaar.

Ik ben erg blij met top 3
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal AfterPay Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL